English

Ιστορία 3/11: Β4. Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί

Οι κλέφτες και οι αρματολοί συνιστούν κεντρική θεματική της ελληνικής ιστορίας. Από αυτούς προήλθε το σημαντικότερο και το πιο έμπειρο δυναμικό των επαναστατικών στρατευμάτων του 1821.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 40-43 και Τ.Ε. σελ. 12 ασκ. 5

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ καλά το μάθημα σελ. 40-43
  • Απαντώ στην τελευταία ερώτηση
  • Τ.Ε. σελ. 11 ασκ. 1-2-3

Μουσικό αφιέρωμα στους Κλέφτες και Αρματολούς

Γεωμετρία 3/11: Γεωμετρικά Σχήματα- Πολύγωνα (μέρος α’)

Σήμερα μελετήσαμε τα πολύγωνα και τα κανονικά πολύγωνα.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 137 και σημειώσεις στο τετράδιο μαθηματικών.

🏡Σπίτι: 

  • Αντιγράφω στο τετράδιο γεωμετρίας τη θεωρία από το Βιβλίο σελ. 138 (το μπλε πινακάκι)
  • Τι ασκήσεις της φωτοτυπίας: Μαθαίνω για τα πολύγωνα

Μαθηματικά 2/11: Αριθμητικές παραστάσεις (μέρος β’)

Είναι απαραίτητη η εξάσκηση στις αριθμητικές παραστάσεις και αυτό κάναμε.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 21 ασκ. 1

Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 22 ασκ. 2
  • Να λυθούν οι αριθμητικές παραστάσεις:

α. (5x8-20) : 2+4=

b. 77 - 10 + (5+5+4) :2=

c. 3,4 x 2,6 + 14,4 : 1,2=

d. 4,5 : 0,5 - (6,45 + 0,55)=

e. 35 : (90 x 0,1 -2) +0,5 x10=

f. (898 - 96) : 2 + 6 x 5=

 

Γλώσσα 2/11: Συνταγές μαγειρικής- Ορθογραφία Προστακτικής

​Μαγειρική τέχνη είναι η διαδικασία της προετοιμασίας εδεσμάτων με τη χρήση θερμότητας. Οι τεχνικές μαγειρέματος και τα συστατικά ποικίλλουν ανά τον κόσμο, ανάλογα με τις παραδόσεις, την γεωγραφική θέση, τις τοπικά παραγόμενες πρώτες ύλες, τις διατροφικές και άλλες συνήθειες.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 48-49 (εξάσκηση στις εγκλίσεις) και σελ. 52 ασκ. 8 (εξάσκηση στην ορθογραφία των εγκλίσεων)

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 33 ασκ. 3
  • στο τετράδιο γλώσσας: άσκηση ορθογραφίας εγκλίσεων
  • Γράφω τα παρακάτω ρήματα στην Υποτακτική και Προστακτική: γιορτάζω, καταλαβαίνω, αποκτώ, συντηρούμαι, τσιμπολογώ, ανακατεύομαι

Φυσικά 1/11: Πηγές Ενέργειας- Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες

Η ενέργεια είναι πολύτιμη και απαραίτητη για κάθε αλλαγή στη φύση, για κάθε δραστηριότητά μας. Εμείς οι άνθρωποι προσπαθούμε να διαχειριστούμε τον ενεργειακό πλούτο της Γης μετατρέποντας την ενέργεια στη μορφή που μας είναι κάθε φορά χρήσιμη. Χρησιμοποιούμε την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη φύση ή που αποθηκεύουμε εμείς, σε διάφορες μορφές. Αυτές τις «αποθήκες» τις ονομάζουμε συχνά και πηγές ενέργειας.

Τις πηγές ενέργειας, ανάλογα με το αν κινδυνεύουν να εξαντληθούν ή είναι απεριόριστες, τις κατατάσσουμε σε ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 23-25 και 45- 46  και στο τετράδιο φυσικής: ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ

🏡Σπίτι: Μελετώ και μαθαίνω καλά όσα γράψαμε στο βιβλίο και στο τετράδιο και κάνω στο Βιβλίο σελ.25 ασκ.1-12

Οι ιδέες μας για εναλλακτικές πηγές ενέργειας

*Το παρόν αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Τα πρόσωπα, τα ονόματα και οι καταστάσεις είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα είναι συμπτωματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ίσως κάποια στιγμή να ανταποκριθεί. Από εσάς εξαρτάται.

 

Γλώσσα 1/11: Ο πολύ λαίμαργος άνθρωπος που έφαγε τη φάλαινα/ Φαλαινοθηρία

Το ποίημα που διαβάσαμε χθες είναι ένα καθαρά οικολογικό ποίημα και δεν έχει σχέση με διατροφή.
Γι' αυτό το λόγο το μάθημα ήταν αφιερωμένο στη Φαλαινοθηρία

Τα παλαιότερα χρόνια το κυνήγι των φαλαινών, η φαλαινοθηρία όπως ονομάζεται, ήταν πολύ συχνό φαινόμενο. Το λάδι από το λίπος αυτών των θηλαστικών, οι μπαλένες και το κρέας ήταν περιζήτητα και πληρώνονταν ακριβά από τους αγοραστές.

Το ανελέητο κυνήγι τους μείωσε σημαντικά τον αριθμό των φαλαινών και οδήγησε στην εξαφάνιση κάποιων ειδών. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια παγκόσμια κίνηση για να προστατευτούν οι φάλαινες, μια και ακόμη απειλούνται από κράτη όπως η Ιαπωνία και η Ισλανδία που επιτρέπουν τη φαλαινοθηρία.

Έγιναν: Ορισμένες από τις ασκήσεις της φωτοτυπίας: Φαλαινοθηρία και εγκλίσεις. 

🏡Σπίτι: Ολοκληρώνω τις ασκήσεις της φωτοτυπίας

Στιγμιότυπο από την ταινία Moby Dick (1956) με τον Gregory Peck.

Ιστορία 31/10: Β3. Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων

Στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας την θρησκευτική και πολιτική ηγεσία των υπόδουλων Ελλήνων αποτελούσαν: Α. η Εκκλησία (ο Πατριάρχης και ο κλήρος), Β. οι Φαναριώτες και Γ. η ελληνική διοίκηση (οι κοτζαμπάσηδες, οι προεστοί, οι δημογέροντες).

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 36-38

🏡Σπίτι: Μελετώ σελ. 36-39 και απαντώ στην ερώτηση του τετραδίου και στην ερώτηση 2 του Βιβλίου σελ. 39

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: "Μια φορά κι έναν καιρό"

Μουσική: Χρήστος Λεοντής
Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς

Μαθηματικά 31/10: Αριθμητικές Παραστάσεις (μέρος α’)

Όταν μια σειρά αριθμών συνδέονται μεταξύ τους με τα σύμβολα των πράξεων (+ - Χ :), λέμε ότι έχουμε αριθμητική παράσταση.
π.χ. 3 + 5 • 6 - 12 : 4

Οι πράξεις σε μια αριθμητική παράσταση γίνονται από αριστερά προς τα δεξιά:
Πρώτα γίνονται οι πολλαπλασιασμοί και οι διαιρέσεις.
Ακολουθούν οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις.
Αν υπάρχουν παρενθέσεις πρώτα γίνονται οι πράξεις μέσα στις παρενθέσεις με την ίδια σειρά (πρώτα πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις και μετά προσθέσεις και αφαιρέσεις).
Αν έχουμε συνεχόμενους πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις ή συνεχόμενες προσθέσεις και αφαιρέσεις, οι πράξεις γίνονται με τη σειρά που βρίσκονται στην αριθμητική παράσταση.

Έγιναν: αριθμητικές παραστάσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: αριθμητικές παραστάσεις στο τετράδιο

Φυσικά 30/10: Μορφές Ενέργειας (τα πρόσωπα της ενέργειας)

Όλες οι συσκευές και οι οργανισμοί, από τους μικρότερους μέχρι τους μεγαλύτερους, χρειάζονται ενέργεια για να λειτουργήσουν. Σήμερα θυμηθήκαμε τι είναι η ενέργεια και τις διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 20-22

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και λύνω τις ασκ. 1-2 σελ. 22

 

Μαθηματικά 30/11: Επαναληπτικές Ασκήσεις Κεφάλαια 1-7

Σήμερα κάναμε ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις στα κεφάλαια 1-7: ασκήσεις κεφάλαια 1-7

🏡Σπίτι: Προσπάθησε να λύσεις το παρακάτω. Πώς θα το έλυνες; 6 x 5 + 10 - 3 x 2=