Ελληνικά

Μαθηματικά 3/5: Διαφορετικές εκφράσεις των αριθμών (μέρος β’)

Σήμερα ολοκληρώσαμε την εξάσκησή μας στο μάθημα αυτό και ξεκινήσαμε να κάνουμε επανάληψη στους δεκαδικούς αριθμούς.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 20 πρόβλημα 3-4 και σελ. 22 Διερεύνηση- Επέκταση

Σπίτι: φωτοτυπία.

Καλό θα ήταν να ξεκινήσετε σιγά σιγά την επανάληψη και την εξάσκηση στο σπίτι!

 

Ιστορία 3/5: 30α. Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους

Οι σταυροφορίες

Οι Σταυροφορίες ξεκίνησαν ως η ιδέα μίας ιερής εκστρατείας από μέρους των Δυτικών (Καθολικών) Χριστιανών, με σκοπό την απελευθέρωση των Αγίων Τόπων (Παλαιστίνη, Ιερουσαλήμ) από τους μουσουλμάνους. Θεωρείται ότι ήταν η απάντηση της Δύσης στον ιερό πόλεμο, ή τζιχάντ, που κατά καιρούς κήρυττε το Ισλάμ. Ο σκοπός των Σταυροφοριών ήταν η κατάκτηση των Αγίων Τόπων και η συντριβή του Ισλάμ. Αφορμές για τις Σταυροφορίες αποτέλεσαν η κακομεταχείριση των προσκυνητών που επισκέπτονταν την Ιερουσαλήμ και η έκκληση του Βυζαντινού αυτοκράτορα ο οποίος δεχόταν ισχυρή πίεση από τους Τούρκους.
Τα στρατεύματα των σταυροφόρων αποκαλούνταν με τίτλους όπως ο στρατός «του σταυρού», «του Χριστού», «του Κυρίου» και «της πίστης». Το σύμβολο του σταυρού ήταν το αναγνωριστικό σημείο των Σταυροφόρων, από το οποίο λάμβαναν και το προσφιλές τους όνομα. 

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 91-92
  • Τ.Ε. σελ. 38 ασκ.1 και σελ. 39 ασκ.1,3

Για όποιον ενδιαφέρεται ένα βίντεο για τις Σταυροφορίες

Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους

Η τέταρτη σταυροφορία και η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους

Γλώσσα 3/5: Τα θετικά και τα αρνητικά της τηλεόρασης

Στη σημερινή τεχνολογική εποχή είναι δύσκολο να βρεις σπίτι χωρίς τηλεόραση – τουλάχιστον στον λεγόμενο «αναπτυγμένο» κόσμο. Όλοι μας περνάμε κάποιο μέρος του ελεύθερου χρόνου μας παρακολουθώντας τηλεόραση.

Η τηλεόραση δεν είναι από μόνη της ούτε καλή ούτε κακή. Εμείς την χρησιμοποιούμε καλά ή κακά και την κάνουμε τέτοια.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 36-38, συζητήσαμε τα θετικά και τα αρνητικά της τηλεόρασης και τα γράψαμε στο τετράδιο γλώσσας και θυμηθήκαμε πώς επιχειρηματολογούμε.

Επίσης, μελετήσαμε ορισμένα Αρκτικόλεξα και Συντομογραφίες: Βιβλίο σελ. 39-40

🏡Σπίτι:

  • Ορθογραφία τα Αρκτικόλεξα και τις Συντομογραφίες σελ. 40
  • Βιβλίο σελ. 39 την άσκηση 6
  • Στο τετράδιο γλώσσας: επιλέγω 3 θετικά και 3 αρνητικά της τηλεόρασης. Για το καθένα γράφω μία πρόταση εκφράζοντας την άποψή μου και στηρίζοντάς την (Πιστεύω ότι/Κατά την άποψή μου..... γιατί/διότι......)

Μαθηματικά 2/5: Διαφορετικές εκφράσεις των αριθμών (μέρος α’)

Με πόσους διαφορετικούς τρόπους μπορούμε να εκφράσουμε μια ποσότητα; Με πολλούς!

  • Φυσικούς αριθμούς
  • Δεκαδικούς αριθμούς
  • Συμμιγείς αριθμούς
  • Κλάσματα
  • Ποσοστά
  • Μεικτούς Αριθμούς

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 23 ασκ. 1 και άσκηση στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 21 ασκ. 1,3,4 και στο τετράδιο μαθηματικών κάθετες πράξεις:

α) 587 + 6,78 + 0,12=

β) 39,8 - 16=

γ) 5 : 1,25=

δ) 3,12 x 6,8=

Την Τετάρτη 10/5: Επαναληπτικό στους δεκαδικούς αριθμούς (μαθήματα 25-32): θέσεις ψηφίων-σύγκριση δεκαδικών, μετατροπή σε κλάσματα και το αντίστροφο, στρογγυλοποίηση, πράξεις και προβλήματα, διαιρέσεις με δεκαδικούς, διαιρέσεις και πολλαπλασιασμοί με το 10...και 0,1..., ποσοστά, διαφορετικές εκφράσεις ενός ποσού

 

Γεωμετρία 28/4: Είδη τριγώνων ως προς τις πλευρές

Τα τρίγωνα ανάλογα με το μέγεθος των πλευρών τους, χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο και Τ.Ε σελ. 47 ασκ.1

🏡Σπίτι: ΕΙΔΗ ΤΡΙΓΩΝΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥΣ

Γεωγραφία 25/4: Μακεδονία (μέρος α΄)

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στο γεωγραφικό διαμέρισμα της Μακεδονίας. Καθώς πρόκειται για ένα μεγάλο διαμέρισμα, σε αυτό το μάθημα κάναμε τα μέρος α'.

Γλώσσα 28/4: Επανάληψη ενότητας 13

Καθώς ολοκληρώσαμε την ενότητα 13, σήμερα κάναμε την ολική μας επανάληψη.

Έγιναν: επαναληπτικές ενότητα 13

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ.30 ασκ.5, σελ.31 ασκ.6, σελ. 34 ασκ.10

και στο τετράδιο γραπτού λόγου: Διαβάζω το παρακάτω άρθρο και απαντώ στις ερωτήσεις.

  1. Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Μπουρτζ Ντουμπάι;
  2. Ποια άλλα σημαντικά έργα έχουν γίνει στο Ντουμπάι σύμφωνα με το άρθρο και ποιο θεωρείς εσύ πιο σημαντικό;

Μαθηματικά 27/4: Η έννοια του ποσοστού (μέρος γ’)

Σήμερα στα μαθηματικά θυμηθήκαμε πώς να βρίσκουμε το μέρος ενός συνόλου το οποίο μας είναι πολύ χρήσιμο για να λύνουμε προβλήματα με ποσοστά.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 19-20 ασκ. 3, πρόβλημα 1-2 και παιχνίδι

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο προβλημάτων Ασκήσεις προβλημάτων με ποσοστά

Φυσικά 27/5: Επανάληψη στο φως

Σήμερα κάναμε επανάληψη στην ενότητα του Φωτός. Υπενθυμίζω ΄ότι την Τρίτη 2/5 θα γράψουμε διαγώνισμα στην ενότητα αυτή.

Επαναληπτικές ασκήσεις στο φως

κουίζ