Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων
Θεματική | ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ | Υποθεματική | Υγεία-Διατροφή-Αυτομέριμνα | ||
ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ
|
Νηπιαγωγείο Άνω Στενής | ||||
Τίτλος | Φροντίζω το σώμα μου, Γνωρίζω κι επιλέγω σωστά τη τροφή μου | ||||
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου | Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα , Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Β)Δεξιότητες Ζωής Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα Γ) Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα Δ) Δεξιότητες του νου Οργανωσιακή σκέψη, αναστοχασμός
|
||||
|
|||||
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2Ο ΤΙΤΛΟΣ: Υγιεινή | |||||
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | |||||
Να αποκτήσουν σωστές συνήθειες για έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να φροντίζουν την υγεία τους | |||||
Δραστηριότητες | |||||
1η δραστηριότητα
Τα παιδιά παίζουν κουκλοθέατρο για την υγιεινή , δημιουργία βίντεο από τα παιδιά στο youtube 2η δραστηριότητα Τα μικρόβια – δημιουργία βίντεο στο youtube από τα παιδιά 3η δραστηριότητα Διαδικτυακή επικοινωνία με ιατρό ( κυρία Αφένδρα ) του Ιατρικού συλλόγου Ευβοίας σε σύνδεσμο στο webex . Η γιατρός μιλά στα παιδιά , τα παιδιά παίρνουν συνέντευξη από την ειδικό επιστήμονα Ιατρικής πάνω σε θέματα υγείας, υγιεινής |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο , ΤΙΤΛΟΣ: Από πού παίρνουμε την τροφή μας |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Να κατανοήσουν ότι τα τρόφιμα μπορούμε να τα κατατάξουμε ανάλογα με τη προέλευση τους σε φυτικά, ζωικά, επεξεργασμένα τρόφιμα
|
Δραστηριότητες |
1η δραστηριότητα
– τα φυτικά τρόφιμα προέρχονται από τους σπόρους – παραμύθι ο σπόρος – δημιουργία βίντεο στο youtube , αφήγηση και ζωγραφική από τα παιδιά δημιουργία σπορείου στο σχολείο και παρακολούθηση της εξέλιξης των σπόρων (κοκκάρι, κουνουπίδι, καρύδια) 2η δραστηριότητα Ζωικά τρόφιμα Δημιουργία Βίντεο ζωικών τροφίμων
3η δραστηριότητα Γαλακτοκομικά προϊόντα Δημιουργία βίντεο Από πού έρχεται το γάλα
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο, ΤΙΤΛΟΣ: Χρώμα, γεύση, υφή τροφίμων
|
|
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | |
Να αντιληφθούν τα διαφορετικά χρώματα των τροφίμων, να μάθουν τις διαφορετικές γεύσεις τροφίμων, να αντιληφτούν ότι τα χρώματα έχουν διαφορετική υφή, άλλα είναι υγρά κι άλλα στερεά, άλλα είναι μαλακά κι άλλα σκληρά.
|
|
Δραστηριότητες | |
1η δραστηριότητα
Ομαδοποίηση τροφίμων ανάλογα με το χρώμα, ομαδικό κολλάζ 2η δραστηριότητα Γεύσεις - Το ποίημα το παράξενο ξωτικό , βίντεο από τα παιδιά 3η δραστηριότητα Παραμύθι το σκληρό καρύδι Βίντεο από τα παιδιά |
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5ο ΤΙΤΛΟΣ: Προτιμήσεις – επιλογές στα τρόφιμα | |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα | |
Να γνωρίσουν την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής.
Να αντιληφθούν πως η ποικιλία στα γεύματα αποτελεί τη βάση της σωστής διατροφής, να μάθουν να τρώνε όλα τα τρόφιμα και να γνωρίσουν τα τρόφιμα που βοηθούν την υγεία
|
|
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές) | |
1η δραστηριότητα – τα σπιτάκια των τροφών
ομαδοποίηση τροφών σε κατηγορίες. ΛΙΠΗ, ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ,ΚΡΕΑΤΙΚΑ, ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ ,ΦΡΟΥΤΑ-ΛΑΧΑΝΙΚΑ Με κολλάζ φτιάξαμε τα σπιτάκια της διατροφής 2η δραστηριότητα Παραμύθι η Φρουτοβιταμινοχώρα , βίντεο από τα παιδιά
3η δραστηριότητα Το τραγούδι της υγιεινής διατροφής
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο ΤΙΤΛΟΣ: Υγιεινή δοντιών – η επίδραση της τροφής στην υγεία των δοντιών
|
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Να μάθουν για τις τροφές που καταστρέφουν τα δόντια, να μάθουν πώς να προστατεύουν τα δόντια τους με τη σωστή διατροφή
|
Δραστηριότητες |
1η δραστηριότητα
Παραμύθι Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη 2η δραστηριότητα Τραγουδάκι η παρέλαση των δοντιών Τα παιδιά γνώρισαν την ονομασία των δοντιών καθώς και τροφές ωφέλιμες και επικίνδυνες για τα δόντια
3η δραστηριότητα Τραγούδια για τα δόντια τα παιδιά γνώρισαν τον αριθμό των δοντιών παιδιών και ενηλίκων καθώς και την ζημιά που προκαλεί στα δόντια τερηδόνα όπως και μέτρα οδοντικής υγιεινής
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7ο ΤΙΤΛΟΣ: τα μηνύματα μας για καλή υγεία |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Να προωθήσουν τα μηνύματα τους για καλή υγεία και σωστή διατροφή στην οικογένεια
|
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές) |
1η δραστηριότητα
Συμβουλές για καλή υγεία από τα παιδιά , δημιουργία βίντεο στο youtube 2η δραστηριότητα Ο Μαρουλένιος και η καρδούλα του Στο παρακάτω βίντεο τα παιδιά μέσα από το παραμύθι του Μαρουλένιου στέλνουν το δικό τους μήνυμα για την παιδική παχυσαρκία 3η δραστηριότητα Σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Στροπώνων και το 6ο Νηπιαγωγείο Ζακύνθου ομαδοσυνεργατικό padlet συνταγών υγιεινής διατροφής |
Τα παιδιά αξιολόγησαν το πρόγραμμα μέσω φόρμας google απαντώντας σε ερωτήσεις. Στους γονείς δόθηκε ερωτηματολόγιο προς απάντηση σε φόρμες google
Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία |