Χρήση εφαρμογών, μέσων και υπηρεσιών Ε΄και Στ΄

Πηγή: ΑΡΧΕΙΑ ΙΕΠ

ΤΑΞΗ Ε΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

χρησιμοποιούν τη γραμμή διευθύνσεων για μετάβαση σε δικτυακό τόπο
 εφαρμόζουν φίλτρα για τον καθορισμό του τύπου των αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης
 αναγνωρίζουν τις ποικίλες ψηφιακές μορφές των αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης
 αναφέρουν κριτήρια αξιολόγησης της εγκυρότητας/αξιοπιστίας πληροφοριών
 αξιοποιούν τις δυνατότητες χειρισμού αρχείων ενός λογισμικού
 αξιοποιούν σύνθετες δυνατότητες των προγραμμάτων παρουσίασης
 εντοπίζουν, συλλέγουν και επαναχρησιμοποιούν ψηφιακό περιεχόμενο ποικίλων μορφών και
το εντάσσουν σε πολυτροπικά κείμενα ή/και πολυμεσικά τεχνουργήματα

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

 μεταβαίνουν σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους χρησιμοποιώντας τη διεύθυνσή τους
 εφαρμόζουν φίλτρα για τον καθορισμό του τύπου των αποτελεσμάτων μίας αναζήτησης, αναγνωρίζουν
τις ποικίλες ψηφιακές μορφές των αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης (κείμενο, εικόνα, βίντεο κ.λπ.) και αξιολογούν τα αποτελέσματα ως προς την εγκυρότητα/αξιοπιστία τους αποθηκεύουν και ανακτούν
αρχεία αξιοποιώντας το αντίστοιχο μενού χειρισμού αρχείων. Εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές
χειρισμού αρχείων σε ποικίλα λογισμικά
 δημιουργούν μια παρουσίαση για επιλεγμένο θέμα και αξιοποιούν τις δυνατότητες για διαχείριση
διαφανειών, διάταξη διαφάνειας, εφέ κίνησης, εναλλαγή διαφανειών κ.λπ.
 δημιουργούν πολυτροπικό κείμενο ή πολυμεσικό τεχνούργημα (βίντεο ή σύνθετα κινούμενα σχέδια)
για επιλεγμένο θέμα συνδυάζοντας κατάλληλα πολυμεσικά στοιχεία με χρήση λογισμικού παρουσίασης ή άλλου λογισμικού

ΤΑΞΗ ΣΤ΄

Οι μαθητές/-τριες είναι σε θέση να:

εντοπίζουν περιεχόμενο με εναλλακτικούς τρόπους
 συμμετέχουν σε ομάδα συζήτησης
 δημιουργούν νέο νήμα συζήτησης και παρακολουθούν την εξέλιξή της
 ενσωματώνουν ποικίλες μορφές ψηφιακού περιεχομένου σε αναρτήσεις ή/και αρχεία ψηφιακού περιεχομένου
 χρησιμοποιούν ετικέτες, ετικέτες δίεσης για δημοσίευση και αναζήτηση αναρτήσεων ιστολογίου κ.ά.
 αξιοποιούν σύνθετες δυνατότητες του επεξεργαστή κειμένου
 διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ εγγράφων και παρουσιάσεων

Ενδεικτικές Δραστηριότητες

αναζητούν πληροφορίες με χρήση εναλλακτικών τρόπων (εικόνα, φωνή, QR code κ.ά.)
 συμμετέχουν σε ομάδες συζητήσεων απαντώντας σε μηνύματα άλλων χρηστών και
εκκινώντας νέα νήματα συζήτησης
 επεξεργάζονται ποικίλες  μορφές ψηφιακού περιεχομένου (κείμενο, πολυμέσα, συνδέσμους) και
το αναρτούν σε συζητήσεις, ιστολόγια κ.λπ., με χρήση κατάλληλων ετικετών
 χρησιμοποιούν λογισμικό επεξεργασίας κειμένου για την παράθεση πληροφοριών
(π.χ. σχεδίαση πίνακα για παράθεση πληροφοριών από το Διαδίκτυο, εισαγωγή πλαισίου κειμένου,
διαμόρφωση εικόνωνσελίδας)
 συζητούν για τις ανάγκες που καλύπτουν τα λογισμικά επεξεργασίας κειμένου και παρουσιάσεων