Επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης

Ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν στην αρχαιότητα και φυσικά μέχρι τώρα, είναι ότι σε πολλές χώρες γλυπτά έχουν κλαπεί από άλλους λαούς και δεν έχουν επιστραφεί. Αυτό πρέπει να μας απασχολεί όλους.

Αυτό το γεγονός πιστεύουμε ότι πρέπει να σταματήσει, διότι, ό,τι φτιάχνεις εσύ και σου ανήκει, άμα σου το κλέψουν φυσικά έχεις το δικαίωμα και πρέπει να το πάρεις πίσω. Κάθε χώρα έχει την δική της Ιστορία και δεν πρέπει να της την "κλέβουνε" άλλες χώρες, αφού, οι πρόγονοί τους δημιούργησαν όλα αυτά τα γλυπτά με κόπο και θυσίες και δεν είναι δίκαιο άλλοι λαοί να τους τα παίρνουν επειδή εκείνη την στιγμή τους "κλέβουν" την Ιστορία, όπως αναφέραμε παραπάνω.

Τούτο το θέμα συμβαίνει, ναι μεν σε όλο τον κόσμο, αλλά εμείς θα εστιάσουμε κυρίως στην χώρα μας διότι μας απασχολεί πολύ το θέμα των κλεμμένων μαρμάρων του Παρθενώνα από την Μεγάλη Βρετανία και τον Λόρδο Έλγιν. Η χώρα μας δεν σταματάει τις προσπάθειες για την ανάκτηση των κλεμμένων αρχαιοτήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού είναι οι συζητήσεις την Μελίνας Μερκούρη προς τον Μπόρις Τζόνσον και την Μεγάλη Βρετανία. Ύστερα από πολλές προσπάθειες και του κ. Σταμπολίδη ο οποίος μετά την εκλογή του, κατάφερε να επιστρέψει στην χώρα προέλευσής του, το «Θραύσμα Fagan» δηλαδή στην Ελλάδα, όμως πιο συγκεκριμένα, στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Παρ' όλα αυτά, κάποιοι πιστεύουν ότι δεν πρέπει να επιστραφούν τα γλυπτά που έχουν κλαπεί διότι έχουνε φτάσει στο Μουσείο του Λούβρου και έτσι άμα δοθούν πίσω, δεν θα έχει νόημα το Μουσείο.

Μπορούμε να αντικρούσουμε αυτήν την άποψη αφού, όπως και σε όλα, όταν κάτι ανήκει σε κάποιον και το το παίρνουν, πρέπει να του το επιστραφεί.

Τέλος, θα θέλαμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας για το θέμα. Νιώθουμε λοιπόν συγκίνηση για τις προσπάθειες αλλά και στεναχώρια για το άθλιο αυτό γεγονός που συμβαίνει σε πολλούς λαούς.

Ε-Γ-Μ

Πηγές:

https://www.culture.gov.gr/el/parthenonas/SitePages/view.aspx?iID=4

https://www.documentonews.gr/article/glypta-parthenona-h-epistrofi-stin-ellada-paramenei-efikti-ektima-to-parthenon-project/

https://www.liberal.gr/epikairotita/simantika-bimata-kai-gia-tin-epistrofi-ton-glypton-toy-parthenona

Επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσής τους.

           

Ένα από τα πιο συχνά φαινόμενα της παλιάς εποχής ήταν η κλοπή όπως και των μαρμάρων, όπου πολλές φορές δεν μπόρεσαν να επιστραφούν.

     Πιστεύω πως είναι σημαντικό όλα τα κλεμμένα μνημεία να επιστραφούν στην χώρα προέλευσής τους, επειδή είναι ο τόπος τους. Επίσης είναι αξιοσημείωτος λόγος να αναφερθούμε και ότι τα μνημεία τονίζουν έναν τόπο με την ομορφιά και την ιστορία τους. Επιπρόσθετα ένα παράδειγμα είναι πως αρκετά κλεμμένα έργα τέχνης επιστρέφονται στην Ιταλία, μετά από σχετική απόφαση της εισαγγελίας της Νέας Υόρκης. Μεταξύ των 58 έργων που θα επιστραφούν στην Ιταλία συγκαταλέγεται και μία μαρμάρινη προτομή της Θεάς Αθηνάς, η οποία χρονολογείται στο 200 προ Χριστού.

Στον αντίποδα πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν παρά τις απόψεις των άλλων να επιστραφούν τα μνημεία, για παράδειγμα του Παρθενώνα επειδή μπορεί να κατάγονται από την από την χώρα που τα έκλεψε .

Τέλος θεωρώ πως αν υπήρχε ΄ασφάλεια' στα μνημεία δεν θα είχαν κλαπεί από τα μέρη κατασκευής τους.

ΤΕΛΟΣ

ΠΗΓΕΣ

ΠΒΒ

Επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης

 

Τα μνημεία του κάθε τόπου είναι πολύτιμα και μοναδικά για αυτόν τον λόγο πρέπει να παραμένουν στον τόπο κατασκευής τους.

Πιστεύουμε πως είναι πολύ σημαντικό να μένουν τα μνημεία στον χώρο προέλευσης τους διότι τα μνημεία αυτά είναι ένα μέρος της ιστορίας της χώρας τους . Ακόμα σε αυτόν τον τόπο έχουν δημιουργηθεί απο παλιότερους κάτοικους του οπότε συμπεριλαμβάνουν και μέρος του πολιτισμού τους.

Για παράδειγμα στο μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα εκτίθενται τα γύψηνα αντίγραφα των κλεμμένων μνημείων ώστε να φαίνετε πόσο λείπουν τα αυθεντικά κομμάτια για να είναι ολοκληρωμένο αυτό το μοναδικό δηγμιούργημα.

Μετά απο χρόνια προσπαθειας και πίεσης το εξωτερικό κάνει προσπάθειες να επιστρέψει κλεμμένα μνημεία απο τις χώρες όπου έχουν κλαπεί .

Βέβαια απο το 1816 το Βρετανικό μουσείο εκθέτει τα κλεμμένα μάρμαρα όπως του Παρθενώνα. Επίσης γίνονται προσπάθεις να επαναλαμβάνουν συχνά το αίτημα για επιστροφή τους αλλά αυτό είναι απόφαση της Βρέτανιας .Στο πλευρό μας , βρίσκεται και η UNESCO που έχει ζητήσει απο το Ηνωμένο Βασίλειο να δώσει πίσω τα εκατό μέτρα κλεμμένης ζωοφόρου του Παρθενώνα .

Κλείνοντας πιστεύουμε πως τα μνημεία που έχουν κλαπεί πρέπει να επιστραφούν στον τόπο καταγωγής τους για όλους τους παραπάνω λόγους .

Α-Θ-Χ

Πηγές :

https://gr.euronews.com/2022/02/20/parthenon-marbles-i-ora-tis-epistrofis-tous

https://www.efsyn.gr/tehnes/art-nea/209441_i-istoria-tis-arpagis-ton-glypton-toy-parthenona

“Ο πόλεμος” για την επιστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων, που έκλεψε ο Έλγιν ανάμεσα σε Independent και την εφημερίδα “The Times”. Γιατί διαφωνούν οι εφημερίδες και ποια είναι τα επιχειρήματά τους

Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης

Ένα γεγονός που απασχολεί σχεδόν όλο τον πλανήτη μας είναι η επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στη χώρα προέλευσης και θα πρέπει να μας απασχολήσει όλους μας το συγκεκριμένο θέμα.

Οι περισσότερες χώρες πιστεύουν ότι τα αφαιρεμένα τους μνημεία πρέπει να επιστραφούν, διότι εξήχθησαν παράνομα. Επιπλέον, είναι αρκετά σημαντικό οι κλεμμένες αρχαιότητες να δοθούν στη γενέθλια γη, δηλαδή στον τόπο και στους ανθρώπους που τις δημιούργησαν. Καθώς το κάθε έκθεμα θυμίζει την τοπική ιστορία του. Πέρα από αυτά, όταν τα μεγάλα μουσεία αγοράζουν αρχαία ''σκοτεινής'' προέλευσης ενθαρρύνουν τους αρχαιοκάπηλους και στην συνέχεια τους τυμβωρύχους.

Παραδείγματος χάρη, για 50 χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Ρώσοι δεν έλεγαν λέξη για τον κρυμμένο θησαυρό που είχαν στην αποθήκη του Μουσείου Πούσκιν. Επίσης, αρκετά μουσεία τα τελευταία χρόνια επιστρέφουν αφρικανικής προέλευσης έργα τέχνης στις χώρες τους. Ακόμα θα ήταν μια μεγάλη παράλειψη άμα δεν αναφέραμε την Ελλάδα, η οποία έχει αρκετά αφαιρεμένα αντικείμενα κυρίως από τους ναούς και τα μνημεία της Ακρόπολης, όπως η Αφροδίτη της Μήλου και η Νίκη της Σαμοθράκης. Παρόλα αυτά ένα μεγάλο ποσοστό κλεμμένων αρχαιοτήτων βρίσκετε στο Λούβρο της Γαλλίας έχοντας υπό την κατοχή τους 445.000 εκθέματα παγκόσμιας κληρονομιάς. Αναμφισβήτητα και στη Γερμανία, λόγω του Β' Παγκόσμιου Πολέμου.

Η αντίθετη άποψη για το θέμα αυτό, είναι ότι το άρθρο ''the times'' υποστηρίζει ότι τα Μάρμαρα του Παρθενώνα ανήκουν σε όλους μας, εφόσον έχουν αποκαλυφθεί μπροστά σε χιλιάδες μάτια, στο Βρετανικό Μουσείο. Στους αιώνες που πέρασαν στα λάφυρα του πολέμου υπήρχαν, αρχαία και άλλα έργα τέχνης που ακόμη και σήμερα δεν θεωρούνται κλοπιμαία.

Επομένως, όταν τα μεγάλα μουσεία αγοράζουν αρχαία ''σκοτεινής'' προέλευσης, τότε ενθαρρύνονται αρχαιοκάπηλοι και στη συνέχεια οι τυμβωρύχοι. Με αποτέλεσμα να συνεχίζονται παράνομες ανασκαφές και λεηλασίες, καταστρέφοντας έτσι το ιστορικό των έργων, καθώς και την αρχαιολογική έρευνα.

Κλείνοντας, <<επειδή ένα έργο έχει ελλιπή προέλευση δεν σημαίνει ότι είναι προϊόν λεηλασίας >>, όπως αναφέρει ο κ. Ντε Μοντέλο. Κατά την άποψη μας όλα τα αφαιρεμένα αντικείμενα θα πρέπει να επιστραφούν στην γενέθλια γη.

                                                                                                                                         Κ.Π.Ε

Πηγές: 1. https://www.ant1news.gr/eidiseis/article/661757/yppoa-dekades-klemmena-arxaia-antikeimena-epistefoyn-stin-ellada-eikones-

2.https://www.tovima.gr/2008/11/24/culture/klemmenes-arxaiotites-kai-megala-moyseia/

3.https://www.mixanitouxronou.gr/quot-o-polemos-quot-gia-tin-epistrofi-ton-ellinikon-archaiotiton-poy-eklepse-o-elgin-anamesa-se-independent-kai-tin-efimerida-quot-the-times-quot-giati-diafonoyn-oi-efimerides-kai-poia-einai-ta-epiche/

4.https://www.ethnos.gr/World/article/54933/loybrodekapragmatapoydenxereisgiatokoryfaiomoyseiotoyplanhth

Η επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στη χώρα προέλευσης.

 

Πιστεύουμε ότι το θέμα για την επιστροφή των κλεμμένων αρχαιοτήτων στη χώρα προέλευσης, είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να μας απασχολεί σαν έθνος, για τους παρακάτω λόγους.

Αρχικά, σύμφωνα με έγκυρες πηγές στο διαδίκτυο, τα λείψανα πρέπει να επιστραφούν στον τόπο προέλευσης, διότι είναι ένα κομμάτι πολιτιστικής κληρονομιάς και γιατί οι ντόπιοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν την ιστορία του τόπου τους. Επιπρόσθετα, η βρετανική εφημερίδα σημειώνει ότι οι περισσότερες χώρες έχουν πλέον αυστηρούς νόμους που ρυθμίζουν την πώληση ή την εξαγωγή αρχαιοτήτων και οι αστυνομικές δυνάμεις συνεργάζονται στενά για την ανίχνευση κλεμμένων αντικειμένων.

Τα παραδείγματα είναι πολλά. Πρώτον, τουλάχιστον το 90% των αφρικανικών πολιτιστικών αγαθών βρίσκεται σε ευρωπαϊκά μουσεία. Δεύτερον, η εφημερίδα "The Times" ανέφερε ότι το να κλέβεις αρχαιολογικά ευρήματα ενός έθνους σημαίνει ότι ληστεύεις τον λαό του από την ιστορία, την κληρονομιά και την ταυτότητά του .Τρίτον, δεν πρέπει να γίνονται αγορές αρχαιοτήτων, γιατί αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι δύσκολο να βρεθούν. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα Εμιράτα που ξοδεύουν μυθώδη ποσά για την αγορά τους. Τελευταίο, σύμφωνα με το Reuters, η κυβέρνηση της Ελλάδας παροτρύνει τελευταία και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμα μουσείων του Βατικανού, που συμφώνησαν νωρίτερα αυτόν τον μήνα να επιστρέψουν στην Ελλάδα θραύσματα ηλικίας 2.500 ετών από τον Παρθενώνα.

Ωστόσο, κάποιοι άλλοι έχουν αντίθετη άποψη. Παραδείγματος χάριν ,το άρθρο της βρετανικής εφημερίδας "Independent" ισχυρίζεται ότι τα Ελγίνεια Μάρμαρα αποτελούν παγκόσμια σύμβολα των ανθρώπινων δυνατοτήτων. Επιπλέον οι κλεμμένες αρχαιότητες αξιοποιούνται καλύτερα σε μεγάλα μουσεία απ' ότι σε μικρότερα.

Όμως, σύμφωνα με το νόμο, ένας κλέφτης δεν επιτρέπεται να διατηρεί τα κλοπιμαία, ανεξάρτητα από το πόσες ώρες έχουν περάσει από την αρπαγή, ή πόσο αυτός μπορεί να τα έχει βελτιώσει.

Συνοψίζοντας, αυτό το θέμα μας προκαλεί στεναχώρια και θυμό. Οπότε, σύμφωνα με τα παραπάνω, θεωρούμε ότι θα ήταν καλό να επιστραφούν οι κλεμμένες αρχαιότητες στον τόπο προέλευσης.

Χ.Α.Θ.

 

Πηγές:

1.https://www.tovima.gr/2008/11/24/culture/klemmenes-arxaiotites-kai-megala-moyseia/

2.https://www.themata-archaiologias.gr/ήρθε-η-ώρα-τα-μουσεία-να-επιστρέψουν-τ/

3.https://www.mixanitouxronou.gr/quot-o-polemos-quot-gia-tin-epistrofi-ton-ellinikon-archaiotiton-poy-eklepse-o-elgin-anamesa-se-independent-kai-tin-efimerida-quot-the-times-quot-giati-diafonoyn-oi-efimerides-kai-poia-einai-ta-epiche/

Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης τους.

Καθολική-Μιχαήλ-Βλάχος

Επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης

Το θέμα για το οποίο θα μιλήσουμε είναι "Η επιστροφή κλεμμένων αρχαιοτήτων στην χώρα προέλευσης τους''. Δηλαδή, πριν από πολλά χρόνια, διάφορα αρχαιολογικά κομμάτια κλάπηκαν από άλλους λαούς. Δυστυχώς ,τώρα αυτές οι αρχαιότητες φυλάσσονται σε ξένα μουσεία, και δεν επιστρέφονται στις χώρες προέλευσης τους.

Κατά την γνώμη μας, οι κλεμμένες αρχαιότητες πρέπει να επιστρέφονται στον τόπο προέλευσής τους, πρώτον, επειδή είναι μέρος του πολιτισμού και της ιστορίας κάθε χώρας. Ένας άλλος λόγος που μας κάνει να έχουμε αυτή την άποψη, είναι ότι αυτά τα μνημεία εξήχθησαν παράνομα. Επιπλέον τα κομμάτια αυτά πρέπει να βρίσκονται στην γενέθλια γη δηλαδή στις χώρες κατασκευής τους.

Παραδείγματος χάρη το 90% των αρχαιοτήτων της Αφρικής βρίσκονται σε μουσεία της Ευρώπης. Επιπρόσθετα, μεγάλα μουσεία όπως το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, το Getty, το Λούβρο, το Βρετανικό Μουσείο και το Humboldt Forum στο Βερολίνο, έχουν κλέψει πολύτιμη κληρονομιά άλλων χωρών κατά την διάρκεια πολέμων, όμως αρνούνται να τις επιστρέψουν.

Ένα σημαντικό παράδειγμα για την χώρα μας, είναι πως, μερικά τα γλυπτά του Παρθενώνα, κλάπηκαν από τον Λόρδο Έλγιν το 1799-1803 και δεν έχουν επιστραφεί ακόμα στο μουσείο της ακρόπολης από το Βρετανικό μουσείο. Σύμφωνα με δημοσκόπηση των Sunday times, το 78% των αναγνωστών επιθυμεί την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα.

Δυστυχως, κάποιοι πιστεύουν πως, οι κλεμμένες αρχαιότητες δεν πρέπει να επιστραφούν στις χώρες προέλευσής τους. Μάλιστα, οι "κλέφτες" υποστηρίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να κρατούν «τα λάφυρα πολέμου» μιας που στηρίζονται στην παιδική φράση "όποιος το βρίσκει το κρατάει". Όμως, τα κράτη θα μπορούσαν να συζητήσουν αυτό το θέμα και να μην φέρονται τόσο ανεύθυνα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι κλεμμένες αρχαιότητες πρέπει να επιστρέφονται στις χώρες προέλευσης τους.

✨ΤΕΛΟΣ✨

Πηγές:

1.https://www.cnn.gr/kosmos/story/353753/reuters-i-epistrofi-ton-glypton-tou-parthenona-stin-ellada-paramenei-efikti

2.https://www.themata-archaiologias.gr/%CE%AE%CF%81%CE%B8%CE%B5-%CE%B7-%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%81%CE%AD%CF%88%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84/

3.https://www.kathimerini.gr/culture/562204873/glypta-parthenona-einai-konta-i-epistrofi-ta-vimata-proodoy-poy-eginan-to-2022/

4.https://www.ertnews.gr/eidiseis/politismos/dimoskopisi-sunday-times-78-ton-anagnoston-epithymei-tin-epistrofi-ton-glypton-toy-parthenona/

Το δικαίωμα των προσφύγων και των μεταναστών στην εκπαίδευση

Ένα από τα προβλήματα στην εκπαίδευση είναι η μάθηση στους πρόσφυγες και στους μετανάστες. Πολλές φορές αυτό είναι δύσκολο γιατί τους ξεχωρίζουν αλλά αυτό δεν πρέπει να συνεχιστεί.

 Οι πρόσφυγες και οι μετανάστες έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση και πρέπει να δεχόμαστε όσους μπορούμε στην χώρα μας, γιατί δεν έχει σχέση το χρώμα τους ή η καταγωγή τους. Επίσης, πρέπει σε κάθε σχολείο να υπάρχουν τάξεις υποδοχής, ώστε να μην δυσκολεύονται μαθησιακά. 

Τα παιδιά με εκπαιδευτικές ανάγκες χρειάζονται πάντα έναν άνθρωπο δίπλα τους, να τους εξηγεί και να τους βάζει πληροφορίες πάνω σε αυτήν την γλώσσα που μαθαίνουν. Όμως για τα παιδιά 4-5 ετών προβλέπεται να παρέχονται εντός των δομών φιλοξενίας επειδή είναι δύσκολο να απομακρύνονται από τους γονείς τους. Αυτές οι τάξεις πρέπει να υπάρχουν σε κάθε σχολείο, γιατί όπως είπαμε τα παιδιά των μεταναστών δυσκολεύονται στα μαθήματα, διότι είναι αλλόγλωσσα. Ακόμα, αν είναι αλλόθρησκα, δεν είναι αναγκασμένα να παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών. 

Ωστόσο μερικοί πιστεύουν ότι τα παιδιά και γενικά οι μετανάστες δεν έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση και στην γνώση. Θεωρούν, πως, αν τα παιδιά δεν έχουν το ίδιο χρώμα δέρματος ή κατάγονται από άλλη χώρα, δεν θα πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο και δεν θα πρέπει να μορφώνονται.

Τέλος, η άποψή μας είναι ότι αυτά τα παιδιά δεν αξίζουν τέτοια συμπεριφορά και πρέπει να μην στερούνται το αγαθό της γνώσης. Άλλωστε, όλοι έχουμε δικαίωμα στην εκπαίδευση!!!

 

ΠΗΓΕΣ:

  1. https://www.unicef.org/greece/%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85/%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CF%8C-%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%86%CE%BF%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%86%CF%8D%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF
  2. https://www.kanaliena.gr/dikeoma-stin-ekpedefsi-ke-ta-pedia-ton-metanaston/
  3. https://www.liberal.gr/apopsi/dikaioma-ton-paidion-ton-prosfygon-stin-ekpaideysi
  4. https://www.minedu.gov.gr/tothema-prosfigiko-m
  5. https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/340369_ekpaideytikoi-ohi-ston-apokleismo-prosfygon-metanaston
  6. https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/plogos/article/view/31206

 

Θ-Γ-Β

Το δικαίωμα των προσφύγων και των μεταναστών στην εκπαίδευση.

Στην σημερινή εποχή όπου οι μετακινήσεις των ανθρώπων είναι πιο πολλές και πιο συχνές είναι σημαντικό και πιστεύουμε πως οι μετανάστες είναι σωστό να ενταχτούνε στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η φοίτηση των προσφυγόπουλων , μόνο θετικά αποτελέσματα έχει διότι τα ελληνόπουλα θα σπουδάζουν σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον , καλλιεργώντας το πνεύμα ειρηνικής συνύπαρξης. Επίσης ,θα δοθεί η δυνατότητα να αλλάξουν πληροφορίες και εμπειρίες .Με αυτό το τρόπο θα διευκολυνθεί η επικοινωνία και η συνεργασία, ακόμη θα ακούσουν , θα νιώσουν πως νιώθουν και αυτά τα παιδιά , που μοιάζουν με τα ελληνόπουλα γιατί είναι παιδιά , που δεν έχουν κάτι να χωρίσουν ή να μαλώσουν, αλλά να μάθουν τις αξίες όπως σεβασμός, ισότητα, αλληλεγγύη, δικαιοσύνη, διαφορετικότητα.

Στον αντίποδα , η φοίτηση των προσφυγόπουλων στα σχολεία θα δημιουργήσει προβλήματα υγείας και υγιεινής, διότι δεν είναι εμβολιασμένα .Επιπρόσθετα, το κράτος μας όμως, φροντίζει ώστε τα προσφυγόπουλα να εμβολιαστούν υποχρεωτικά πριν ξεκινήσουν το σχολείο όπως και τα Ελληνόπουλα, επομένως δεν υπάρχει θέμα υγείας και υγιεινής παρά μόνο το δικαίωμα όλων των παιδιών στην εκπαίδευση.

Αν τα σχολεία είχαν διαπολιτισμικό χαρακτήρα τότε ο κόσμος μας θα γινότανε καλύτερος!!!

ΠΗΓΕΣ

https://parallaximag.gr/epikairotita/elliniko-paratiritirio-dikaioma-stin-ekpaidefsi-ton-paidion-prosfygon

https://www.maxmag.gr/politismos/ekpaideusi/ta-ofeli-tis-diapolitismikis-ekpaideysis

Π-Θ-Κ

Το δικαίωμα των προσφύγων και μεταναστών στην εκπαίδευση.

   Το θέμα για το οποίο θα γράψουμε είναι: "Το δικαίωμα των προσφύγων και μεταναστών στην εκπαίδευση". Τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας έχει αυξηθεί κατά πολύ ο πληθυσμός των προσφύγων. Όπως βλέπουμε καθημερινά στην τηλεόραση αυτοί οι άνθρωποι έχουν περάσει πολλές δυσκολίες. Γι' αυτό θεωρούμε ότι, όπως και όλοι μας, έχουνε και αυτοί δικαίωμα στην εκπαίδευση.

   Αρχικά, σύμφωνα με πηγές στο διαδίκτυο, είναι ωφέλιμο να πηγαίνουν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες σε σχολεία, γιατί προσφέρουν θέσεις εργασίας σε εκπαιδευτικούς. Επιπρόσθετα, είναι χρήσιμο να φοιτούν σε σχολές, αφού τα ελληνόπουλα θα σπουδάζουν σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, καλλιεργώντας το πνεύμα των πολιτών του κόσμου, της ειρηνικής συνύπαρξης και της συμπόνιας. Επιπλέον είναι καλό να φοιτούν οι πρόσφυγες σε εκπαιδευτικές μονάδες, επειδή και αυτοί και οι μαθητές Έλληνες κοινωνικοποιούνται.

   Για παράδειγμα, περίπου 700 νέοι εκπαιδευτικοί θα προσληφθούν για τις τάξεις υποδοχής, αναφέρει η UNICEF. Επίσης, από τα 7,1 εκατομμύρια παιδιά πρόσφυγες τα 3,7 εκατομμύρια, δηλαδή άνω των 50%, δεν φοιτούν σε σχολείο.

   Κάποιοι όμως δεν συμφωνούν με τα παραπάνω. Παραδείγματος χάριν στη Χίο 1130 γονείς ζητούν με εξώδικο τη μη λειτουργία Δομών Εκπαίδευσης προσφύγων στα σχολεία.

   Επομένως θα πρέπει όλοι να υποστηρίζουμε αυτά τα παιδιά, μιας και δεν είναι διαφορετικά από εμάς και έχουν κι αυτά δικαίωμα στη εκπαίδευση. Αυτό χρειάζεται να το αναγνωρίζουμε όλοι μας.

Χ.Μ

Πηγές:.https://www.tovima.gr/2017/09/11/society/unicef-i-entaksi-prosfygopoylwn-sto-sxoleio-wfelei-tin-koinwnia/

https://parallaximag.gr/elliniko-paratiritirio-dikaioma-stin-ekpaidefsi-ton-paidion-prosfygon-60497

https://www.kathimerini.gr/society/988185/chios-1130-goneis-zitoyn-me-exodiko-ti-mi-leitoyrgia-domon-ekpaideysis-prosfygon-sta-scholeia/

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Α.Ε.Β📚📰

 Κατά την άποψη μου,θεωρώ πως το θέμα, των προσφύγων και των μεταναστών και το δικαίωμα τους στην εκπαίδευση, είναι ένα θέμα, το οποίο πρέπει να μας απασχολεί .

   Αρχίζοντας, θα ήθελα να πω, ότι η εκπαίδευση είναι ένα από τα βασικά δικαιώματα του ανθρώπου ,και δεν πρέπει να την στερείτε κανένας. Συνεχίζοντας,τα παιδιά αυτά κοινοποιούνται πηγαίνοντας στο σχολείο κάτι που είναι πιο δύσκολο για αυτά τα παιδιά. Επίσης πολλές φορές γίνονται θύματα σχολικού εκφοβισμού, διότι μπορεί να είναι αλλόθρησκα ή να είναι αλλόγλωσσα, κάτι που τα μικρά παιδιά όπως και οι μεγάλοι τα θεωρούνε εύκολα θύματα. Τέλος τα βοηθάει να ενσωματωθούν στην κοινωνία.

    Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, είναι το ότι στην μόνο στην Ελλάδα υπάρχουν 44.800 πρόσφυγες και μετανάστες εκ των οποίον μόνο το 65% είναι εγγεγραμμένοι σε σχολεία . Όπου, με μια απλή μαθηματική πράξη μας κάνει ότι μόνο 31.200 παιδιά προσφύγων και μεταναστών είναι εγγεγραμμένα σε σχολεία .Ο αριθμός αυτός μπορείς να φαίνεται μεγάλος, όμως πρέπει να δούμε και το ότι 13.600 παιδιά προσφύγων και μεταναστών δεν πάνε σχολείο . Επιπρόσθετα, θα ήθελα να πω ,πως είμαι πολύ χαρούμενη που στην Αθήνα στης 4 Απρίλιου ενσωματώθηκαν σε ελληνικά σχολεία 16.417 παιδιά από την Ουκρανία .

Δυστυχώς ,όμως , υπάρχουν και άνθρωποι που πιστεύουν ότι η πρόσφυγες και η μετανάστες δεν έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση ,διότι αυτοί δεν είναι Έλληνες.

Επίσης, οι ίδιοι άνθρωποι είναι αυτοί όπου προσβάλουν ,αφού κάνεις δεν τους έμαθε να σέβονται.Ακόμη, δεν έμαθαν  και να έχουν ενσυναίσθηση ώστε να κατανοούν το τι έχουν περάσει αυτοί οι ανθρώποι,μέχρι να είναι ασφαλής σε μια χώρα που αυτοί θα ζουν με τη σκέψη,του πως θα είναι η πατρίδα τους και οι άνθρωποι τους που έχουν μείνει εκεί .

 

 

 

ΠΗΓΕΣ: https://www.minedu.gov.gr/ekpaideusi/refug-educ

https://help.unhcr.org/greece/el/h-%CE%B6%CF%89%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7/

https://www.unicef.org/greece/%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85/%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CF%8C-%CF%80%CE%BF%CF%83%CE%BF%CF%83%CF%84%CF%8C-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%86%CE%BF%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%86%CF%8D%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF