English

Γλώσσα 14/11: Αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο (μέρος β’)

Και σήμερα το μάθημά μας ήταν αφιερωμένο στο Πολυτεχνείο.

17 Νοέμβρη 1973: μια ημερομηνία που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, μικροί και μεγάλοι!

Για επτά χρόνια το πολίτευμα μας ήταν η δικτατορία… Το πολίτευμα της Δημοκρατίας ασθενούσε άσχημα και οι πολίτες δεν είχαν το δικαίωμα να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη τους, δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίσουν και να εκλέξουν το πολίτευμα που ήθελαν, οι εφημερίδες και τα ραδιόφωνα ήταν υποχρεωμένα να λένε ότι άρεσε στους κυβερνήτες, τους οποίους κανένας δεν είχε εκλέξει.

Στις 17 Νοέμβρη γιορτάζουμε την κορυφαία αντιδικτατορική δράση που ξεκίνησε από τους φοιτητές με κατάληψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και εξελίχθηκε σε μια τεράστια αντιχουντική εξέγερση όλου του λαού. Κάθε χρόνο την ημέρα αυτή τιμούμε τον αγώνα των νέων και τον αγώνα όλου του λαού μας για ελευθερία, ειρήνη, δημοκρατία και προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μέσα από το αφιέρωμά μας αυτό εκφράζουμε τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μας σε όλους αυτούς που πρόσφεραν στον βωμό της λευτεριάς και της δημοκρατίας ό,τι πιο πολύτιμο είχαν… Την ίδια τους τη ζωή!

Έγιναν: αφιέρωμα

🏡Σπίτι: 

  • Β.Μ. σελ. 74 απαντώ στα 1γ (ερώτηση γνώμης) και 1δ (ερώτηση κατανόησης)

Ιστορία 14/11: Β5. Η οικονομική ζωή (μέρος β’)

8. Η οικονομική ζωή

Σήμερα ολοκληρώσαμε το υπόλοιπο μάθημα σχετικά με την οικονομική ζωή στα Οθωμανικά χρόνια.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 44-47

Εξάσκηση: κουίζ

🏡Σπίτι:

    • Μελετώ Βιβλίο σελ.44-47 όλο το μάθημα
    • Απαντώ στις δραστηριότητες 1-2 του τετραδίου

Μαθηματικά 14/11: Στρογγυλοποίηση φυσικών και δεκαδικών αριθμών (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε πώς μπορούμε να κάνουμε στρογγυλοποίηση .
1ος τρόπος: Χρησιμοποιώντας την αριθμογραμμή και ελέγχοντας κοντά σε ποια δεκάδα, εκατοντάδα ή χιλιάδα βρίσκεται το νούμερο.
2ος τρόπος: κολπάκι

Έγιναν: εξάσκηση στο τετράδιο μαθηματικών

α)Στρογγυλοποιώ στα δέκατα:

105,36=     72,981=    39,502=     106,793=

β) στρογγυλοποιώ στα εκατοστά:

0,972=      3,146=      4,146=      19,355=

γ)στρογγυλοποιώ στις  μονάδες:

13,900=    45,649=    0,999=    19,355=

🏡Σπίτι:

*Διαγώνισμα Μαθηματικών την Παρασκευή 21/11: ενότητες 1.5-1.11

  • κάθετες πράξεις και όροι πράξεων
  • αριθμητικές παραστάσεις
  • γρήγοροι πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις με 10 ή 0,1
  • στρογγυλοποίηση αριθμών

 

Γλώσσα 13/11: Αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο (μέρος α’)

Σήμερα το μάθημα της Γλώσσας ήταν αφιερωμένο στην επέτειο του Πολυτεχνείου.

Η ιστορία της εξέγερσης με λίγα λόγια

Μουσικό αφιέρωμα

Έγιναν: Βιβλίο σελ.72-74

🏡Σπίτι: σελ.72 στην πρώτη παράγραφο βρίσκω τις αντωνυμίες και το είδος τους 

Φυσικά 11/11: Μορφές Ενέργειας (τα πρόσωπα της ενέργειας)

Όλες οι συσκευές και οι οργανισμοί, από τους μικρότερους μέχρι τους μεγαλύτερους, χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν. Σήμερα θυμηθήκαμε τι είναι η ενέργεια και τις διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 20-21

Εξάσκηση: κουίζ1 και κουίζ2

🏡Σπίτι: Δεν έχουμε κάτι για το σπίτι, ώστε να έχουμε χρόνο για το διάβασμα του διαγωνίσματος της Γεωγραφίας.

 

Ιστορία 11/11: Β5. Η οικονομική ζωή (μέρος α’)

Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους Έλληνες να αναπτύξουν οικονομική δραστηριότητα, κυρίως εμπορική και να πλουτίσουν από αυτήν. Οι εμπορικές σχέσεις με τη Δύση τους έφεραν σε επαφή και με τις επαναστατικές ιδέες του τέλους του 18ου αιώνα στη Δυτική Ευρώπη.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 44-47

Εξάσκηση: κουίζ

🏡Σπίτι:

    • Μελετώ Βιβλίο σελ.44-47 (ως τη μέση)
    • Απαντώ στις ερωτήσεις 1-2 του τετραδίου

Μαθηματικά 11/11: Λύνω σύνθετα προβλήματα των 4 πράξεων

Το μάθημά μας σήμερα ήταν αφιερωμένο στα προβλήματα και πάλι. Μόνο που αυτά τα προβλήματα ήταν λίγο πιο σύνθετα. Πως τα λύνω τότε? ΒΗΜΑ-ΒΗΜΑ!!!

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 23 πρόβλημα 2

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 23 πρόβλημα 1-3
  • Λύνω τις παρακάτω αριθμητικές παραστάσεις:
  • 100 - 10 - (8,5x10) + 1.500 x 0.01=
  • 1.000 - (25 x 4) - (500 - 350) + 25 + 125=
  • 500 - (1,7 x 100) + (28 : 0,1) - (2,5 x 4)=
  • 376 : 2,5 + 1.205 - 70 x 3=

 

Μαθηματικά 10/11: Προβλήματα με αριθμητικές παραστάσεις (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στην επίλυση προβλημάτων με αριθμητικές παραστάσεις.

Έγιναν: Οι υπόλοιπες ασκήσεις από Προβλήματα με αριθμητικές παραστάσεις

🏡Σπίτι:

  • Λύνω με αριθμητικές παραστάσεις: Προβλήματα-με-αριθμητικές-παραστάσεις
  • 1. Σε μια ζυγαριά είναι τοποθετημένα τρία τσουβάλια. Το τσουβάλι Α ζυγίζει 20 κιλά. Το τσουβάλι Β ζυγίζει 2 κιλά λιγότερο από το Α. Το τσουβάλι Γ ζυγίζει 11 κιλά λιγότερο από το Α. Πόσο βάρος έχουν και τα τρία τσουβάλια;
  • 2. Η Μαρία πήγε για ψώνια και αγόρασε 3 μπλούζες προς 16,7 ευρώ τη μία, 4 ζευγάρια κάλτσες προς 2,3 ευρώ το ένα, 2 παντελόνια προς 36,9 ευρώ το ένα και 1 ζευγάρι παπούτσια που κόστιζε 56,5 ευρώ. Έδωσε 2 χαρτονομίσματα των 100 ευρώ. Πόσα ρέστα πήρε;
  • 3. Οι γονείς της Μαρίας αγόρασαν ένα ψυγείο αξίας 625 € Πλήρωσαν 145 € μετρητά και τα υπόλοιπα χρήματα θα τα έδιναν σε 20 ισόποσες δόσεις. Πόσα χρήματα θα πληρώνουν για κάθε δόση;

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 10/11: Καταναλώνω έξυπνα

Στην καθημερινότητά μας, μικροί και μεγάλοι καταναλώνουμε μια σειρά από αγαθά και υπηρεσίες, νέα και ειδήσεις, μέχρι πρότυπα και ιδεολογίες.

Επομένως είναι απολύτως απαραίτητο να μάθουμε να καταναλώνουμε έξυπνα!

Έξυπνεςαγοραστικές επιλογές - Ινστιτούτο Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού