Απειλούμενα ζώα

Το κόκκινο ελάφι :ΝΙΚΗΤΑ ΠΕΤΡΑΚΗ

Η Άλωση της Πόλης : Εργασίες παιδιών

Εργασίες μαθητών στη διάρκεια της καραντίνας με θέμα την Άλωση της Πόλης!  

(Η ανάθεση του project λίγες μέρες πριν...)

....Ας γυρίσουμε τον χρόνο πίσω στο 1453 ! ! ! Παραμονές της άλωσης , μέρες δύσκολες !!! Κι εσείς ως μοναδικά σαΐνια θέλετε να μάθετε τι συνέβη, να εξερευνήσετε το παρελθόν και να καταλάβετε περισσότερα πράγματα ψάχνοντας στα χρονοντούλαπα της ιστορίας. Η αποστολή σας ξεκινάει λοιπόν ....χωρισμένοι σε ομάδες θα προσπαθήσετε να κάνετε τη δική σας έρευνα ακολουθώντας τους συνδέσμους του φύλλου εργασίας. Στόχος σας είναι να ετοιμάσετε μια παρουσίαση. Μέχρι την Πέμπτη να έχετε τελειώσει, γιατί θα ανακοινώσουμε τις απαντήσεις σας στην τηλεδιάσκεψη. Θα βρείτε στο προσωπικό σας μήνυμα το Φύλλο Εργασίας . Κάθε ομάδα έχει διαφορετικό.

Τερζακης Γιώργος Αλωση Ομάδα  3

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ : Νικήτα Πετράκη : Ομάδα 3

Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ Ομάδα 4 :Ρένια Γραμματικάκη

Δημήτρης Μουμούρης  Ομάδα 5

Μανώλης Γωνιανάκης Ομάδα 2

Κωνσταντίνος Μπατζάκας : Ομάδα 1

Θανάσης Κίτσιος: Ομάδα 5

Μαρία Γιαμαλή: Ομάδα 5

Αγγελική Μαρτάκη: Ομάδα 2

Τα μουσεία ζωντανεύουν : Εργασίες παιδιών

Δραστηριότητα δημιουργικής γραφής

Τα αντικείμενα στο μουσείο ζωντανεύουν. Δώστε τα φωνή και αφήστε τα να μιλήσουν. Τι έχουν να μας πουν για το παρελθόν, για το σήμερα, για τις μέρες της  καραντίνας που έμειναν ολομόναχα με τις πόρτες κλειστές; 

Αφού ξεναγηθείτε σε όποιο Μουσείο θέλετε, διαλέξτε ένα αντικείμενο και γράψτε την ιστορία του.Από πού ξεκίνησε και πώς έφτασε μέσα στο μουσείο; Θα μπορούσατε να διαλέξετε μια εικόνα και να γράψετε την περιπέτειά της στην περίοδο της Εικονομαχίας ή τα σκουλαρίκια μιας πριγκίπισσας, την κούπα ενός παιδιού κ.ά. Στο κείμενο θα πρέπει να αναφέρετε ποιο είναι το αντικείμενο , σε ποιο μουσείο βρίσκεται, πού ήταν πριν ; Προσθέστε μια εικόνα του ή ζωγραφιά του και σκεφτείτε ένα φανταστικό διάλογο μαζί του. Όλα αυτά θα τα αναρτήσετε στο blog της κυψέλης μας γράφοντας το δικό σας άρθρο. Θα σας εξηγήσω πώς θα το κάνετε στην τηλεδιάσκεψη σήμερα.Εμπρός ,μικροί μου αρχαιολόγοι, πάρτε τα " σύνεργά" σας και κάντε τις ανακαλύψεις σας!!!

............................................................................................................................................................................................................................

Ε Ρ Γ Α Σ Ι Ε Σ      Π Α Ι Δ Ι Ω Ν

Εκθέματα από Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Τα χρυσά περικάρπια από την Ρένια Γραμματικάκη!!!

 

-« Αχ, τι ωραίο άρωμα είχε η βασίλισσα που τους καρπούς της στολίζαμε κάποτε!Είναι λες και κάποια στιγμή θα μας αγοράσει κάποιος άλλος για να κάνουμε πάλι τη ζωή μας όπως μας σχεδιάσανε.

Τώρα πια βαριόμαστε συνέχεια να έρχονται άνθρωποι να μας κοιτάνε καλά καλά και μετά απλά να μας προσπερνάνε. Βέβαια, η καραντίνα μας έχει κάνει να στεναχωριόμαστε που δεν μας βλέπει κανένας ούτε καν να περάσει από μπροστά μας και να μας βγάλει φωτογραφία...», μουρμούριζαν τα χρυσά περικάρπια.

-« Ωχ! Ποιος είναι εκεί;», ρώτησε φοβισμένος ο φύλακας.

-«Εμείς εμείς, βγάλτε μας από εδώ!», φώναξαν αυτά.

-«Ποιοι εσείς, που;», αναρωτήθηκε ο φύλακας.

-«Εμείς, τα χρυσά περικάρπια με περίκλειστο σμάλτο! Μας έλειψε ο κόσμος που ερχότανε, γιατί πια δεν έρχεται κανένας λόγω αυτού του ιού.»

-«Μην ανησυχείτε όμως, ο κόσμος σας βλέπει στην ιστοσελίδα του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης και σας καμαρώνει, ακόμα και αν δεν έρχονται εδώ», είπε ο φύλακας.

-«Ααχ ευτυχώς! Σε ευχαριστούμε κύριε φύλακα!», είπαν αυτά με ανακούφιση.

 

Ο Χριστός Παντοκράτορας της Νικήτα Πετράκη !!!

Εικόνα: ο Χριστός Παντοκράτορας, η Σοφία του Θεού

Από το δεύτερο μισό του 14ου αιώνα σώζονται τρεις εικόνες του Χριστού Παντοκράτορος, προερχόμενες από ναούς της πόλεως της Καστοριάς, από τις οποίες οι δύο απόκεινται στο Βυζαντινό Μουσείο της πόλεως. Η πρώτη, που χρονολογείται στο τρίτο τέταρτο του 14ου αιώνα, προέρχεται από το ναό του Αγίου Νικολάου του Κυρίτζη . Η δεύτερη, που χρονολογείται γύρω στο 1400, βρίσκεται στο τέμπλο του ναού της Παναγίας Φανερωμένης . Η τρίτη, με την οποία θα ασχοληθούμε και της  αγνοούμε την ακριβή προέλευση, εκτίθεται στο Βυζαντινό Μουσείο της πόλεως. Την κεφαλή καλύπτει πλούσια κόμη με κυματιστούς πλατείς βοστρύχους που πέφτουν στον αριστερό ώμο. Ο Χριστός υψώνει το δεξί χέρι μπροστά στο στήθος ευλόγων, ενώ με το αριστερό κρατεί ανοιχτό κώδικα ευαγγελίου, όπου διαβάζουμε την ακόλουθη επιγραφή:

ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η ΑΝΑΣTAΣIΣ ΚΑΙ Η ΖΩΗ. Ο ΠΙΣΤΕΥΩΝ EIΣ ΕΜΕ ΚΑΝ ΑΠΟΘΑΝΗ ZHΣETAI ΚΑΙ ΠΑΣ Ο ΖΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩΝ EIΣ ΕΜΕ, ΟΥ ΜΗ(Ν) ΑΠΟΘΑΝΗ EIΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ.

Το Τετραευάγγελο από τον Γιώργο Τερζάκη !!!

22 Μαΐου Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας

Αγαπητά μου παιδιά, σημαντική μέρα η σημερινή ! Ας μάθουμε περισσότερα γι αυτήν:

Τι σημαίνει βιοποικιλότητα;

Η λέξη προέρχεται από τη σύνθεση : βίος + ποικιλία, δηλαδή ποικιλία των διαφόρων ειδών ζωής.

Πότε καθιερώθηκε η Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας και γιατί;

Η Παγκόσμια Ημέρα Βιοποικιλότητας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Μαΐου. Καθιερώθηκε το 1993 από τα Ηνωμένα Έθνη για την καλύτερη κατανόηση και ευαισθητοποίηση σε θέματα βιοποικιλότητας. Η ποικιλία των ζωικών και φυτικών ειδών είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανθρώπινη ύπαρξη και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την εξάλειψη της φτώχειας.

Σύμφωνα με εκθέσεις του ΟΗΕ, το 12% του συνόλου των πτηνών του πλανήτη και το 10% των φυτών και των ζώων της Γης απειλούνται με εξαφάνιση, εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και της υποβάθμισης των βιοτόπων. Ο επιστήμονες προειδοποιούν ότι έως το 2050 θα έχει εξαφανιστεί το ένα τρίτο της πανίδας από τη Γη, εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών.

Ποια είδη στη χώρα μας απειλούνται με εξαφάνιση;

Στη χώρα μας απειλούνται με εξαφάνιση η καστανή αρκούδα, η μεσογειακή φώκια, η χελώνα καρέτα - καρέτα, η αγριόγατα, ο γυπαετός, η πέστροφα, ενώ σε κίνδυνο βρίσκονται ο λύκος, το τσακάλι, ο ασβός, το ζαρκάδι και το ελάφι.

                                                                                                                                                                                                                                            Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/31© SanSimera.gr

Η σελίδα της Ορνιθολογικής εταιρείας προσφέρει πλούσιο υλικό για ενημέρωση και δραστηριότητες για κάθε μέρα!!!

Μάθετε περισσότερα για μεταναστευτικά πουλιά και μετά ελέγξτε τις γνώσεις σας σε ένα κουίζ, στη συνέχεια χρωματίστε , κάντε μάσκες και παζλ!

1.Ξεκινήστε με μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση με τίτλο : Το μεταναστευτικό ταξίδι των πουλιών ( θα τη βρείτε στην Ημέρα 4η) .

2. Απαντήστε στο κουίζ  εδώ 

3. Δραστηριότητες- κατασκευές

To_megalo_taksidi

Metanasteutika_Poulia_COLOUR

Pou_pigan_ta_xromata_twn_pouliwn_A

Pou_pigan_ta_xromata_twn_pouliwn_B

3pazzl3-4sel

Κατασκευάστε μάσκες πουλιών

maska_stavloxelidono

maska_tsalapeteinos

4. Στην Ημέρα 8η διαβάστε το κόμικ 

5. Ημέρα  9η : θα βρείτε ενδιαφέρον υλικό για τις προστατευόμενες περιοχές Natura 2000.

Δείτε την παρουσίαση και απαντήστε στο κουίζ εδώ

6. Ξέρατε ότι στην Κρήτη υπάρχουν 53 προστατευόμενες περιοχές που καλύπτουν  το 1/3 της έκτασης του νησιού;

Ποιες είναι αυτές οι περιοχές ;Γιατί είναι προστατευόμενες; ; Τι οφέλη υπάρχουν; Μάθετε περισσότερα εδώ 

7. Κάνε μια εξόρμηση στη γειτονιά σου και ψάξε για... ( Ημέρα 11η)

Psakse_gia_ORNITHOLOGIKI

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητες

Η Μάχη της Κρήτης

 

 

Εξερευνήστε το Ηράκλειο

Παιδικό Μουσείο Κρήτης

Εξερεύνησε την πόλη

Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

 

 

18 Μαΐου : Διεθνής Ημέρα Μουσείων

18 Μαΐου είναι η Διεθνής Ημέρα Μουσείων! Υπό κανονικές συνθήκες κάθε χρόνο αυτήν την ημέρα τα μουσεία όλης της χώρας άνοιγαν τις πόρτες τους στο κοινό με ελεύθερη είσοδο. Φέτος όμως λόγω της πανδημίας τα πράγματα έχουν αλλάξει . Πολλά μουσεία έχουν σχεδιάσει ειδικά προγράμματα στις ιστοσελίδες τους και μας προσφέρουν ψηφιακές ξεναγήσεις. Έψαξα , λοιπόν , και σας προτείνω να επισκεφτείτε τις παρακάτω διευθύνσεις. Ανακαλύψτε τον κόσμο μέσα από τα μουσεία, γιατί χωρίς μουσεία η ζωή θα ήταν πολύ φτωχή!!!

1.Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Βίντεο με θέμα : Εκ Θεσσαλονίκης φως ( θα μάθετε περισσότερα για τον Κύριλλο και Μεθόδιο,την Κυριλλική γραφή ... )
Μύρτις ( βίντεο)

Άλλες ψηφιακές δράσεις

Δραστηριότητα δημιουργικής γραφής

Τα αντικείμενα στο μουσείο ζωντανεύουν. Δώστε τα φωνή και αφήστε τα να μιλήσουν. Τι έχουν να μας πουν για το παρελθόν, για το σήμερα, για τις μέρες της  καραντίνας που έμειναν ολομόναχα με τις πόρτες κλειστές; 
Αφού ξεναγηθείτε σε όποιο Μουσείο θέλετε, διαλέξτε ένα αντικείμενο και γράψτε την ιστορία του.Από πού ξεκίνησε και πώς έφτασε μέσα στο μουσείο; Θα μπορούσατε να διαλέξετε μια εικόνα και να γράψετε την περιπέτειά της στην περίοδο της Εικονομαχίας ή τα σκουλαρίκια μιας πριγκίπισσας, την κούπα ενός παιδιού κ.ά. Στο κείμενο θα πρέπει να αναφέρετε ποιο είναι το αντικείμενο , σε ποιο μουσείο βρίσκεται, πού ήταν πριν ; Προσθέστε μια εικόνα του ή ζωγραφιά του και σκεφτείτε ένα φανταστικό διάλογο μαζί του. Όλα αυτά θα τα αναρτήσετε στο blog της κυψέλης μας γράφοντας το δικό σας άρθρο. Θα σας εξηγήσω πώς θα το κάνετε στην τηλεδιάσκεψη σήμερα.Εμπρός ,μικροί μου αρχαιολόγοι, πάρτε τα " σύνεργά" σας και κάντε τις ανακαλύψεις σας!!!

Δώσε φωνή στη γη και στον κόσμο ν’ ακουστεί (2)

Τερζάκης

Τερζάκης 2

22 Απριλίου :Παγκόσμια Ημέρα της Γης

Εργασίες μαθητών με θέμα:

Δώσε φωνή στη γη και στον κόσμο ν' ακουστεί!!!

Νικήτα

Μιχάλης

 

 

Περιβάλλον

Δείτε το βίντεο και γράψτε τα σχόλιά σας.

Δεύτερο βίντεο μετά τον κορωνοϊό . παρατηρήστε τις διαφορές!!!