English

Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας: Κακοκαιρία ‘Ελπίς’

Έκκληση προς τους πολίτες απευθύνει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ώστε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, να αποφεύγουν τις μη απαραίτητες μετακινήσεις κατά τις επόμενες 48 ώρες, καθώς η κακοκαιρία «Ελπίς» πλήττει τη χώρα. 

Η Πολιτική Προστασία δίνει οδηγίες προς τους πολίτες για την περίπτωση που χρειαστεί να μετακινηθούν, προκειμένου να το κάνουν με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια.

Σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση χιονοπτώσεων και παγετού

Αν πρόκειται να μετακινηθούν με το αυτοκίνητο:

-Να ενημερωθούν για τον καιρό και για την κατάσταση του οδικού δικτύου

-Να έχουν στο όχημά τους αντιολισθητικές αλυσίδες και το ρεζερβουάρ γεμάτο καύσιμα

-Να ταξιδεύουν, εφόσον είναι αναγκαίο, κατά προτίμηση στη διάρκεια της ημέρας προτιμώντας τους κεντρικούς δρόμους

-Να ενημερώνουν τους οικείους τους για τη διαδρομή που πρόκειται να ακολουθήσουν

-Να μεταβάλλουν το πρόγραμμα των μετακινήσεών τους ώστε να αποφεύγουν την αιχμή των καιρικών φαινομένων

-Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Αν μετακινούνται πεζοί

-Να ντύνονται με πολλά στρώματα από ελαφριά ρούχα αντί για ένα βαρύ ρούχο και να φορούν κατάλληλα παπούτσια ώστε να αποφύγουν τραυματισμούς λόγω της ολισθηρότητας.

Δωρεάν ταχυδρομικές υπηρεσίες σε τυφλούς ή άτομα με αναπηρία όρασης, προσφέρουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία

Συγκεκριμένα, τα ΕΛΤΑ διακινούν, δωρεάν, ταχυδρομικά αντικείμενα, βάρους έως 7 κιλών, που αποστέλλονται από/προς τυφλούς ή άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης (δηλαδή ποσοστό αναπηρίας 80%) ή από /προς ιδρύματα/συλλόγους για τυφλούς. Η παροχή αφορά σε: Αλληλογραφία, λογοτεχνία σε οποιαδήποτε μορφή, ηχητικά έγγραφα Εξοπλισμό ή υλικό που εξυπηρετεί τα άτομα αυτά στην αντιμετώπιση της αναπηρίας τους, συμπεριλαμβανομένων ειδικά προσαρμοσμένων CDs, εξοπλισμό γραφής Braille, ρολόγια Braille, λευκά ραβδιά και εξοπλισμό εγγραφής.
Για την αποστολή τους τα αντικείμενα θα πρέπει: Να κατατίθενται ανοικτά, ώστε να επιτρέπεται η επιβεβαίωση του περιεχομένου τους από τον υπάλληλο της θυρίδας, να αναγράφουν στη θέση του γραμματοσήμου την ένδειξη «Αντικείμενα για τυφλούς», να φέρουν την ειδική σήμανση.
Σημειώνεται επίσης, ότι στα αντικείμενα αυτά δεν επιβάλλονται τέλη αποθήκευσης ενώ οι επιστολές σε τυφλούς εξαιρούνται της προσκόμισης στο τελωνείο και της υποβολής διασάφησης.

Κλειστές θα παραμείνουν οι σχολικές μονάδες της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας τη Δευτέρα και την Τρίτη, 24 και 25 Ιανουαρίου 2022, με απόφαση της Αντιπεριφερειάρχη, Μ. Σαλμά.

Η απόφαση ελήφθη σε συνεργασία με τους Δήμους και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, με γνώμονα τις καιρικές συνθήκες που αναμένεται να επικρατήσουν και την αδυναμία τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων στις σχολικές αίθουσες (ανοικτά παράθυρα) λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, αλλά και των προβλημάτων που μπορεί να δημιουργηθούν κατά τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών, λόγω παγετού, ιδιαίτερα κατά τις πρωινές ώρες. Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό από το Υπουργείο Παιδείας, στις σχολικές μονάδες που θα παραμείνουν κλειστές, θα γίνει τηλεκπαίδευση. «Λαμβάνοντας υπόψη τις καιρικές συνθήκες και την ανάγκη προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών, αποφασίσαμε σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς φορείς να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία μας για δύο μέρες.

Η Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας θα βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση και σε ετοιμότητα για οτιδήποτε χρειαστεί» δήλωσε η κ. Σαλμά.

Πηγή: https://messolonghinews.gr/?p=53700

ΚΕΔΑΣΥ-Επιμόρφωση Ψυχολόγων και Ψυχομετρικά εργαλεία: Συγκρότηση τριμελών επιτροπών για την προμήθεια των ειδών και την εκτέλεση της επιμόρφωσης σε κάθε δομή, Απόφαση

systasi-epitropwn-paralavis-psixometrikwn-ergaleiwn-kedasy

Πρόσκληση μελών Ε.Ε.Π. κλάδων ΠΕ21, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, ΠΕ30 εγγεγραμμένων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π. για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Α’/θμιας και Β’/θμιας Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης

22-01-22

Διόρθωση σε Πρόσκληση μελών Ε.Ε.Π. κλάδων ΠΕ21, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, ΠΕ30 εγγεγραμμένων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π. για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατά το σχολικό έτος 2021-2022 σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄)

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι στο ΦΕΚ 4/τ.ΑΣΕΠ/21-1-2022) δημοσιεύθηκε διόρθωση σφάλματος στην αριθ. πρωτ. 4275/Ε4/13-1-2022 (ΦΕΚ 3/τ.ΑΣΕΠ/19-1-2022 – ΑΔΑ: Ω5ΜΠ46ΜΤΛΗ-ΥΚΧ) πρόσκληση, η οποία αφορά στο Παράρτημα Ι: Διαθέσιμες Περιοχές Διορισμού ανά κλάδο στην περιοχή διορισμού Γ΄ Αθήνας (Δ.Ε.) και στον κλάδο ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών όπου τα κενά είναι 2 Braille.

Κατόπιν της δημοσίευσης αυτής και της αριθ. πρωτ. 7738/Ε4/22-1-2022 (ΑΔΑ: 65ΨΑ46ΜΤΛΗ-31Χ) εγκυκλίου, η ημερομηνία υποβολής αιτήσεων μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr) ορίζεται έως και την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022.

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην ως άνω σχετική υπουργική απόφαση.

Η εγκύλιος για τη διόρθωση της πρόσκλησης σε μορφή pdf

Η υπουργική απόφαση της πρόσκλησης των διορισμών σε μορφή pdf

To ΦΕΚ της διόρθωσης της πρόσκλησης σε pdf

19-01-22

Πρόσκληση μελών Ε.Ε.Π. κλάδων ΠΕ21, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, ΠΕ30 εγγεγραμμένων στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π. για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατά το σχολικό έτος 2021-2022 σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ 13 Α΄)

Κατόπιν της δημοσίευσης της αριθ. πρωτ. 4275/Ε4/13-1-2022 (ΦΕΚ 3/τ. ΑΣΕΠ/19-1-2022, ΑΔΑ: Ω5ΜΠ46ΜΤΛΗ-ΥΚΧ) υπουργικής απόφασης και της αριθ. πρωτ. 6658/Ε4/19-1-2022 (ΑΔΑ: Ρ80Ρ46ΜΤΛΗ-65Η) εγκυκλίου,

καλούνται

τα υποψήφια μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού κλάδων ΠΕ21, ΠΕ23, ΠΕ25, ΠΕ28, ΠΕ29, και  ΠΕ30 που είναι εγγεγραμμένα στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Γ1΄ του ΑΣΕΠ της 2ΕΑ/2019 προκήρυξης, όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν, και επιθυμούν να διοριστούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να υποβάλουν αίτηση-δήλωση προτιμήσεων περιοχών για μόνιμο διορισμό.

Οι αιτήσεις-δηλώσεις περιοχών προτίμησης υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr)

από την Πέμπτη 20 Ιανουαρίου έως και τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2022

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην ως άνω σχετική υπουργική απόφαση.

Πρόσκληση διορισμών σε μορφή pdf 

To ΦΕΚ σε μορφή pdf

Η εγκύκλιος για την πρόσκληση διορισμών σε μορφή pdf 

Επιμορφωτικό Σεμινάριο «Ο ρόλος του Συμβούλου Σχολικής Ζωής στην εκπαιδευτική διαδικασία»

Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Αιτ/νίας συμμετείχε στη SaferInternetDay2021 και συνεχίζει υποστηρίζοντας τις Σχολικές Μονάδες στη SaferInternetDay2022 !

Μαθητές από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες ατομικά ή ομαδικά καλούνται να δημιουργήσουν υλικό που να αναδεικνύει το γεγονός ότι η φωνή τους έχει δύναμη -ακόμα και στο διαδίκτυο- και ότι είναι σημαντικό όταν συναντούν online κάτι το οποίο τους αναστατώνει/πληγώνει ή βλάπτει να το λένε σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται. Έμφαση δίνεται και στα διαθέσιμα εργαλεία που παρέχονται στους ψηφιακούς χρήστες για να αναφέρουν ή να καταγγείλουν κάποιον ή κάτι

(report & block).

Ο διαγωνισμός καλύπτει μια ευρεία γκάμα θεματικών όπως είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), η διαδικτυακή αποπλάνηση (grooming), η σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά, η ευγενής αλληλεπίδραση, η αποδοχή του διαφορετικού στο διαδίκτυο,

το ποιοτικό περιεχόμενο κ.α.

Μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δημόσιων και ιδιωτικών Ελληνικών σχολικών μονάδων.Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος: – ένα μεμονωμένο τμήμα ενός σχολείου – μια ή περισσότερες τάξεις ενός σχολείου – μια ομάδα μαθητριών και μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις ενός σχολείου – ένας μεμονωμένος μαθητής ή μαθήτρια – δύο ή περισσότερες τάξεις από διαφορετικές σχολικές μονάδες με σκοπό τη συνεργασία, την αλληλεπίδραση του μαθητικού δυναμικού και του εκπαιδευτικού προσωπικού και την από κοινού υποβολή δημιουργιών. Γι’ αυτό και όχι μόνο επιτρέπονται αυτές οι συμπράξεις αλλά ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να αναζητήσουν σχολεία-συνεργάτες

για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό. 

ΧΡΟΝΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Ο διαγωνισμός δύναται να πραγματοποιηθεί εντός και εκτός ωρολογίου προγράμματος. Στην περίπτωση που επιλεχθεί από τους εκπαιδευτικούς να γίνει η προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό εντός του ωρολογίου προγράμματος προτείνεται η ώρα της πληροφορικής ή της τεχνολογίας για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η ώρα της πληροφορικής, της ευέλικτης ζώνης ή των εργαστηρίων δεξιοτήτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2022 – Σχολικοί Διαγωνισμοί (παράταση εως 14/1/2020)

Πρόσκληση για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υποψήφιων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΠΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01,ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ11, ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ83, ΠΕ84 ΠΕ87.08, ΠΕ88.01 και ΠΕ88.02, εγγεγραμμένων στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ του ΑΣΕΠ (Γ’ 937/2020), όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν, κατόπιν ανακαθορισμού κενών θέσεων [αριθμ. 99052/Ε1/10.8.2021 (Β’ 3715) κ.υ.α.] και ανακλήσεων διορισμών

12-1-22

Κατόπιν της δημοσίευσης της αριθμ. πρωτ. 2289/Ε1/11-1-2022 (ΦΕΚ 1/τ. ΑΣΕΠ/11-1-2022, ΑΔΑ: 65Μ846ΜΤΛΗ-Γ3Γ) υπουργικής απόφασης, με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 3563/Ε1/12-1-2022 (ΑΔΑ: ΨΛΡΜ46ΜΤΛΗ-ΞΝΛ) πρόσκληση,

καλούνται

οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, κατηγορίας ΠΕ, κλάδων/ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ04.04, ΠΕ11, ΠΕ60, ΠΕ61, ΠΕ70, ΠΕ71, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ87.08, ΠΕ88.01 και ΠΕ88.02 που είναι εγγεγραμμένοι στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Β’ Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΣΕΠ (Γ’ 937/2020), όπως αναμορφώθηκαν και ισχύουν, και επιθυμούν να διοριστούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Α/θμιας και Β/θμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, να υποβάλουν αίτηση - δήλωση προτιμήσεων περιοχών για μόνιμο διορισμό.

Οι αιτήσεις - δηλώσεις περιοχών προτίμησης υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr),

από την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου έως και την Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022.

Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις επί της διαδικασίας, παραπέμπουμε στην ως άνω σχετική υπουργική απόφαση.

Γνωστοποίηση έκδοσης της πρόσκλησης σε μορφή pdf

Η πρόσκληση σε μορφή pdf 

..το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Αιτωλοακαρνανίας έκοψε σήμερα στην Ι.Π. τη βασιλόπιτα!

Ειρηνικό & ευλογημένο το 2022, με δημιουργικότητα, αλληλεγγύη και υγεία για όλους μας και

όλους σας!!

Είμαστε πάντα δίπλα σας

2 Φ.Ε.Κ. & Ερωτήσεις-απαντήσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη λειτουργία των σχολείων από τις 10.01.2022

08-01-22 ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ 
Διευκρινίσεις σχετικά με τη διάθεση δωρεάν self test

• Από την Τετάρτη 5/1 ως σήμερα δόθηκαν περισσότερα από 6,7 εκ. τεστ στο 87,4% των δικαιούχων μαθητών και εκπαιδευτικών. Είχαμε τη μεγαλύτερη προσέλευση από ποτέ και ευχαριστούμε θερμά την εκπαιδευτική κοινότητα για τη μαζική ανταπόκριση στο νέο πρωτόκολλο.

• Εχθές και σήμερα το πρωί, λόγω της υψηλής ζήτησης σε φαρμακεία, έγιναν αναγκαίες ενέργειες ανακατανομής εφοδιασμού των φαρμακείων από τις φαρμακαποθήκες για να καλυφθούν ανάγκες.

Στις λίγες περιπτώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών που δεν προμηθεύτηκαν σελφ τεστ, μπορούν να διαθέσουν οι Σχολικές Μονάδες και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, που έχουν κατά κανόνα αποθέματα σελφ-τεστ. Εφόσον δεν έχουν, μπορούν να ειδοποιήσουν τη Σχολική τους Επιτροπή να τις προμηθεύσει με σελφ τεστ για το άνοιγμα της Δευτέρας.

  1. Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και ποιοι λόγοι οδήγησαν στην απόφαση αυτή;

Τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά, δια ζώσης, τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό.

Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων είναι καίριας σημασίας:

  • Πρώτα από όλα για το ίδιο το εκπαιδευτικό έργο – τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία.
  • Για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μας, τα οποία είναι πολύ σημαντικό να λειτουργούν στο φυσικό τους χώρο, με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους.
  • Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων σε καιρό πανδημίας διασφαλίζει και τη μεγαλύτερη ασφάλεια των παιδιών μας, καθώς στα σχολεία προβλέπεται ένα αποτελεσματικό δίχτυ προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη διενέργεια συστηματικών τεστ κάθε εβδομάδα για την προσέλευση στο σχολείο, με την απαρέγκλιτη χρήση της μάσκας, με τους εκτεταμένους καθημερινούς ελέγχους σε περίπτωση κρούσματος στο τμήμα, μεταξύ και των άλλων μέτρων που ήδη ισχύουν. Τα περισσότερα από τα παραπάνω ΔΕΝ ισχύουν όταν τα σχολεία είναι κλειστά.
  • Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων συνάδει πλήρως και με τη διεθνή τάση για άνοιγμα σχολείων με αυξημένους ελέγχους. Τα σχολεία ανοίγουν κανονικά δια ζώσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση – ενδεικτικά σε: Γερμανία (3/1), Γαλλία (3/1), Ουγγαρία (3/1), Βουλγαρία (4/1), Λετονία (5/1), Ιρλανδία (6/1), Λουξεμβούργο (9/1), Εσθονία (10/1), Ιταλία (10/1), Ολλανδία (10/1) Φινλανδία (10/1), Βέλγιο (10/1), Σλοβακία (10/1), Πολωνία (10/1), Μάλτα (10/1), Κύπρο (10/1), Κροατία, Λιθουανία, Σουηδία, Τσεχία, Ρουμανία.
  • Τα σχολεία μας λειτούργησαν δια ζώσης από τον Σεπτέμβριο α) όταν κυριαρχούσε η μετάλλαξη Δέλτα με τη μεγαλύτερη πολυπλοκότητά της και β) όταν δεν υπήρχε σχεδόν καθόλου εμβολιαστική κάλυψη στους μαθητές. Δεν είναι λογικό με την πιο ήπια Όμικρον και με όλες τις άλλες κοινωνικές και οικονομικές δραστηριότητες εν λειτουργία, έστω και με περιορισμούς, να υπάρχει οποιαδήποτε σκέψη για αναστολή λειτουργίας των σχολείων.
  • Δεν μπορεί να «τιμωρούνται» τα παιδιά επειδή μία μειοψηφία του πληθυσμού δεν επιθυμεί να εμβολιαστεί.

 

  1. Πώς αλλάζει το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων;

Κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής Ειδικών, το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων επικαιροποιείται, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της νέας φάσης της πανδημίας και στα χαρακτηριστικά της μετάδοσης της μετάλλαξης Όμικρον. Οι αλλαγές στο πρωτόκολλο στοχεύουν στην ενίσχυση και γενίκευση των ελέγχων.

Επιγραμματικά, προβλέπονται τρεις βασικές αλλαγές:

  1. Προβλέπεται ένα επιπλέον σελφ τεστ για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, την εβδομάδα 10-15 Ιανουαρίου, θα διενεργηθούν τρία δωρεάν σελφ τεστ αντί για δύο από τους μαθητές και τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Αυτός ο ενισχυμένος έλεγχος θα πρέπει να διενεργηθεί τις τελευταίες 24 ώρες πριν την έναρξη του σχολείου και στοχεύει στον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.
  2. Τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται όχι μόνο από τους μη εμβολιασμένους μαθητές αλλά επίσης και από τους εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.
  3. Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, φεύγουμε από την λογική του «σταυρού», δηλ. των αυξημένων ελέγχων μόνο στα παιδιά που κάθονται κοντά στο κρούσμα, και επεκτεινόμαστε σε αυξημένους ελέγχους σε όλο το τμήμα. Πλέον όλοι οι μη εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα, για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ σε διάστημα 5 ημερών, επιπλέον των δύο σταθερών σελφ τεστ την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν ένα σελφ τεστ, επιπλέον των δύο εβδομαδιαίων σελφ τεστ, δηλαδή συνολικά τρία σελφ τεστ δωρεάν την εβδομάδα. (βλ. συνημμένο πίνακα)

 

  1. Ποια είναι τα αποτελέσματα του πρωτοκόλλου λειτουργίας των σχολείων το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2021;
  • Από τις 13/9 έως τις 23/12, δεν παρατηρήθηκε ιδιαίτερη τάση ενδοσχολικής διάδοσης του ιού: κάθε τμήμα στο οποίο εντοπίστηκαν κρούσματα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου είχε ημερησίως, κατά μέσο όρο, 1,2 κρούσματα συνολικά. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον στο 80% των περιπτώσεων όπου εντοπίστηκε μαθητής κρούσμα μέσα σε ένα τμήμα, δεν υπήρξε καν δεύτερο κρούσμα στο ίδιο τμήμα.
  • Ο υψηλότερος ημερήσιος μέσος όρος κρουσμάτων ανά τμήμα με θετικά κρούσματα ήταν 1,5. Ο αριθμός αυτός παρατηρήθηκε την πρώτη μέρα της φετινής σχολικής χρονιάς (13/9), δείχνοντας ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου φορούν μάσκες, τηρούνται αυστηρά πρωτόκολλα και γίνονται αυξημένοι έλεγχοι κατά του κορωνοϊού, από ό,τι εκτός σχολείου.
  • Κάθε σχολική ημέρα έκλειναν κατά μέσο όρο 2,78 από περίπου 81.000 τμήματα - δηλαδή το 0,003% των τμημάτων ήταν κλειστά - με μέγιστο αριθμό τα 10 τμήματα (0,01%), τιμή που παρατηρήθηκε στις 26/11.
  • Τα 32 εκατομμύρια σελφ τεστ που δόθηκαν δωρεάν στους μαθητές αυτήν την περίοδο εντόπισαν το 84% των εργαστηριακά διαγνωσμένων κρουσμάτων σε αυτές τις ηλικίες. Άρα τα ανοιχτά σχολεία με αυξημένους διαγνωστικούς ελέγχους λειτουργούν αποτελεσματικά για τον εντοπισμό κρουσμάτων και τη μείωση της διασποράς στην κοινότητα.
  • Στην Ελλάδα, μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου, το ποσοστό παιδιών κρουσμάτων (ηλικίας 0 έως 15 ετών) επί των συνολικών κρουσμάτων ήταν πολύ χαμηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά των περισσότερων άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποδεικνύοντας πως τα ανοιχτά σχολεία με τα ενισχυμένα σχολικά πρωτόκολλα, και δη, οι αυξημένοι έλεγχοι, εξασφαλίζουν την ασφάλεια των μαθητών και τον περιορισμό της διασποράς του ιού (βλ. συνημμένο γράφημα).
  1. Ακούγονται πολλά για τα σελφ τεστ σε σχέση με την μετάλλαξη Όμικρον. Μας προστατεύουν επαρκώς;

Τα σελφ τεστ που έχουν αδειοδοτηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι σχεδιασμένα για να ανιχνεύουν τον ιό σε άτομα που έχουν ικανό φορτίο για να το μεταδώσουν. Τα διατιθέμενα από το κράτος σελφ τεστ ανιχνεύουν μία πρωτεΐνη του ιού (νουκλεοκαψίδιο) που εντοπίζεται και στο στέλεχος Όμικρον, για αυτό οι διεθνείς οργανισμοί θεωρούν ότι δεν έχει επηρεαστεί η χρησιμότητά τους. Γενικά, καθ’ όλη την πορεία της πανδημίας έχει παρατηρηθεί ότι ένα μικρό ποσοστό ασθενών δεν θα αναπτύξουν ικανό φορτίο για να ανιχνευθεί από τα ράπιντ ή τα σελφ τεστ. Για αυτό μόνο όταν υπάρχουν επίμονα συμπτώματα συστήνεται μοριακός έλεγχος. Αυτοί οι ασθενείς ωστόσο θεωρείται ότι δεν μεταδίδουν τον ιό (ή μεταδίδουν ελάχιστα). Συνεπώς, τόσο τα σελφ, όσο και τα ράπιντ τεστ, παραμένουν έγκυρα και αξιόπιστα εργαλεία για τον περιορισμό της μεταδοτικότητας του ιού.

  1. Γιατί ισχύει το 50%+1 για την αναστολή λειτουργίας τμήματος;

Η προσέγγιση της Επιτροπής των Ειδικών αλλά και διεθνώς είναι η αξιοποίηση στο έπακρο διαγνωστικών ελέγχων και η υποχώρηση της καραντίνας. Στόχος είναι τα τμήματα να παραμένουν όσο περισσότερο γίνεται ανοιχτά, αλλά με πολύ αυξημένους διαγνωστικούς ελέγχους.

Η επιδημιολογική επιτήρηση επιτυγχάνεται ακόμη περισσότερο με τα νέα πρωτόκολλα καθότι:

  • Πλέον θα κάνουν συστηματικούς ελέγχους και οι εμβολιασμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί (και όχι μόνο οι μη εμβολιασμένοι)
  • Σε περίπτωση κρούσματος, θα γίνονται διαγωνιστικοί έλεγχοι κάθε ημέρα σε όλο τον πληθυσμό της τάξης για 5 ημέρες.

Σε περίπτωση που παρατηρηθεί εκτεταμένη διασπορά σε κάποιο τμήμα, τότε το τμήμα αυτό θα κλείνει σε σύντομο χρονικό διάστημα. Διαφορετικά, οι εντατικοί έλεγχοι που έχουν προβλεφθεί από τους επιδημιολόγους θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, ακριβώς όπως έγινε κατά τους πρώτους μήνες της φετινής σχολικής χρονιάς.

Μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου 2021 τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτούργησαν με ιδιαίτερα ικανοποιητικό τρόπο, αφού δεν παρατηρήθηκε μεγάλη τάση ενδοσχολικής διάδοσης του ιού. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι σε κάθε τμήμα στο οποίο εντοπίζονταν κρούσματα COVID-19 κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, εντοπίζονταν ημερησίως συνολικά 1,2 κρούσματα κατά μέσο όρο. Άρα, τουλάχιστον στο 80% των περιπτώσεων, η ύπαρξη ενός κρούσματος σε ένα τμήμα δεν συνδεόταν με την ύπαρξη ούτε καν δεύτερου κρούσματος την ίδια μέρα.

  1. Αλλάζει κάτι στα δικαιολογητικά με τα οποία πρέπει να προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες;

Οι δηλώσεις για πιστοποιητικά εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού ράπιντ τεστ ή σελφ μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα edupass.gov.gr, ενώ οι δηλώσεις σελφ τεστ μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες συνεχίζουν να υποβάλλονται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Αυτό που αλλάζει είναι ότι τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας. Το τεστ θα διενεργείται δύο φορές την εβδομάδα έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή.

Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι μαθητές θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς.

 

  1. Τι θα γίνεται αν μαθητής διαγνωστεί θετικός σε COVID-19; Για πόσο καιρό προβλέπεται καραντίνα; Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο;

Αν ένας μαθητής διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση  για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ (ή ράπιντ) τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται.

 

  1. Αλλάζει κάτι στα δικαιολογητικά με τα οποία πρέπει να προσέρχονται οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες;

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών διατηρούνται ως έχουν.

Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε 2 δωρεάν σελφ τεστ την εβδομάδα. Το τεστ θα διενεργείται 2 φορές την εβδομάδα (Τρίτη και Παρασκευή), έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο την Τρίτη και την Παρασκευή. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.

Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, παρέχεται ένα επιπρόσθετο σελφ τεστ – άρα, την πρώτη εβδομάδα, οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα προμηθεύονται δωρεάν και θα πρέπει να κάνουν 3 σελφ τεστ. Για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, κατ’ εξαίρεση, τα σελφ τεστ πρέπει να γίνουν έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση στο σχολείο τη Δευτέρα, την Τρίτη και την Παρασκευή, για τον περιορισμό της διασποράς του ιού μετά τον αυξημένο συγχρωτισμό των διακοπών των Χριστουγέννων. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.

 

  1. Τι θα γίνεται αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός σε COVID-19; Για πόσο καιρό προβλέπεται καραντίνα; Πότε και με ποιους όρους επιστρέφει στο σχολείο;

Αν εκπαιδευτικός διαγνωστεί θετικός στον COVID-19, τότε θα μπαίνει σε απομόνωση  για 5 ημέρες τουλάχιστον. Η απομόνωση θα διακόπτεται μετά από 5 ημέρες (α) εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα, ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο – προεξάρχοντος του πυρετού – υποχωρούν, και (β) με αρνητικό σελφ τεστ για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς, και αρνητικό εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή PCR) για τους μη εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Εάν ο πυρετός συνεχίζει ή υπάρχει θετικό σελφ ή ράπιντ τεστ, η απομόνωση θα παρατείνεται. Όταν εξέλθουν από την καραντίνα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες

  1. Τι προβλέπεται για μαθητές και εκπαιδευτικούς σε περίπτωση στενής επαφής με κρούσμα επιβεβαιωμένου περιστατικού COVID-19 εκτός σχολείου; Δηλαδή, τι γίνεται όταν, π.χ., υπάρχει κρούσμα στο σπίτι;

Σε περίπτωση που μαθητές ή εκπαιδευτικοί είναι στενές επαφές κρούσματος COVID-19 εκτός σχολείου:

  • Οι εκπαιδευτικοί, εμβολιασμένοι και με ενισχυτική δόση ή εκπαιδευτικοί εμβολιασμένοι με 2 δόσεις τους τελευταίους 6 μήνες ή με μία δόση του εμβολίου J&J τους τελευταίους 2 μήνες, προσέρχονται στο σχολείο κανονικά και διενεργούν εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή μοριακό τεστ) την 5η ημέρα μετά την έκθεση. Οι εκπαιδευτικοί φορούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για 10 ημέρες από την έκθεση.
  • Οι εκπαιδευτικοί, εμβολιασμένοι με 2 δόσεις πάνω από 6 μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή με μία δόση του εμβολίου J&J πάνω από 2 μήνες χωρίς ενισχυτική δόση ή ανεμβολίαστοι, παραμένουν σε απομόνωση για 5 ημέρες, και διενεργούν εργαστηριακό έλεγχο (ράπιντ ή μοριακό τεστ) την 5η ημέρα μετά την έκθεση. Μετά την 5η ημέρα, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν μάσκα υψηλής αναπνευστικής προστασίας (Ν95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλή μάσκα για τουλάχιστον άλλες 5 ημέρες.
  • Αν πρόκειται για εμβολιασμένους μαθητές, τότε προσέρχονται στο σχολείο κανονικά και κάνουν τρία σελφ τεστ τις ημέρες 0-1, 3 και 5-7.
  • Αν πρόκειται για μη εμβολιασμένους μαθητές, τότε παραμένουν σε απομόνωση για 5 ημέρες, και διενεργούν σελφ τεστ την 5η ημέρα μετά την έκθεση.

 

  1. Τι ισχύει για τους ανεμβολίαστους μαθητές και εκπαιδευτικούς που έχουν νοσήσει;

Οι ανεμβολίαστοι μαθητές ή εκπαιδευτικοί που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου τριμήνου έχουν το ίδιο καθεστώς με τους εμβολιασμένους μαθητές ή εκπαιδευτικούς αντίστοιχα.

  1. Πότε θα γίνεται τηλεκπαίδευση;

Τηλεκπαίδευση θα γίνεται κατ’ εξαίρεση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες:

  • Αν σε ένα σχολικό τμήμα αυτό εντοπιστούν ταυτόχρονα επιβεβαιωμένα κρούσματα COVID-19 σε παραπάνω από τους μισούς (50%+1) μαθητές του.
  • Αν εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (δάσκαλος/νηπιαγωγός, μη ειδικότητας) νοσεί, και δεν υπάρχει δυνατότητα από την οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης για άμεση αναπλήρωσή του αλλά προβλέπεται τηλεκπαίδευση από άλλον εκπαιδευτικό.
  • Αν εκπαιδευτικός είναι θετικός, και ενώ βρίσκεται σε απομόνωση, επιθυμεί να κάνει τηλεκπαίδευση, σε προαιρετική βάση.
  • Για τους μαθητές οι οποίοι έχουν ένα από τα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, τα οποία αναφέρονται στο Παράρτημα Ι του πρωτοκόλλου «Μέτρα προστασίας και πρόληψης διασποράς του ιού SARS– CoV-2 στις σχολικές μονάδες» και συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα

ΠΙΝΑΚΑΣ 

ΓΡΑΦΗΜΑ

Πηγή:

Υ.ΠΑΙ.Θ.