English

Γλώσσα 3/3: Η μηχανή του χρόνου

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο σε σπουδαίους επιστήμονες....

....ένας από αυτούς ήταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν....

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 64-66.

Συγκεντρώσαμε τις απαντήσεις μας:

 

🪐🪐Σπίτι:

 

Υπενθύμιση: Γεωμετρία

Υπενθυμίζω!

Κάθε Παρασκευή την ώρα τον Μαθηματικών θα κάνουμε Γεωμετρία! Επομένως, αύριο φέρνω μαζί μου γνώμονα, χάρακα, μοιρογνωμόνιο και μπόλικη διάθεση για -οργανωμένα και μελετημένα- σχέδια!

 

 

Φυσικά 2/3: Αγωγοί και Μονωτές

Τα ηλεκτρόνια, λοιπόν, κινούνται σε ελεύθερες ελλειπτικές τροχιές γύρω από τον πυρήνα ο οποίος τα συγκρατεί κοντά του. Η δύναμη όμως με την οποία ο πυρήνας συγκρατεί τα ηλεκτρόνια δεν είναι ίδια σε όλα τα σώματα.

Έτσι στα άτομα κάποιων σωμάτων τα ηλεκτρόνια διατηρούνται σταθερά στην πορεία τους και κινούνται σχετικά δύσκολα. Δηλαδή τα υλικά αυτά δεν επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει μέσα από αυτά. Τα υλικά που αποτελούνται από τέτοια άτομα λέγονται μονωτές. (π.χ. το πλαστικό, το γυαλί, το χαρτί, το ξύλο, ο ξηρός αέρας, το ύφασμα, το άχυρο).

Άλλα υλικά σώματα, που λέγονται αγωγοί, αποτελούνται από άτομα που επιτρέπουν στα ηλεκτρόνια να κινούνται μέσα τους γρήγορα και να αλλάζουν θέσεις με μεγάλη ευκολία. Τα υλικά αυτά, δηλαδή, επιτρέπουν στο ηλεκτρικό ρεύμα να περάσει μέσα από αυτά (π.χ. τα μέταλλα όπως ο χαλκός, ο σίδηρος, ο χρυσός, κ.α.).

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 112-114

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε στο Βιβλίο και κάνω ασκ. 2-3 σελ. 114

Μαθηματικά 2/3: Πώς μετατρέπω τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο

Σήμερα μελετήσαμε πώς μετατρέπω τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς και το αντίστροφο

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 8 ασκ.3
  • Στο τετράδιο κάνω τις μετατροπές.

α. 308/100=   β.79/10=    γ.8/1000=   δ.49/100=    ε.313/1000=    στ. 54/1000=    ζ. 13,5=    η.7,05=    θ.49,98=  ι. 0,016=    ια. 305,800=   ιβ. 3,005=

Γλώσσα 2/3: Οικογένεια λέξεων “γη-γαία”

Σήμερα το μάθημά μας ήταν αφιερωμένο σε επαναληπτικές ασκήσεις στο Τ.Ε.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 8-14 οι ασκ. 2, 3, 8

Στη συνέχεια μελετήσαμε τις λέξεις που ανήκουν στην οικογένεια της γης: οικογένεια λέξεων-γη

🛸🛸Σπίτι:

  • Ορθογραφία+ 8 προτάσεις: στο Τ.Ε. σελ. 13 τις λέξεις της ασκ.8
  • Μαθαίνω τις φράσεις και τη σημασία τους από τη σελ. 9 ασκ.3
  • Τ.Ε. σελ. 13-14 ασκ. 9-10

 

 

Ιστορία: 19. Οι Βυζαντινοί και οι Άραβες

Ανάπτυξη Γραμμάτων και Επιστημών
στον  Κόσμο του Ισλάμ

Στον κόσμο του Ισλάμ, μετά τον 8ο αιώνα, παρατηρείται μεγάλη ανάπτυξη των γραμμάτων και των επιστημών.

Λέξεις όπως άλγεβρα, αλγόριθμος, αλχημεία, αλκοόλ και δεκάδες άλλες προέρχονται από την αραβική γλώσσα και την αραβική επιστημονική παράδοση. Η κατανόηση από μέρους των Αράβων της σημασίας της ιατρικής και της πρακτικής εφαρμογής της, καθώς και οι εκτενείς αστρονομικές παρατηρήσεις, η εξέλιξη της χαρτογραφίας και των μαθηματικών (όπως και της εξάπλωσης του δεκαδικού συστήματος) άλλαξαν τον κόσμο και έδωσαν τα εργαλεία στους Ευρωπαίους για να δημιουργήσουν την Αναγέννηση.

Σπίτι: Μελετώ και μαθαίνω το μάθημα και απαντώ την ερώτηση 5 από τις ερωτήσεις του τετραδίου.

Μαθηματικά 1/3: Δεκαδικά κλάσματα – Δεκαδικοί αριθμοί (μέρος α΄)

Καινούριο τεύχος, καινούρια ενότητα και καινούρια κατηγορία αριθμών: Δεκαδικοί αριθμοί!

Το σημερινό μάθημα ήταν αφιερωμένο στους δεκαδικούς αριθμούς και τα κλάσματα και στη σχέση που έχουν μεταξύ τους:

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1 και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 2 (αύριο φέρνω μαζί μου τα μαθηματικά για να ολοκληρώσουμε)

 

Γλώσσα 1/3: Πέτρινοι Γίγαντες- Υποθετικές Προτάσεις

Aerial photo of Stonehenge on a sunny day.

Σήμερα διαβάσαμε ένα κείμενο σχετικά με τα μεγαλιθικά μνημεία, μια κατηγορία μνημείων που υπάρχουν σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 62-63 (όλες τις ασκήσεις)

Στη συνέχεια, μελετήσαμε μια ακόμη κατηγορία δευτερευουσών εξαρτημένων προτάσεων, τις υποθετικές προτάσεις!

Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο γλώσσας και Βιβλίο σελ. 58 ασκ. 5-6 και οι ασκήσεις της φωτοτυπίας

👽Σπίτι:

  • Ορθογραφία: τις λέξεις της ασκ.5 σελ.63 (προσοχή στους ορθογραφικούς κανόνες)
  • Τ.Ε. σελ. 10-11 ασκ. 4-5