Αναπαράσταση εικόνων – Pixel art (από Διονυσοπούλου Ελένη)

1.Αναπαράσταση εικόνων – Pixel art (από Διονυσοπούλου Ελένη) Εικονοστοιχείο ή pixel είναι ένα «σημείο» μιας εικόνας που εμφανίζεται στην οθόνη ενός υπολογιστή. Στον υπολογιστή η εικόνα αναπαρίσταται υπό τη μορφή «ψηφιδωτού». Το εικονοστοιχείο είναι, απλά, μια ψηφίδα του ψηφιδωτού αυτού. Ο αριθμός των εικονοστοιχείων είναι τόσο μεγάλος, ώστε το ανθρώπινο μάτι να μη μπορεί να διακρίνει το ένα εικονοστοιχείο από το …

Continue reading

Δημιουργία Αφίσας για διαφήμιση ενός προϊόντος

  Τι είναι η Διαφήμιση ; Ποιος ο σκοπός μιας διαφήμισης; Ποιες οι τεχνικές της διαφήμισης; Σύντομη παρουσίαση Παλιές διαφημιστικές αφίσες (εδώ), Ραδιοφωνικές διαφημίσεις (εδώ κι εδώ) και Τηλεοπτικές διαφημίσεις (εδώ κι εδώ) διαφημίσεις Απαντούμε στις ερωτήσεις: Ποιο προϊόν διαφημίζεται; Σε ποιους απευθύνεται η διαφήμιση; Ποιους τρόπους χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να δείξει το προϊόν; Ποιο είναι το σλόγκαν …

Continue reading

Διαδίκτυο – Μια Λεωφόρος Πληροφοριών 

Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις ΤΠΕ Διαδίκτυο – Μια Λεωφόρος Πληροφοριών  Το Διαδίκτυο (internet) είναι ένα παγκόσμιο δίκτυο τηλεπικοινωνιών που συνδέει ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Το όνομα Διαδίκτυο είναι μια σύνθετη λέξη που παράγεται από τις λέξεις Διασύνδεση Δικτύων. Στα αγγλικά ο όρος Internet γεννήθηκε από την συνένωση των λέξεων International Network που σημαίνουν Διεθνές Δίκτυο Υπολογιστών. Οι υπολογιστές στο Διαδίκτυο συνδέονται με την …

Continue reading

Υλικό και λογισμικό ψηφιακών συσκευών (ΣΤ)

Υλικό και λογισμικό ψηφιακών συσκευών Μια διαδραστική παρουσίαση για το υλικό και το λογισμικό. Πατήστε πάνω στα διαδραστικά στοιχεία και μάθετε περισσότερα https://view.genial.ly/5ec232d132a04c0d96b75b8f/guide-yliko-kai-logismiko Παίξτε και το παρακάτω παιχνίδι και ολοκληρώστε την πίστα δίνοντας τις σωστές απαντήσεις. Αν επιλέξετε τη σωστή τότε απευθείας πηγαίνετε στην επόμενη ερώτηση. Αν κάνετε λάθος πρέπει να επιλέξετε τη σωστή απάντηση …

Continue reading

Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

Οι ΤΠΕ ως κοινωνικό φαινόμενο   – Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς  Netiquette (Network Etiquette) Η ομάδα κανόνων για την σωστή διαδικτυακή συμπεριφορά ονομάζεται Netiquette.   Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς: Βίντεο Κουίζ -1 Δικαιώματα και υποχρεώσεις στο Διαδίκτυο (από Dimpap) Κουίζ 2 κανόνες και συμπεριφορές στο Διαδίκτυο (από Dimpap) Η κριτική σκέψη έχει γίνει μια σημαντική δεξιότητα που πρέπει να χρησιμοποιείται κατά …

Continue reading

Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα (ΣΤ)

Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις ΤΠΕ Εισαγωγή στο υπολογιστικό φύλλο (φωτόδεντρο) 1η Δραστηριότητα: Σχολική Εκδρομή (από Ε. Διονυσοπούλου) 2η Δραστηριότητα: Πρόγραμμα της εβδομάδας (από Ε. Διονυσοπούλου) 3η Δραστηριότητα : Απλές πράξεις   Μορφοποίηση δεδομένων στο υπολογιστικό φύλλο (φωτόδεντρο) 4η Δραστηριότητα: Ζώα-Ύπνος (εισαγωγή και μορφοποίηση) Εισαγωγή γραφήματος στο υπολογιστικό φύλλο (Φωτόδεντρο)         5η Δραστηριότητα: Ζώα-Ύπνος (γράφημα)         6η Δραστηριότητα: Στα πλαίσια της …

Continue reading

Επικοινωνώ και συνεργάζομαι (e-mail) … Ε και Στ τάξη

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail).   Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μια από τις βασικότερες υπηρεσίες του Διαδικτύου. Είναι μια μορφή ταχυδρομείου, με την οποία μπορούμε να στείλουμε αλλά και να πάρουμε μηνύματα σε ηλεκτρονική μορφή.  

Continue reading

Επεξεργασία Κειμένου ΣΤ

Επεξεργασία Κειμένου Σε αυτήν ενότητα θα δημιουργήσεις, διαμορφώσεις κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και  θα δημιουργήσεις πίνακες. Πριν ξεκινήσεις θυμήσου: α) Πληκτρολόγιο Σημεία Στίξης   β) Μορφοποίηση κειμένου Προσοχή: Μεταξύ των λέξεων να αφήνεις ένα κενό. Επίσης τα σημεία στίξης γράφονται κολλητά με τις λέξεις και μετά αφήνεις ένα κενό. Μην ξεχνάς να κάνεις τακτικά αποθήκευση του αρχείου σου. Πληκτρολόγηση και Μορφοποίηση …

Continue reading

Εισαγωγή στην υπολογιστική σκέψη

Η υπολογιστική σκέψη (Computational thinking, CT ως συντομογραφία) θεωρείται βασική δεξιότητα του 21ου αιώνα και θεωρείται η ραχοκοκαλιά της διαδικασίας επίλυσης προβλημάτων (Tabesh, 2017). Περιλαμβάνει τεχνικές δεξιότητες και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.                         Είναι Διαδικασία 4 σταδίων (Tabesh, 2017):  …

Continue reading

Προγραμματίζω τον υπολογιστή ΣΤ

Η έννοια του αλγορίθμου (πλατφόρμα Αίσωπος) και τα στάδια επίλυσης ενός προβλήματος. Τα βήματα που ακολουθούμε για να λύσουμε ένα πρόβλημα ονομάζονται : Αλγόριθμος Αλγόριθμος είναι : μια σειρά από βήματα (εντολές) με σκοπό να λύσουμε ένα πρόβλημα Κάθε μέρα χωρίς να το καταλαβαίνουμε ακολουθούμε διάφορους αλγόριθμους. Δείτε τον αλγόριθμο για το πρωϊνό μας ξύπνημα Σας θυμίζει κάτι από το …

Continue reading