Ελληνικά

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ 30/4/2020

Η Εργασία που έχετε για σήμερα έχει σχέση με τη λογοτεχνία και τη Γλώσσα. 

Κάποιες εργασίες της Γλώσσας θα έχουν σχέση με το βιβλίο ο μικρός Πρίγκιπας. Αν κάποιος το έχει σπίτι του μπορεί να το διαβάσει.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ!!!

Δείτε το εξώφυλλο του βιβλίου στο οποίο θα δουλέψουμε, απαντήστε στις ερωτήσεις βάζοντας μπροστά το αντίστοιχο νούμερο και γράμμα. (π.χ. για την ερώτηση 1α. θα γράψετε 1α. και μετά την απάντησή σας.)

Προσοχή! Για όσους στέλνουν φωτογραφίες:

  1. Θα γράψετε πρώτα όλες τις απαντήσεις σας στο τετράδιο θα τις ελέγξετε για ορθογραφικά, θα είναι καθαρογραμμένες και μετά θα μου τις στείλετε με φωτογραφία.
  2. Αν έχουν μουτζούρες και είναι κακογραμμένες δυσκολεύομαι πολύ να τις διαβάσω. 

ΓΕΝΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Οργανώστε τον χρόνο σας και προσπαθήστε να τελειώνετε τις εργασίες νωρίς και όχι αργά τη νύχτα. Αν τις κάνετε αργά την νύχτα στείλτε μου τις το επόμενο πρωί. 

Όποιος θέλει και μπορεί προτιμώ να γράψει τις απαντήσεις 1 και 2 σε ένα αρχείο word και να μου το στείλει με email. 

ΑΣΚΗΣΗ 1

1α. Ποιος είναι ο τίτλος του βιβλίου;

1β. Ποιος είναι ο συγγραφέας του βιβλίου;

1γ. Ποιος/α έχει κάνει τη μετάφραση στα ελληνικά;

1δ. Ποιο είναι το όνομα του εκδοτικού οίκου;

ΑΣΚΗΣΗ 2

Παρατήρησε την εικόνα και σκέψου την ιστορία που μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτήν. Γράψε την ιστορία γράφοντας τον αριθμό 2 στην απάντησή σου.

ΔΕΣ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΝΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΗ

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΑΙΝΙΑΣ

ΑΣΚΗΣΗ 3:

Ζωγράφισέ μου μια σκηνή από το απόσπασμα που σου έκανε περισσότερο εντύπωση. Στη ζωγραφιά σου βάλε ημερομηνία το όνομά σου και τον αριθμό 3. Στείλε μου τη ζωγραφιά είτε στο βαιμπερ είτε στο Mail.

29/4/2020 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μαθηματικά με γεύση καλλιτεχνικών!!!!

Ο Ολλανδός καλλιτέχνης Piet Mondrian (1872-1944)  ήταν πρωτοπόρος στην "αφαίρεση".
Ο Piet Mondrian Γεννήθηκε στην Ολλανδία το 1878 και αρχικά ζωγράφιζε παραδοσιακά θέματα σε ένα όλο και πιο αφηρημένο ύφος.
Μέχρι το 1920, υιοθετεί ένα εντελώς αφηρημένο μοτίβο, χρησιμοποιώντας ένα καμβά ακανόνιστης σκακιέρας  όπου με μαύρες γραμμές, δημιουργεί  χώρους  που ζωγραφίζει συνήθως με άσπρο, μπλε, κόκκινο και κίτρινο.
Είναι ο πιο επιδραστικός ζωγράφος.
Να ένας πίνακάς του:
Εργασία 1. Πάτησε τον παρακάτω σύνδεσμο και φτιάξε έναν δικό σου πίνακα του Μοντριάν. 
Βήμα 1. Μόλις σου ανοίξει η σελίδα πατάς αριστερά που έχει μια εικόνα και εμφανίζεται ένα καινούριο παράθυρο.
Βήμα 2. Θα ακούσεις και έναν ήχο μην τρομάξεις είναι σημάδι ότι λειτουργεί η δραστηριότητα.
Βήμα 3. Διάλεξε από τα κουτάκια με τα χρώματα και πάτησε πάνω στο ασπρόμαυρο σχέδιο. Θα φτιάξεις έναν δικό σου πίνακα.
Βήμα 4. Μόλις τελειώσεις πάτησε εκεί που λέει αποθήκευση και θα έχεις τον πίνακα σου στον υπολογιστή σου σε φωτογραφία.
Βήμα 5. Στείλε μου την φωτογραφία που αποθήκευσες στον υπολογιστή σου (είτε με mail είτε στο viber)
ΕΡΓΑΣΙΑ 2: ΦΤΙΑΞΕ ΣΕ ΕΝΑ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ ΕΝΑΝ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΣΑΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΙΑΝ 
Σε ένα λευκό χαρτί προσπάθησε να τραβήξει γραμμές κάθετες και παράλληλες σχηματίζοντας ορθογώνια και τετράγωνα, ζωγράφισέ τα με τα χρώματα που χρησιμοποιούσε και ο Μοντριάν και  μόλις τελειώσεις βγάλε φωτογραφία το έργο σου και στείλτο μου (είτε με mail είτε στο viber)
ΕΓΙΝΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ!!!!

ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ 28/4/2020

Οι εργασίες έχουν νούμερα. Καλό είναι να τις κάνετε πρώτα στο τετράδιο σημειώνοντας μπροστά το ΝΟΥΜΕΡΟ. 

Μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα με την πλατφόρμα οι εργασίες θα αποστέλλονται είτε με αρχείο word είτε με φωτογραφία στο mail μου ή στο viber. Αγνοήστε τη διαδικασία Υποβολή απάντησης για την ώρα!

ΑΡΧΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 και 3. 

Η δραστηριότητα 2 και η ζωγραφιά της εργασίας 2 θα ανέβει με φωτογραφία. 

 

Όποιοι τελειώσουν τις ασκήσεις της Δευτέρας και της Τρίτης και μου τις στείλουν,  θα έχουν μια ωραία έκπληξη την Τετάρτη το βράδυ.

Εργασία Δευτέρα 27/4/2020 Ιστορία

Ιστορία

Επανάληψη Ενότητα Β. Μαθήματα 5-6 σελ. 21-25 Β.Μ. 

 Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ 

5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας

  1. Τον 3ο αιώνα μ.Χ. την αυτοκρατορία κλονίζουν εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα.
  2. Ο Διοκλητιανός εφάρμοσε την τετραρχία για τη σωτηρία της αυτοκρατορίας, χωρίζοντάς την σε 4 μέρη, δύο στην Ανατολή και δύο στη Δύση.Το σύστημα αυτό έφερε ηρεμία και ειρήνη αλλά δεν κράτησε πολύ. Οι 4 συνάρχοντες, Κωνσταντίνος και Μαξέντιος στη Δύση και ο Λίκινιος με τον Γαλέριο στην Ανατολή συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Νικητές από τις εμφύλιες αυτές διαμάχες βγήκαν ο Κωνσταντίνος (Δ) και ο Λικίνιος (Α).

3. Οι δυο τους υπέγραψαν στο Μεδιόλανο της Ιταλίας το 313 μ.Χ. το διάταγμα των Μεδιολάνων, σύμφωνα με το οποίο ο καθένας μπορούσε να λατρεύει όποιον Θεό θέλει. Το διάταγμα της ανεξιθρησκίας δίνει λύση στις θρησκευτικές διαμάχες.

4. Λίγα χρόνια αργότερα (324 μ.Χ.), ο Κωνσταντίνος και ο Λικίνιος συγκρούστηκαν στην Αδριανούπολη. Νικητής από αυτή την εμφύλια διαμάχη βγήκε ο Κωνσταντίνος, ο οποίος έγινε μονοκράτορας. Αμέσως προχώρησε σε αλλαγές στην αυτοκρατορία:

  • Αναδιοργάνωσε τον διασπασμένο από την τετραρχία στρατό.
  •  Διόρισε έπαρχους με πολλές εξουσίες στις περιφέρειες του κράτους.
  • Οργάνωσε διπλωματικές επαφές με τους γειτονικούς λαούς.
  • Έκοψε νέο χρυσό νόμισμα, που κυκλοφόρησε παντού και τόνωσε την οικονομία.
  • Μετέφερε την πρωτεύουσα από τη Ρώμη στο Βυζάντιο.

6. Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη

  1. Ο Κωνσταντίνος παίρνει τη μεγάλη απόφαση να μεταφέρει την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από τη Ρώμη στο Βυζάντιο.
  2.  Εφάρμοσε ό,τι όριζε το Διάταγμα των Μεδιολάνων και στήριξε τη διωκόμενη ως τότε χριστιανική θρησκεία.
  3. Η θέση της νέας πρωτεύουσας έχει πολλά φυσικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα:

α)Εκεί συναντιόνταν οι δρόμοι που ένωναν την Ευρώπη με την Ασία, αλλά και τον Εύξεινο Πόντο με το Αιγαίο και τη Μεσόγειο.

β) Σ' αυτή κατέληγε η Εγνατία οδός και από εκεί ξεκινούσαν οι εμπορικοί δρόμοι προς τη Μικρά Ασία και τις επαρχίες της Ανατολής.

γ)Οι ανατολικές περιοχές τροφοδοτούσαν τη Ρώμη και την Αυτοκρατορία με είδη πρώτης ανάγκης που παρήγαν οι ίδιες, αλλά και με αρώματα, μπαχαρικά, μετάξι και κοσμήματα που προέρχονταν από την Ανατολή.
δ) Στις ανατολικές περιοχές της αυτοκρατορίας κατοικούσαν κυρίως ελληνόφωνοι πληθυσμοί. Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν Χριστιανοί, οι οποίοι έβλεπαν με ιδιαίτερη συμπάθεια και στήριζαν τις επιλογές του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου, του οποίου η μητέρα, Ελένη, ήταν Ελληνίδα και χριστιανή.

Ερωτήσεις: Με βάση την μικρή επανάληψη των δύο μαθημάτων (5,6) απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις γράφοντας και πληροφορίες από τα κείμενα που ακολουθούν.

Οδηγίες:  Καλό είναι να γράψετε πρώτα τις απαντήσεις στο τετράδιο με τις διαδικτυακές ασκήσεις και μετά να τις φωτογραφίσετε και να τις στείλετε με φωτογραφία ή να τις πληκτρολογήσετε σε ένα αρχείο word και να μου τις στείλετε με email. 

Σας έχω έτοιμο ένα αρχείο ακριβώς από κάτω.

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΔΩ και κάντε λήψη (αν δεν σας ανοίξει το παραπάνω πατήστε ΕΔΩ  και καντε λήψη)

ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΕΤΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΤΕ  ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

  ΕΡΩΤΗΣΗ 1.  Ξαναθυμηθήκαμε το διάταγμα των Μεδιολάνων. Γράψε σε ένα κείμενο όσα ξέρεις για αυτό αντλώντας πληροφορίες από την μικρή επανάληψη που διάβασες λίγο πιο πάνω, από το βιβλίο σου και από το παρακάτω κείμενο. Θα πρέπει να αναφέρεις τα εξής στοιχεία.

α. Πού υπογράφτηκε, πότε και από ποιους;

β) Τι όριζε το διάταγμα;

γ) Γιατί πιστεύεις ότι υπογράφτηκε;

ΕΡΩΤΗΣΗ 2 : Πώς κρίνεις την επιλογή του Κωνσταντίνου να μεταφέρει την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από την πόλη στο Βυζάντιο; Δες τις πληροφορίες του μαθήματος και τις παρακάτω εικόνες και γράψε τη δική σου άποψη.

Νέο πρόγραμμα! Φρέσκο και ανανεωμένο!!!

1.Οι εργασίες (assignments) θα σας έρχονται με ειδοποίηση στο καμπανάκι σας, μία εργασία κάθε πρωί, από Δευτέρα μέχρι και Πέμπτη. Για αυτές τις εργασίες θα κερδίζετε τα βραβεία της εβδομάδας! Θα τις ολοκληρώνετε μέσα στη μέρα. Η απάντηση θα είναι αυτόματη (θα δείτε πώς γίνεται θα σας βοηθήσω και εγώ στην αρχή).

2.Κάθε Τετάρτη απόγευμα πέρα από την εργασία της ημέρας, θα έχουμε επιπλέον κάποιες μικρές ασκήσεις στον τοίχο της κυψέλης (όχι υποχρεωτικές αλλά διασκεδαστικές και εύκολες) όπως κουίζ, memory games κ.ά.

3.Κάθε Παρασκευή θα έχουμε εργασίες προαιρετικές στον τοίχο της κυψέλης. Θα είναι διαφορετικές από τις καθημερινές και θα μοιάζουν σαν παιχνίδια. Από αυτές θα κερδίζετε πόντους, αν και δεν είναι υποχρεωτικό να τις κάνετε πάντα και όλες.

Θα χρειαστείτε σίγουρα το τετράδιο με τις διαδικτυακές εργασίες. Καλό είναι να γράφετε πρώτα εκεί και μετά να απαντάτε στον υπολογιστή.

Θα είμαι διαθέσιμη για απορίες

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ από τις 10 ΤΟ ΠΡΩΙ μέχρι τη 1 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ!

ΕΡΓΑΣΙΑ 8 ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΕΡΓΑΣΙΑ 8η

Η εργασία είναι για δυο μέρες. Θα περιμένω τις απαντήσεις την Πέμπτη 2/4/2020 το βράδυ.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 

Επανάληψη στο μάθημα 

"Οι πόλεις της Ελλάδας"

Παρακολουθήστε το βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση με τίτλο 

Α. Σημείωσε  στο τετράδιό σου όλες τις πόλεις που αναφέρονται στο βίντεο με αλφαβητική σειρά. 

Στον παρακάτω χάρτη υπάρχουν κάποιες από τις πόλεις της Ελλάδας που είδες στο προηγούμενο βίντεο. Διάλεξε όποια θέλεις και γράψε στο τετράδιό σου κάποιες βασικές πληροφορίες για την πόλη αυτή. Πληροφορίες θα βρεις με τον εξής τρόπο: Αν πατήσεις στο ροζ σημάδι πάνω τον χάρτη θα σου βγάλει μια φωτογραφία της πόλης. Κλίκαρέ την και θα μεταφερθείς  στην Βικιπαίδεια όπου θα βρεις πολλές πληροφορίες. Μην τις γράψεις όλες είναι πάρα πολλές. Διάλεξε όσες σου χρειάζονται με βάση τα παρακάτω:

Μην ξεχάσεις να αναφέρεις

1. Όνομα πόλης, γεωγραφικό διαμέρισμα, πού βρίσκεται.

2. Δύο λόγια για την ιστορία της ή πώς πήρε την ονομασία της.

3. Κάτι σημαντικό που έχει και την κάνει να ξεχωρίζει. π.χ. κάποιο αξιοθέατο ή κάτι βασισμένο στη μυθολογία. 

4. Τέλος, γράψε μου για ποιο λόγο διάλεξες να ασχοληθείς με αυτή.

Ζήτησε βοήθεια από κάποιον μεγάλο ή από έμενα αν οι πληροφορίες της πόλης που διάλεξες είναι πάρα πολλές και δυσκολεύεσαι. Θα χαρώ να σε βοηθήσω.