ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΑΙ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Αγαπητοί μας μαθητές και γονείς, ελπίζουμε να είστε όλοι καλά και ασφαλείς σπίτι σας. Για μερικές ακόμα μέρες θα επικοινωνούμε από την πλατφόρμα e-me.  Tο τμήμα Εργοθεραπείας του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Πειραιά θα μοιράζεται μαζί σας μερικές  στοχοκατευθυνόμενες δραστηριότητες μέχρι να βρεθούμε ξανά όλοι μαζί.

Ακολουθούν ορισμένες απλές αλλά διασκεδαστικές δραστηριότητες Λεπτού και Αδρού κινητικού συντονισμού, που μπορείτε να κάνετε, εκμεταλλευόμενοι το χώρο και απλά υλικά που έχετε όλοι στα σπίτια σας.

Δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας για μέσα στο σπίτι:

1. «Τα τρελομανταλάκια» : δώστε στο παιδί ένα μανταλάκι, και ζητήστε του να πιάσει με αυτό διαφορά μικρά αντικείμενα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι και να τα μαζέψει όλα. Εναλλακτικά μπορείτε να ζητήσετε στο παιδί σας να σας βοηθήσει με το άπλωμα των ρούχων

2. «Κόβω το παγόβουνο»: Σχεδιάζουμε φαρδιές γραμμές σε ένα χαρτί και ζητάμε στο παιδί να τις κόψει. Το ψαλίδι του είναι ένα μεγάλο καράβι που καταστρέφει το παγόβουνο. Θα πρέπει λοιπόν να ανοίγει το ψαλίδι πολύ καλά πριν κόψει, για να καταφέρει να το σπάσει.

3. . «Κοσμήματα»: Το παιδί περνά σε σκοινάκι μακαρόνια πένες , κουμπιά, χάντρες, χάντρες από κομμένα καλαμάκια και ετοιμάζει βραχιόλια, κολιέ για να τα χαρίσει όπου θέλει.

4. «Γράφουμε στην άμμο»: Τοποθετούμε σε ταψί άμμο ή και αλεύρι και ζητάμε στο παιδί να γράψει ή να ζωγραφίσει με τα δάκτυλά του.

5. «Μαζεύω σπόρους»: Ζητάμε στο παιδί να πιάσει νομίσματα, όσπρια, μακαρονάκια κ.ά. μικρά αντικείμενα και να τα τοποθετήσει σε μπουκάλι ή κουτί με μικρό άνοιγμα ή και τον κουμπαρά του

Δραστηριότητες αδρής κινητικότητας για μέσα στο σπίτι:

1. «Μίμηση ζώων» Ζητάμε από το παιδί να μιμηθεί ότι κάνει ένα ζωάκι όπως το περπάτημα του ελέφαντα, το πήδημα του καγκουρό, το πέταγμα του πουλιού, ο βάτραχος, το φίδι, η χελώνα, ο κάβουρας κλπ.

2. «αυγομαχιες»: δίνουμε στο παιδί μας ένα κουτάλι και πλαστικά ή βρασμένα αυγά Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε μια προκαθορισμένη διαδρομή κρατώντας το κουτάλι με τεντωμένο το χέρι. Για να δυσκολέψουμε ακόμα περισσότερο τη δραστηριότητα μπορούμε να δυσκολέψουμε τη διαδρομή προσθέτοντας εμπόδια, ή να βάλουμε το παιδί να κρατά το κουτάλι με το στόμα του.

3. «Διαδρομές με χαρτοταινία»: κολλήστε μια χαρτοταινία στο πάτωμα σε διαφορά σχέδια ( ευθεία, ζιγκ ζαγκ, συνεχόμενα Π) και βάλτε το παιδί σας να ακολουθήσει τις διαδρομές με τα πόδια του, διατηρώντας όσο περισσότερο μπορεί την ισορροπία του.

4. «Παιχνίδι με το σχοινί»: Καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί κρατά με τα δύο του χέρια τη μια άκρη του σχοινιού και εμείς την άλλη. Με το σύνθημα ξεκινάει το παιχνίδι. Τραβάμε και οι δύο προσπαθώντας να διαταράξουμε ο ένας την ισορροπία του άλλου.

Καλή διασκέδαση.

 

Τμήμα Εργοθεραπείας,

Ποτσίκα Μαίρη

Τζουβελέκης Παναγιώτης