Ελληνικά

Μοντελοποίηση, συμπερασμός και λήψη αποφάσεων με βάση τα δεδομένα Ε΄ και Στ΄

Πηγή: ΑΡΧΕΙΑ ΙΕΠ

ΤΑΞΗ Ε΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

μορφοποιούν ένα υπολογιστικό φύλλο  εισάγουν απλές σχέσεις υπολογισμού σε ένα υπολογιστικόφύλλο
 χρησιμοποιούν τεχνικές αντιγραφής δεδομένων και μαθηματικών υπολογισμών σε ένα υπολογιστικό φύλλο
 επεξεργάζονται δεδομένα μευπολογιστικά φύλλα εκτελώντας απλές πράξεις και χρησιμοποιώντας
συναρτήσεις
 οπτικοποιούν δεδομένα με απλά γραφήματα χρησιμοποιώντας τα δεδομένα ενός υπολογιστικού
φύλλου
 αναγνωρίζουν ότι τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης «εκπαιδεύονται» με

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 διαχειρίζονται δεδομένα που έχουν καταχωρίσει σε μορφή πίνακα στο υπολογιστικό φύλλο, εισάγουν απλούς υπολογισμούς (π.χ. ποσοστά) και χρησιμοποιούν βασικές συναρτήσεις. Τέλος, μορφοποιούν τα δεδομένα του πίνακα
 δημιουργούν μικρής κλίμακας έρευνα σχετικά με τη διερεύνηση στάσεων και αντιλήψεων των μαθητών/-
τριών με θέματα της καθημερινής ζωής με τη χρήση έντυπων ερωτηματολογίων.
Κωδικοποιούν τις απαντήσεις στο υπολογιστικό φύλλο. Στη συνέχεια επεξεργάζονται τα δεδομένα και οπτικοποιούν με γραφήματα τα αποτελέσματα της έρευνας
 εντοπίζουν στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης (και μηχανικής) σε καθημερινές εφαρμογές που
χρησιμοποιούν, όπως η μηχανή αναζήτησης, η αυτόματη μετάφραση, η αναγνώριση βιομετρικών
χαρακτηριστικών κ.λπ.
 πειραματίζονται με εκπαιδευτικές εφαρμογές ή προσομοιώσεις συστημάτων μηχανικής μάθησης για να
επιλύσουν προβλήματα, να αναγνωρίσουν μοτίβα ή/και να πάρουν αποφάσεις

 

ΤΑΞΗ ΣΤ΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

ταξινομούν τα δεδομένα μιας περιοχής κελιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια
 θέτουν ερωτήματα που μπορούν να απαντηθούν με κατάλληλη επεξεργασία δεδομένων
 αξιοποιούν φίλτρα στα δεδομένα τους
 αξιοποιούν τα γραφήματα ώστε να παρουσιάζουν πληροφορίες και να απαντούν σε απλά ερωτήματα

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

εντοπίζουν δεδομένα μεγάλης κλίμακας σχετικά με ένα θέμα (π.χ. δημογραφικά στοιχεία στο πέρασμα του
χρόνου), θέτουν ερευνητικά ερωτήματα και διαμορφώνουν κατάλληλα το υπολογιστικό φύλλο για να τα
απαντήσουν. Διατυπώνουν υποθέσεις-ερωτήσεις (π.χ. του τύπου «Τι θα συμβεί αν…») και τις απαντούν
εφαρμόζοντας φίλτρα ή άλλη επεξεργασία. Επεξεργάζονται δεδομένα, διατυπώνουν λύσεις και λαμβάνουν
αποφάσεις