Γλώσσα 10/10: Μικρές Αγγελίες

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στις μικρές αγγελίες και στο λεξιλόγιο που σχετίζεται με σπίτια.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 28 και σελ. 29-31 ασκ.1,2,3,4,5.

Ήταν μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα αριθμητικά επίθετα....

...τις συντομογραφίες......

....και τα Αρκτικόλεξα.....

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 24-25 ασκ. 6-7 και σελ. 27 ασκ.10

Γεωγραφία 4/10: Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης

Όπως είδαμε στο κεφ. 2, έχουμε χωρίσει την γη σε "οριζόντιες" γραμμές (τους παράλληλους κύκλους) και κάθετες" γραμμές (τους μεσημβρινούς). Οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί αποτελούν τις συντεταγμένες της Γης.

Αυτές βέβαια δεν έχουν σχεδιαστεί για να παίζουμε με την υδρόγειο σφαίρα. Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι για την δημιουργία τους:
1) Ένας βασικός λόγος είναι για να τακτοποιούμε καλύτερα τις ώρες της ημέρας σε κάθε περιοχή. Έτσι, ανάλογα με το πόσο απέχει (δυτικά ή ανατολικά) από το Γκρήνουιτς κάθε χώρα, έχει και την δική της ώρα.
2) Με την βοήθεια των συντεταγμένων μπορούμε να εντοπίσουμε οποιοδήποτε σημείο πάνω στην Γη, με μεγάλη ακρίβεια.

Για παράδειγμα: Έστω ότι μας ειδοποιούν πως υπάρχει ένας ναυαγός κάπου στον Ειρηνικό ωκεανό.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 18-20 και δραστηριότητα τάξης

🏡Σπίτι: Μελετώ Βιβλίο σελ, 18-20 και Τ.Ε. σελ. 7 ασκ.1-3

Μαθηματικά 4/10: Πρόσθεση-Αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα κάναμε εξάσκηση στις προσθέσεις και αφαιρέσεις, αφού πρώτα θυμηθήκαμε τους όρους των πράξεων:

Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 15-16 ασκ. 1-2- πρόβλημα 1-2

Γλώσσα 4/10: Τοπικοί Προσδιορισμοί

Σήμερα εργαστήκαμε κάνοντας εξάσκηση στο Τ.Ε.

Θυμηθήκαμε πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα (Έγινε Τ.Ε. σελ. 19-20 ασκ.1)

Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε τους τοπικούς προσδιορισμούς (Έγινε: εξάσκηση στο κείμενο και σελ.21 ασκ.2, σελ. 23 ασκ.4).

🏡Σπίτι: 

  • Κάνω τις ασκήσεις της φωτοτυπίας: ιγκλου
  • Τ.Ε. σελ. 29-30 ασκ. 12 (να ξαναγράψεις το κείμενο)
  • Αν κάποιος δεν ολοκλήρωσε: Τ.Ε. σελ. 23 ασκ.4 (τοπικοί προσδιορισμοί)

Ιστορία 2/10: Επανάληψη στην ενότητα Α

Σήμερα κάναμε μια μικρή επανάληψη στην ενότητα Α: Αναγέννηση, Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, Γεωγραφικές Ανακαλύψεις, Διαφωτισμός, Αμερικάνικη και Γαλλική Επανάσταση.

Πατώ πάνω στις εικόνες και κάνω εξάσκηση με τα κουίζ:

Μαθηματικά 2/10: Μετρώ το βάρος (μέρος β’)

Σήμερα θυμηθήκαμε την σχέση μεταξύ Βάρους- Μάζας

Στη συνέχεια συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στις μετατροπές του βάρους κάνοντας τις υπόλοιπες ασκήσεις: Μετρώ-το-βάρος

 

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. γ' τεύχος σελ.33 ασκ. 1,2,πρόβλημα 1-2
  • ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΟ Α' ΤΕΥΧΟΣ Τ.Ε.

Φυσικά 2/10: Η πίεση

Σήμερα μελετήσαμε την ΠΙΕΣΗ

​Μπορούν όλοι οι άνθρωποι να κάνουν τους φακίρηδες;

Μπορούμε να περπατήσουμε πάνω σε ωμά αβγά, χωρίς να σπάσουν;

Έγινα: Βιβλίο σελ. 188-190

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε στο Βιβλίο και κάνω σελ. 190 ασκ.1-3

Η Ιθάκη του Κ. Π. Καβάφη

Η Οδύσσεια του Ομήρου ενέπνευσε πολλούς καλλιτέχνες (ποιητές, συγγραφείς, ζωγράφους, μουσικούς κτλ).
Ένα από τα διασημότερα ποιήματα είναι το ποίημα "Ιθάκη" του Κωνσταντίνου Καβάφη. Μέσα από το ποίημα αυτό ο Κ. Καβάφης θέλει να μας δείξει ότι όταν βάζουμε έναν στόχο είναι σαν να ξεκινάμε ένα ταξίδι. Έτσι, στην πορεία μας αυτή αποκτάμε πείρα και πολλές γνώσεις, που τελικά αποδεικνύονται πιο σημαντικές από τον ίδιο το στόχο.

Η Έλλη Λαμπέτη απαγγέλει την Ιθάκη

Μελοποίηση:Deep Pressed ft. 'Ελλη Λαμπέτη - Ιθάκη (Κ.Π.Καβάφης)

Αστροναύτης απαγγέλει Καβάφη πριν την εκτόξευση