ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αποφάσισε στις 1 Νοεμβρίου 2005 να ανακηρύξει την 27η Ιανουαρίου Διεθνή Ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος από το ναζιστικό καθεστώς κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η ημερομηνία αυτή επιλέχθηκε επειδή κατά στις 27 Ιανουαρίου 1945 τα σοβιετικά στρατεύματα απελευθέρωσαν το Άουσβιτς-Μπιρκενάου, το μεγαλύτερο στρατόπεδο συγκέντρωσης και εξόντωσης του ναζιστικού καθεστώτος. Ο αριθμός των θυμάτων του εβραϊκού πληθυσμού προσδιορίζεται περίπου γύρω στα έξι εκατομμύρια,

Είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για τέτοια και τόση φρίκη. Αλλά είναι υποχρέωση απέναντι στο μέλλον που δεν πρέπει να ξαναδεί τέτοιο οργανωμένο μίσος εναντίον συγκεκριμένων ομάδων ανθρώπων, εναντίον κανενός.

Μερικά αξιόλογα βιβλία για να έρθετε σε μία πρώτη επαφή με τα ιστορικά γεγονότα είναι τα παρακάτω:

  1. Έρικα, της Ρουθ Βάντερ Ζι και του Ρομπέρτο Ινοσέντι
  2. Ζάζα, της Αργυρώς Πιπίνη
  3. Οι δικοί μου άνθρωποι, της Μαρίζας Ντεκάστρο
  4. Από μακριά, της Αγγελικής Δαρλάση
  5. Τα κίτρινα καπέλα, της Κέλλυ Ματαθία Κόβο
  6. Μικρά κορίτσια, μεγάλες ιδέες: Άννα Φρανκ
  7. Αστεράκι μου, της Ζωής Γεροστάθη
  8. Λευκό πουλί, της Ρ. Τ. Παλάσιο
  9. Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ (Graphic Diary), των Α. Φόλμαν-Ν. Πολόνσκυ
  10. Κάπου λάμπει ακόμα ο ήλιος, του Μάικλ Γκρούενμπαουμ
  11. Κόκκινη μεταξωτή κορδέλα, της Λούσι Άντλινγκτον
  12. Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα, του Τζον Μπόιν

(πηγή: https://blogs.e-me.edu.gr/irinibasou)

Ιστορία 26/1: Γ8. Οι αγώνες του Κανάρη

Από τις ναυτικές επιχειρήσεις του ελληνικού στόλου ξεχωρίζουν οι καταδρομικές ενέργειες του Κωνσταντίνου ΚανάρηΟ μπουρλοτιέρης από τα Ψαρά πραγματοποίησε πολλές παράτολμες αποστολές, όπως η πυρπόληση της ναυαρχίδας του τουρκικού στόλου, η οποία μάλιστα ονομαζόταν «Μπουρλότα σαϊμάζι» (καταφρονήτρα των πυρπολικών).

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 102-105

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα σελ. 102-105 και κάνω Τ.Ε. σελ. 20 ασκ. 5 και σελ. 22 ασκ. 9

Γεωμετρία 26/1: Εμβαδόν πλάγιου παραλληλογράμμου (μέρος α’)

Ένα πλάγιο παραλληλόγραμμο με βάση β και ύψος υ έχει την ίδια επιφάνεια με ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο που έχει την ίδια βάση β και το ίδιο ύψος υ.

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο γεωμετρίας

🏡Σπίτι: τις δύο πρώτες ασκήσεις από εμβαδόν πλάγιου ασκήσεις

Γεωγραφία 25/1: Τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου

Σήμερα πάμε να κολυμπήσουμε στα παγωμένα νερά των ποταμών.....

Βήμα 3ο: Τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου

Επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα  και μελετήσαμε τις μπλε πινέζες (ποτάμια). Προσέξτε τις ιδιαίτερες τις πληροφορίες κάθε πινέζας. Ταυτόχρονα συμπληρώσαμε τη φωτοτυπία ποταμών.

Στη συνέχεια παίξαμε τα παρακάτω παιχνίδια:

κουίζ 1

κουίζ 2

Σπίτι:

  • Μαθαίνω τα μεγαλύτερα ποτάμια του κόσμου (Ποιες είναι, πού βρίσκονται στο χάρτη) Δες φωτοτυπία, Βιβλίο σελ. 52-53 και ιστοσελίδα. 
  • Παρατηρώντας τον παγκόσμιο χάρτη εντόπισε από ποιες χώρες περνάει ο κάθε ποταμός;

Αφιερωμένο

Τα μέρη ενός ποταμού

Μαθηματικά 25/1: Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης

"Το κλάσμα συμβολίζει την πράξη της διαίρεσης"!

  • Κάθε κλάσμα είναι ίσο με το πηλίκο μιας διαίρεση: (αριθμητής) : (παρονομαστή)
  • Αντίστροφα κάθε διαίρεση μπορούμε να την εκφράσουμε και ως κλάσμα.
  • Κάθε κλάσμα μπορεί να εκφραστεί ως δεκαδικός αν κάνουμε τη διαίρεση.
  • Αν η διαίρεση είναι ατελής σταματάμε όπου μας χρειάζεται.
  • Κάθε δεκαδικός μπορεί να μετατραπεί σε κλάσμα.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 47

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 9 ασκ. 1-2-3-4- πρόβλημα 1ο

Γλώσσα 25/1: Ο ήλιος ο ηλιάτορας- Ανθολόγιο

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στον Οδυσσέα Ελύτη. Αρχικά, μελετήσαμε μερικές βασικές πληροφορίες για τον ποιητή:
Στη συνέχεια διαβάσαμε το ποίημα "Ο ήλιος ο Ηλιάτορας" από το Ανθολόγιο σελ. 16.
Ο ποιητής του Αιγαίου μέσα από τη μοναδική του πένα, περιγράφει την πατρίδα µας σε όλες της τις στιγμές, χρησιμοποιώντας κατά βάση την αλληγορία.
Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας είναι  ποίημα, το οποίο φανερώνει την αγάπη του ποιητή για την Ελλάδα και έχει έντονα φυσιολατρικό περιεχόμενο.

Έγιναν: Διαβάσαμε το ποίημα και τις βασικές πληροφορίες για τον Ελύτη. Στη συνέχεια, φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με βασικές πληροφορίες για τον ποιητή και φτιάξαμε δικά μας ποιήματα με έμπνευση το ποίημα αυτό.

🏡Σπίτι:

  • Συμπληρώνω το ποίημα με δικές μου λέξεις που νομίζω ότι ταιριάζουν συμπλήρωση ποιήματος.
  • Να γράψεις τις σύνθετες λέξεις που παράγονται από τα ακόλουθα συνθετικά:
  • νέος + γεννιέμαι =>,  θάνατος + φέρω =>, καπνός + δέχομαι =>, εχθρός + πράττω =>, τάγμα + άρχω =>, τάξη + ποιώ =>, μόνος + άρχω =>, οίκος + πεδίο =>
  • Να αντικαταστήσεις τις φράσεις που σου δίνονται με άλλες συνώνυμές τους :
    1. κάνω πλάτες σε κάποιον, 2. έσκασε μύτη, 3.  τούμπαρε το αυτοκίνητο, 4. δεν πήρε χαμπάρι,
    5. τον έφαγαν λάχανο, 6. το λέει η καρδιά του

 

Οφθαλμαπάτες

Η χιονόπτωση που μπερδεύει
Το 2015 ο Γιαπωνέζος καθηγητής φυσικής Masashi Atarashi έκανε μάθημα στην τάξη, όταν άρχισε να χιονίζει. Καθώς έκλεινε τα στόρια του παραθύρου, παρατήρησε ότι η ταχύτητα των νιφάδων έμοιαζε να μεγαλώνει!

Βλέπετε οκτώ λευκές μπάλες να στροβιλίζονται κυκλικά; Κι όμως, στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα κά­θε μπάλα κινείται μόνο ευθεία!

Φυσικά 24/1: Διάθλαση φωτός

Καινούρια ενότητα, αλλά στην πραγματικότητα είναι συνέχεια των περσινών μας γνώσεων σχετικά με το... ΦΩΣ!

Τι συμβαίνει όταν το φως συναντά μια διαφανή επιφάνεια;

Καθώς το φως "τρέχει", όταν περνά μέσα από διαφανή ή ημιδιαφανή αντικείμενα (υγρά, γυαλί, κλπ.), που είναι πιο πυκνά απ' ό,τι ο αέρας, αναγκάζεται να πάει πιο αργά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάζει λίγο την κατεύθυνσή του, άρα και να δείχνει τα αντικείμενα κάπως παραμορφωμένα, όπως το καλαμάκι στο ποτήρι πιο πάνω.

Αυτή η αλλαγή πορείας των φωτεινών ακτινών, καθώς περνούν μέσα από διαφορετικά σώματα, λέγεται ΔΙΑΘΛΑΣΗ.

Στους συγκλίνοντες φακούς οι ακτίνες συγκεντρώνονται σε ένα σημείο, ενώ στους αποκλίνοντες φακούς οι ακτίνες απομακρύνονται η μία από την άλλη: διαδραστικό παιχνίδι

Οι φακοί στην καθημερινότητα

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 138-142 και τετράδιο φυσικής

🏡Σπίτι: Μελετώ όλα όσα γράψαμε και κάνω σελ. 142 τις ασκήσεις και κόβω και ετοιμάζω τον δίσκο του νεύτωνα.

Γλώσσα 24/1: Επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 7

Στο σημερινό μας μάθημα ολοκληρώσαμε την ενότητα 7 κάνοντας ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις: επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 7

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο γλώσσας

  • Κλίνω τα παρακάτω επίθετα: ο επιεικής δικαστής, η συνεχής προσπάθεια, το αειθαλές δέντρο
  • Ο παρακάτω πίνακας έχει φιλοτεχνηθεί από τον Βαν Γκονγκ και έχει τίτλο "Μεσημεριάτικη ξεκούραση". Να τον περιγράψεις σε μια παράγραφο χρησιμοποιώντας όσο μπορείς περισσότερες εικόνες (οπτικές, οσφρητικές, ακουστικές, γευστικές)