English

Μαθηματικά 15/10: Εξάσκηση στις ιδιότητες των πράξεων

Καθώς ολοκληρώσαμε τις ιδιότητες, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να κάνουμε εξάσκηση σε όλες μαζί: ιδιότητες των πράξεων εξάσκηση

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17-18 άσκηση 1-2-4, πρόβλημα 2

Γλώσσα 15/10: Περιγραφή κτίσματος- Τοπικοί Προσδιορισμοί

Σήμερα μελετήσαμε πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα.

Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε τους τοπικούς προσδιορισμούς. 

Έγιναν:  Τ.Ε. σελ. 22-23 ασκ.4, τετράδιο γραπτού λόγου και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

 

Φυσικά 14/10: Ατμοσφαιρική Πίεση

Η γη περιβάλλεται από ένα τεράστιο αέρινο κάλυμμα: την ατμόσφαιρα. Πρόκειται για ένα μείγμα αερίων, τον γνωστό μας ατμοσφαιρικό αέρα. Ο αέρας είναι διαφανής και ίσως αυτό μας δίνει την εντύπωση πως δεν έχει και ιδιαίτερη επίδραση στη ζωή μας. Κι όμως! Ο αέρας που μας περιβάλλει έχει μάζα και από τη γη ασκείται σε αυτόν η δύναμη του βάρους. Επομένως, όπως συμβαίνει με όλα τα ρευστά σώματα, ασκεί πίεση σε κάθε επιφάνεια που βρίσκεται μέσα σ’ αυτόν. Η πίεση αυτή ονομάζεται ατμοσφαιρική πίεση.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 194-197

🏡Σπίτι: Μελετώ όλα όσα γράψαμε και σελ. 197 ασκ.3

Ιστορία 14/10 : Β1. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου

Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν την ελληνική Χερσόνησο. Έτσι δημιούργησαν ένα τεράστιο κράτος που εκτεινόταν από από την Κεντρική Ευρώπη ως την Βόρεια Αφρική και από την Περσία ως την Ουγγαρία.
Σ' αυτό το κράτος ζούσαν πολλοί λαοί (Έλληνες, Σλάβοι, Αλβανοί, Αιγύπτιοι, Άραβες, κλπ.) οι οποίοι ανήκαν σε αρκετές θρησκείες (Χριστιανοί, Αρμένιοι,  Εβραίοι, Μουσουλμάνοι).

Τους ορθόδοξους χριστιανούς στην επικράτεια της οθωμανικής αυτοκρατορίας οι Τούρκοι τους ονόμαζαν Ρουμ (που βγαίνει από την λέξη "Ρωμαίος").

Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών, των Γενουατών και των Φράγκων.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 26-31

Εξάσκηση: κουίζ

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ Βιβλίο σελ. 26-31
  • Απαντώ στη δραστηριότητα των ερωτήσεων κατανόησης

Το παιδομάζωμα

 

 

Μαθηματικά 14/10: Ιδιότητες των πράξεων (μέρος β’)- Επιμεριστική Ιδιότητα

Σήμερα ολοκληρώσαμε τις ιδιότητες των πράξεων με μια ακόμη, την Επιμεριστική Ιδιότητα.

Έγιναν: σημειώσεις και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι:

  • Β.Μ. σελ. 19 δραστηριότητα 2
  • Αντιγράφω το μπλε πινακάκι από τη σελ. 20 του Β.Μ.
  • Στο τετράδιο μαθηματικών να λυθούν με επιμεριστική ιδιότητα: α. 8 · (4 + 6) =.... β. (7 + 3)· 89 =....  γ. 17 · (6 - 4) =....  δ. (40 - 20) ·20 =.....  ε. 24  · (5 - 3) =.....  στ.50 · (5 + 10) =

Μαθηματικά 13/10: Ιδιότητες των πράξεων (μέρος α’)

Καλή εβδομάδα! Σήμερα ξεκινήσαμε να μελετάμε τις ιδιότητες των πράξεων:

1. Αντιμεταθετική Ιδιότητα, 2. Προσεταιριστική Ιδιότητα, 3. Ουδέτερο Στοιχείο

Έγιναν: τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: 

  • Β.Μ. σελ.17 δραστηριότητα 1
  • Αντιγράφω το μπλε κουτάκι από Βιβλίο σελ. 18 και μελετώ τις ιδιότητες
  • Τετράδιο μαθηματικών: Υπολογίζω νοερά τα αθροίσματα και τις διαφορές

7.300 + 12.700 = ………………………
67.500 + 30.500 = ………………………
135.250.800 + 314.249.200 = ………………………
15.000 - 7.000 = ………………………
50.670.500 - 12.470.200 = ………………………
200.200.200 - 2.100.100 = ………………………

Γλώσσα 13/10: Μικρές Αγγελίες (μέρος β’)

Σήμερα μελετήσαμε πώς μπορούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τις μικρές αγγελίες, αλλά και πώς να γράψουμε τις δικές μας.

Έγιναν: Αφού μελετήσαμε τη μορφή και τα βασικά χαρακτηριστικά μιας αγγελίας ενοικίασης ή πώλησης σπιτιού (T.E. σελ. 26-27 ασκ. 8-9), σε μικρές ομάδες αναλάβαμε να δημιουργήσουμε δικές μας αγγελίες και να δημιουργήσουν το προφίλ του ενοίκου με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του σπιτιού.

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 26-28 ασκ.8 -11
  • τετράδιο γλώσσας: 1) Βρίσκω τα επίθετα, 2) Φτιάχνω προτάσεις με τις λέξεις: υπνοδωμάτιο, βεράντα, ανελκυστήρας, αποθήκη, αυλή, υπόγειο, θερμοσίφωνας. Προσοχή! Δίπλα κάθε λέξη θα πρέπει να συνοδεύεται από έναν επιθετικό προσδιορισμό!
  • Ορθογραφία: τα αρκτικόλεξα της ημέρας: ΚΕΠ, ΕΕ, ΜΚΟ,ΙΧ,ΕΥΔΑΠ

ΚΠΑ 10/10: Είμαι Ενεργός Πολίτης

Σήμερα συζητήσαμε τι σημαίνει να είναι κανείς ενεργός πολίτης.

Θυμηθήκαμε τον Αγαθοκλή και είδαμε τι αλλαγές αποφάσισε να κάνει στη ζωή του....

Ψηφίσαμε και είδαμε σε ποια κατηγορία πιστεύουμε ότι ανήκουμε; Στόχος μας: μέχρι το τέλος της χρονιά να έχουμε όλοι μας γίνει ενεργοί πολίτες!

8 Αθηναίοι συζητούν: τι σημαίνει να είσαι ενεργός πολίτης σήμερα;

 

Γλώσσα 10/10: Μικρές Αγγελίες (μέρος α’)

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στις μικρές αγγελίες και στο λεξιλόγιο που σχετίζεται με σπίτια.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 28 και σελ. 29-31

....και τα Αρκτικόλεξα.....

🏡Σπίτι:

Μαθηματικά 10/10: Πολλαπλασιασμός με το 10… ή το 0,1….

Σήμερα φρεσκάραμε τη μνήμη μας στο πώς να κάνουμε γρήγορους και εύκολους πολλαπλασιασμούς με το 10,100,1.000.... και 0,1 , 0,01......

Έγιναν: σημειώσεις και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 18 δραστηριότητα με προεκτάσεις και τετράδιο μαθηματικών

1. Κάνω τις παρακάτω πράξεις:

4,5 x 10 = ........              2,065 x 0,01 = ........         0,9 x 1.000 = ........

6,37 x 10 = ........              0,4 x 0,1 = ........          84,6 x 0,1 = ........

0,89 x 10 = ........         0,005 x 100 = ........         8.950,2 x 0,001= ........

55,3 x 0,1 = ........              3,2 x 0,01 = ........           3,25 x 1.000 = ........

61 x 0,001 = ........               0,01 x 100 = ........             4,9 x 1.000 = ........

2) Ένας κινηματογράφος είχε την Κυριακή τρεις προβολές. Την 1η προβολή παρακολούθησαν 348 θεατές, τη 2η 67 θεατές περισσότεροι από την 1η, και την 3η 99 λιγότεροι από τη 2η. Πόσοι ήταν συνολικά οι θεατές και των τριών προβολών; Πόσα χρήματα ήταν τα έσοδα εάν κάθε εισιτήριο κόστιζε 7,5 ευρώ?