Ελληνικά

Γλώσσα 20/10: Δίνω οδηγίες

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε στο Βιβλίο σελ. 38-39 το ΄χάρτη του μετρό και τις οδηγίες για σωστή συμπεριφορά.

Οδηγίες δίνονται σε πολλές περιπτώσεις στην καθηµερινή ζωή. Στόχος είναι να
εξυπηρετηθούν συγκεκριµένες ανάγκες των ανθρώπων.

Στις οδηγίες χρησιµοποιούµε:
Οριστικ΄ή (α΄ πληθυντικό πρόσωπο).
Π.χ. Περνάµε το δρόµο από τις διαβάσεις.
Προστακτική
Π.χ. Πέρνα το δρόµο από τις διαβάσεις.
Π.χ. Πέρασε το δρόµο από τις διαβάσεις.
Υποτακτική
Π.χ. Να περνάς το δρόµο από τις διαβάσεις.
Π.χ. Να περάσεις το δρόµο από τις διαβάσεις.

Σπίτι:

  1. Γράφω τέσσερις οδηγίες για το πώς τρ'ωμε ευγενικά σε ένα τραπέζι. Γράφω κάθε οδηγία χρησιμοποιώντας και τους τρεις τρόπους (Οριστική, Υποτακτική, Προστακτική)
  2. Κάνω Χρονική Αντικατάσταση στα ρήματα: να αφήσετε, προσέξτε, να κρατάτε, προχωρήστε.

Ιστορία 19/10: 5. Μεγάλες αλλαγές στη Διοίκηση της Αυτοκρατορίας (μέρος α’)

Τον 3ο αιώνα μ.Χ. τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία κλονίζουν εσωτερικά και εξωτερικά προβλήματα. Ο Διοκλητιανός εφαρμόζει την τετραρχία για τη σωτηρία της. Γρήγορα οι τέσσερις συνάρχοντες συγκρούονται μεταξύ τους.

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 21-22
  • Στο τετράδιο της Ιστορίας απαντώ στην παρακάτω ερώτηση: "Πώς πιστεύεις ότι ένιωθαν οι χριστιανοί που τους καταδίωκαν οι Ρωμαίοι για τη θρησκεία τους; Συμβαίνει κάτι ανάλογο σήμερα;"

Μαθηματικά 19/10: Προβλήματα με προσθέσεις και αφαιρέσεις

Στο σημερινό μας μάθημα ολοκληρώσαμε τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις μελετώντας πότε κάνουμε πρόσθεση και αφαίρεση.

Λύσαμε διάφορα προβλήματα στο τετράδιο προβλημάτων:

  1. Μια πόλη έχει 245.890 κατοίκους. Από αυτούς οι 38.608 είναι παιδιά. Αν γνωρίζουμε ότι οι γυναίκες είναι 342 περισσότερες από τους άνδρες, πόσοι είναι οι γυναίκες και οι άνδρες μαζί;
  2. Τρεις φίλοι, ο Ε. , ο Α. και ο Β. έχουν μαζί 345 ευρώ. Ο Α και ο Β μαζί έχουν 219 ευρώ. Ο Ε. έχει 46 ευρώ περισσότερα από τον Α. Πόσα χρήματα έχει ο καθένας;

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 22 πρόβλημα 4, σελ. 25-26 προβλήματα 1-2

Γλώσσα 19/10: Υπόγειες Διαδρομές (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε το μάθημά μας, αρχικά κάνοντας μια ασκήσεις θηλυκά σε -ος για εξάσκηση στα θηλυκά ουσιαστικά σε -ος.

Στη συνέχεια μελετήσαμε τα αριθμητικά και τις διάφορες κατηγορίες τους (Έγιναν οι ασκήσεις στο Βιβλίο σελ.37):

🏡Σπίτι: Μελετώ τα αριθμητικά στο πινακάκι και τις ασκήσεις που κάναμε και στη συνέχεια κάνω τις ασκήσεις της παρακάτω φωτοτυπίας

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 18/10: 2. Τι πρέπει να κάνω από τώρα; Προετοιμάζομαι

Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία!

Γι' αυτό κι εμείς σήμερα καταγράψαμε όλα όσα πρέπει να κάνουμε πριν γίνει ένας σεισμός ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι.

Ο σεισμός απαιτεί από εμάς εγρήγορση και προετοιμασία. Ας δούμε μερικά tips που θα μας βοηθήσουν να αποφύγουμε τραυματισμούς και θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με ασφάλεια για όλους.

  1. Ενημερώνομαι για το σεισμό!
  2. Συζητώ το πλάνο διαφυγής σε περίπτωση σεισμού.
  3. Εντοπίζω στο χώρο μια ασφαλή θέση στην οποία θα καταφύγω σε περίπτωση σεισμού.
  4. Εντοπίζω τα επικίνδυνα σημεία του ΄χώρου.
  5. Κάνω αλλαγές στο χώρο ώστε να είναι ασφαλής:
  • Στερεώνω καλά τα ράφια και όλα τα βαριά αντικείμενα (π.χ. καθρέφτες, φωτιστικά, ψυγείο κ.ά.)
  • Τοποθετώ τα βαριά αντικείμενα στα χαμηλότερα ράφια.
  • Τοποθετώ τα εύθραυστα αντικείμενα σε ντουλάπια που κλειδώνουν.
  • Έχω τις τσάντες μαζεμένες στο πλάι του θρανίου και λιγότερα πράγματα πάνω στο θρανίο.
  • Αφαιρώ ράφια πάνω από τα κρεβάτια.
  • Επισκευάζω ελαττωματικές καλωδιώσεις ή τυχόν ρωγμές.
  • Τοποθετώ έναν πυροσβεστήρα σε εμφανές σημείο.
  • Ελέγχω εάν λειτουργούν τα κουδούνια/σειρήνες.
  • Τοιχοκολλώ σε εμφανές σημείο λίστα τηλεφώνων κοντινών μου ανθρώπων και μαθαίνω τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

5. Κάνω συχνές ασκήσεις σεισμού.

6. Εφοδιάζομαι με είδη πρώτης ανάγκης και φαρμακείο.

 

Τα παρακάτω βίντεο έχουν πολλές χρήσιμες συμβολές για την προετοιμασία για ένα σεισμό:

 

Φυσική 18/10: 1. Μελετάμε τα μίγματα (μέρος α΄)

Καινούρια ενότητα ξεκινήσαμε σήμερα και αρχίσαμε να μελετάμε τα μίγματα.

Όμως, αρχικά, πρέπει να καταλάβουμε σε ποιες κατηγορίες χωρίζονται τα υλικά σώματα με βάση τα συστατικά τους:

Παρουσίαση του μαθήματος

Παίξε με το κουίζ

Έγιναν: Πορτοκαλί βιβλίο σελ. 30-31

Εικαστικά 17/10: Μπορεί η τέχνη να είναι τρομακτική;

Πριν ζωγραφίσει ο Έντβαρντ Μουνκ αυτό το έργο "η κραυγή", οι περισσότεροι καλλιτέχνες προσπαθούσαν να κάνουν ρεαλιστικά έργα.

Ο Μουνκ, όμως, αποφάσισε να ζωγραφίσει τα συναισθήματά του με έναν τρόπο υπερβολικό και όχι απλά αληθοφανή. Έτσι χρησιμοποίησε χρώματα με μεγάλη αντίθεση, άγριες, καμπύλες γραμμές κι ένα τρομακτικό σκελετωμένο πρόσωπο! Μπορεί να είναι μια απλή εικόνα, αλλά στον θεατή γεννιούνται πολλά ερωτήματα.....

Πάμε να φτιάξουμε λίγο τη διάθεση του αγαπητού μας Μουνκ και να κάνουμε τον πίνακά του όσο γίνεται πιο χαρούμενο!

 

Γλώσσα 17/10: Υπόγειες διαδρομές

Καλή εβδομάδα!

Στο σημερινό μας μάθημα, αρχικά, μελετήσαμε τον τρόπο κλίσης των θηλυκών ουσιαστικών σε -ος (Βιβλίο σελ. 35 ασκ. 4,5,6)

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το κείμενο "Υπόγειες Διαδρομές" σελ. 36, το χωρίσαμε σε παραγράφους και βάλαμε πλαγιότιτλους.

Το Μετρό ή Μητροπολιτικός Σιδηρόδρομος είναι ένα σιδηροδρομικό σύστημα μαζικής μεταφοράς των μεγαλουπόλεων. Η λέξη είναι ελληνικής προέλευσης μετρό (< γαλλική métro < métropolitain< métropole, μεγάλη πόλη < μητρόπολη) και χρησιμοποιήθηκε το 1900 στο Παρίσι για πρώτη φορά σε σχέση με σιδηρόδρομο (Métro de Paris).

Παρουσίαση

Τέλος, μελετήσαμε πώς απαντάμε σε μια ερώτηση κατανόησης.

Σπίτι:

  • Ανάγνωση το κείμενο σελ. 36
  • Μελετώ τα θηλυκά ουσιαστικά σε -ος σελ. 35 και κλίνω στο τετράδιο γλώσσας: η ασφαλής οδός, η πολυτελής είσοδος
  • Απαντώ στο τετράδιο γλώσσας στις ερωτήσεις κατανόησης σελ. 37 ασκ. 1