English

Αγώνες Handball

Αγώνες Handball

Σήμερα διεξήχθησαν οι σχολικοί αγώνες handball. Η τάξη μας συμμετείχε και με ομάδα αγοριών και με ομάδα κοριτσιών. Αγωνιστήκαμε, προσπαθήσαμε, βάλαμε τα  δυνατά μας και φυσικά περάσαμε τέλεια!

Κορίτσια εν δράσει
κερδίζουμε σε στυλ!
Αγόρια δυνατά!

 

 

Επίσκεψη στο σπήλαιο της Αλιστράτης

Επίσκεψη στο σπήλαιο της Αλιστράτης

Τα τμήματα της Δ' τάξης, η Ε' και Στ' τάξη επισκέφτηκαν το σπήλαιο της Αμφίπολης. Εκεί ξεναγήθηκαν στον χώρο του σπηλαίου, παρακολούθησαν επίδειξη προγράμματος ρομποτικής και φυσικά έπαιξαν στον όμορφο αυτό χώρο.

 

 

 

 

 

 

       

11ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Λογοτεχνίας “Σοφία Φίλντιση-Το δέντρο της Σοφίας”

Τα Εκπαιδευτήρια Μπουγά για 11η συνεχή χρονιά οργάνωσαν τον 11ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Λογοτεχνίας «Σοφία Φίλντιση - Το Δέντρο της Σοφίας». Ο διαγωνισμός αυτός αφιερώνεται στη μνήμη της Μεσσήνιας συγγραφέως που γεννήθηκε στη Βανάδα Τριφυλλίας. Τα πρώτα της γράμματα έμαθε στο Δημοτικό Σχολείο της Κυπαρισσίας. Ύστερα από πολυετή παραμονή στην Αθήνα, επέστρεψε στον τόπο της και έζησε στην Καλαμάτα από το 1981 έως το τέλος της ζωής της. Ανέπτυξε πλούσια κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική δράση ως Δημοτικός Σύμβουλος, παραγωγός ραδιοφωνικής εκπομπής και αρθρογράφος τοπικών εφημερίδων. Γεμάτη ευαισθησίες και τρυφερότητα προς την παιδική ηλικία βρέθηκε για πάρα πολλά χρόνια πλάι στην Ομάδα Λογοτεχνίας των Εκπαιδευτηρίων Μπουγά και σεργιάνισε με τους μικρούς μαθητές στα φανταστικά μονοπάτια της Τέχνης του Λόγου. Είχε γράψει πολλά βιβλία, διηγήματα, ποίηση και στίχους που μελοποίησε ο Μίμης Πλέσσας. Έργα της έχουν παιχτεί στον κινηματογράφο όπως «Ο Αη Βασίλης ο θαλασσινός» και «Το σκιάχτρο». Το 2004 απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας για το βιβλίο «Ποιήματα για παιδιά».

Ο φετινός διαγωνισμός είχε ως θεματική του τα ζώα με αφορμή το βιβλίο της συγγραφέα, Γεωργίας Γαλανοπούλου  «Όταν οι γάτες ακούν τη βροχή». Κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου είναι ένας γάτος. Ο γάτος ο Ρωμαίος, λοιπόν, αφηγείται στους νεότερους την παλιά ιστορία των γατών και την συμφορά που τις βρήκε από έναν παντοδύναμο άρχοντα που τις μισούσε και κατέστρωσε ένα σχέδιο εξαφάνισής τους.

Υπήρχαν τρεις κατηγορίες στις οποίες μπορούσαν να συμμετέχουν οι μαθητές. Εμείς συμμετείχαμε σε δύο από αυτές οι οποίες απευθύνονταν στην ηλικιακή μας κατηγορία:

Α.  Γραπτός διαγωνισμός

Με τίτλο «Ένα ζώο διηγείται...» τα παιδιά, αφού διαβάσουν το προτεινόμενο βιβλίο, καλούνται να γίνουν μικροί λογοτέχνες γράφοντας ένα δικό τους κείμενο με  πρωταγωνιστή ή αφηγητή ένα ζώο. Τους παροτρύνουμε, λοιπόν, να ξεχωρίσουν ένα ζώο που αγαπούν και να του χαρίσουν φωνή μέσα από ένα ποίημα ή μια ιστορία πραγματική ή φανταστική.

Β. Νοηματική ανάγνωση

Στο πλαίσιο της ένταξης της ρητορικής τέχνης στον διαγωνισμό, για πέμπτη συνεχή χρονιά, δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων να διαγωνιστούν στην κατηγορία «Νοηματική Ανάγνωση» με την ανάγνωση ενός αποσπάσματος του βιβλίου «Όταν οι γάτες ακούν τη βροχή» της Γεωργίας Γαλανοπούλου, έκτασης 10 – 15 σειρών, το οποίο θα επιλέξουν ελεύθερα. Οι μαθητές αξιολογήθηκαν ως προς τρεις βασικούς άξονες: την εκφορά λόγου, την απόδοση του ύφους του κειμένου και τη σκηνική παρουσία τους. Ειδικότερα, ως προς την αξιολόγηση της εκφοράς λόγου, οι μαθητές θα πρέπει να έχουν καθαρή άρθρωση, κατάλληλες εναλλαγές του ρυθμού και της έντασης της ομιλίας τους ανάλογα με το περιεχόμενο του κειμένου, σωστή απόδοση των σημείων στίξης, παύσεις και υποβλητική χροιά. Η απόδοση κατάλληλου ύφους σχετίζεται με την ικανότητα των μαθητών να αποδίδουν την ατμόσφαιρα, τους χαρακτήρες και τα συναισθήματα του αποσπάσματος που έχουν επιλέξει. Τέλος, η σκηνική παρουσία των μαθητών αφορά τις κινήσεις του σώματος, τις εκφράσεις του προσώπου τους και άλλα εξωγλωσσικά στοιχεία με τα οποία μπορεί να αποδίδουν το κείμενο με εκφραστικό τρόπο χωρίς υπερβολική θεατρικότητα. Στόχος μας, οι μαθητές να είναι σε θέση να αποδίδουν με ζωντανό και εκφραστικό τρόπο το κείμενο που έχουν επιλέξει, προσαρμόζοντας το ύφος, την εξωγλωσσική τους παρουσία και την εκφορά του λόγου τους στο είδος του κειμένου και τις ανάγκες ανάδειξης των χαρακτήρων, των ιδεών και των συναισθημάτων που αποδίδονται. Μέσω της «Νοηματικής Ανάγνωσης» οι μαθητές «ανακαλύπτουν τι κρύβεται πίσω από τις λέξεις», συνειδητοποιούν το βαθύτερο νόημα και τη σπουδαιότητα της προφορικής έκφρασης και παράλληλα καλλιεργούν επικοινωνιακές και εκφραστικές δεξιότητες που αυτή απαιτεί.

Με μεγάλη μας χαρά οι μαθητές αγάπησαν όλες τις δραστηριότητες  δείχνοντας μια ιδιαίτερη αγάπη για τη λογοτεχνία, η οποία πλαισιώθηκε από διάφορους τομείς. Με δραστηριότητες που αναπτύσσουν την κριτική σκέψη, τη φιλαναγνωσία, τη φαντασία αλλά την ορθό συλλογισμό δημιούργησαν ποιήματα, ακροστιχίδες, πυραμιδοϊστορίες, διαδρόμους συνείδησης.... Αποκορύφωμα όλων αυτών η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό. Τα έργα ήταν όλα υπέροχα και αξιόλογα και τελικά είχαμε ΝΙΚΗΤΕΣ!!!!

1ο βραβείο στην ηλικιακή ομάδα ΣΤ'

Γιώργος Χατζηασλάνης

3ο βραβείο

Ανδρέας Παύλου

 

Racketlon

Την Παρασκευή, 6/5/20200, οι μαθητές της ΣΤ συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στις δράσεις που οργάνωσε το 19 ο Δ.Σ. Σερρών. Στο πλαίσιο διοργάνωσης πρωταθλήματος  Racketlon οι μικροί αθλητές γνώρισαν τα αθλήματα της ρακέτας, όπως η επιτραπέζια αντισφαίριση (ping pong), η  αντιπτέριση ( Badminton ) και η αντισφαίριση (Tennis).

Το πρόγραμμα «Racketlon Ρακέτα-Μπαλάκι-Φτερό» πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής με συνεργαζόμενους φορείς τον συντονιστής εκπαιδευτικού έργου Π.Ε. Φυσικής Αγωγής  4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ κ. Χαράλαμπο Σαρηβασιλείου, τον Δήμο Σερρών, τα τοπικά σωματεία που καλλιεργούν  τα αντίστοιχα αθλήματα ΠΛΑΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ  (μπάντμιντον – πινγκ πονγκ ), το ΤΕΦΑΑ ΣΕΡΡΩΝ και την Ακαδημία Αντισφαίρισης Σερρών 2008 (τένις)

Στην εκδήλωση μεταδόθηκαν μαγνητοσκοπημένα μηνύματα από τον τρεις σημαντικούς αθλητές εκπροσώπους των αθλημάτων της ρακέτας, από το τένις του Στέφανο Τσιτσιπά, από την επιτραπέζια αντισφαίριση του Παναγιώτη
Γκιώνη και από το μπάντμιντον της Ματίνας Σωτηρίου.

Εμείς πάντως περάσαμε τέλεια!! Θέλαμε όμως, λίγο ακόμα!

 

 

 

 
Read more

Για λίγο ποιητές…

Την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων και με αφορμή το ποίημα του Αφροαμερικανού ποιητή Λάνγκστον Χιουζ “Democracy” πέρα από τις όποιες άλλες δράσεις πραγματοποιήθηκαν εκείνη την ημέρα γράψαμε τα δικά μας ποιήματα. Ακολουθώντας την τεχνική του «καθρέφτη» και έχοντας δίπλα ως έμπνευση το ποίημα «Δημοκρατία» οι μαθητές αφήσαν το δικό τους στίγμα κατά του ρατσισμού. Τα ποιήματά τους συνοδεύτηκαν από ζωγραφιές και όλα μαζί δημιούργησαν αυτό το βιβλίο.

 

Γενιά του ’80

Γ. Ροϊλός, Οι ποιητές (π. 1919). Λάδι σε μουσαμά, 130 εκ. x 170 εκ. Φιλολογικός Σύλλογος «Παρνασσός». Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880. Στα δεξιά της σύνθεσης απεικονίζεται ο Α. Προβελέγγιος να διαβάζει κάποιο ποίημά του, ενώ από τα αριστερά προς τα δεξιά διακρίνονται οι Γεώργιος Στρατήγης, Γεώργιος Δροσίνης, Ιωάννης Πολέμης, Κωστής Παλαμάς, Γεώργιος Σουρής και Αριστομένης Προβελέγγιος.

 

Στο τέλος του 19ου αιώνα σημαντικές μορφές των τεχνών διαμόρφωσαν την πνευματική και πολιτιστική ζωή της χώρας. Καλλιτέχνες σπουδαίοι από τον χώρο της λογοτεχνίας και της ποίησης, όπως ο Βιζυηνός και ο Παλαμάς, της ζωγραφικής, όπως ο Λύτρας, της γλυπτικής, ο Χαλεπάς και δεκάδες άλλοι έδωσαν το στίγμα της αλλαγής την ελληνική παιδεία και κατ' επέκταση στην ελληνική κοινωνία.

Πολλοί μαθητές της τάξης μας θέλησαν να ασχοληθούν με την περίφημη γενιά του '80  και τα αποτελέσματα της έρευνάς τους παρουσιάστηκαν στην τάξη.

 

Κωνσταντίνος Καβάφης

 

κωνσταντινοσσ καβαφης 1

ΧΑΛΕΠΑΣ

 

 

 

Πασχαλινές κατασκευές

Ο τελευταίος όμιλος ήταν αφιερωμένος σε πασχαλινές κατασκευές. Με εργαλεία τους πινέλα, χρώματα, κορδέλες και άλλα διακοσμητικά και με όπλα τους τη φαντασία και τη χαρά οι μικροί πειραματιΣΤές μου μετέτρεψαν απλά αντικείμενα που βρίσκει κανείς σε μια κουζίνα σε πανέμορφα πασχαλινά στολίδια.

Ιδού το αποτέλεσμα

 

Καλό Πάσχα!

21 Μαρτίου 2022 “1 ημέρα 3 συμβολισμοί”

Στις 21 Μαρτίου (Εαρινή Ισημερία) διεξάγεται Πανελλαδικά η εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης-2022» Η δράση διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) και αποτελεί συνέχεια εκείνης που διοργανώθηκε κατά το σχολικό έτος 2018-2019, στην οποία συμμετείχαν τα Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Θεσπρωτίας, Κω και Αργολίδας. Το Πείραμα αυτό, συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 πιο όμορφων επιστημονικών πειραμάτων στην ιστορία της Φυσικής.

Την Ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, που χαρακτηρίζεται ως «αρχή της Άνοιξης» ο Ήλιος βρίσκεται ακριβώς πάνω από τον Ισημερινό της Γης, με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας.  Έτσι, θεωρήσαμε «ευκαιρία» οι μαθητές της έκτης τάξης να επαναλάβουν το πείραμα του Ερατοσθένη και να υπολογίσουν με απλά μέσα, ως άλλοι επιστήμονες, την περιφέρεια της Γης, αλλά και να μελετήσουν όλα εκείνα τα επιστημονικά πεδία, φυσική, γεωμετρία, αστρονομία…, που  εμπλέκονται σε αυτό το πείραμα.

 

 

Παράλληλα η 21η Μαρτίου έχει καθιερωθεί και ως  Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, ιδέα την οποία εμπνεύστηκαν αρχικά Έλληνες ποιητές, οι οποίοι πρότειναν ως ημέρα εορτασμού της ποίησης την 21η Μαρτίου, την ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους.

Τέλος η 21η Μαρτίου αποτελεί και Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού και των φυλετικών διακρίσεων. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη. Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά τη διάρκεια μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές. Ο συμβολισμός, λοιπόν, της ισημερίας ας υψωθεί ως ιδέα και σύμβολο της ισότητας των ανθρώπων εμπνέοντας όλους μας ώστε να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

Μια τέτοια ημέρα, λοιπόν,  το σχολείο μας οργάνωσε και υλοποίησε εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Μια ημέρα τρεις συμβολισμοί». ΟΙ μαθητές διαφόρων των τάξεων συμμετείχαν με διάφορες δραστηριότητες, που άπτονταν των ενδιαφερόντων τους αλλά και της ηλικίας τους, με σκοπό να αποδοθεί σφαιρικά, αλλά και δημιουργικά ο συμβολισμός και η σπουδαιότητα της ημέρας αυτής.

Εμείς, οι μαθητές της έκτης συνδυάσαμε και τους τρεις συμβολισμούς και το αποτέλεσμα ήταν πραγματικά μοναδικό!!! επιστημονικό, δημιουργικό, χαρούμενο, δυνατό!

Απολαύστε μας στο βίντεο που ακολουθεί

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/

Ημέρα επιτραπέζιου

Σήμερα η ημέρα μας , υποτίθεται ότι θα ήταν υπέροχη!! Είχαμε προγραμματίσει να πάμε εκπαιδευτικό περίπατο στην κοιλάδα , στο πλαίσιο μια δράσης του eTwinning. Δυστυχώς, όμως, ο κορονοϊός είχε άλλα σχέδια για μας. Κάποιοι συμμαθητές μας έπρεπε να απουσιάζουν, οπότε η εκδρομή μας έπρεπε να αναβληθεί. Είμαστε ομάδα και έτσι πρέπει να συμπεριφερόμαστε. Ή όλοι ή κανένας...

Η μέρα μας, όμως, δεν έπρεπε να χαλάσει...τελείως! Έτσι σκεφτήκαμε να την αφιερώσουμε στην διασκέδαση, όπως ήταν εξαρχής προγραμματισμένο. Την ανακηρύξαμε μέρα επιτραπέζιου!!! Φέραμε τα επιτραπέζιά μας και ....ήταν τελικά υπέροχα!