Ελληνικά

Φυσικά 22/5: Δείκτες-Στα ίχνη των οξέων και των βάσεων

Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν ένα υγρό είναι οξύ ή βάση;
Η ανίχνευση των οξέων και των βάσεων γίνεται και με τη χρήση ορισμένων
χρωστικών ουσιών, που ονομάζονται δείκτες. Οι δείκτες έχουν την ιδιότητα να αλλάζουν χρώμα όταν έλθουν σε  επαφή με οξέα ή βάσεις.
Οι επιστήμονες, προκειμένου να ορίζουν πιο εύκολα και πρακτικά την οξύτητα ενός υγρού, κατασκεύασαν την Κλίμακα PH.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 160-163
🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και κάνω σελ. 163 ασκ. 1 και 3

Γλώσσα 22/5: Ποια ταινία να διαλέξουμε;

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε πώς μπορούμε να παρουσιάζουμε ένα καλλιτεχνικό θέαμα αναλυτικά και περιληπτικά. Επίσης, μάθαμε ποιοι είναι οι βασικοί συντελεστές μιας ταινίας.

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τα επίθετα ο πολύς-η πολλή-το πολύ και το επίρρημα πολύ.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 38-39

🏡Σπίτι:

  • Διαβάζω τις περιλήψεις των ταινιών σελ. 42. Γράφω σε μια παράγραφο (Burger επιχειρηματολογίας), ποια ταινία θα επέλεγα να δω και γιατί.
  • Τ.Ε. σελ. 47 ασκ. 9

Φυσικά 20/5: Χημεία- Οξέα και Βάσεις

Τελευταία ενότητα για τη φετινή μας χρονιά και θα πάρουμε μία γεύση από την Επιστήμη της Χημείας.

Οι χημικές ενώσεις χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τις κοινές ιδιότητές τους.
Τρεις σημαντικές κατηγορίες χημικών ενώσεων είναι:
τα οξέα,
οι βάσεις και
τα άλατα.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 159 και τετράδιο Φυσικής
🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε στο τετράδιο και στο Βιβλίο

Ιστορία 21/3: Ε2. Οι Βαλκανικοί Πόλεμοι (Α’ Βαλκανικός)

Όταν επικράτησαν το 1908 οι Νεότουρκοι, υπόσχονταν συναδέλφωση και ειρήνη μεταξύ των Τούρκων και των άλλων εθνοτήτων της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Πολύ γρήγορα, όμως, άλλαξαν στάση και ξεκίνησαν τους διωγμούς και τον εκτουρκισμό όλων των υπόλοιπων εθνών.

Στις αρχές Οκτωβρίου 1912, με διάφορες αφορμές ξέσπασε πόλεμος μεταξύ του Βαλκανικού Συνασπισμού και του Οθωμανικού κράτους· ο Α΄ Βαλκανικός πόλεμος.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 186-189 ( μισό μάθημα)

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα.

Μαθηματικά 21/5: Βρίσκω την τελική τιμή (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε να εξασκούμαστε σε προβλήματα στα οποία ψάχνουμε την Τελική Τιμή.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 18 πρόβλημα 5

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17 πρόβλημα 1-2-3

*Θυμίζω ότι αύριο έχουμε επαναληπτικό τεστ στα προβλήματα με ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Επομένως, οι ασκήσεις είναι για την Πέμπτη.

Γλώσσα 21/5: Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν

Σήμερα ολοκληρώσαμε την ενότητα 13, κάνοντας μια σύνοψη με επαναληπτικές ασκήσεις.

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το ποίημα τού Βρεττάκου «Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν». Πρόκειται για μια επιστολή σε ποιητική μορφή προς τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη τού βωβού κινηματογράφου, στην οποία ο ποιητής μιλάει για λογαριασμό όλων των φτωχών και κατατρεγμένων τού κόσμου.

Έγιναν: επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 13 και Βιβλίο σελ. 37

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 39-40 ασκ. 1

ΚΠΑ 20/5: Ε.Ε.- Όργανα και Λειτουργίες της

Ποιος αποφασίζει τι στην ΕΕ;

Όταν ακούτε πολιτικές συζητήσεις, συνήθως γίνεται αναφορά σε πρόσωπα: για παράδειγμα, στον πρωθυπουργό της χώρας σας ή στον αρχηγό της αντιπολίτευσης. Αυτό συμβαίνει διότι τα πρόσωπα είναι εκείνα που λαμβάνουν αποφάσεις και διαμορφώνουν πολιτικές. Το ίδιο ισχύει και στην ΕΕ.

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα είναι απλώς ο τόπος όπου μπορούν να συνεδριάζουν οι πολιτικοί από όλες τις χώρες της ΕΕ προκειμένου να συνεργαστούν για την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Ας ρίξουμε μια ματιά στα θεσμικά όργανα στα οποία λαμβάνονται οι περισσότερες αποφάσεις.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. και η παρακάτω άσκηση

Μαθηματικά 20/5: Βρίσκω την τελική τιμή (μέρος α’)

Πώς βρίσκω την Τελική τιμή;

Τα ποσά στα ποσοστά είναι πάντα ανάλογα. Άρα μπορούμε να λύνουμε τα προβλήματα ποσοστών με τις μεθόδους που λύνουμε τα προβλήματα των ανάλογων ποσών (αναγωγή στη μονάδα, αναλογία, απλή μέθοδος των τριών).

Εμείς, σήμερα, θα μελετήσουμε δύο τρόπους:

Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Λύνω στο τετράδιο Προβλήματα για Τ.Τ.

 

Γλώσσα 20/5: Σ΄ έναν συνοριακό σταθμό- Ανθολόγιο

Καλή εβδομάδα! Σήμερα ταξιδέψαμε με τον Αντώνη Σαμαράκη «Σ’ ένα συνοριακό σταθμό»

Έγιναν: Ανθολόγιο σελ. 67 και δραστηριότητες στην τάξη.

🏡Σπίτι:

  • Ορθογραφία το ποίημα του Καβάφη
  • Στο τετράδιο γλώσσας: Εξηγώ γιατί οι παρακάτω λέξεις γράφονται με αυτόν τον τρόπο "συνοδεία, ατελείωτο, συγκινήσεις, συμπάθεια, παράθυρο, αποχαιρετήσει".
  • Απαντώ στην ερώτηση 2 του κειμένου (να απαντηθεί στο τετράδιο γλώσσας).