Ελληνικά

Τα δικαιώματα του παιδιού-1ο τμήμα

Ο ΒΑΝΚΑΣ - ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Γνωρίσαμε το διήγημα του Άντον Τσέχωφ "Ο ΒΑΝΚΑΣ"

Ζωγραφίσαμε το διήγημα και το αφηγηθήκαμε

Αφήγηση του διηγήματος Ο ΒΑΝΚΑΣ  από τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο

2η δραστηριότητα 

Συζήτηση για τα δικαιώματα του παιδιού , η χάρτα των δικαιωμάτων του παιδιού, πως προστατεύονται τα δικαιώματα των παιδιών, συζήτηση για τον συνήγορο του παιδιού.
Στο παρακάτω βίντεο τα παιδιά μιλούν για τον Συνήγορο του παιδιού και στέλνουν το δικό τους μήνυμα στους μεγάλους

3η δραστηριότητα 

Τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο μιλούν για  τα δικαιώματα του παιδιού που καταπατούνται στην ιστορία του Βάνκα

2ο εργαστήρι 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ-παραμύθι ΄Το κοριτσάκι με τα σπίρτα "

1η δραστηριότητα 

Χρησιμοποιήσαμε τον υπολογιστή του σχολείου για να δούμε το παραμύθι σε μορφή ταινίας. Συζητήσαμε το παραμύθι , μοιραστήκαμε σκέψεις και συναισθήματα. Προβληματιστήκαμε για το ποια δικαιώματα του παιδιού καταπατούνται στο παραμύθι "Το κοριτσάκι με τα σπίρτα".

Τα συμπεράσματα των παιδιών στο παρακάτω βίντεο.

2η δραστηριότητα 

Δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με θέμα το κοριτσάκι με τα σπίρτα 

3η δραστηριότητα 

Τα δικαιώματα του παιδιού μέσα από το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά "Το παιδί και το δέντρο".

Συζητήσαμε το παραμύθι , μοιραστήκαμε σκέψεις και συναισθήματα. Κάναμε κολλάζ το δέντρο του παραμυθιού .

Προβληματιστήκαμε για το ποια δικαιώματα του παιδιού καταπατούνται στο παραμύθι

Μπορείτε να ακούσετε τα παιδιά στο παρακάτω βίντεο μας στο youtube

3ο εργαστήρι 

Όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα - Όλοι διαφορετικοί , όλοι ίσοι 

1η δραστηριότητα- ένα χαμόγελο για όλα τα παιδιά

Ήρθαμε σε επαφή με το χαμόγελο του παιδιού , τιμώντας την παγκόσμια ημέρα του παιδιού στις 11 Δεκεμβρίου  και τα παιδιά γνώρισαν λεπτομέρειες για το κοινωνικό του έργο και την προσφορά του .Επισκεφτήκαμε τις διαδικτυακές σελίδες του , ερευνήσαμε πληροφορίες και αποφασίσαμε να συνδράμουμε στο έργο του αγοράζοντας μικρές μπάλες για να βοηθήσουμε κι εμείς όπως μπορούμε .Στείλαμε Χριστουγεννιάτικη κάρτα ευχών στα παιδιά

Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΡΜΟΤΕΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΘΕΡΜΟΤΕΡΕΣ ΓΙΟΡΤΙΝΕΣ ΕΥΧΕΣ ΜΑΣ 

 

2η δραστηριότητα -προβολή ταινίας για την αναπηρία ,  “Cuerdas” (Σχοινιά ή Χορδές) του Pedro Solís García https://youtu.be/4INwx_tmTKw

Σύμφωνα με το άρθρο 23 της Διεθνής σύμβασης των Δικαιωμάτων του παιδιού κάθε παιδί με αναπηρία έχει δικαίωμα σε ειδική μέριμνα και εκπαίδευση. Θα πρέπει να βοηθηθεί, ώστε να είναι ανεξάρτητο και να συμμετέχει ενεργά στις κοινότητές του.
Έχουν ίσα δικαιώματα με όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι, στη φιλία και στην υγεία. Οφείλουμε να τα αντιμετωπίζουμε δίκαια και να συνυπάρχουν με όλους στην κοινωνία. Τα παιδιά μοιράζονται συναισθήματα και ζωγραφίζουν  το παραμύθι

3η δραστηριότητα-Παραολυμπιακοί αγώνες
 Γνωρίσαμε υπέροχους αθλητές ,ταξιδεύοντας στους παραολυμπιακούς αγώνες μέσα από εικόνες , ποικίλο εποπτικό υλικό από το διαδίκτυο και βίντεο από τους Παραολυμπιακούς αγώνες. Ανακαλύψαμε τα μηνύματα που στέλνουν σε όλο το κόσμο , οι εξαιρετικοί αυτοί αθλητές. Ζωγραφίσαμε το σήμα των παραολυμπιακών αγώνων καθώς και σήματα των ανθρώπων με κινητικές και οπτικές ιδιαιτερότητες

Στο παρακάτω βίντεο των παιδιών , τα μηνύματα των παραολυμπιακών αγώνων σε όλο τον κόσμο 

4ο εργαστήρι 

Η  σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού 
1η δραστηριότητα - Γνωρίζω τη σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού
Τα παιδιά γνωρίζουν την σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού , δραματοποιούν μικρές ιστορίες και ζωγραφίζουν τα δικαιώματα του παιδιού

 

2η δραστηριότητα -Βίντεο με αφήγηση από τα παιδιά για την σύμβαση των δικαιωμάτων του παιδιού

3η δραστηριότητα-UNICEF -Mια παγκόσμια οργάνωση για τα παιδιά
Γνωριμία με την ιστορία και δράσεις της UNICEF

Με  αφορμή την ιστορία της UNICEF ταξιδέψαμε στην πολιτεία της Ευτυχίας. (θεατρικό παιχνίδι )

Στην  πολιτεία αυτή τα παιδιά έχουν φαγητό και νερό, αγάπη, παιχνίδια. Υπάρχουν φάρμακα αν αρρωστήσει κάποιο παιδάκι, υπάρχουν χωρίς χρήματα γιατροί και νοσοκομεία και όλα τα παιδιά πηγαίνουν σχολείο .Τα σύννεφα που βρέχουν πόλεμο, μίσος, πόνο, μίσος και φτώχεια δεν υπάρχουν στην πολιτεία αυτή.

Δημιουργία αφίσας "η πολιτεία της ευτυχίας" -ομαδικό  έργο (ζωγραφική , κολλάζ, γραφή)
Τα παιδιά δημιουργούν ένα δικό τους βίντεο με την ιστορία της UNICEF

5ο εργαστήρι 
Η Φιλία δεν έχει σύνορα
1η δραστηριότητα- Αζούρ και Ασμάρ

Προβολή ταινίας ,συζήτηση σχετικά με την ισότητα μεταξύ ανθρώπων διαφορετικών φυλών , την προσπάθεια κατανόησης ενός τόπου και ανθρώπων διαφορετικής κουλτούρας καθώς και τη συνεργασία και αλληλοβοήθεια μεταξύ ανθρώπων για την επίτευξη ενός στόχου.

Τα παιδιά μεταφέρουν το μήνυμα της ταινίας καθώς και τα όνειρα τους στο παρακάτω βίντεο

2η δραστηριότητα 
Οι νέοι μας φίλοι σε etwinning πρόγραμμα ,  μας στέλνουν κάρτες ευχών για το νέο έτος  και ανταποδίδουμε Στέλνοντας επίσης τις δικές μας κάρτες με το ταχυδρομείο
Οι κάρτες των φίλων μας (Γαλλία, Ρουμανία, Εσθονία, Πολωνία, Σλοβενία)
Οι δικές μας ευχετήριες κάρτες προς τους φίλους μας
3η δραστηριότητα 
Δημιουργία βίντεο ευχών από τα παιδιά για καλή χρονιά σε διάφορες γλώσσες του κόσμου

6ο εργαστήρι 
Ένα δικό μας παραμύθι 
1η δραστηριότητα- Δημιουργία ιστορίας
Τα παιδιά σε συνεργασία με άλλα σχολεία δημιουργούν ένα δικό τους παραμύθι με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού.
Τα Νηπιαγωγεία συνεργασίας με τη σειρά συγγραφής της ιστορίας :2ο Νηπιαγωγείο Σκύρου, Νηπιαγωγείο Άνω Στενής,  Νηπιαγωγείο Στροπώνων, Νηπιαγωγείο Φύλλων, 6ο Νηπιαγωγείο Ζακύνθου,1ο Νηπιαγωγείο Ζεφυρίου, 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης Δράμας,1ο Νηπιαγωγείο Θεσπρωτικού, 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Λαμψάκου,29ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας,1ο Νηπιαγωγείο Δροσιάς, Νηπιαγωγείο Μίστρου.
Οι ζωγραφιές των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας

2η δραστηριότητα - Με την ολοκλήρωση της ιστορίας  από όλα τα σχολεία, γίνεται ακρόαση αυτής, συζήτηση , δραματοποίηση

Η ολοκληρωμένη ιστορία στο παρακάτω βίντεο

3η δραστηριότητα - Αφήγηση της ολοκληρωμένης ιστορίας από τα παιδιά, δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου και βίντεο
7ο εργαστήρι 
Αξιολόγηση του προγράμματος από τα παιδιά 
1η δραστηριότητα - Συζήτηση για τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν όλη τη διάρκεια του προγράμματος, συναισθήματα, εντυπώσεις , προτάσεις βελτίωσης.
2η δραστηριότητα- Τα παιδιά αξιολογούν τις δραστηριότητες του προγράμματος σε φόρμa google
3η δραστηριότητα-Ανάλυση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης που έκαναν τα παιδιά, χαιρετισμός σε κύκλο , αποχαιρετιστήριο κλείσιμο με το  τραγούδι "αγαπώ όλα τα παιδάκια "