English

Εικαστικά 15/5: Είναι αυτό ένα γλυπτό;

Γλυπτική ονομάζεται η τέχνη της καλλιτεχνικής δημιουργίας - έκφρασης, που εκτελείται μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων μορφών σε οποιοδήποτε μέσο. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι διάφορα: σκληρά, όπως η πέτρα, το μάρμαρο, τα μέταλλα ή το ξύλο, ή και πιο μαλακά, όπως ο πηλός ή διάφορα πλαστικά.

Μαθηματικά 15/5: Οι αρνητικοί αριθμοί (μέρος α’)

Το σημερινό μας μάθημα είναι αφιερωμένο στους αρνητικούς αριθμούς!!

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 29

κουίζ 1      κουίζ 2

🏡Σπίτι:

  • επαναληπτικές ασκήσεις ε δημοτικού (α΄μέρος)
  • Στο τετράδιο προβλημάτων:Ο πατέρας μου αγόρασε από το χωριό 3 μεγάλα δοχεία με τυρί, το καθένα από τα οποία ζύγιζε 16 κιλά και 2 μικρά δοχεία, το καθένα από τα οποία ζύγιζε 7 κιλά. Πόσα €  πλήρωσε, αν το ένα κιλό τυρί κόστιζε 3,8€ ;

 

Ιστορία 15/5: Οι Οθωμανοί Τούρκοι κατακτούν βυζαντινά εδάφη

Οι Οθωμανοί Τούρκοι εμφανίζονται στα ανατολικά σύνορα. Επεκτείνονται γρήγορα και δημιουργούν δικό τους κράτος στη Μικρά Ασία και τη Βαλκανική. Πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη και θέλουν να την κάνουν πρωτεύουσά τους.

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 101 (έως τον Βαγιαζήτ)

Γλώσσα 15/5: Προγράμματα τηλεόρασης- Αντωνυμίες (μέρος β’)

Αρχικά σήμερα ασχοληθήκαμε με τα τηλεοπτικά προγράμματα. Ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα είναι μια προγραμματισμένη σειρά τηλεοπτικών μεταδόσεων.
​Τα τηλεοπτικά προγράμματα που μεταδίδονται μέσω της τηλεόρασης απευθείας (την στιγμή που λαμβάνουν χώρα), λέγονται «ζωντανά» (ζωντανό πρόγραμμα, ζωντανή εκπομπή) ενώ όσες δεν μεταδίδονται απ' ευθείας, αλλά γράφονται σε αποθηκευτικά μέσα για να προβληθούν κάποια άλλη στιγμή λέγονται μαγνητοσκοπημένες.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα ζωντανών εκπομπών είναι οι ειδήσεις, πολλοί ποδοσφαιρικοί αγώνες, ψυχαγωγικά σόου κλπ., ενώ μαγνητοσκοπημένες είναι οι τηλεοπτικές σειρές (ή απλούστερα και σήριαλ), οι ταινίες κλπ.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 48- 51 (απαντήσαμε τις ασκ. 1-2)

Στη συνέχεια, ολοκληρώσαμε τις υπόλοιπες κατηγορίες αντωνυμιών: δεικτικές, αναφορικές, ερωτηματικές, αόριστες.

Έγιναν:αντωνυμίες 2

🏡Σπίτι:

  • Τεστάκι στα Αρκτικόλεξα και τις συντομογραφίες. Διαβάζω Τ.Ε. σελ. 45-46 ασκ.10 και Βιβλίο σελ. 40 ασκ.8
  • Τ.Ε. σελ. 44-45 ασκ. 9 (φτιάχνω ένα σημειωματάριο- πινακάκι με τα τηλεοπτικά προγράμματα που παρακολουθώ)
  • Διαβάζω το κειμενάκι στο Τ.Ε. σελ. 45: είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα Burger επιχειρηματολογίας. Με αφορμή αυτό απαντώ στην ερώτηση: Τι είδους τηλεοπτικά προγράμματα σου αρέσουν να παρακολουθείς και γιατί;

Γεωμετρία 12/5: Καθετότητα- Ύψη τριγώνου

Καλλιτέχνης: Βασίλι Καντίνσκι

Σήμερα στη γεωμετρία θυμηθήκαμε τις είναι οι κάθετες ευθείες και μελετήσαμε τις αποστάσεις και τα ύψη των τριγώνων.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 51-52

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 49- 50, άσκηση 1-2, πρόβλημα 1ο και Διερεύνηση-Επέκταση

 

Γλώσσα 12/5: Λεξιλογικές Ασκήσεις

Σήμερα έγιναν: Τ.Ε. σελ. 42-43 ασκ. 8

🏡Σπίτι:

  • Ορθογραφία Τ.Ε. σελ. 45-46 άσκηση 10
  • Προετοιμάζω το θέμα του debate για την ομάδα μου.
  • Στο τετράδιο γραπτού λόγου διαβάζω το παρακάτω κείμενο και απαντώ στις ερωτήσεις κατανόησης: Μπλουμ
  1. Τι έλεγε η διαφήμιση για το αφρόλουτρο "Μπλουμ- Μπλουμ"; Ποια υπερβολή είχε η διαφήμιση αυτή;
  2. Γιατί αγόρασε ο άνθρωπος το αφρόλουτρο αυτό; Πώς χαρακτηρίζεις τον άνθρωπο αυτόν;

Γεωγραφία 12/5: Τα μεγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας

Σήμερα μελετήσαμε τα μέρη ενός ποταμού και τα μεγαλύτερα ποτάμια της χώρας μας.

Τα μέρη ενός ποταμού

Τα μεγαλύτερα ποτάμια της Ελλάδας

🏡Σπίτι: 

  • Μαθαίνω ποια είναι τα κυριότερα ποτάμια της χώρας μας και ποια είναι τα μέρη ενός ποταμού (βλέπω, επίσης, βιβλίο σελ. 66-68) Και ellada_potamoi
  • Βρίσκω πληροφορίες για έναν ποταμό της Αθήνας: Ιλισός, Κηφισός, Ηριδανός, Διαβολόρεμα, Ελάσσων
  • Εργασία: Τ.Ε. σελ. 30 ασκ. 1-2

 

 

 

Ιστορία 10/5: 32. Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει μεγάλη ακμή

Η Θεσσαλονίκη, από τα πρώτα βυζαντινά χρόνια, είναι η δεύτερη σημαντική πόλη της αυτοκρατορίας. Αναπτύσσει σπουδαία εμπορική, πνευματική και πολιτική κίνηση, την οποία διατηρεί ακόμη και στα χρόνια της παρακμής.   

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ σελ. 98-99 και δεν ξεχνώ ότι στο επόμενο μάθημα θα έχουμε επαναληπτικό στο παρόν μάθημα.
  • Απαντώ στην τελευταία ερώτηση της φωτοτυπίας με τις ερωτήσεις κατανόησης