Ελληνικά

Δίσκος της Φαιστού 3 – Κατασκευή

Αγαπημένα παιδιά, καλημέρα!

Αφού μάθαμε παραπάνω χρήσιμες πληροφορίες για τον Δίσκο της Φαιστού και για τα σύμβολά του, σήμερα θα προχωρήσουμε σε μια κατασκευή.

Θα φτιάξουμε έναν δίσκο από πηλό ή πλαστελίνη και θα τυπώσουμε πάνω με σύμβολα μια δική μας ιστορία.

Κάνουμε κλικ στο παρακάτω αρχείο και... πάμε!

Φαιστός-κατασκευή

Τεχνικές μυϊκής χαλάρωσης για να ελέγξουμε το ΣΤΡΕΣ

Στην εποχή μας όλοι, μικροί και μεγάλοι, αναφερόμαστε συχνά σε μια έννοια που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας. Αυτός ο όρος είναι το ΣΤΡΕΣ…

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε το ΣΤΡΕΣ ως μια αρνητική κατάσταση για το σώμα μας και για την ψυχική μας υγεία, δηλαδή ως έναν «εχθρό» μας, ως κάτι που πρέπει με κάθε τρόπο να το αποβάλουμε από το σώμα μας και να το διώξουμε από τη ζωή μας.

Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική, καθώς ουσιαστικά το ΣΤΡΕΣ είναι μια πολύ χρήσιμη και σωστή ψυχοσωματική αντίδραση στην αντιμετώπιση απροσδόκητων πιέσεων, προβλημάτων ή ατόμων που μας επηρεάζουν δυσμενώς.

Με άλλα λόγια το Νευρικό μας Σύστημα μόλις αντιληφθεί κάποιον κίνδυνο, μόλις αισθανθεί μια απροσδόκητη πίεση που μας προκαλεί ένα άλλο πρόσωπο, ένας συμμαθητής ή συμμαθήτρια και για τους ώριμους στην ηλικία ένας συνάδελφος ή ένας προϊστάμενος, ενεργοποιεί τα επινεφρίδια που είναι ειδικά όργανα τα οποία αυξάνουν την αδρεναλίνη στο αίμα μας και έτσι προκαλείται το ΣΤΡΕΣ, που είναι απαραίτητο για να διαχειριστούμε τις ανεπιθύμητες και ίσως επικίνδυνες για τη σωματική και ψυχική μας υγεία καταστάσεις.

Μόλις κυκλοφορήσει η αδρεναλίνη στο αίμα μας αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς μας και μαζί ο ρυθμός της αναπνοής/εκπνοής μας και αισθανόμαστε ότι ‘σφίγγουν’ οι διάφοροι μυς του σώματός μας προετοιμαζόμενοι για αυτό που αποκαλούμε το σύνδρομο ‘Φυγής ή Πάλης’.

Αυτό το σύνδρομο ήταν ανέκαθεν και συνεχίζει να είναι μέρος της σωματικής και ψυχικής μας ταυτότητας και το χρησιμοποιούμε όταν βρισκόμαστε αντιμέτωποι με κινδύνους για να κρίνουμε εάν πρέπει να επιλέξουμε την ‘φυγή’ (δηλαδή να το βάλουμε στα πόδια και να απομακρυνθούμε από τον κίνδυνο) ή την ‘πάλη’ (δηλαδή να μείνουμε και να πολεμήσουμε εφόσον κρίνουμε ότι μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα ή δεν έχουμε την πολυτέλεια της φυγής…)

Εδώ χρειάζεται να σημειώσουμε ότι υπάρχουν τρεις τύποι ΣΤΡΕΣ που ο καθένας και η καθεμιά μας μπορεί να αισθανθεί και συγκεκριμένα:

Το ΣΤΡΕΣ της καθημερινότητας είναι αυτό που αισθανόμαστε σχεδόν κάθε μέρα και έχει να κάνει με το σχολείο ή την εργασία μας, με συμμαθητές/συμμαθήτριες ή συναδέλφους και προϊσταμένους, όπως και με κάθε άλλου είδους υποχρεώσεις μας και καταστάσεις.

Το προσθετικό ή συσσωρευόμενο ΣΤΡΕΣ είναι το κατάλοιπο στρεσογόνων καταστάσεων που δεν τις χειρισθήκαμε σωστά ή τις αμελήσαμε με αποτέλεσμα να αυξηθούν και να γιγαντωθούν.

Το ΣΤΡΕΣ που προκαλείται από κάποιο απροσδόκητο γεγονός και έχει μεγάλη ένταση όπως για παράδειγμα ένας καυγάς με συμμαθητή ή συμμαθήτρια, με συνάδελφο ή με προϊστάμενο, μια ξαφνική ασθένεια ενός συγγενικού μας προσώπου ή κάποιο αναπάντεχο οικονομικό πρόβλημα.

Η πανδημία του κορονοϊού που μας έκλεισε για δυο μήνες στα σπίτια μας είναι ένα τέτοιο παράδειγμα που έχει αυξήσει και συνεχίζει να αυξάνει το στρες που αισθανόμαστε ιδιαίτερα καθώς μαθητές, μαθήτριες και προσωπικό της Ειδικής Αγωγής παραμένουμε, άγνωστο για πόσο ακόμη χρονικό διάστημα, εκτός του Σχολείου μας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας στο αγαπημένο μας ΕΕΕΕΚ Πειραιά τα τελευταία χρόνια συμμετείχαν στο ειδικό σεμινάριο που κάνω διδάσκοντας «Τεχνικές Χαλάρωσης» για τον έλεγχο του ΣΤΡΕΣ.

Σήμερα σας θυμίζω μερικές από τις τεχνικές που μάθαμε και φέτος πριν κλείσει το Σχολείο μας.

Συνιστώ να ξαπλώσετε σε κάποιο σημείο του διαμερίσματός σας ή του δωματίου σας και να κάνετε τις παρακάτω τεχνικές χαλάρωσης ΣΤΡΕΣ:

1/ Όπως είμαστε ξαπλωμένοι ανάσκελα παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή από τη μύτη και κάνουμε μια βαθιά εκπνοή από το στόμα. Αυτό το επαναλαμβάνουμε τρεις - πέντε φορές.

2/ Σφίγγουμε και τεντώνουμε τους μυς του αριστερού μας χεριού, από την παλάμη μέχρι την ωμοπλάτη μας ενώ ταυτόχρονα παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μυς του αριστερού μας χεριού ενώ ταυτόχρονα κάνουμε μια βαθιά εκπνοή.

3/ Σφίγγουμε και τεντώνουμε τους μυς του δεξιού μας χεριού, από την παλάμη μέχρι την ωμοπλάτη μας ενώ ταυτόχρονα παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μυς του δεξιού μας χεριού ενώ ταυτόχρονα κάνουμε μια βαθιά εκπνοή.

4/ Σφίγγουμε και τεντώνουμε τους μυς του αριστερού μας ποδιού και ταυτόχρονα παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μυς του αριστερού μας ποδιού ενώ ταυτόχρονα κάνουμε μια βαθιά εκπνοή.

5/ Σφίγγουμε και τεντώνουμε τους μυς του δεξιού ποδιού και ταυτόχρονα παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μυς του δεξιού μας ποδιού ενώ ταυτόχρονα κάνουμε μια βαθιά εκπνοή.

6/ Σφίγγουμε τους μυς στις ωμοπλάτες μας και παίρνουμε μια βαθιά εισπνοή. Χαλαρώνουμε τους μυς της ωμοπλάτης μας ενώ ταυτόχρονα κάνουμε μια βαθιά εκπνοή.

Επαναλαμβάνουμε και τις 6 παραπάνω τεχνικές άλλες τρεις φορές και μετά με κλειστά τα μάτια αφήνουμε τη φαντασία μας να μας πάει σε κάποιο μέρος όπου είχαμε αισθανθεί ωραία και μένουμε εκεί για μερικά λεπτά όσο αισθανόμαστε τα ευχάριστα συναισθήματα της χαλάρωσης σε συνδυασμό με τις ευχάριστες μνήμες που έχουμε φέρει στο νου μας.

Κάντε αυτές τις τεχνικές χαλάρωσης που θα μειώσουν το ΣΤΡΕΣ ιδιαίτερα αυτή την εποχή και καλέστε τους γονείς ή τους κηδεμόνες σας και μαζί τον αδελφό ή την αδελφή σας να κάνουν τις ίδιες τεχνικές.

 

Παραμένω στη διάθεσή σας όπως πάντα με αγάπη,

Δρ Νατάσσα Πιπεροπούλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα υπέροχο επιτραπέζιο παιχνίδι για τον κορονοϊό! (Δεύτερο και τελευταίο μέρος)

6η σελίδα οδηγιες επιτραπεζιου

Η συνέχεια για την κατασκευή του επιτραπέζιου παιχνιδιού  για τον κορονοϊό!

Καλή διασκέδαση,παιδιά!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ : Εκδόσεις Ψυχογιός

Ένα υπέροχο επιτραπέζιο παιχνίδι για τον κορονοϊό! (πρώτο μέρος)

  1. Εκτυπώνω τις σελίδες (έγχρωμες)
  2. Τις κόβω
  3. Τις κολάω σε χοντρο χαρτόνι 
  4. Με τον ίδιο τροπο κατασκευάζω τα πιόνια μου
  5. Παίρνω ένα ζάρι
  6. Παίρνω και τους φίλους μου ή τα αδελφια μου ή τους γονείς μου και...διασκεδάζω!

(Προσοχή! Δεν ξεχνώ να δω και το δεύτερο μέρος για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι μου)

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:Μια προσφορά από τις εκδόσεις Ψυχογιός

 

1η σελίδα του επιτραπέζιου 2η σελίδα 3ησ σελίδα4η σελίδα 5η σελίδα

Το ΕΕΕΕΚ Πειραιά οι μαθητές του και οι οικογένεις τους:(Μια σχέση εμπιστοσύνης)

(Μια σχέση εμπιστοσύνης)ΕΕΕΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ

  • Η οικογένεια του σχολείου μας είναι πολυμελής!
  • Υπάρχει μια σχέση που συνεχίζεται και μετά την αποφοίτηση των μαθητών μας!
  • Οι συναισθηματικοί δεσμοί είναι δυνατοί !
  • Υπάρχει ενέργεια και αγάπη!

Πρόκειται με λίγα λόγια για ...οικογενειακή υπόθεση !

ΑΣΚΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Επειδή ο μήνας που διανύουμε είναι ο Μάϊος θα ήθελα όλα τα παιδιά να κάνουν την παρακάτω άσκηση:

Ανοίγουμε έναν φυλλομετρητή π.χ Firefox, google chrome

Αναζητούμε και βρίσκουμε μια εικόνα από το αγαπημένο μας λουλούδι π.χ τριαντάφυλλο

Κάνουμε αντιγραφή και επικόλληση της εικόνας στο word

Βρίσκουμε πληροφορίες για το συγκεκριμένο λουλούδι από το Internet

Επιλέγουμε 5 γραμμές από αυτές τις πληροφορίες και κάνουμε αντιγραφή και επικόλληση στο word ακριβώς κάτω από την εικόνα που είχαμε τοποθετήσει

Αποθηκεύουμε το έγγραφο Word με τίτλο "ΑΝΟΙΞΗ"

Καλή Επιτυχία!