Ελληνικά

Το Ψηφιακό Ταχυδρομείο της Αγάπης του 1ου, 7ου, 12ου και 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας

Στο πλαίσιο της συνολικής δράσης «Χριστουγεννιάτικες Ψηφιακές Διαδρομές Δημιουργίας & Αγάπης», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του 1ου, του 7ου, του 12ου και 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας θα συμμετέχουν σε μία συνεργατική δραστηριότητα με τίτλο «Το Ψηφιακό Ταχυδρομείο της Αγάπης».

Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν το Microsoft Word για να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές χριστουγεννιάτικες κάρτες, επιλέγοντας χριστουγεννιάτικο πλαίσιο σελίδας, χρώμα φόντου και εικόνες από το διαδίκτυο. Στη συνέχεια θα πειραματιστούν με τη διάταξη των εικόνων (δεξιά, αριστερά ή σε πλήρες φόντο) και θα συνθέσουν μια πρωτότυπη προσωπική κάρτα, προσθέτοντας τις δικές τους ευχές.

Οι τελικές δημιουργίες θα αποθηκευτούν σε μορφή PDF και θα αναρτηθούν σε ένα κοινό Padlet, το οποίο θα λειτουργήσει ως ψηφιακή έκθεση και χώρος ανταλλαγής ευχών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές θα επικοινωνήσουν, θα συνεργαστούν και θα μοιραστούν τα χριστουγεννιάτικα μηνύματά τους, αξιοποιώντας δημιουργικά τις δυνατότητες των ΤΠΕ.

Πατήστε εδώ για να δείτε ένα παράδειγμα ευχετήριας κάρτας.

Πατήστε εδώ για να δείτε το padlet.

Χριστούγεννα Μαζί: Δημιουργούμε και Ανταλλάσσουμε Αγάπη – 1ο, 7ο και 13ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Στο πλαίσιο της συνολικής δράσης «Χριστουγεννιάτικες Ψηφιακές Διαδρομές Δημιουργίας & Αγάπης», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’ και Β’ τάξεων του 1ου, του 7ου και του 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας θα υλοποιήσουν μια τρυφερή, συνεργατική χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα δημιουργίας και ανταλλαγής ψηφιακών καρτών.

Τα παιδιά θα δημιουργήσουν τις δικές τους γιορτινές κάρτες χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Ζωγραφική, πειραματιζόμενα με χρώματα, γραμμές, σχήματα και χριστουγεννιάτικα μοτίβα. Στη συνέχεια, όλες οι δημιουργίες θα αναρτηθούν σε ένα κοινό συνεργατικό Padlet, όπου κάθε μαθητής και μαθήτρια θα προσθέσει και τη δική του/της προσωπική ευχή για τα Χριστούγεννα.

Μέσω αυτής της δράσης, οι μαθητές των δύο σχολείων θα ανταλλάξουν ευχές, θα μοιραστούν χαμόγελα και θα καλλιεργήσουν το πνεύμα της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της χαράς, αξιοποιώντας με απλό και δημιουργικό τρόπο τις δυνατότητες των ΤΠΕ.

Ανυπομονούμε να ζήσουμε αυτή την όμορφη εμπειρία και να θαυμάσουμε τις υπέροχες ψηφιακές κάρτες των παιδιών μας!

Πατήστε εδώ για να δείτε πω μπορούμε να φτιάξουμε μία Χριστουγεννιάτικη κάρτα με το πρόγραμμα της Ζωγραφικής.

Πατήστε εδώ για να δείτε το padlet.

Ψηφιακές Χριστουγεννιάτικες Κάρτες – Ένα Συνεργατικό Ταξίδι Ευχών των 1ου, 7ου, 12ου και 13ου Δημοτικών Σχολείων Δράμας

Στο πλαίσιο της συνολικής δράσης «Χριστουγεννιάτικες Ψηφιακές Διαδρομές Δημιουργίας & Αγάπης», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ και Δ’ τάξεων του 1ου, 7ου, 12ου και 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας θα συμμετάσχουν σε μια όμορφη, συνεργατική χριστουγεννιάτικη δραστηριότητα.

Κατά τη διάρκεια της δράσης θα χρησιμοποιήσουν το Microsoft Word για να δημιουργήσουν τις δικές τους ψηφιακές χριστουγεννιάτικες κάρτες. Θα επιλέξουν:

  • χριστουγεννιάτικο πλαίσιο σελίδας,

  • χρώμα φόντου,

  • εικόνες από το διαδίκτυο,

  • καθώς και τη διάταξη των εικόνων (δεξιά, αριστερά ή σε πλήρες φόντο).

Με αυτόν τον τρόπο θα διαμορφώσουν τις δικές τους πρωτότυπες και προσωπικές ευχετήριες κάρτες, γράφοντας μέσα τις χριστουγεννιάτικες ευχές τους.

Οι κάρτες θα αποθηκευτούν σε μορφή PDF και θα αναρτηθούν σε ένα κοινό συνεργατικό Padlet, το οποίο θα λειτουργήσει ως ψηφιακή έκθεση και πλατφόρμα ανταλλαγής ευχών ανάμεσα στους μαθητές των τριών σχολείων.

Μέσα από αυτή τη δράση, οι μαθητές θα καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους, θα συνεργαστούν με συμμαθητές από άλλα σχολεία και θα μοιραστούν τα χριστουγεννιάτικα μηνύματά τους, αξιοποιώντας δημιουργικά τα εργαλεία των ΤΠΕ.

Πατήστε εδώ για να δείτε ένα παράδειγμα ευχετήριας κάρτας.

Πατήστε εδώ για να δείτε το padlet.

Μαζί Δημιουργούμε ένα Ασφαλέστερο Διαδίκτυο – 1ο και 13ο Δ.Σ. Δράμας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Δημιουργούμε ψηφιακά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας", οι μαθητές της Γ' και Δ' τάξης του 1ου και του 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια μεγάλη, συνεργατική αφίσα με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, που θα προβληθεί την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Η δράση έχει στόχο να καλλιεργήσει τη σωστή ψηφιακή συμπεριφορά, την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και τη συνεργασία μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολείων.

Η αφίσα αποτελείται από έξι θεματικά πλαίσια, τα οποία επεξεργάζονται οι μαθητές μέσα από συζήτηση, καταιγισμό ιδεών και ομαδική συγγραφή.

🎯 Περιγραφή της Δραστηριότητας

Κάθε τμήμα αναλαμβάνει ένα συγκεκριμένο θέμα που σχετίζεται με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, συζητούν, διατυπώνουν προτάσεις και στη συνέχεια καταγράφουν 4 σύντομες συμβουλές μέσα στο πλαίσιο που τους αντιστοιχεί.

Η δράση αποσκοπεί:

  • στην ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού,

  • στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης,

  • στη συνεργατική δημιουργία,

  • και στην προώθηση υπεύθυνων διαδικτυακών συνηθειών.

Η τελική αφίσα θα παρουσιαστεί την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και στο φεστιβάλ του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, αναδεικνύοντας τη συνεργασία των δύο σχολείων και τη δουλειά των παιδιών.

🏫 Αναλυτικά τα Θέματα ανά Σχολείο & Τμήμα

🟦 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Γ1 – Πλαίσιο 1: Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Οι μαθητές διερευνούν ποια στοιχεία δεν πρέπει να μοιράζονται online (ονόματα, διευθύνσεις, φωτογραφίες, κωδικοί), και δημιουργούν συμβουλές για το πώς προστατεύουμε τον εαυτό μας.

Γ2 – Πλαίσιο 2: Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Το τμήμα ασχολείται με μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού, τον αντίκτυπό του και πώς μπορούμε να είμαστε υποστηρικτικοί απέναντι σε συμμαθητές που υφίστανται κακόβουλη συμπεριφορά.

Δ2 – Πλαίσιο 3: Ασφαλείς Κωδικοί
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τι σημαίνει ένας «δυνατός κωδικός», γιατί πρέπει να αλλάζει συχνά και πώς μπορούμε να τον κρατάμε ασφαλή.

Δ1 – Πλαίσιο 4: Fake News – Πληροφορίες στο Internet
Το τμήμα εργάζεται πάνω στην αναγνώριση αληθών και ψευδών ειδήσεων, και καταγράφει τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ελέγχουμε την αξιοπιστία μιας πληροφορίας.

🟩 13ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Γ – Πλαίσιο 5: Ισορροπημένη Χρήση – Ψηφιακή Ευζωία
Οι μαθητές συζητούν για την ανάγκη οριοθέτησης του χρόνου οθόνης, την αξία του ύπνου, της κίνησης, του παιχνιδιού και της επαφής με τους φίλους.

Δ – Πλαίσιο 6: Τι κάνουμε όταν κάτι μας ενοχλεί στο Διαδίκτυο
Το τμήμα αναλύει τρόπους αντίδρασης όταν συναντάμε κάτι δυσάρεστο ή επικίνδυνο online (μιλάμε σε ενήλικα, κάνουμε αναφορά/μπλοκάρισμα, δεν απαντάμε σε αγνώστους).

🎨 Τελικό Αποτέλεσμα

Τα έξι πλαίσια συνενώνονται σε μία ενιαία αφίσα, η οποία διακοσμείται με παιδικά εικονίδια, χρώματα και στοιχεία που διάλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές μέσα από το Canva.
Το αποτέλεσμα είναι μια δυνατή οπτική υπενθύμιση ότι το Διαδίκτυο μπορεί να γίνει ασφαλέστερο όταν συνεργαζόμαστε, ενημερωνόμαστε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλον.

Πατήστε εδώ για να δείτε την αφίσα μας.

Δημιουργούμε το αυτοκόλλητο του σχολείου μας

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου eTwinning “Santa’s Suitcase”, κάθε σχολείο θα δημιουργήσει ένα αυτοκόλλητο (sticker ή patch) που θα τοποθετηθεί πάνω στη “βαλίτσα του Άγιου Βασίλη”! 🎅

Το αυτοκόλλητο αυτό θα αντιπροσωπεύει το σχολείο μας και τη χώρα μας και θα συμβολίζει τη συνεργασία όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο.

🖍️ Οδηγίες για τη δημιουργία

  1. Πάρε ένα λευκό φύλλο Α4.

  2. Σχεδίασε μέσα σε αυτό ένα αυτοκόλλητο (sticker ή patch) που:

    • Αντιπροσωπεύει το σχολείο μας ή την Ελλάδα,

    • Μπορεί να έχει χριστουγεννιάτικα στοιχεία (π.χ. χιονονιφάδες, Άγιο Βασίλη, δέντρα, δώρα κ.λπ.),

    • Δείχνει χαρά, φαντασία και συνεργασία! ✨

  3. Μπορείς να το ζωγραφίσεις στο χέρι (με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, τέμπερες κ.λπ.) ή να το δημιουργήσεις ψηφιακά σε υπολογιστή ή tablet.

  4. Όταν τελειώσουμε όλα τα σχέδια, η τάξη θα ψηφίσει ποιο αυτοκόλλητο θα εκπροσωπήσει το σχολείο μας στο έργο.
  5. Το επιλεγμένο σχέδιο θα σαρωθεί (σκαναριστεί) και θα ανέβει στο Taskcard “Creating a collaborative logo” του έργου.

💡 Μικρές ιδέες για έμπνευση

  • Το σχολείο μας (κτίριο, μαθητές, υπολογιστές, μάθημα Πληροφορικής)

  • Η ελληνική σημαία, η Δράμα, το κρασί ή κάτι χαρακτηριστικό της πόλης μας, η Ονειρούπολη ☀️

  • Ο Άγιος Βασίλης που ταξιδεύει με βαλίτσα γεμάτη δώρα από κάθε χώρα 🎁

  • Ένα μήνυμα φιλίας ή συνεργασίας στα Αγγλικά, π.χ. “Together for Christmas!”

🎯 Στόχος

Να δείξουμε τη δημιουργικότητα και τη φαντασία μας, να συνεργαστούμε και να συμβάλουμε όλοι μαζί στη δημιουργία του συλλογικού λογοτύπου του έργου “Santa’s Suitcase”! 🧳

Ταξίδι στις Ηπείρους

Περιγραφή Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα «Ταξίδι στις Ηπείρους» είναι ένα δημιουργικό και συνεργατικό μάθημα για μαθητές της Ε΄–Στ΄ Δημοτικού. Οι μαθητές μετατρέπονται σε ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημιουργούν μια παρουσίαση PowerPoint για να μας ξεναγήσουν σε τρεις χώρες μιας ηπείρου.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές συνδυάζουν γεωγραφικές γνώσεις με δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, ενώ παράλληλα καλλιεργούν τη συνεργασία, την αισθητική και την οργάνωση πληροφοριών.

Η δραστηριότητα εντάσσεται στην ενότητα Δημιουργώ και Εκφράζομαι με τις ΤΠΕ, Δημιουργώ και Εκφράζομαι με Παρουσιάσεις και Πολυμέσα.

Διδακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές, μέσα από τη δραστηριότητα, στοχεύουν να:

Γνώσεις:

  • Δημιουργούν παρουσίαση με τίτλους, κείμενα, εικόνες και μεταβάσεις.

  • Αναζητούν και οργανώνουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για χώρες και ηπείρους.

Δεξιότητες:

  • Συνεργάζονται ομαδικά, μοιράζοντας ρόλους και ευθύνες.

  • Εφαρμόζουν δεξιότητες σχεδίασης και οπτικής επικοινωνίας.

  • Παρουσιάζουν το έργο τους με σαφήνεια και δημιουργικότητα.

Στάσεις:

  • Εκτιμούν τη συνεργασία και τον σεβασμό στις ιδέες των άλλων.

  • Ενδιαφέρονται για την πολιτισμική ποικιλομορφία του πλανήτη.

  • Επιδιώκουν προσεγμένες και καλαίσθητες ψηφιακές δημιουργίες.

 

Σενάριο – Ερέθισμα

Το Μεγάλο Ταξιδιωτικό Γραφείο της Τάξης μας

«Σήμερα το σχολείο μας γίνεται ένα μεγάλο ταξιδιωτικό γραφείο!
Μας ζητήθηκε να οργανώσουμε ταξιδιωτικά πακέτα για οικογένειες που θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο.
Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μία ήπειρο και πρέπει να ετοιμάσει μια εντυπωσιακή παρουσίαση για να πείσει τους “πελάτες” να την επιλέξουν!
Θα παρουσιάσετε τις ομορφιές, τις πρωτεύουσες και τα αξιοθέατα των χωρών σας, με εικόνες, μουσική και δημιουργικές μεταβάσεις.
Το καλύτερο ταξιδιωτικό πακέτο θα κερδίσει το βραβείο “Explorer of the Year”! 🌏✈️»

Δραστηριότητα: «Ταξιδιωτικοί Πράκτορες»

  1. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων.

  2. Σε κάθε ομάδα της ανατίθεται μία ήπειρος.

  3. Δημιουργεί μια παρουσίαση 4 διαφανειών:

    • Διαφάνεια 1 (Διαφάνεια Τίτλου): Τίτλος της ηπείρου και ονόματα μαθητών στον υπότιτλο.

    • Διαφάνειες 2–4: Μία για κάθε χώρα (όνομα χώρας στον τίτλο και πρωτεύουσα, πληθυσμός, νόμισμα στο κείμενο, καθώς και μία εικόνα από το πιο διάσημο αξιοθέατο της χώρας).

  4. Προσθέτουν μεταβάσεις, κινήσεις και επιλέγουν αισθητικό πρότυπο.

  5. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια την εργασία τους.


📎 Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Φύλλο Εργασίας Ομάδας.

Ατομική, Ομαδική & Αυτοαξιολόγηση

  • 🧠 Ομαδική Αξιολόγηση:
    Οι ομάδες αξιολογούν τις παρουσιάσεις των συμμαθητών τους με βάση:

    • Πληρότητα πληροφοριών

    • Αισθητική και σαφήνεια

    • Συνεργασία και παρουσίαση

  • 👩‍💻 Ατομική Αξιολόγηση (Wordwall Quiz):
    Οι μαθητές απαντούν σε σύντομο quiz για τις ηπείρους, πρωτεύουσες και σημαίες.
    📎 Πατήστε εδώ για να παίξετε το Quiz.

  • 💬 Αυτοαξιολόγηση (Exit Ticket):
    Κάθε μαθητής γράφει σε ένα χαρτάκι:

    • ✈️ Τι έμαθα σήμερα

    • 🌍 Τι μου άρεσε περισσότερο

    • 💭 Τι θα ήθελα να ψάξω περισσότερο

Τα χαρτάκια τοποθετούνται στον πίνακα πριν το τέλος του μαθήματος.

Υλικό Μαθήματος – Λήψεις

Περιγραφή Σύνδεσμος
Πρότυπο Παρουσίασης PowerPoint Πατήστε εδώ
Φύλλο Εργασίας Ομάδας Πατήστε εδώ
Φύλλο Αυτοαξιολόγησης Πατήστε εδώ
Online Quiz για τις Ηπείρους Πατήστε εδώ

Παιδαγωγική Λογική

Η δραστηριότητα στηρίζεται στη:

  • Ομαδοσυνεργατική μάθηση, καθώς οι μαθητές συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν δημιουργικά.

  • Βιωματική προσέγγιση, μέσα από ενεργό συμμετοχή και παραγωγή περιεχομένου.

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση, μέσω ομαδικής και ατομικής ανατροφοδότησης.

  • Ψηφιακή δημιουργία, όπου οι μαθητές εξασκούνται στην υπεύθυνη, δημιουργική χρήση εργαλείων παρουσίασης.

Η δράση προάγει την πολυγραμματικότητα, τη συνεργατική διερεύνηση και την ενσυναίσθηση για τον πολιτισμό και τη διαφορετικότητα των λαών.

 

Αλήθεια ή Al;

Περιγραφή Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα «Αλήθεια ή AI;» είναι ένα διαδραστικό και βιωματικό μάθημα για μαθητές της Ε΄–Στ΄ Δημοτικού, στο οποίο οι μαθητές μετατρέπονται σε «AI Εξερευνητές». Στόχος είναι να διερευνήσουν περιεχόμενο (εικόνες, ποιήματα, έργα τέχνης), να αναρωτηθούν τι είναι αληθινό και τι έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη, και να αναπτύξουν κριτική σκέψη γύρω από τα ψηφιακά μέσα.

Η δραστηριότητα εντάσσεται στον ψηφιακό γραμματισμό, στην ενότητα Ασφάλεια στο διαδίκτυο και έχει ως πυρήνα την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας.

Διδακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές, μέσα από τη δραστηριότητα, στοχεύουν να:

  • Γνώση: Κατανοήσουν τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς χρησιμοποιείται για να δημιουργεί περιεχόμενο.

  • Δεξιότητες: Αναγνωρίζουν σημεία που υποδεικνύουν ότι κάτι έχει δημιουργηθεί από AI (λεπτομέρειες, ατέλειες, ασυνήθιστα στοιχεία).

  • Στάσεις: Αναπτύξουν υπευθυνότητα, κριτική ματιά και συνειδητότητα απέναντι στο ψηφιακό περιεχόμενο.

 

Σενάριο – Ερέθισμα

«Φανταστείτε ότι βλέπετε αυτή τη φωτογραφία στο διαδίκτυο…           
Τι σκέψεις σας έρχονται στο μυαλό;
Πιστεύετε ότι η εικόνα είναι αληθινή ή δημιουργημένη από υπολογιστή;
Από ποια στοιχεία το καταλαβαίνετε;»

 

Δραστηριότητα: «Αλήθεια ή AI;»

  1. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων.

  2. Κάθε ομάδα λαμβάνει μία υπόθεση (φωτογραφίες, ποιήματα ή έργα τέχνης).

  3. Συζητούν, αναλύουν, παρατηρούν λεπτομέρειες και συμπληρώνουν Φύλλο Δραστηριότητας "Αλήθεια ή Al;"

  4. Στο τέλος, παρουσιάζουν τα συμπεράσματά τους στην τάξη.

Κάθε υπόθεση έχει:

  • Δύο δείγματα (το ένα ανθρώπινο, το άλλο πιθανώς AI).

  • Καθοδηγητικές ερωτήσεις για παρατήρηση και συλλογισμό.

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τις Υποθέσεις.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Φύλλο Δραστηριότητας

 

Ατομική & Ομαδική Αξιολόγηση

  • Wordwall Quiz: Οι μαθητές απαντούν ατομικά σε ερωτήσεις τύπου “Αλήθεια ή AI;”.

  • Exit Ticket: Συμπληρώνουν σε χρωματιστά αυτοκόλλητα χαρτάκια που θα τους δοθούν  τι έμαθαν, τι τους δυσκόλεψε και τι θέλουν να ρωτήσουν ή να διερευνήσουν μετά και τα κολλάνε πριν φύγουν στον ασπροπίνακα.

Πατήστε εδώ για να παίξετε το κουιζ.

 

Υλικό Μαθήματος – Λήψεις

Περιγραφή Σύνδεσμος
Αλήθεα ή Al;- Υποθέσεις Πατήστε εδώ
Φύλλο Δραστηριότητας- Αλήθεια ή Al; Πατήστε εδώ
PowerPoint παρουσίασης μαθήματος Πατήστε εδώ
Quiz (online) Πατήστε εδώ

 

Παιδαγωγική Λογική

Η δομή της δραστηριότητας βασίζεται σε:

  • Βιωματική και συνεργατική μάθηση

  • Παιχνιδοποίηση και διαφοροποιημένη διδασκαλία

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση και μεταγνώση

  • Ενεργό ρόλο των μαθητών στην ανακάλυψη και τη διερεύνηση

Δραστηριότητα Νοεμβρίου: Δημιουργώ το δικό μου Avatar & το προσθέτω στο TwinSpace!

Στη δραστηριότητα αυτού του μήνα θα φτιάξουμε το δικό μας ψηφιακό avatar (μια εικόνα-φιγούρα που μας αντιπροσωπεύει) και θα το ανεβάσουμε ως φωτογραφία προφίλ στο TwinSpace. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και παρουσιάζουμε δημιουργικά τον εαυτό μας στο ευρωπαϊκό μας έργο eTwinning!

Βήμα 1: Δημιουργία Avatar

  1. Μπες στη σελίδα: https://avatarmaker.com/

       2. Επίλεξε χαρακτηριστικά όπως:

              πρόσωπο, μαλλιά, μάτια, ρούχα, αξεσουάρ

      3.Δημιούργησε την εικόνα που σου αρέσει και σε εκφράζει!

       4.Πάτησε Download ή Save για να κατεβάσεις το avatar στον υπολογιστή σου.

Βήμα 2: Σύνδεση στο TwinSpace

  1. Συνδέσου στο TwinSpace με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σου, πατώντας εδώ.

  2. Πήγαινε στο προφίλ σου (My Profile).

  3. Πάτησε Edit profile / Επεξεργασία Προφίλ.

  4. Πάτησε Profile Picture

Βήμα 3: Προσθήκη Avatar ως φωτογραφία προφίλ

  1. Επίλεξε Upload Photo / Ανέβασμα φωτογραφίας.

  2. Βρες το avatar που κατέβασες από τον υπολογιστή σου.

  3. Πάτησε Save για να αποθηκευτούν οι αλλαγές.

Στόχος της δραστηριότητας

  • Μαθαίνουμε πώς να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα online.

  • Δημιουργούμε μια δημιουργική ψηφιακή ταυτότητα.

  • Ολοκληρώνουμε το προφίλ μας στο TwinSpace, ώστε να συμμετέχουμε ενεργά στο έργο μας!

📸 Περιμένω με χαρά να δω τα δημιουργικά σας avatar!

Ανακάλυψε τον Lego master!

🧱 Περιγραφή Διδακτικής Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα «Ανακάλυψε τον LEGO Master!» είναι μια βιωματική και διερευνητική άσκηση για μαθητές Ε’–Στ’ Δημοτικού.
Οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο αναλυτών δεδομένων και, χρησιμοποιώντας το Excel, ερευνούν τα αποτελέσματα ενός διαγωνισμού LEGO για να ανακαλύψουν ποιος είναι ο LEGO Master της ημέρας.

Η δραστηριότητα εντάσσεται στην ενότητα του ΠΣ/ΕΠΣ:

«Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ - Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα»

όπου προβλέπεται η χρήση βασικών συναρτήσεων, η οργάνωση δεδομένων και η άντληση συμπερασμάτων μέσα από ψηφιακά εργαλεία.

Ευθυγραμμίζεται επίσης με τις δεξιότητες UNESCO για κριτική σκέψη, ανάλυση, συνεργασία και δημιουργική χρήση ψηφιακών εργαλείων.

🧠 Διδακτικοί Στόχοι

Γνώση:

  • Εξοικείωση με το περιβάλλον του Excel και την έννοια των συναρτήσεων.

  • Κατανόηση βασικών τύπων και λειτουργιών (COUNT, AVERAGE, MAX, MIN).

Κατανόηση & Εφαρμογή:

  • Χρήση συναρτήσεων για υπολογισμό πλήθους, μέσου όρου, μέγιστης και ελάχιστης τιμής.

  • Ανάλυση και ερμηνεία δεδομένων με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Στάσεις & Δεξιότητες:

  • Συνεργατική εργασία και επιχειρηματολογία μέσα στην ομάδα.

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων λογικής σκέψης, επίλυσης προβλήματος και μεταγνώσης.

 

🎬 Σενάριο – Ερέθισμα

Σήμερα είστε επίσημοι αναλυτές δεδομένων στον διαγωνισμό LEGO Master!
Κάθε ομάδα θα ανοίξει το δικό της αρχείο Excel με τα αποτελέσματα των συμμετεχόντων (ονόματα, δημιουργίες, αριθμός τουβλακίων, χρόνος κατασκευής, ψήφοι κριτών).

🎯 Στόχος σας:
Να χρησιμοποιήσετε τις έτοιμες συναρτήσεις του Excel (κουμπί fx) για να συμπληρώσετε τα κενά κελιά και να ανακαλύψετε ποιος θα στεφθεί νικητής!

🧩 Δραστηριότητα: «Ανακάλυψε τον LEGO Master!»

1️⃣ Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων.
2️⃣ Κάθε ομάδα κατεβάζει και ανοίγει το έτοιμο αρχείο Excel που αντιστοιχεί στην ημέρα που καλείται να αναλύσει και το φύλλο Δραστηριότητας "Ανακάλυψε τον Lego Master"
3️⃣ Με τη βοήθεια του κουμπιού fx, επιλέγουν τη σωστή συνάρτηση για να συμπληρώσουν τα κενά στο αρχείο excel.
4️⃣ Καταγράφουν τα αποτελέσματά τους στο φύλλο δραστηριότητας "Ανακάλυψε τον Lego Master" και απαντούν στο τελικό ερώτημα:
👉 Ποιος είναι ο LEGO Master της ημέρας;


➡️ Κατεβάστε τα αρχείο Excel με τους διαγωνιζόμενους της Δευτέρας, πατώντας εδώ.
➡️ Κατεβάστε τα αρχείο Excel με τους διαγωνιζόμενους της Τρίτης, πατώντας εδώ.
➡️ Κατεβάστε τα αρχείο Excel με τους διαγωνιζόμενους της Τετάρτης, πατώντας εδώ.
➡️ Κατεβάστε τα αρχείο Excel με τους διαγωνιζόμενους της Πέμπτης, πατώντας εδώ.
➡️ Κατεβάστε τα αρχείο Excel με τους διαγωνιζόμενους της Παρασκευής, πατώντας εδώ.
➡️ Κατεβάστε το Φύλλο Δραστηριότητας "Ανακάλυψε τον Lego Master", πατώντας εδώ.

💡 Παρουσίαση & Αναστοχασμός

Οι ομάδες παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στην τάξη, εξηγώντας ποιες συναρτήσεις χρησιμοποίησαν και πώς έφτασαν στα συμπεράσματά τους.
Μέσα από τη συζήτηση αναδεικνύονται η λογική των υπολογισμών και η αξία των δεδομένων στη λήψη αποφάσεων.

🧠 Ατομικό Quiz: «LEGO Master Quiz»

Κάθε μαθητής στη συνέχεια παίζει το διαδραστικό Wordwall Quiz “LEGO Master Quiz”, ελέγχοντας αν θυμάται σωστά ποιες συναρτήσεις χρησιμοποιούνται για κάθε περίπτωση (μέσος όρος, πλήθος, μέγιστο, ελάχιστο).

➡️ 🔗 Πατήστε εδώ για να παίξετε το Quiz «LEGO Master Quiz»

🎯 Αυτοαξιολόγηση Μαθητών

Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές συμπληρώνουν την φόρμα αυτοαξιολόγησης με τίτλο «Lego Master Αυτοαξιολόγηση», ώστε να αξιολογήσουν τη δική τους πρόοδο, να αναστοχαστούν και να εκφράσουν τις σκέψεις τους για τη μαθησιακή εμπειρία.

Η φόρμα περιλαμβάνει ερωτήσεις όπως:

🧩 Πόσο καλά καταλαβαίνω τη συνάρτηση;
(Οι μαθητές επιλέγουν για κάθε συνάρτηση: Καθόλου – Λίγο – Αρκετά – Πολύ – Άριστα)

  • COUNT

  • AVERAGE

  • MAX

  • MIN

💡 Τι μου άρεσε περισσότερο σε αυτό το μάθημα;
✏️ Οι μαθητές περιγράφουν τι τους εντυπωσίασε ή διασκέδασαν περισσότερο.

⚙️ Τι με δυσκόλεψε περισσότερο;
✏️ Καταγράφουν σημεία που χρειάζονται επανάληψη ή επιπλέον εξήγηση.

🚀 Τι θα ήθελα να μάθω παραπάνω;
✏️ Προτείνουν ιδέες για επόμενα μαθήματα ή δεξιότητες που τους κίνησαν το ενδιαφέρον.

➡️ 🔗 Πατήστε εδώ για να συμπληρώσετε τη Φόρμα Αυτοαξιολόγησης

📎 Υλικό Μαθήματος – Λήψεις

Περιγραφή Σύνδεσμος
🎞️ PowerPoint Παρουσίασης "Ανακάλυψε τον LEGO Master" Πατήστε εδώ
📊 Αρχείο Δεδομένων LEGO – Διαγωνιζόμενοι Δευτέρας Πατήστε εδώ
📊 Αρχείο Δεδομένων LEGO – Διαγωνιζόμενοι Τρίτης Πατήστε εδώ
📊 Αρχείο Δεδομένων LEGO – Διαγωνιζόμενοι Τετάρτης Πατήστε εδώ
📊 Αρχείο Δεδομένων LEGO – Διαγωνιζόμενοι Πέμπτης Πατήστε εδώ
📊 Αρχείο Δεδομένων LEGO – Διαγωνιζόμενοι Παρασκευής Πατήστε εδώ
📄 Φύλλο Εργασίας "Ανακάλυψε τον LEGO Master" Πατήστε εδώ
🕹️ Quiz “LEGO Master” (Wordwall) Πατήστε εδώ
💬 Φόρμα Αυτοαξιολόγησης Μαθητών Πατήστε εδώ

✨ Παιδαγωγική Τεκμηρίωση

Η δραστηριότητα βασίζεται στη διερευνητική και συνεργατική μάθηση, προάγει τη μαθητοκεντρική προσέγγιση, ενσωματώνει παιχνιδοποίηση, διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαμορφωτική αξιολόγηση, προσφέροντας ευκαιρίες αυτενέργειας, μεταγνώσης και ενεργού συμμετοχής.

📊 Μέσα από το παιχνίδι και τη διερεύνηση, οι μαθητές ανακαλύπτουν ότι το Excel δεν είναι απλώς αριθμοί — είναι ένα εργαλείο για να βρίσκεις λύσεις, να σκέφτεσαι και να δημιουργείς! 💡

 

Τα σπιτάκια της Ονειρούπολης που μας μάγεψαν

Η επίσκεψη στην Ονειρούπολη αποτελεί μια μοναδική βιωματική εμπειρία για τους μαθητές, γεμάτη εικόνες, ήχους και χριστουγεννιάτικη μαγεία. Με αφορμή αυτή την εμπειρία, οι μαθητές καλούνται να συνεργαστούν και να αποτυπώσουν τις εντυπώσεις τους δημιουργώντας ένα ψηφιακό φυλλάδιο στο Word. Επιλέγοντας τα τρία σπιτάκια που τους εντυπωσίασαν περισσότερο, θα καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους, θα εισαγάγουν εικόνες και θα παρουσιάσουν με δημιουργικό τρόπο τις αγαπημένες τους στιγμές από την Ονειρούπολη, αξιοποιώντας τις βασικές λειτουργίες του λογισμικού και αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους στις ΤΠΕ.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τις οδηγίες της δραστηριότητας.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το πρότυπο για το φυλλάδιο της Ονειρούπολης.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το φύλλο παρατήρησης.