Posted on September 24, 2025
24/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 15-17 Β.Μ. και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Αντ. (1 φορά) και Ορθ.: "Στο μοναδικό... που το πήρα" / σελ. 16 Β.Μ.
- Ανάγνωση: σελ. 16 Β.Μ.
- Άσκηση στο τετράδιο: Κλίνω στον Ενεστώτα τα ρήματα μπερδεύω, δροσίζω, μαθαίνω, στρώνω. Δεν είναι ανάγκη να γράφονται τα πρόσωπα μπροστά από κάθε ρήμα.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 14- 15 Β.Μ. και γράψαμε στο τετράδιο. Εστιάζουμε στην ονομασία και τη σωστή γραφή των αριθμών. Παράλληλα, επιμένουμε στην εκτέλεση προσθέσεων με τον νου.
Για το σπίτι:
- Ασκήσεις στο τετράδιο:
- Ονομάζω τους αριθμούς:
56:___________________________________________
98:___________________________________________
67:___________________________________________
129:_________________________________________
214:_________________________________________
972:_________________________________________
2. Εκτελώ τις πράξεις με τον νου:
59+32=
45+24=
83+16=
19+18=
37+36=
3. Εκτελώ κάθετα τις πράξεις:
α) 680+197 β) 103-28
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη. Εξασκούμαι στις προσθέσεις με τον νου.
Πώς κάνουμε πράξεις με τον νου; Ακολουθεί ο τρόπος με τον οποίο εξηγήθηκε στα παιδιά. Καλό είναι να ακολουθηθεί κοινή γραμμή και στο σπίτι.
Έχουμε την πρόσθεση 84+13. Κρατάμε το 84 στο μυαλό και "σπάμε" το 13 σε 10 και 3. Στο 84 προσθέτω 1 δεκάδα (10) και, έτσι, πατάω στο 94. Τώρα στο 94 βάζω 3 και φτάνω στο 97.
Προσοχή! Η εκτέλεση πράξεων με τον νου δεν έχει καμία σχέση με την εκτέλεση πράξεων οριζόντια. Είναι 2 διαφορετικές ασκήσεις. Στη δεύτερη περίπτωση (οριζόντια εκτέλεση) οι προσθαφαιρέσεις γίνονται, προσθέτοντας ή αφαιρώντας, αντίστοιχα, μονάδες με μονάδες, δεκάδες με δεκάδες κλπ. Είναι σημαντικό, σε αυτήν τη φάση, τα παιδιά να εξασκηθούν στην εκτέλεση με τον νου, καθώς αυτό ενισχύει τη μαθηματική τους σκέψη.
Επιπλέον, κάναμε Θρησκευτικά και Μελέτη Περιβάλλοντος. Υπενθυμίζεται ότι τα βιβλία αυτά παραμένουν στην τάξη και τα παιδιά δεν έχουν σε αυτά τα μαθήματα καμία υποχρέωση.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, ΤΠΕ (Πληροφορική). Ενδέχεται να υπάρχουν αλλαγές, γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.
Ενημέρωση γονέων
Τη Δευτέρα 29/9 στις 13:20 θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ενημερωτική συνάντηση. Στόχος της είναι να γνωριστούμε και να ενημερωθείτε για τον τρόπο που θα εργαστούμε φέτος. Θα χαρώ να σας δω όλους από κοντά!
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Updated on September 23, 2025
23/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 9-12 Τ.Ε. και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Αντ. (1 φορά) και Ορθ.: το κείμενο της άσκ. 6/ σελ. 14 Β.Μ.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 10- 11 Τ.Ε. και γράψαμε στο τετράδιο. Εστιάζουμε στην ονομασία και τη σωστή γραφή των αριθμών. Το Τετράδιο Εργασιών επιστρέφει σπίτι, για να μελετήσουν τα παιδιά.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ 23.9
Επιπλέον, κάναμε Θρησκευτικά. Υπενθυμίζεται ότι το βιβλίο αυτό παραμένει στην τάξη και τα παιδιά δεν έχουν σε αυτό το μάθημα καμία υποχρέωση.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Θρησκευτικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γυμναστική. Ενδέχεται να υπάρχουν αλλαγές, γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on September 22, 2025
22/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 12-14 Β.Μ και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Αντ. (1 φορά) και Ορθ.: το κείμενο της άσκ. 5/ σελ. 14 Β.Μ.
- Μελετώ το τετράδιο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 12- 13 Β.Μ. και γράψαμε στο τετράδιο. Το Βιβλίο Μαθητή επιστρέφει σπίτι, για να μελετήσουν τα παιδιά.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ 22.9
ΙΣΤΟΡΙΑ: Σελ. 8 Β.Μ. Το Βιβλίο Μαθητή επιστρέφει σπίτι, για να μελετήσουν τα παιδιά. Το Τετράδιο Εργασιών θα παραμένει στην τάξη. Όταν θα ολοκληρώνεται το κάθε κεφάλαιο, θα κάνουμε επανάληψη και θα γίνονται επιλεκτικά κάποιες ασκήσεις στην τάξη.

Οδηγίες για μελέτη της Ιστορίας:
1. Μαθαίνουμε το μάθημα με δικά μας λόγια. Δεν επιθυμούμε σε καμία περίπτωση αποστήθιση.
2. Θα δείτε κάποιες λέξεις υπογραμμισμένες στο βιβλίο με το υπογραμμιστικό. Δε μαθαίνουμε μόνο τα υπογραμμισμένα. Το κάνουμε απλά για να τραβήξουν την προσοχή των παιδιών και να εντοπίσουμε τα σημαντικότερα σημεία του μαθήματος.
3. Τα παιδιά πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν με λίγα λόγια να πουν σε τι αναφέρεται το εκάστοτε μάθημα, έχοντας ροή στον λόγο και τοποθετώντας τα γεγονότα στη σωστή σειρά. Τα ενθαρρύνουμε να σχηματίζουν απλές και μικρές προτάσεις στην αρχή, για να βγαίνει ξεκάθαρα το νόημα. Παράλληλα, πρέπει να είναι σε θέση να απαντούν και σε μεμονωμένες ερωτήσεις.
4. Επειδή η Ιστορία είναι ένα καινούριο μάθημα, είναι επιθυμητό, τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα, να κάνετε έναν έλεγχο στα παιδιά μετά τη μελέτη τους. Σε πρώτη φάση καλό είναι να τα ρωτάτε τι λέει το μάθημα με λίγα λόγια και στη συνέχεια να κάνετε κάποιες πιο στοχευμένες ερωτήσεις. Προς διευκόλυνσή σας, έχω συντάξει τέτοιες ερωτήσεις, οι οποίες θα ανεβαίνουν στην αρχή κάθε ενότητας στο blog (Χρήσιμο Υλικό--> Ιστορία--> Βοηθητικές Ερωτήσεις). Οι ερωτήσεις αυτές, επειδή έχουν δημιουργηθεί κατά κύριο λόγο για να διευκολύνουν τους γονείς στον έλεγχο των παιδιών, δε θα τυπώνονται. Θα τις βρίσκετε μόνο από την ηλεκτρονική μας πλατφόρμα.
5. Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να μελετούν το μάθημα σε προσωπικό τους χώρο και να μπαίνουν στη διαδικασία να το αναπαράγουν δυνατά και όχι από μέσα τους. Είναι πολύ σημαντικό να ακούν τη φωνή τους, γιατί μόνο τότε αντιλαμβάνονται πού πρέπει να επιμείνουν περισσότερο.
6. Τέλος, στο blog θα ανεβαίνουν βίντεο με οπτικοακουστικό υλικό (κινούμενα σχέδια) που σχετίζονται με τα μαθήματά μας ανά ενότητα (Χρήσιμο Υλικό--> Ιστορία--> Χρήσιμοι σύνδεσμοι- Βίντεο). Τα βίντεο αυτά δε θα προλαβαίνουμε να τα βλέπουμε πάντα στην τάξη (ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί προτζέκτορας στην τάξη μας), οπότε καλό είναι να τα παρακολουθούν τα παιδιά στο σπίτι.
Σήμερα υπήρξε αλλαγή στο πρόγραμμα. Τα παιδιά έκαναν Γυμναστική και Εικαστικά.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Θρησκευτικά, Μουσική. Αν προλάβουμε, θα κάνουμε και Μελέτη Περιβάλλοντος. Ενδέχεται να υπάρχουν αλλαγές, γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.
Ιστορία θα ξανακάνουμε την Παρασκευή, για να υπάρχει αρκετός χρόνος, προκειμένου να προετοιμαστούν τα παιδιά.
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή εβδομάδα!!!
Posted on September 22, 2025
Βίντεο για 1η Ενότητα
Posted on September 22, 2025
Ερωτήσεις 1ης Ενότητας
1ο μάθημα: Η Τιτανομαχία
- Πώς γεννήθηκαν οι Τιτάνες;
- Τι φοβόταν ο Ουρανός;
- Τι φοβόταν ο Κρόνος; Πώς τον ξεγέλασε η Ρέα;
- Πώς μεγάλωσε ο Δίας;
- Τι έκανε ο Δίας, όταν μεγάλωσε;
- Τι ήταν η Τιτανομαχία και τι η Γιγαντομαχία;
- Πού εγκαταστάθηκαν οι θεοί;
2ο μάθημα: Οι θεοί του Ολύμπου
- Τι έπιναν και τι έτρωγαν οι 12 θεοί του Ολύμπου;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Δία;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Ποσειδώνα;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Απόλλωνα;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Ήφαιστο;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Ερμή;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Άρη;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Πλούτωνα;
- Τι γνωρίζετε για τον θεό Διόνυσο;
3ο μάθημα: Οι θεές του Ολύμπου
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Ήρα;
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Αφροδίτη;
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Αθηνά;
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Δήμητρα;
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Άρτεμη;
- Τι γνωρίζετε για τη θεά Εστία;
- Ποιες θεότητες που ζούσαν στη γη γνωρίζετε;
- Πώς λάτρευαν οι Έλληνες τους θεούς;
4ο μάθημα: Ο Προμηθέας, η Πανδώρα, ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα
- Τι έκανε ο Προμηθέας, για να βοηθήσει τους ανθρώπους;
- Πώς αντέδρασε ο Δίας;
- Τι έκανε ο Δίας στους ανθρώπους εξαιτίας του θυμού του;
- Τι συνέβη, όταν η Πανδώρα άνοιξε το πιθάρι;
- Τι γνωρίζετε για τον Δευκαλίωνα και την Πύρρα;
Posted on September 19, 2025
19/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Ασχοληθήκαμε στο τετράδιο με τα ρήματα (αναγνώριση, φωνές ρημάτων, Ενεστώτας Ενεργητικής και Παθητικής φωνής).


Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Μελετώ το τετράδιο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε ασκήσεις στο τετράδιο. Επιμένουμε σε προσθαφαιρέσεις και προπαίδειες.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ 19.9
Τη Δευτέρα θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία, Μουσική. Ενδέχεται να υπάρχουν αλλαγές, γιατί δεν έχει οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.
Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά καθημερινά μια μικρή επανάληψη σε όλες τις προπαίδειες (Η επανάληψή τους να μην ξεπερνά τα 15 λεπτά σε ημερήσια βάση. Στόχος είναι να έρχονται απλά καθημερινά σε επαφή με τον πολλαπλασιασμό, τον οποίο δουλεύουμε ήδη στην τάξη).
Αναφορικά με την επανάληψη που γίνεται την τρέχουσα εβδομάδα, θα ήθελα να γνωρίζετε ότι κάνουμε ένα γρήγορο πέρασμα σε βασικά κομμάτια της περσινής ύλης. Όλα αυτά πρόκειται να διδαχθούν ξανά αναλυτικά στην πορεία.
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Τέλος, σήμερα ολοκληρώσαμε το παραμύθι "Ο κύριος Ευτύχης και η κυρία Δυστυχία", στόχος του οποίου είναι να είμαστε σε θέση να εστιάζουμε στη θετική πλευρά της ζωής!

Καλό Σαββατοκύριακο!!!
Updated on September 18, 2025
18/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε επανάληψη στα επίθετα στο τετράδιο.
Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Μελετώ το τετράδιο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε ασκήσεις στο τετράδιο. Επιμένουμε σε προσθαφαιρέσεις και προπαίδειες. Σήμερα κάναμε επανάληψη και στους διαδοχικούς αριθμούς (=αριθμοί σε σειρά/ προηγούμενος- επόμενος).

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ 18.9.2025
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά, Αγγλικά και Γυμναστική. Το πρώτο διάστημα στόχος είναι να ασχοληθούμε κυρίως με επανάληψη πάνω στην ύλη της Β΄ Δημοτικού στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, καθώς αυτό θα κάνει τη μετάβαση στην ύλη της Γ΄ Δημοτικού πιο ομαλή. Με τα υπόλοιπα μαθήματα θα ασχοληθούμε από βδομάδας. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά καθημερινά μια μικρή επανάληψη σε όλες τις προπαίδειες (Η επανάληψή τους να μην ξεπερνά τα 15 λεπτά σε ημερήσια βάση. Στόχος είναι να έρχονται απλά καθημερινά σε επαφή με τον πολλαπλασιασμό, τον οποίο δουλεύουμε ήδη στην τάξη).
Αναφορικά με την επανάληψη που γίνεται την τρέχουσα εβδομάδα, θα ήθελα να γνωρίζετε ότι κάνουμε ένα γρήγορο πέρασμα σε βασικά κομμάτια της περσινής ύλης. Όλα αυτά πρόκειται να διδαχθούν ξανά αναλυτικά στην πορεία.
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Καλή συνέχεια!!!
Updated on September 17, 2025
17/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Ασχοληθήκαμε με κλίση ουσιαστικών στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Μελετώ το τετράδιο, καθώς και λαθάκια που μπορεί να έγιναν στην ορθογραφία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ολοκληρώσαμε το φυλλάδιο και κάναμε ασκήσεις στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο --> Στις προσθαφαιρέσεις φροντίζω να γράφονται ξεκάθαρα οι Μονάδες κάτω από τις Μονάδες, οι Δεκάδες κάτω από τις Δεκάδες και οι Εκατοντάδες κάτω από τις Εκατοντάδες. Ενθάρρυνα, επιπλέον, τα παιδιά να αρχίσουν να γράφουν τα κρατούμενα στο πλάι (αντί για πάνω), γιατί, μόλις καταπιαστούμε με πολυψήφιους αριθμούς, θα αλλοιώνεται η εικόνα του γραπτού τους και αυτό θα έχει επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα της κάθε πράξης. Ωστόσο, θα κάνουμε πολλή εξάσκηση πάνω σε αυτό και δε χρειάζεται να πιέσουμε κάποιο παιδί, αν ακόμα δε βολεύεται με τον συγκεκριμένο τρόπο.
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ 17.9.2025
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά και Αγγλικά. Το πρώτο διάστημα στόχος είναι να ασχοληθούμε κυρίως με επανάληψη πάνω στην ύλη της Β΄ Δημοτικού στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, καθώς αυτό θα κάνει τη μετάβαση στην ύλη της Γ΄ Δημοτικού πιο ομαλή. Με τα υπόλοιπα μαθήματα θα ασχοληθούμε από βδομάδας. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά καθημερινά μια μικρή επανάληψη σε όλες τις προπαίδειες (Η επανάληψή τους να μην ξεπερνά τα 15 λεπτά σε ημερήσια βάση. Στόχος είναι να έρχονται απλά καθημερινά σε επαφή με τον πολλαπλασιασμό, τον οποίο δουλεύουμε ήδη στην τάξη).
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Αύριο φέρνουμε στο σχολείο το Βιβλίο Μαθητή (Β.Μ.) και το Τετράδιο Εργασιών (Τ.Ε.) Ιστορίας, για να έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα βιβλία στην τάξη. Θα ξεκινήσουμε Ιστορία από βδομάδας.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Καλή συνέχεια!!!
Updated on September 16, 2025
16/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Ολοκληρώσαμε το χθεσινό φυλλάδιο και συνεχίσαμε στο τετράδιο.
Για το σπίτι:
- Ανάγνωση: σελ. 10 Β.Μ. (Θέλουμε τα παιδιά να εξοικειώνονται με την ανάγνωση, γι΄ αυτό θα έχουν για αύριο το ίδιο κομμάτι με χθες, αν και δεν προχωρήσαμε στα βιβλία)
- Αντιγραφή 1 φορά και Ορθογραφία τη 2η στροφή του ποιήματος της σελ. 10 Β.Μ. ("Να ΄χα... σβηστήρι") --> Στο τετράδιο αντιγραφής (το κόκκινο) γράφουμε πάντα ολοκληρωμένη ημερομηνία και τον τίτλο του μαθήματος. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο να έχουμε ένα ευανάγνωστο γραπτό. Όταν έχουμε να κάνουμε με ποίημα (όπως στο σημερινό μάθημα), κρατάμε την ίδια μορφή με το βιβλίο (αλλάζουμε, δηλαδή, σειρά, όταν τελειώνει ο κάθε στίχος).
- Ασκήσεις στο τετράδιο:
- Γράφω 5 δικά μου ουσιαστικά.
- Κυκλώνω τα ουσιαστικά: κορίτσια, βιβλίων, γράφει, δυνατές, δυνάμεις, βγάζω, θρανία, Νίκη, κίτρινους
- Βάζω σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις: αγορά, αγόρι, ψωνίζω, σακούλα, σακούλες
- Μελετώ το χθεσινό φυλλάδιο και το τετράδιο, καθώς και λαθάκια που μπορεί να έγιναν στην ορθογραφία.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Προχωρήσαμε στο χθεσινό φυλλάδιο και συνεχίσαμε με επαναληπτικές ασκήσεις στο τετράδιο. Δεν έχουμε ολοκληρώσει ακόμα το φυλλάδιο, οπότε παραμένει στην τσάντα.
Για το σπίτι:
- Άσκηση στο τετράδιο--> Εκτελώ κάθετα τις πράξεις: 89+89, 104+99, 356+187, 600+399, 503+19, 286+262 (Φροντίζω να γράφονται ξεκάθαρα οι Μονάδες κάτω από τις Μονάδες, οι Δεκάδες κάτω από τις Δεκάδες και οι Εκατοντάδες κάτω από τις Εκατοντάδες. Ενθάρρυνα, επιπλέον, τα παιδιά να αρχίσουν να γράφουν τα κρατούμενα στο πλάι (αντί για πάνω), γιατί, μόλις καταπιαστούμε με πολυψήφιους αριθμούς, θα αλλοιώνεται η εικόνα του γραπτού τους και αυτό θα έχει επίπτωση στο τελικό αποτέλεσμα της κάθε πράξης. Ωστόσο, θα κάνουμε πολλή εξάσκηση πάνω σε αυτό και δε χρειάζεται να πιέσουμε κάποιο παιδί, αν ακόμα δε βολεύεται με τον συγκεκριμένο τρόπο.
- Κάνουμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
- Μελετώ τις ασκήσεις που έγιναν μέσα στην τάξη.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα και Μαθηματικά. Το πρώτο διάστημα στόχος είναι να ασχοληθούμε κυρίως με επανάληψη πάνω στην ύλη της Β΄ Δημοτικού στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, καθώς αυτό θα κάνει τη μετάβαση στην ύλη της Γ΄ Δημοτικού πιο ομαλή. Με τα υπόλοιπα μαθήματα θα ασχοληθούμε από βδομάδας. Είναι πολύ σημαντικό να κάνουν τα παιδιά καθημερινά μια μικρή επανάληψη σε όλες τις προπαίδειες (Η επανάληψή τους να μην ξεπερνά τα 15 λεπτά σε ημερήσια βάση. Στόχος είναι να έρχονται απλά καθημερινά σε επαφή με τον πολλαπλασιασμό, τον οποίο δουλεύουμε ήδη στην τάξη).
Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών για ανακοινώσεις που μπορεί να έχουν μοιραστεί. Παράλληλα, καλό είναι να κοιτάμε τις διορθωμένες ορθογραφίες, αντιγραφές, φυλλάδια και τετράδια (Γλώσσας και Μαθηματικών), για να παρακολουθούμε στενά τη μαθησιακή πορεία των παιδιών.
Αύριο που η τσάντα των παιδιών θα είναι πιο ελαφριά φέρνουμε μαζί μας και το Ανθολόγιο, το οποίο θα παραμείνει προς το παρόν στην τάξη. Όταν θα καταπιαστούμε με αυτό, θα επιστρέψει σπίτι, για να μπορούν να εργαστούν τα παιδιά.
Καλή συνέχεια!!!
Updated on September 15, 2025
15/9/2025
ΓΛΩΣΣΑ: Ασχοληθήκαμε με τις σελ. 10- 11 Β.Μ. (Βιβλίο Μαθητή) και τη σελ. 8 Τ.Ε. (Τετράδιο Εργασιών). Μοιράστηκε στα παιδιά φυλλάδιο με επαναληπτικές ασκήσεις. Δουλεύτηκαν κάποιες στην τάξη. ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕΠΤ 2025
Για το σπίτι:
- Ανάγνωση: σελ. 10 Β.Μ.
- Αντιγραφή 1 φορά και Ορθογραφία την 3η στροφή του ποιήματος της σελ. 10 Β.Μ. ("Στην άμμο... να παίρνει") --> Στο τετράδιο αντιγραφής (το κόκκινο) γράφουμε πάντα ολοκληρωμένη ημερομηνία και τον τίτλο του μαθήματος. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο να έχουμε ένα ευανάγνωστο γραπτό. Όταν έχουμε να κάνουμε με ποίημα (όπως στο σημερινό μάθημα), κρατάμε την ίδια μορφή με το βιβλίο (αλλάζουμε, δηλαδή, σειρά, όταν τελειώνει ο κάθε στίχος).
- 2η στήλη από την 1η άσκηση του φυλλαδίου
- Μελετώ τις ασκήσεις του φυλλαδίου που έγιναν μέσα στην τάξη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μοιράστηκε στα παιδιά φυλλάδιο με επαναληπτικές ασκήσεις. Δουλεύτηκαν κάποιες στην τάξη. ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΕΠΤ 2025
Για το σπίτι: Από το φυλλάδιο τις 3 τελευταίες στήλες της άσκησης 7/ Ξεκινάμε καθημερινά επαναλήψεις στις προπαίδειες.
Τα φυλλάδια πρέπει να βρίσκονται στον φάκελο των παιδιών, για να συνεχίσουμε να λύνουμε τις υπόλοιπες ασκήσεις στην τάξη.
Αύριο θα κάνουμε Γλώσσα, Μαθηματικά και Θρησκευτικά. Τα βιβλία της Γλώσσας και το τετράδιο Αντιγραφής επιστρέφουν σπίτι, για να εργαστούν τα παιδιά και τα ξαναφέρνουν αύριο. Τα βιβλία Μαθηματικών, όπως και όλα τα υπόλοιπα τετράδια, παρέμειναν στην τάξη, για να μην επιβαρύνονται οι τσάντες. Θα επιστρέψουν σπίτι, όταν θα ξεκινήσουμε να τα χρησιμοποιούμε. Αύριο, λοιπόν, πέρα από τη Γλώσσα και τα φυλλάδια που μοιράστηκαν, φέρνουμε επιπλέον τα Θρησκευτικά, τα οποία θα παραμείνουν στο σχολείο.
Τέλος, σήμερα πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού. Επιπλέον, τακτοποιήσαμε όλα τα υλικά.
Καλή εβδομάδα!!!

