Τμήμα 2ο ΕΥ ΖΗΝ

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΡΟΠΩΝΩΝ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

                                                                                   

 

                                                                                       ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΥ ΖΗΝ

 

Το πρόγραμμα μας ΕΥ ΖΗΝ περιλαμβάνει 5 εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα Γνωρίζω τα φρούτα και τα λαχανικά.

Οι δραστηριότητες για την τάξη στοχεύουν από τη μία πλευρά στη βελτίωση των συνηθειών διατροφής των μαθητών, μέσω της αύξησης της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, από την άλλη πλευρά στην αύξηση των επιπέδων της φυσικής τους δραστηριότητας. Απώτερος σκοπός των  δραστηριοτήτων είναι η προαγωγή και η διατήρηση της υγείας των μαθητών, μέσω της βελτίωσης των συνηθειών του τρόπου ζωής τους. Το εκπαιδευτικό υλικό δεν στηρίζεται στην απλή παροχή γνώσεων και πληροφοριών, αλλά στην παροχή εμπειριών και στην εξοικείωση των μαθητών με τα φρούτα και τα λαχανικά. Επίσης η διαδικασία  του φυτέματος δημιουργεί στα παιδιά  το αίσθημα περιβαλλοντικής συνείδησης. Τέλος, η  συζήτηση  για τα τοπικά  προϊόντα του χωριού  δημιουργεί στα παιδιά μία πρώτη γνωριμία με τις γεύσεις και τους καρπούς  του τόπου τους

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1Ο ΤΙΤΛΟΣ: ΣΤΗ  ΦΡΟΥΤΟΒΙΤΑΜΙΝΟΧΩΡΑ

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Τα παιδιά μαθαίνουν να  γνωρίζουν   την αξία που έχουν   τα φρούτα  και τα λαχανικά στη ζωή μας, γνωρίζουν  τις βιταμίνες που  υπάρχουν στα φρούτα και στα λαχανικά αλλά και το πόσο  χρήσιμα είναι   για τον οργανισμό μας. Παράλληλα μαθαίνουν  να συνεργάζονται με αποτέλεσμα να υλοποιηθούν κοινοί στόχοι.  Επιτυγχάνεται επικοινωνία με παιδιά από διαφορετικά σχολεία και αναπτύσσουν  επικοινωνιακές δεξιότητες . Ήρθαν σε επαφή με τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων.  Έγινε εξάσκηση  της λεπτής κινητικότητας  κόβοντας  με  ψαλίδι φρούτα και λαχανικά για τη   δημιουργία μασκών.

 

Δραστηριότητες
 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1)  Παρουσίαση του  παραμυθιού   μέσω  προγράμματος  webex   από  την συγγραφέα Μαρία Γεωργίου σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο  Άνω Στενής και το Νηπιαγωγείο Μίστρου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  2) Δραματοποίηση    του παραμυθιού -  κατασκευή μάσκας   με  φρούτα 

Έγινε δραματοποίηση  του παραμυθιού. Τα  παιδιά κατασκεύασαν  μάσκες   και έκοψαν με ψαλίδι. Έμαθαν  για   την αξία των φρούτων και τις βιταμινών  μέσα  από το παραμύθι  παίζοντας  διαφορετικούς ρόλους και ότι  χωρίς τη συνύπαρξη και των δύο  δεν γίνεται να έχουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  3) Ζωγραφική  του παραμυθιού «Φρουτοβιταμινοχώρα»

Ύστερα  από την αφήγηση  του παραμυθιού  τα παιδιά αποτύπωσαν σύμφωνα με τα δικά τους   βιώματα και συναισθήματα  τις δικές τους εικόνες  που τους δημιουργήθηκαν στο χαρτί. Ανέπτυξαν την φαντασία τους και ζωγράφισαν από τη δική τους οπτική  γωνία την «Φρουτοβιταμινοχώρα».

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ  2Ο ΤΙΤΛΟΣ: ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι  δραστηριότητες της ενότητας  αποσκοπούν στην αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, η οποία στοχεύει στο να φτάσουν τα παιδιά τη συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση φρούτων και λαχανικών για την ηλικία τους. Επίσης, να μάθουν  τον κόσμο  των φρούτων αλλά και τη διατροφική τους αξία

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  1)  Κατασκευή   φρούτων από αλεύρι ( ζυμαράκια)

 

Τα  παιδιά   δημιούργησαν  φρούτα από  αλεύρι, τα ψήσαμε και τα ζωγραφίσαμε  με τέμπερες.  Ήρθαν  σε επαφή  με υλικά  όπως  το νερό και το αλεύρι  για τη δημιουργία  ζύμης. Συνεργάστηκαν  με αποτέλεσμα να μπορέσουν να δημιουργήσουν  φρούτα από ζυμάρι. Μοιράστηκαν  υλικά  και βοήθησαν  το ένα το άλλο ώστε να επιτευχθεί ο στόχος μας.

Δραστηριότητα 2)  Κατασκευή των αγαπημένων μας φρούτων με γκοφρέ σε χαρτόνι

Τα παιδιά  συνεργάστηκαν με  αποτέλεσμα να χρησιμοποιήσουν κόλλα, ψαλίδι  και  γκοφρέ χαρτόνι  για να καταφέρουν να δημιουργήσουν το  αγαπημένο τους φρούτο.

Δραστηριότητα  3 )  Δημιουργία  φρουτοσαλάτας   και  απονομή  Φρουτοβραβείου

Τα παιδιά έφτιαξαν  φρουτοσαλάτα  χρησιμοποιώντας  φρούτα  εποχής.   Καθαρίσαμε τα φρούτα και  δημιουργήσαμε έναν συνδυασμό γεύσεων με τα αγαπημένα μας φρούτα  εποχής.  Ύστερα  έγινε απονομή  φρουτοβραβείων  στους μικρούς μαθητές ως επιβράβευση  επειδή  καθημερινά καταναλώνουν ένα φρούτο στη   διατροφή τους

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο , ΤΙΤΛΟΣ:  ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Να διαχωρίζουν τα φρούτα από τα λαχανικά, να γνωρίσουν την αξία των λαχανικών στην διατροφή και στην υγεία
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)

Δραστηριότητα 1)  Στάμπες  -  αποτυπώματα   λαχανικών  με τέμπερες

Οι μαθητές  χρησιμοποίησαν   λαχανικά, συγκεκριμένα,  κρεμμύδια και πατάτες . Αφού τα κόψαμε σε διάφορα σχήματα  και μεγέθη, με  τέμπερες   αποτύπωσαν  τα σχήματα  των λαχανικών σε χαρτόνι.

Δραστηριότητα  2)  Διαχωρισμός  φρούτων και λαχανικών

Τα παιδιά  διάλεξαν τα αγαπημένα τους  φρούτα και λαχανικά, τα τυπώσαμε και εκείνα τα  ζωγράφισαν. Διαχώρισαν  τα φρούτα από τα λαχανικά  και τα κόλλησαν σε χαρτόνι. Κατάφεραν να ξεχωρίσουν στο μυαλό τους τα φρούτα  από τα λαχανικά, ζωγραφίζοντας  τα σύμφωνα με τη δική τους κρίση.

Δραστηριότητα  3)  Αφήγηση  παραμυθιού  «Θυμωμένα Λαχανικά» με τη βοήθεια  του διαδικτύου και   αινίγματα  για τα λαχανικά

Μιλήσαμε για τα λαχανικά και την αξία τους για τον ανθρώπινο  οργανισμό. Τα παιδιά παρακολούθησαν  την αφήγηση του παραμυθιού  « Θυμωμένα λαχανικά» και έπειτα  προσπαθήσαμε να επιλύσουμε απλά αινίγματα  για τα λαχανικά.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο, ΤΙΤΛΟΣ: Ο ΚΥΚΛΟΣ  ΤΗΣ  ΖΩΗΣ   ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Τα παιδιά καταφέρνουν  να γνωρίσουν   τα στάδια  εξέλιξης  του φυτού. Να έχουν την υπομονή και τη διάθεση   να παρατηρήσουν όλη τη διαδικασία και το χρονικό  διάστημα   της ανάπτυξης ενός φυτού. Να πειραματιστούν και να ανακαλύψουν τον κόσμο της σποράς, να εξάγουν συμπεράσματα αλλά και να αγαπήσουν τα φυτά αναπτύσσοντας την  οικολογική τους συνείδηση.

 

Δραστηριότητες 
Δραστηριότητα  1) Αφήγηση παραμυθιού « Φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος» , φύλλα εργασίας  για τη δημιουργία του φυτού και την εξέλιξη του σπόρου.

 

Έγινε αφήγηση  του παραμυθιού και  μιλήσαμε  για  τα στάδια  ανάπτυξης ενός φυτού και ενός  δέντρου.  Επίσης αναφερθήκαμε  για  το αίσθημα του σεβασμού που πρέπει να έχουμε απέναντι στο περιβάλλον. Διαβάσαμε  ποιήματα και κάναμε  φύλλα εργασίας για την εξελικτική πορεία  από τον σπόρο  στο φυτό.

Δραστηριότητα 2)  Φύτεμα  φακών και  φασολιών

Αφού  μιλήσαμε  για τη διαδικασία  της σποράς και την αξία των φυτών και των δέντρων  για την ανθρώπινη ζωή αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος, φυτέψαμε  φακές και φασόλια σε βαμβάκι. Καθημερινά τα παιδιά  φροντίζουν το καθένα  τις  δικές του φακές και φασόλια, μαθαίνουν να είναι υπεύθυνα αλλά και να παρατηρούν   τη  διαδικασία  ανάπτυξης των φυτών μέρα με τη μέρα.

Δραστηριότητα  3)  Φύτεμα λαχανικών  εποχής

Οι μικροί μαθητές  κατάφεραν να φυτέψουν λαχανικά εποχής. Φύτεψαν   κουνουπίδια, μπρόκολα, λάχανα και κρεμμύδια. Οι γονείς των παιδιών μας έφεραν  γλάστρες, σπόρους, χώμα και φυτά. Τα παιδιά  βίωσαν την εμπειρία  του φυτέματος.  Έβαλαν  χώμα στην κάθε γλάστρα και το κάθε παιδί φύτεψε  την γλαστρούλα  του. Το κάθε παιδί είναι υπεύθυνο  για την φροντίδα του φυτού του. Καθημερινά  παρατηρούν την ανάπτυξη των φυτών, φροντίζοντας το καθένα  τη δική του γλάστρα.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5ο ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟΠΙΚΑ  ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ   ΠΡΟΙΟΝΤΑ

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Τα  παιδιά κατάφεραν να γνωρίσουν τα τοπικά  προϊόντα, να σέβονται    τη γη  και τα προϊόντα της, να κοινωνικοποιηθούν, να έρθουν  σε επαφή   με τη χρήσιμη  πλευρά του διαδικτύου  μέσω διαφήμισης τοπικών προϊόντων, να   εμπλουτίσουν  το λεξιλόγιο τους μέσω  δημιουργίας ηχογραφημένης  διαφήμισης.

 

Δραστηριότητες 
 

Δραστηριότητα  1)  Συζήτηση  για τα  τοπικά  προϊόντα

Αφού  συλλέξαμε  πληροφορίες  για τα τοπικά προϊόντα από το διαδίκτυο και  έπειτα    από  συζήτηση   με τους γονείς , έγινε  συζήτηση  στην τάξη  με τα παιδιά  για  τα τοπικά  προϊόντων των Στροπώνων. Μιλήσαμε  για   φρούτα, λαχανικά  και  χειροποίητα  ζυμαρικά.

 

Δραστηριότητα  2) Κολάζ  προώθησης  τοπικών  προϊόντων   Στροπώνων 

Αφού  συζητήσαμε για  τα τοπικά προϊόντα  με τα παιδιά, δημιουργήσαμε ένα  κολάζ  με  τα τοπικά  προϊόντα  του χωριού.

 

Δραστηριότητα  3)  Διαφήμιση  τοπικών  προϊόντων του χωριού-  αφίσα και  ηχογράφηση 

Αφού συγκεντρώσαμε μέσω  του κολάζ φωτογραφίες με τα τοπικά  προϊόντα,  τα παιδιά σκέφτηκαν  ιδέες  ώστε να προωθηθεί  το πιο σημαντικό  προϊόν της περιοχής  που είναι  η ντομάτα.  Ζωγραφίσαμε ντομάτες με τέμπερες και κολλήσαμε ένα  στιγμιότυπο  από την γιορτή ντομάτας που λαμβάνει  χώρα  τον Αύγουστο στους  Στρόπωνες. Ακολούθησε και  ηχογράφηση  των ιδεών τους με σκοπό τη διαφήμιση.

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΥ ΖΗΝ

 Το εργαστήρι δεξιοτήτων ΕΥ ΖΗΝ ήταν ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της γνώσης, Τα παιδιά συνεργάστηκαν για την επίτευξη κοινών στόχων, επικοινώνησαν μεταξύ τους, ήρθαν σε επαφή και έκαναν την πρώτη τους συνέντευξη με συγγραφέα παιδικών παραμυθιών , απόλαυσαν μια σειρά δραστηριοτήτων μέσα από το παιχνίδι , εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από την τέχνη , θέατρο-εικαστικά, ήρθαν σε επαφή με την ηλεκτρονική διαφήμιση , ήρθαν σε επαφή με τη φύση . Κατανόησαν την αξία των φρούτων και των λαχανικών στην διατροφή και ελπίζουμε στην υιοθέτηση υπεύθυνης διατροφικής στάσης στην καθημερινότητα τους.  

 Τα παιδιά αξιολόγησαν το πρόγραμμα σε φόρμα google απαντώντας σε ερωτήσεις. Tα συμπεράσματα της αξιολόγησης ήταν πολύ ενθαρρυντικά. Όλα τα παιδιά απάντησαν πως τους άρεσαν πολύ όλες οι δραστηριότητες. Απάντησαν πως θα αλλάξει η στάση τους απέναντι στις διατροφικές συνήθειες και θα τρων φρέσκα φρούτα και λαχανικά καθημερινά στην διατροφή τους. Τα παιδιά απάντησαν πως θέλουν να μάθουν πολλά για το φύτεμα σπόρων και καρπών και θα ήθελαν πολύ να φυτέψουν κι άλλα πολλά υιοθετώντας στάση μελλοντικού υπεύθυνου πολίτη που σέβεται την γη και την φύση . 

 Τέλος αναρτούμε φωτογραφίες από τις δράσεις μας και ένα τελικό βίντεο μας στο διαδίκτυο