Ιστορία 7/12: 13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και την οικονομία (μέρος β’)

Σήμερα ολοκληρώσαμε το μάθημα 13, μελετώντας τα έργα που έκανε ο Ιουστινιανός (Βιβλίο σελ. 42-43).

Επίσης, ζωγραφίσαμε τον αυτοκράτορα και τη γυναίκα του: ζωγραφική ιουστινιανός

 

Μαθηματικά 7/12: Πώς μετατρέπω το μεικτό αριθμό σε καταχρηστικό κλάσμα

Σήμερα είδαμε την αντίστροφη διαδικασία:

🏡Σπίτι

Τετράδιο μαθηματικών: μετατρέπω τους μεικτούς αριθμούς σε καταχρηστικά κλάσματα

Μαθηματικά 6/12: Μετατροπή καταχρηστικού κλάσματος σε μεικτό αριθμό

Στο σημερινό μάθημα μελετήσαμε πώς μπορούμε να μετατρέψουμε ένα καταχρηστικό κλάσμα σε μεικτό αριθμό.

Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 43 ασκ.2

Τετράδιο μαθηματικών: μετατρέπω τα καταχρηστικά κλάσματα σε μεικτούς αριθμούς με τον τρόπο της διαίρεσης: 35/4, 78/9, 146/3, 57/10, 159/13, 28/11

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 6/12: Ηφαίστεια-Πώς προστατευόμαστε;

Σήμερα στο Εργαστήριο μιλήσαμε για ένα ακόμη φυσικό φαινόμενο, τα Ηφαίστεια, και πώς μπορούμε να προστατευτούμε από μία έκρηξη.

Πώς δημιουργείται ένα Ηφαίστειο;

ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑΚΕΣ ΕΚΡΗΞΕΙΣ

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ

  • Να είστε προετοιμασμένοι για τα φαινόμενα που συνοδεύουν τις ηφαιστειακές εκρήξεις, όπως, εκτίναξη αναβλημάτων, πυροκλαστικές ροές (συμπυκνωμένη ηφαιστειακή τέφρα που κινείται με μεγάλες ταχύτητες), λασποροές, κατολισθήσεις, σεισμούς, έκλυση τοξικών αερίων, πτώση ηφαιστειακής στάχτης και τσουνάμι.
  • Εάν κατοικείτε σε περιοχή κοντά σε ηφαίστειο καταστρώστε οικογενειακό σχέδιο εκκένωσης και επιλέξτε κατάλληλη οδό διαφυγής σύμφωνα με τις οδηγίες των Αρχών.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΡΗΞΗΣ

Εάν βρεθείτε σε μικρή απόσταση από την έκρηξη:

  • Απομακρυνθείτε άμεσα και κινηθείτε σε περιοχές με σχετικά υψηλό υψόμετρο.
  • Ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες εκκένωσης της περιοχής που δίδονται από τις Αρχές.

Εάν βρεθείτε σε ικανή απόσταση από την έκρηξη αλλά υπάρχει πτώση ηφαιστειακής τέφρας:

α) εάν βρίσκεστε σε κλειστό χώρο:

  • Ενημερωθείτε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και το διαδίκτυο σχετικά με το αν πρέπει να εκκενώσετε την περιοχή ή να παραμείνετε εντός στεγασμένων χώρων.
  • Κλείστε όλες τις πόρτες και τα παράθυρα. Τοποθετήστε βρεγμένες πετσέτες κάτω από τις πόρτες και σφραγίστε με κολλητική ταινία πόρτες και παράθυρα που δεν κλείνουν αεροστεγώς
  • Εάν πάσχετε από χρόνια αναπνευστικά προβλήματα, μείνετε μέσα και αποφύγετε την άσκοπη έκθεση στην ηφαιστειακή τέφρα. Φορέστε μάσκα μιας χρήσεως για να προστατευθείτε από την ηφαιστειακή τέφρα που τυχόν έχει εισχωρήσει στον εσωτερικό χώρο.
  • Εάν αισθανθείτε ερεθισμό στα μάτια, την μύτη ή τον λαιμό απομακρυνθείτε αμέσως από την περιοχή, διότι ο ερεθισμός αυτός οφείλεται πιθανότατα στην παρουσία τοξικών αερίων. Όταν βρεθείτε σε περιοχή χωρίς υψηλή συγκέντρωση τοξικών αερίων ο ερεθισμός παύει να υφίσταται.
  • Αν μπορείτε αποφύγετε την οδήγηση. Η ηφαιστειακή τέφρα δημιουργεί προβλήματα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης και κάνει το οδόστρωμα ιδιαιτέρα ολισθηρό. Εάν η οδήγηση είναι απαραίτητη, οδηγείτε με μειωμένη ταχύτητα, ανεβασμένα παράθυρα και χωρίς κλιματισμό. Χρησιμοποιήστε προβολείς ομίχλης και άφθονο υγρό στους υαλοκαθαριστήρες.
  • Εάν βρίσκεστε σε παράκτια περιοχή μετακινηθείτε προς περιοχές με υψηλότερο υψόμετρο καθώς διάφορα φαινόμενα που συνοδεύουν μια ηφαιστειακή έκρηξη μπορεί να προκαλέσουν θαλάσσια κύματα βαρύτητας (τσουνάμι).

β) εάν βρίσκεστε σε ανοιχτό χώρο:

  • Φορέστε μακριά ρούχα, προστατευτικά γυαλιά ασφαλείας και μάσκα μιας χρήσεως για να προστατευθείτε από την ηφαιστειακή τέφρα.
  • Προσπαθήστε να καλυφθείτε σε στεγασμένο χώρο. Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, καλύψτε το κεφάλι σας για να προστατευθείτε από πτώση ηφαιστειακών υλικών μεγαλύτερου μεγέθους.
  • Αν μπορείτε αποφύγετε την οδήγηση, διαφορετικά οδηγείτε σύμφωνα με τις οδηγίες που δόθηκαν παραπάνω.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ

  • Παραμείνετε σε στεγασμένο χώρο, ιδιαίτερα αν υπάρχει χρόνιο αναπνευστικό πρόβλημα.
  • Συνεχίστε να φοράτε προστατευτικά γυαλιά ασφαλείας καθώς και μάσκα μιας χρήσης.
  • Συνεχίστε να φοράτε μακριά ρούχα.
  • Καθαρίστε τις στέγες, των σπιτιών από την ηφαιστειακή τέφρα, η οποία μπορεί να γίνει πολύ βαριά και να προκαλέσει καταπτώσεις.
  • Καθαρίστε τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους των σπιτιών από την ηφαιστειακή τέφρα.

 

Φυσικά 6/12: 4. Η ενέργεια υποβαθμίζεται (μέρος β’)

Σήμερα ολοκληρώσαμε την ενότητα της Ενέργειας (το μάθημα 5 δεν θα γίνει).

Έγιναν: οι υπόλοιπες ασκήσεις σελ. 49-50

Την επόμενη Τρίτη Διαγώνισμα στην Ενέργεια (σελ. 40-50)

Εικαστικά 5/12: Τι συστατικά έχει η δική σου έκρηξη;

έκρηξη η [ékriksi] Ο33 : 1.ο ακαριαίος, ολοκληρωτικός ή μερικός μετασχηματισμός μιας ουσίας σε αέρια, τα οποία, επίσης ακαριαία, διαστέλλονται σε όγκο πολύ μεγαλύτερο από τον αρχικό τους, προκαλώντας δυνατό κρότο και ισχυρά μηχανικά αποτελέσματα: ~ πυρίτιδας / δυναμίτιδας. || ~ οβίδας / φιάλης υγραερίου. || ακαριαία και ισχυρή θραύση περιβλήματος από εσωτερική δύναμη (πίεση): ~ ατμολέβητα / θερμοσίφωνα. || ~ ηφαιστείου, αιφνίδια έξοδος λάβας από τον κρατήρα του. 2. (μτφ.) α. αιφνίδια έναρξη, εκδήλωση: ~ πυρκαγιάς. ~ πολέμου. ~ διπλωματικού επεισοδίου. ~ πολιτικής κρίσης. β. εκδήλωση συναισθήματος με τρόπο απότομο· ξέσπασμα: ~ θυμού / οργής. γ. μεγάλη και απότομη αύξηση: Πληθυσμιακή / δημογραφική ~.

Ιστορία 5/12: 13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και την οικονομία (μέρος α’)

Στις αρχές του 6ου αιώνα, η αυτοκρατορία αντιμετωπίζει προβλήματα. Γότθοι και Βάνδαλοι απειλούν τα σύνορά της. Ο νέος αυτοκράτορας, ο Ιουστινιανός, κάνει μεταρρυθμίσεις στη διοίκηση και τη νομοθεσία για να αντιμετωπίσει τα εσωτερικά προβλήματα.

 

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα 13 (Βιβλίο σελ. 42) και απαντώ στην ερώτηση 1 σελ. 44 του Βιβλίου

Μαθηματικά 5/12: Μεικτοί Αριθμοί

Σήμερα ξεκινήσαμε να μελετάμε τους Μεικτούς Αριθμούς!

  • Μεικτός ονομάζεται ο αριθμός που αποτελείται από ακέραιο μέρος και κλασματικό μέρος.
  • Ένας μεικτός αριθμός μπορεί να μετατραπεί σε καταχρηστικό κλάσμα και το αντίστροφο.

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 41 ασκ.1

Τετράδιο μαθηματικών:

  1. Μετατρέπω τα παρακάτω κλάσματα σε μεικτούς αριθμούς, αναλύοντάς τα: 18/4, 36/8, 25/4, 72/13, 29/2, 44/5, 128/30

Γλώσσα 5/12: Οι φίλοι γιορτάζουν

Καλή εβδομάδα!

Σήμερα στη Γλώσσα ξεκινήσαμε δυναμικά με ασκήσεις λεξιλογίου και ορθογραφίας (Τ.Ε. σελ. 52 ασκ.8).

Ύστερα, μελετήσαμε το κείμενο «Οι φίλοι γιορτάζουν. Ακτύπη…τα γενέθλια» (Βιβλίο σελ. 82-83). Απαντήσαμε στις ερωτήσεις κατανόησης στη σελ.83.

Στη συνέχεια μελετήσαμε τη δομή που μπορεί να έχει μία πρόσκληση (Βιβλίο σελ. 84-85):

🏡Σπίτι: 

  • Φτιάχνω μια φανταστική πρόσκληση για τα γενέθλιά μου (να γίνει στο τετράδιο γλώσσας).
  • Στο τετράδιο γλώσσας απαντώ στην εξής ερώτηση (με το Burger της επιχειρηματολογίας): Ποια θεωρείς ότι είναι τα 3 πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου και γιατί;
  • Τ.Ε. σελ. 47 ασκ.5 (τα ρήματα είναι: κερδίζω, ανεβαίνω, στριφογυρίζω, παίρνω, διασκεδάζω, οδηγώ, τρακάρω, σκαρφαλώνω, κάνω, μπαίνω, απολαμβάνω)

Γεωγραφία 2/11: Νησιά του Αιγαίου

Τους νομούς και τις πρωτεύουσες των νησιών του Αιγαίου μελετήσαμε σήμερα! ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ nomoi ΝΗΣΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ β' μέρος

🏡Σπίτι: Μαθαίνουμε τους νομούς και τις πρωτεύουσες του Αιγαίου (και που βρίσκονται στον χάρτη παρακαλώ πολύ!)