Ενημερώθηκε στις 29 Απριλίου, 2020
Τα επίθετα σε -ινος, -ιμος, -ικος
Καλημέρα σας παιδιά.
Σήμερα θα ασχοληθούμε με ορισμένες κατηγορίες επιθέτων. Πιο συγκεκριμένα με τα επίθετα που τελειώνουν σε -ινος, ιμος, -ικος π.χ. ξύλινος, φρόνιμος, πλαστικός . Όλα αυτά τα επίθετα γράφονται με γιώτα, εκτός από το δανεικός (από το δανείζω).
Πρώτα άνοιξε το Βιβλίο Μαθητή στη σελίδα 64 και διάβασε το κείμενο «Άνοιξη στο Παγγαίο». Πρόσεξε τα επίθετα που είναι γραμμένα με έντονα γράμματα. Μετά άνοιξε το Τετράδιο Εργασιών στη σελίδα 71 και δες τις ασκήσεις 6 και 7. Τις ίδιες ασκήσεις τις έχω μετατρέψει σε ψηφιακή μορφή στο παρακάτω κουίζ ώστε να μπορείς να ελέγξεις αν τις κάνεις σωστά. Αφού κάνεις το κουίζ και βεβαιωθείς ότι τις έμαθες καλά να τις γράψεις και στο Τ.Ε.
Για τα μαθηματικά σου έχω αναθέσει το πρόβλημα "Τα κοχύλια". Αν έχεις κάνει το προηγούμενο πρόβλημα που ανέθεσα (Μεγαλύτερο-μικρότερο), δε θα συναντήσεις δυσκολίες.
Το επόμενο μάθημα θα αναρτηθεί την Παρασκευή και θα έχει «ανοιξιάτικο» θέμα..
ΥΓ. Το έχω αναθέσει "που λέει ο λόγος". Θα το αναθέσω αν και όταν το σύστημα ξεκολλήσει. Εκτός από τα assignments που εμφανίζουν μεγάλα προβλήματα, έχω παρατηρήσει ότι πολλές φορές δεν λειτουργεί και το e-me content, οπότε δεν λειτουργούν και τα κουίζ. Επειδή οι περισσότεροι από εσάς θα γυρίσετε από Δευτέρα στις εργασίες σας και φυσικά δε θα έχετε χρόνο να μπαινοβγαίνετε στην e-me μέχρι να την πετύχετε "στις καλές της", νομίζω ότι αν η κατάσταση δε βελτιωθεί μέσα στην εβδομάδα θα πρέπει να γυρίσουμε στο παλιό μας blog που είχαμε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με το οποίο κάναμε τη δουλειά μας αρκετά ικανοποιητικά. Παρακαλώ ενημερώστε με για τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε με την e-me και γράψτε μου τη γνώμη σας, είτε με προσωπικό μήνυμα κυψέλης, είτε με e-mail, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, ώστε να πάρουμε μια κοινή απόφαση που να σας εξυπηρετεί.
Ενημερώθηκε στις 27 Απριλίου, 2020
Για να γελάσουμε.
Καλημέρα σας παιδιά. Το θέμα αυτού του μαθήματος είναι κείμενα που μας κάνουν να γελάμε. Πιο συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με κείμενα σχετικά με τον Καραγκιόζη. Πάντα το γέλιο ήταν σημαντικό στη ζωή των ανθρώπων. Για να πάρετε μια ιδέα για τους τρόπους που διασκέδαζαν οι άνθρωποι στα παλιά χρόνια ρίξτε μια ματιά στο Β.Μ. στη σελ. 61 (ενότητα 2). Στη συνέχεια διαβάστε προσεκτικά το κείμενο «Ο Καραγκιόζης δικηγόρος», στη σελ. 62 (ενότητα 3). Έπειτα κλείστε το βιβλίο και κάντε το παρακάτω κουίζ.
Τώρα ανοίξτε το Τ.Ε. στη σελ. 68 διαβάστε προσεκτικά και ταιριάξτε τις ερωτήσεις του Χατζηαβάτη με τις απαντήσεις του Καραγκιόζη στο κουίζ που ακολουθεί.
Τώρα μπορούμε να δούμε το παρακάτω βίντεο με τον Καραγκιόζη «για να γελάσουμε», όπως λέει και ο τίτλος αυτού του κεφαλαίου.
Στα μαθηματικά σας έχω αναθέσει ένα πρόβλημα. Επειδή το πρόβλημα χρειάζεται αρκετή σκέψη και προσοχή δέστε το πρώτα από εδώ: Περισσότερο-Λιγότερο, έπειτα λύστε το στο τετράδιό σας και όταν είστε σίγουροι για τη λύση γράψτε την στα assignments.
Το επόμενο μάθημα θα αναρτηθεί την Τετάρτη.
Ενημερώθηκε στις 22 Απριλίου, 2020
Το νέο μας blog
Καλημέρα σας παιδιά. Έφτιαξα εδώ ένα νέο blog για την κυψέλη μας. Έτσι δε θα περιπλανιόμαστε σε διαφορετικές ιστοσελίδες. Όλα θα είναι συγκεντρωμένα εδώ.
Γλώσσα: Στόχος μας είναι να διαβάζουμε ιστορίες και έπειτα να θυμόμαστε τα βασικά τους σημεία και να μπορούμε να τα τοποθετήσουμε σε σωστή χρονική σειρά. Πρώτα ανοίγουμε το Βιβλίο Μαθητή στη σελίδα 60 και διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο «Λαθεύοντας ιστορίες». Έπειτα κλείνουμε το βιβλίο και κάνουμε το αντίστοιχο κουίζ. Στη συνέχεια ανοίγουμε το Τετράδιο Εργασιών στη σελίδα 67. Διαβάζουμε την άσκηση 1 (κοιτάζουμε προσεκτικά και την εικόνα) και μετά κάνουμε το αντίστοιχο κουίζ. Έπειτα συμπληρώνουμε την άσκηση 2 στο Τετράδιο Εργασιών. Αν θέλετε μπορείτε να συνεχίσετε την ιστορία στο σπιράλ ή σε κάποιο άλλο τετράδιο.
Μαθηματικά: Στα μαθηματικά θα ασχοληθούμε με το πώς λύνουμε προβλήματα. Για να λύσω ένα πρόβλημα πρώτα διαβάζω προσεκτικά τι λέει. Έπειτα σκέφτομαι τι πρέπει να κάνω για να το λύσω. Στη συνέχεια κάνω τις πράξεις με τη σειρά. Στο τέλος απαντώ με λόγια στην ερώτηση ή στις ερωτήσεις του προβλήματος. Για αρχή θα σας αναθέσω ένα απλό πρόβλημα. Μόλις μπείτε στη e-me θα δείτε ένα σχετικό μήνυμα. Πατήστε στο εικονίδιο του μηνύματος, διαβάστε το πρόβλημα, πατήστε υποβολή απάντησης, γράψτε τη λύση και μετά πατήστε ξανά υποβολή, στο κάτω μέρος της οθόνης. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με δύο τρόπους. Θέλω, αν μπορείτε, να γράψετε και τους δύο. Αν για κάποιο λόγο δυσκολεύεστε, μπορείτε να ανοίξετε το φυλλάδιο "Ο Λαγός και τα καρότα", να λύσετε το πρόβλημα πάνω στο φυλλάδιο, να το αποθηκεύσετε και να μου το βάλετε στον φάκελό σας στα έγγραφα να το δω ή να το αντιγράψετε στο τετράδιο μαθηματικών και να το λύσετε εκεί. Μην ξεχνάτε να γράφετε καθημερινά στο ημερολόγιό σας και να κάνετε εξάσκηση στην προπαίδεια. Θα τα πούμε πάλι την Δευτέρα..
ΥΓ. Τις λύσεις σε όποιες ασκήσεις γλώσσας ή μαθηματικών χρειάζεται θα τις αναρτώ στο επόμενο μάθημα.