Ελληνικά

Μαθηματικά 25/1: Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης

"Το κλάσμα συμβολίζει την πράξη της διαίρεσης"!

  • Κάθε κλάσμα είναι ίσο με το πηλίκο μιας διαίρεση: (αριθμητής) : (παρονομαστή)
  • Αντίστροφα κάθε διαίρεση μπορούμε να την εκφράσουμε και ως κλάσμα.
  • Κάθε κλάσμα μπορεί να εκφραστεί ως δεκαδικός αν κάνουμε τη διαίρεση.
  • Αν η διαίρεση είναι ατελής σταματάμε όπου μας χρειάζεται.
  • Κάθε δεκαδικός μπορεί να μετατραπεί σε κλάσμα.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 47

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 9 ασκ. 1-2-3-4- πρόβλημα 1ο

Γλώσσα 25/1: Ο ήλιος ο ηλιάτορας- Ανθολόγιο

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στον Οδυσσέα Ελύτη. Αρχικά, μελετήσαμε μερικές βασικές πληροφορίες για τον ποιητή:
Στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα "Ο ήλιος ο Ηλιάτορας" από το Ανθολόγιο σελ. 16.
Ο ποιητής του Αιγαίου μέσα από τη μοναδική του πένα, περιγράφει την πατρίδα µας σε όλες της τις στιγμές, χρησιμοποιώντας κατά βάση την αλληγορία.
Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας είναι  ποίημα, το οποίο φανερώνει την αγάπη του ποιητή για την Ελλάδα και έχει έντονα φυσιολατρικό περιεχόμενο.

Έγιναν: Διαβάσαμε το ποίημα και τις βασικές πληροφορίες για τον Ελύτη. Στη συνέχεια, φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με βασικές πληροφορίες για τον ποιητή και φτιάξαμε δικά μας ποιήματα με έμπνευση το ποίημα αυτό.

🏡Σπίτι:

  • Συμπληρώνω το ποίημα με δικές μου λέξεις που νομίζω ότι ταιριάζουν συμπλήρωση ποιήματος.
  • Να γράψεις τις σύνθετες λέξεις που παράγονται από τα ακόλουθα συνθετικά:
  • νέος + γεννιέμαι =>,  θάνατος + φέρω =>, καπνός + δέχομαι =>, εχθρός + πράττω =>, τάγμα + άρχω =>, τάξη + ποιώ =>, μόνος + άρχω =>, οίκος + πεδίο =>
  • Να αντικαταστήσεις τις φράσεις που σου δίνονται με άλλες συνώνυμές τους :
    1. κάνω πλάτες σε κάποιον, 2. έσκασε μύτη, 3.  τούμπαρε το αυτοκίνητο, 4. δεν πήρε χαμπάρι,
    5. τον έφαγαν λάχανο, 6. το λέει η καρδιά του

 

ΚΠΑ 24/1: Οι λειτουργίες της κρατικής εξουσίας

Πώς χωρίζονται οι εξουσίες; Ποιος είναι υπεύθυνος για την κάθε μορφή εξουσίας;

Έγιναν: Βιβλίο σελ. και  κουίζ 1

Οφθαλμαπάτες

Η χιονόπτωση που μπερδεύει
Το 2015 ο Γιαπωνέζος καθηγητής φυσικής Masashi Atarashi έκανε μάθημα στην τάξη, όταν άρχισε να χιονίζει. Καθώς έκλεινε τα στόρια του παραθύρου, παρατήρησε ότι η ταχύτητα των νιφάδων έμοιαζε να μεγαλώνει!

Βλέπετε οκτώ λευκές μπάλες να στροβιλίζονται κυκλικά; Κι όμως, στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα κά­θε μπάλα κινείται μόνο ευθεία!

Φυσικά 24/1: Διάθλαση φωτός

Καινούρια ενότητα, αλλά στην πραγματικότητα είναι συνέχεια των περσινών μας γνώσεων σχετικά με το... ΦΩΣ!

Τι συμβαίνει όταν το φως συναντά μια διαφανή επιφάνεια;

Καθώς το φως "τρέχει", όταν περνά μέσα από διαφανή ή ημιδιαφανή αντικείμενα (υγρά, γυαλί, κλπ.), που είναι πιο πυκνά απ' ό,τι ο αέρας, αναγκάζεται να πάει πιο αργά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει λίγο την κατεύθυνσή του, άρα και να δείχνει τα αντικείμενα κάπως παραμορφωμένα, όπως το καλαμάκι στο ποτήρι πιο πάνω.

Αυτή η αλλαγή πορείας των φωτεινών ακτινών, καθώς περνούν μέσα από διαφορετικά σώματα, λέγεται ΔΙΑΘΛΑΣΗ.

Στους συγκλίνοντες φακούς οι ακτίνες συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, ενώ στους αποκλίνοντες φακούς οι ακτίνες απομακρύνονται η μία από την άλλη: διαδραστικό παιχνίδι

Οι φακοί στην καθημερινότητα

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 138-142 και τετράδιο φυσικής

🏡Σπίτι: Μελετώ όλα όσα γράψαμε και κάνω σελ. 142 τις ασκήσεις και κόβω και ετοιμάζω τον δίσκο του νεύτωνα.

Γλώσσα 24/1: Επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 7

Στο σημερινό μας μάθημα ολοκληρώσαμε την ενότητα 7 κάνοντας ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις: επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 7

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο γλώσσας

  • Κλίνω τα παρακάτω επίθετα: ο επιεικής δικαστής, η συνεχής προσπάθεια, το αειθαλές δέντρο
  • Ο παρακάτω πίνακας έχει φιλοτεχνηθεί από τον Βαν Γκονγκ και έχει τίτλο "Μεσημεριάτικη ξεκούραση". Να τον περιγράψεις σε μια παράγραφο χρησιμοποιώντας όσο μπορείς περισσότερες εικόνες (οπτικές, οσφρητικές, ακουστικές, γευστικές)

Ιστορία 23/1: Γ5. Η επανάσταση στα νησιά του Αιγαίου

Η επανάσταση διαδόθηκε γρήγορα στα νησιά του Αιγαίου. Σπουδαίοι ναυτικοί, όπως ο Ανδρέας Μιαούλης και ο Δημήτριος Παπανικολής, προσέφεραν σημαντικές υπηρεσίες, είτε μεταφέροντας τρόφιμα και πολεμοφόδια στην Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα είτε προστατεύοντας τις παραπάνω περιοχές από τις επιθέσεις του τουρκικού στόλου.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 90-93

Στη συνέχεια κάναμε ένα μικρό αφιέρωμα στον πίνακα "Σφαγή της Χίου" του Ντελακρουά και συμπληρώσαμε το ποίημα του Βίκτωρ Ουγκώ Το Ελληνόπουλο

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα σελ. 90-93 και βρίσκω πληροφορίες για τον Ανδρέα Μιαούλη.

Γλώσσα 23/1: Το ταξίδι της μαστίχας

Σήμερα μελετήσαμε το ταξίδι της μαστίχας από το δέντρο στην αγορά.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 26-27 και Τ.Ε. σελ. 55-57 ασκ. 5-6α-6β-6γ

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο γλώσσας, με βάσει το κείμενο κάνω τις παρακάτω ασκήσεις

  • Βάζω τίτλο (σε ονοματική φράση) στο κείμενο.
  • Βρίσκω τις μετοχές παθητικού παρακειμένου των μαυρισμένων ρημάτων και αιτιολογώ την ορθογραφία τους (όπως Τ.Ε. σελ. 54)
  • Γράφω τα αντίθετα των παρακάτω επιθέτων:
    ελεύθερος, κινητός, ένδοξος, τεχνητός, επιδέξιος, σκοτεινός, επίσημος, υπάκουος, πρωινός, δειλός, θνητός

 

 

Μαθηματικά 22/1: Τι πλάσμα είναι αυτό το κλάσμα;

Σήμερα ξεκινήσαμε μια γνώριμη ενότητα από πέρσι: Τα ΚΛΑΣΜΑΤΑ!

Συγκεκριμένα σήμερα θυμηθήκαμε:

Τι είναι τα κλάσματα;

Όροι Κλάσματος

Τι εκφράζει;

Είδη κλασμάτων σε σύγκριση με τη μονάδα

Έγιναν: Θεωρία και ασκήσεις στο τετράδιο και Βιβλίο σελ. 45

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1-2-3 και άσκηση μέρα 1