Εφαρμογή: Το Δελφίνι
Οι μαθητές με αυτισμό ή Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) παρουσιάζουν ιδιαίτερα μαθησιακά χαρακτηριστικά και δυσκολίες στον τομέα του λόγου και της επικοινωνίας. Οι δυσκολίες αυτές αφορούν τον προφορικό όσο και τον γραπτό λόγο. Είναι πολύ δύσκολο να ενσωματώσουν στη γλώσσα το συναισθηματικό περιεχόμενο που κρύβεται μέσα στα νοήματα, να καταλάβουν τον κοινωνικό κόσμο και να κατανοήσουν ένα αφηγηματικό κείμενο. Με σκοπό την αντιμετώπιση των δυσκολιών αυτών και την προσαρμογή της διδακτικής πράξης στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών με ΔΑΦ, υλοποιήθηκε το παρόν υλικό, που είναι προσβάσιμο εδώ:
http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/gia-mathites-me-meria-kai-elafria-nohtikh-kathysterhsh/to-delfini
Βεβαιωθείτε ότι θα διαβάσετε τις οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης.
Πρόκειται για ιστορίες με εικονογράμματα, σκίτσα ή εικόνες.
Συμβουλή: Πρέπει πάντα να είναι κάποιος δίπλα στο παιδί.
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συχνά δεν έχουν μεγάλο εύρος προσοχής και βαριούνται γρήγορα. Επίσης ο γονιός πρέπει να διακρίνει ποιες δραστηριότητες που προσφέρει η εφαρμογή είναι πολύ εύκολες και ποιες πολύ δύσκολες για το παιδί. Δεν προσφέρει τίποτα μια δραστηριότητα την οποία εκτελεί το παιδί με μεγάλη ευκολία, έστω και αν κάθεται ήσυχα μπροστά στην οθόνη. Σκοπός δεν είναι να περάσει την ώρα του αλλά να μάθει!
*Ευχαριστούμε τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής Αργύριο Ρίγα για την ενδελεχή έρευνά του στα διαθέσιμα λογισμικά.