Παζλ κεραμικού αγγείου

Από τα κομμάτια του παζλ, κάποια έχουν γεωμετρικά σχήματα και κάποια χριστουγεννιάτικο θέμα. Αντιστοίχισε τα κομμάτια στις δυο κατηγορίες και εμφάνισε την εικόνα ενός κεραμικού αγγείου.

Καλή διάσκέδαση!

Ξεκίνησε εδώ.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΑΙ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Αγαπητοί μας μαθητές και γονείς, ελπίζουμε να είστε όλοι καλά και ασφαλείς σπίτι σας. Για μερικές ακόμα μέρες θα επικοινωνούμε από την πλατφόρμα e-me.  Tο τμήμα Εργοθεραπείας του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Πειραιά θα μοιράζεται μαζί σας μερικές  στοχοκατευθυνόμενες δραστηριότητες μέχρι να βρεθούμε ξανά όλοι μαζί.

Ακολουθούν ορισμένες απλές αλλά διασκεδαστικές δραστηριότητες Λεπτού και Αδρού κινητικού συντονισμού, που μπορείτε να κάνετε, εκμεταλλευόμενοι το χώρο και απλά υλικά που έχετε όλοι στα σπίτια σας.

Δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας για μέσα στο σπίτι:

1. «Τα τρελομανταλάκια» : δώστε στο παιδί ένα μανταλάκι, και ζητήστε του να πιάσει με αυτό διαφορά μικρά αντικείμενα που υπάρχουν μέσα στο σπίτι και να τα μαζέψει όλα. Εναλλακτικά μπορείτε να ζητήσετε στο παιδί σας να σας βοηθήσει με το άπλωμα των ρούχων

2. «Κόβω το παγόβουνο»: Σχεδιάζουμε φαρδιές γραμμές σε ένα χαρτί και ζητάμε στο παιδί να τις κόψει. Το ψαλίδι του είναι ένα μεγάλο καράβι που καταστρέφει το παγόβουνο. Θα πρέπει λοιπόν να ανοίγει το ψαλίδι πολύ καλά πριν κόψει, για να καταφέρει να το σπάσει.

3. . «Κοσμήματα»: Το παιδί περνά σε σκοινάκι μακαρόνια πένες , κουμπιά, χάντρες, χάντρες από κομμένα καλαμάκια και ετοιμάζει βραχιόλια, κολιέ για να τα χαρίσει όπου θέλει.

4. «Γράφουμε στην άμμο»: Τοποθετούμε σε ταψί άμμο ή και αλεύρι και ζητάμε στο παιδί να γράψει ή να ζωγραφίσει με τα δάκτυλά του.

5. «Μαζεύω σπόρους»: Ζητάμε στο παιδί να πιάσει νομίσματα, όσπρια, μακαρονάκια κ.ά. μικρά αντικείμενα και να τα τοποθετήσει σε μπουκάλι ή κουτί με μικρό άνοιγμα ή και τον κουμπαρά του

Δραστηριότητες αδρής κινητικότητας για μέσα στο σπίτι:

1. «Μίμηση ζώων» Ζητάμε από το παιδί να μιμηθεί ότι κάνει ένα ζωάκι όπως το περπάτημα του ελέφαντα, το πήδημα του καγκουρό, το πέταγμα του πουλιού, ο βάτραχος, το φίδι, η χελώνα, ο κάβουρας κλπ.

2. «αυγομαχιες»: δίνουμε στο παιδί μας ένα κουτάλι και πλαστικά ή βρασμένα αυγά Ζητάμε από το παιδί να περπατήσει σε μια προκαθορισμένη διαδρομή κρατώντας το κουτάλι με τεντωμένο το χέρι. Για να δυσκολέψουμε ακόμα περισσότερο τη δραστηριότητα μπορούμε να δυσκολέψουμε τη διαδρομή προσθέτοντας εμπόδια, ή να βάλουμε το παιδί να κρατά το κουτάλι με το στόμα του.

3. «Διαδρομές με χαρτοταινία»: κολλήστε μια χαρτοταινία στο πάτωμα σε διαφορά σχέδια ( ευθεία, ζιγκ ζαγκ, συνεχόμενα Π) και βάλτε το παιδί σας να ακολουθήσει τις διαδρομές με τα πόδια του, διατηρώντας όσο περισσότερο μπορεί την ισορροπία του.

4. «Παιχνίδι με το σχοινί»: Καθόμαστε αντικριστά με το παιδί. Το παιδί κρατά με τα δύο του χέρια τη μια άκρη του σχοινιού και εμείς την άλλη. Με το σύνθημα ξεκινάει το παιχνίδι. Τραβάμε και οι δύο προσπαθώντας να διαταράξουμε ο ένας την ισορροπία του άλλου.

Καλή διασκέδαση.

 

Τμήμα Εργοθεραπείας,

Ποτσίκα Μαίρη

Τζουβελέκης Παναγιώτης

Κουράγιο, Υπομονή και Ελπίδα

Αγαπημένα μου παιδιά, αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

 

Αυτό που συνέβη από την περασμένη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου όταν έκλεισε το αγαπημένο μας ΕΕΕΕΚ Πειραιά, που θα παραμείνει κλειστό και μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου, ήταν και ξαφνικό και πολύ πικρό για όλους εμάς που αποτελούμε την μεγάλη οικογένεια της δομής μας.

 

Ενώ νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια παρέμεναν κλειστά, όλοι εμείς εργαζόμασταν προς όφελος του ειδικού πληθυσμού που εξυπηρετούμε στα πλαίσια της παροχής εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα βρεθούμε και πάλι στις ωραίες μας αίθουσες και στο μεγάλο αύλιο χώρο την ερχόμενη Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου, εκτός απροόπτου.

 

Στο μεταξύ ελπίζω να τα καταφέρατε έστω κλεισμένοι στα σπίτια και τα διαμερίσματά σας, όπως όλοι μας, και να μην υπήρξαν ιδιαίτερες εντάσεις και προβλήματα.

 

Σήμερα σας στέλνω ένα μήνυμα αισιοδοξίας καθώς σε δύο εβδομάδες θα γιορτάσουμε τη γέννηση του Χριστού μας, το γεγονός που κάθε χρόνο τέτοια εποχή φέρνει μαζί του τη γέννηση της ελπίδας για καλύτερες και χαρούμενες μέρες για όλους και όλες μας. Το μήνυμα που ελπίζω να γίνει αποδεκτό και κατανοητό από όλους μας είναι αυτό που έλεγαν οι παλιοί με τη φράση «μπόρα είναι θα περάσει». Αυτό που χρειαζόμαστε όλοι και όλες είναι να οπλιστούμε με κουράγιο και υπομονή, να δούμε μπροστά μας το ελπιδοφόρο άστρο της Βηθλεέμ και να πιστέψουμε ότι στις 7 Ιανουαρίου θα ξαναμπούμε στους κανονικούς ρυθμούς της γοητείας και του οφέλους που περικλείει η εκπαιδευτική διαδικασία. Εύχομαι τα καλύτερα και θα τα πούμε από κοντά την ερχόμενη Παρασκευή.

 

Όπως πάντα με αγάπη,

Δρ. Νατάσσα Πιπεροπούλου

Ο εαυτός μου!

Το-βιβλιαράκι-των-συναισθημάτων   www.eidikospaidagogos.gr

Αγαπημένα μου παιδιά..🥰🎶🧩💫
Σήμερα είναι Κυριακή και είναι μέρα ξεκούρασης..
Για εσάς και τους υπέροχους γονείς σας..🥰🎶🧩
Δείτε αυτή την όμορφη ασκησούλα με αφορμή να αποκτήσουμε έναν άλλον φίλο μας...τον εαυτό μας!!🥰🎶🧩

Να χαμογελάτε 🎶🥰🧩💫

Νίκη

 

Φροντίζω τον εαυτό μου και την οικογένειά μου. Μένω υγιής.

 

Φροντίζω τον εαυτό μου και την οικογένειά μου. Μένω υγιής.

Καλημέρα, αγαπημένοι μου μαθητές.

Κυριακή σήμερα. Ημέρα που όλη η οικογένεια ξεκουράζεται. Επειδή μένουμε πολλές ώρες μέσα στο σπίτι, θα ήθελα να υπενθυμίσω κάποιους βασικούς κανόνες για να προφυλαχθούμε όλοι αυτές τις μέρες. Διαβάστε τους όλοι μαζί στο σπίτι. Σκεφτείτε.. Τους τηρείτε; Θα μπορούσατε να τα πάτε καλύτερα;

Αύριο ετοιμαστείτε, γιατί ξεκινούν οι χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες. Ήδη κάποιοι καθηγητές έχουν ανεβάσει υλικό για τις μέρες των γιορτών. Δείτε έθιμα της εποχής κι αύριο θα αναλύσουμε τι θα γιορτάσουμε αυτόν και τον επόμενο μήνα. Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά πλησιάζουν..

Να είστε καλά!

Με αγάπη, Μαργαρίτα Σουλτάνη.

Χρονικός Προσανατολισμός (1) Μέρες-Μήνες-Εποχές-Ημερομηνία

Χρονικός Προσανατολισμός (1) Μέρες-Μήνες-Εποχές-Ημερομηνία

Αγαπητοί μου μαθητές,

σήμερα μπορείτε να κατεβάσετε το φυλλάδιο με τίτλο "Χρονικός προσανατολισμός (1)" να κάνετε μια μικρή επανάληψη σε έννοιες που έχουμε δει και μαζί στην τάξη, όπως είναι οι μέρες της εβδομάδας, οι μήνες του χρόνου, οι μέρες και οι μήνες, το δίσεκτο έτος, τα χαρακτηριστικά των εποχών, η μορφή της ημερομηνίας με αριθμούς. Στη συνέχεια του φυλλαδίου υπάρχουν δραστηριότητες και ασκήσεις για την κάθε ενότητα!

Χρονικός Προσανατολισμός (1)

Καλό υπόλοιπο Κυριακής!

Η καθηγήτριά σας

Λουίζα Βουγιουκλάκη

ΠΕ 78 Κοινωνικών Επιστημών

ΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ

                                              ΤΑ  ΚΑΛΑΝΤΑ

Τα Κάλαντα είναι δημοτικά τραγούδια που ψάλλονται την παραμονή μεγάλων θρησκευτικών εορτών όπως των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς (Αγ. Βασιλείου), των Θεοφανίων, ακόμη και των Βαΐων (ή του Λαζάρου),. Κύρια παραδοσιακά μουσικά όργανα που συνοδεύουν τα κάλαντα είναι το τρίγωνο, το λαούτο, το νταούλι η τσαμπούνα, η φλογέρα κ.ά. Οι τραγουδιστές - οργανοπαίκτες των καλάντων ονομάζονται "καλαντιστές".

Τα κάλαντα λένε κυρίως τα  παιδιά, πηγαίνοντας  στις  οικίες, καταστήματα, δημόσιους χώρους κ.λπ. Στην αρχή ρωτούν «Να τα πούμε;» και περιμένουν την απάντηση «Να τα πείτε». Κύριος σκοπός των τραγουδιών αυτών είναι  οι ευχές, τα "Χρόνια Πολλά" και το  φιλοδώρημα  είτε σε χρήματα (σήμερα) είτε σε προϊόντα (παλαιότερα).

Κατά την αρχική περίοδο της Βασιλευόμενης Δημοκρατίας καθιερώθηκε το έθιμο της απαγγελίας των καλάντων από τους άνδρες της ανακτορικής φρουράς ενώπιον των Βασιλέων Το έθιμο αυτό συνεχίζεται μέχρι σήμερα γενικευμένο όμως και σε πρόσωπά πολιτικά αλλά και από ομάδες, συλλόγους, χορωδίες κλπ .Χαρακτηριστικό σημείο είναι η γλώσσα στην οποία αυτά ψάλλοντα( στη καθαρεύουσα), φανερώνοντας την άμεση καταγωγή τους από τους  Βυζαντινούς χρόνους τις  Καλένδες του Ιανουαρίου που γιορτάζονταν με ιδιαίτερη λαμπρότητα.

Τα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα είναι ένα σύντομο απόσπασμα της πλήρους μορφής που έχει πολύ περισσότερους στίχους. Λόγω μεγάλου αριθμού των παραλλαγών, τα κάλαντα διακρίνονται σε εθνικά ή αστικά και στα τοπικά ή παραδοσιακά (κατά περιοχή). Στα Χριστουγεννιάτικα κάλαντα έχουν καταμετρηθεί περισσότερες από τριάντα παραλλαγές μόνο στον Ελλαδικό χώρο. Σήμερα εκτός των παραπάνω έχουν εισαχθεί και διάφορα αγγλοσαξονικά χριστουγεννιάτικα τραγούδια, μερικά από τα οποία έχουν  μεταφραστεί στα ελληνικά και χρησιμοποιούνται  μαζί με τα παραδοσιακά.

Ας τα ακούσουμε!

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΆ ΚΑΛΑΝΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΈΝΝΩΝ https://www.youtube.com/watch?v=QiEBBKQwLJk

ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΡΗΤΗΣ https://www.youtube.com/watch?v=tMCkKE3mpeU

ΒΥΖΑΝΤΙΝΆ  ΚΑΛΑΝΤΑ https://www.youtube.com/watch?v=zKZKEqd4lVQ

ΚΑΛΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ https://www.youtube.com/watch?v=02SH9EhQnTk

ΑΛΛΙΏΤΙΚΑ ΚΑΛΑΝΤΑ  https://www.youtube.com/watch?v=AWFvBdEEo9Q

 

Βιβλιογραφια

1.Βικιπαιδια

2.Κ. Σιαμάκης, Τα κάλαντα, άρθρο στην περιοδική έκδοση του Συλλόγου των Τερπνιωτών της Θεσσαλονίκης «Η Τερπνή», αρ. φύλλου 42/2001.

3. Νίκος Λ. Πασχαλούδης, Οι Λαζαρίνες της Βισαλτίας.

 

Πώς αντιμετωπίζω την λύπη;

 Τι είναι η λύπη

Αγαπημένα μου παιδιά πολλές φορές στην ζωή μας δεν μας έρχονται τα πράγματα όπως θέλουμε και τότε στεναχωριόμαστε.. Υπάρχουν τρόποι να αντιμετωπίζουμε την λύπη ..
Δείτε προσεκτικά το προγραμματάκι αυτό ...και

Χαμογελάστε ..🥰🧩🎶🥰

Ταιριάζω τις εικόνες – Δημιουργώ κεραμικά!

Ταιριάξτε τα κομμάτια ανά δυο για να σχηματίσετε αγγεία.

 

Μόλις ολοκληρώσετε τη διαδικασία, πατήστε το μπλε εικονίδιο.

 

Εάν εμφανιστούν κόκκινα πλαίσια, πρέπει να ξαναπροσπαθήσετε.

 

Μπορείτε να ξεκολλήσετε τα δυο κομμάτια, πατώντας στην ένωση των δυο εικόνων.

Καλή επιτυχία!

Ξεκινήστε εδώ.

Οι εικόνες είναι από VectorStock.com

Η σημασία του νερού στον άνθρωπο

Αγαπητά παιδιά,

Σας επισυνάπτω ένα αρχείο για την σημασία του νερού στον οργανισμό μας που θέλω να διαβάσετε και στην συνέχεια να συμπληρώσετε το φύλλο εργασίας.

Επίσης σας επισυνάπτω και ένα ενδιαφέρον βίντεο για το νερό στην διατροφή μας.

 

Ελπίζω να περνάτε όμορφα

Είμαι στην διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία

Ο καθηγητής σας

Βενετής Ιωάννης