Δραστηριότητα 7 – RamKid school 1

Συνεχίζουμε το παιχνίδι με το πληκτρολόγιο! Με αυτό τον τρόπο μαθαίνουμε το πληκτρολόγιο αλλά και τα γράμματα παίζοντας!

Τι θα χρειαστώ:

  • Υπολογιστή
  • Εκπαιδευτικό λογισμικό RamKid School 1

Ανοίγουμε το RamKid School 1 και παίζουμε με την σειρά τα παιχνίδια:

- Βρες το γράμμα που κρύβεται στις λέξεις!
- Μικρότερο ή μεγαλύτερο και
- Πόσα βήματα πρέπει να κάνει ο λαγός για να φτάσει το καρότο;

Δραστηριότητα 6 – Πληκτρολόγιο – Το Κυνήγι των γραμμάτων – GCompris

Καθώς επιστρέψαμε και πάλι στα σχολεία τα μαθήματα πια γίνονται από κοντά στους υπολογιστές του σχολείου! Με σκοπό να μην χαθεί η συνέχεια των μαθημάτων, καθώς ακόμα η κατάσταση είναι ρευστή και δεν γνωρίζουμε με σιγουριά αν θα μας ξανακλείσουν,  θα σας ανεβάζω στις κυψέλες του μαθήματος και τις δραστηριότητες που κάνουμε στο σχολείο. Έτσι αν κάποιο παιδί απουσιάσει για κάποιο λόγο ή αν επιθυμεί να ξανακάνει κάτι στο σπίτι από αυτά που είδαμε στο σχολείο να έχει αυτή τη δυνατότητα!

Ως επανάληψη αλλά και για να μάθουμε καλύτερα τα γράμματα στο πληκτρολόγιο θα παίξουμε ένα παιχνίδι όπου θα κυνηγάμε γράμματα!

Τι θα χρειαστώ;

  • Υπολογιστή (από tablet ή από κινητό είναι πιο δύσκολο να πραγματοποιηθεί η άσκηση)
  • Εκπαιδευτικό λογισμικό GCompris (οδηγίες εγκατάστασης θα βρείτε εδώ)

Οδηγίες:

Τα γράμματα θα πέφτουν από τον ουρανό και εσείς πρέπει να προλαβαίνετε να πατάτε τα αντίστοιχα κουμπιά στο πληκτρολόγιο ώστε να τα εξαφανίζετε! Όσο περνάτε τις πίστες τόσο θα δυσκολεύει το παιχνίδι και ξαφνικά μπορεί να δείτε μπροστά σας αριθμούς αλλά και Κεφαλαία γράμματα! Υπενθυμίζω ότι τα κεφαλαία γράμματα ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται με το πλήκτρο CapsLock στα αριστερά του πληκτρολογίου σας.
*Προσοχή να έχετε βάλει το πληκτρολόγιο στα Ελληνικά πριν ξεκινήσετε.

  1. Ανοίγουμε το πρόγραμμα GCompris.
  2. Πατάμε την γατούλα με το πληκτρολόγιο.
  3. Στη συνέχεια πατάμε το παιχνίδι με την Πυραμίδα με τα γράμματα Α Ε και ξεκινάμε το κυνήγι των γραμμάτων!

Δραστηριότητα 5 – Santa tracker

Είμαστε μια ανάσα πριν τα Χριστούγεννα οπότε το μάθημα δεν θα μπορούσε να είναι παρά Χριστουγεννιάτικο!

Θα επισκεφθούμε όλοι μαζί την ιστοσελίδα Santa tracker της Google, η οποία έχει πολλές Χριστουγεννιάτικες προκλήσεις και παιχνίδια! Αρχικά θα ασχοληθούμε με το Εργαστήριο Κώδικα που μοιάζει με τα παιχνίδια προγραμματισμού που είχαμε κάνει και στην τάξη. Μπορείτε να κάνετε μέχρι την πίστα 7, μετά δυσκολεύουν αρκετά οι πίστες.

Στη συνέχεια παίξτε όποιο παιχνίδι επιθυμείτε!  Καλή διασκέδαση!

Μην ξεχάσω να σας πω ότι την ημέρα των Χριστουγέννων στην ίδια σελίδα μπορείτε να δείτε την πορεία του Άγιου Βασίλη την ώρα που μοιράζει τα δώρα.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να επισκεφτείτε την σελίδα:

https://santatracker.google.com/

Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα σε όλους και με το καλό να τα ξαναπούμε από κοντά με το νέο έτος! 🙂

 

Δραστηριότητα 4 – Online Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Όταν κάνουμε μια εργασία μαζί με κάποιους συμμαθητές μας λέμε ότι είμαστε μια ομάδα και δουλεύουμε ομαδικά (συνεργατικά)!

Έτσι και στους υπολογιστές μπορούμε να συνεργαστούμε με τους συμμαθητές μας και ας είμαστε μακριά ο ένας από τον άλλο!

Μεγάλη βοήθεια ώστε να πετύχουμε τον σκοπό μας αποτελούν οι σύνδεσμοι (links) του ίντερνετ. Με αυτό τον τρόπο (μέσω συνδέσμων - links) που θα σας στείλω στο μάθημα θα προσπαθήσουμε  να κάνουμε κάτι που δεν προλάβαμε να κάνουμε στις τάξεις μας φέτος...θα στολίσουμε ένα ηλεκτρονικό Χριστουγεννιάτικο δέντρο!

Οι σύνδεσμοι (links) που θα σας στείλω βρίσκονται και παρακάτω:

Αν συνδέεστε από υπολογιστή πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο (link):

https://www.abcya.com/games/make-a-christmas-tree?fbclid=IwAR2QejpEKvciXWvAUPWPQHjbOqj1229JDywdPQmw0xypOp4N_s2j3wjQGz0

Αν συνδέεστε από tablet και κινητά χρησιμοποιήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.whychristmas.com/fun/decorateatree.shtml

Δραστηριότητα 3 – Pixels και οθόνες

Που συναντάμε οθόνες στην καθημερινότητά μας;  Πως λειτουργούν; Κάνουν κακό στα μάτια μας;  Πως μπορούμε να προστατευθούμε;

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα που θα προκύψουν, θα απαντήσουμε γνωρίζοντας ταυτόχρονα την λειτουργία της οθόνης που τόσο χρησιμοποιούμε κάθε ημέρα!

Τα Pixels είναι βασικό μέρος της οθόνης...μια οθόνη μπορεί να αποτελείται από χιλιάδες pixels!

Με την βοήθεια των Pixels και ενός τετραδίου με τετραγωνάκια θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια εικόνα σαν εκείνες που δημιουργούνται στην οθόνη!

   

 

     

Δραστηριότητα 2 – Προγραμματισμός

Αφού γνωρίσαμε και παίξαμε τις πρώτες πίστες με την μαϊμουδίτσα μας μάθαμε και τι είναι η Ακολουθία εντολών σε ένα πρόγραμμα!

Τώρα με την βοήθεια της μαϊμούς θα πάμε στις επόμενες πίστες με το κροκοδειλάκι, την αρκουδίτσα και ίσως φτάσουμε και στις πίστες με την σοφή Κουκουβάγια! Σε αυτές τις πίστες θα μάθουμε και νέες εντολές όπως είναι η Δομή επανάληψης. Χρησιμοποιώντας την Δομή επανάληψης δεν χρειάζεται να βάζουμε πολλές φορές την ίδια εντολή παρά μόνο μια και θα επαναλαμβάνεται μέχρι το τέλος!

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε το παιχνίδι Code Monkey Junior όπου εσείς θα επιλέξετε το σπιτάκι και θα πάτε στις επόμενες πίστες που έχουν ξεκλειδώσει! Καλή επιτυχία!

https://app.codemonkey.com/junior

Code Monkey Junior πίστες

Δραστηριότητα 1 – Προγραμματισμός

Σίγουρα μας αρέσει το παιχνίδι...και σίγουρα μας αρέσουν και οι υπολογιστές! Με αυτή τη δραστηριότητα θα συνδυάσουμε το παιχνίδι με την εκμάθηση προγραμματισμού στους υπολογιστές! Βοηθός μας θα είναι μια πανέξυπνη μαϊμουδίτσα! 

Τι θα χρειαστώ;

  • Υπολογιστή ή tablet
  • Internet

Το παιχνίδι ονομάζεται "Code Monkey"  και θα το βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο (link):

https://app.codemonkey.com/junior/chapters/sequencing/challenges/1Code Monkey Junior