Ελληνικά

ΑΣΚΗΣΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ 22.5.2020 (ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ)

ΓΛΩΣΣΑ 22.5.2020 

ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ. 

Γράψε τα γράμματα που λείπουν στις παρακάτω λέξεις

Αν χρειαστεί βάλε και τόνους

ΘΥΜΑΜΑΙ

 

ΓΛΩΣΣΑ 20.5.2020 ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

ΓΛΩΣΣΑ 20.5.2020 

ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ

ΓΡΑΦΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΟΥ

Στο παρακάτω κείμενο να βάλετε τους τόνους και τα διαλυτικά:

Ο Αινσταιν με την εκπληκτικη ευφυΐα του αποκρυπτογραφησε την αληθεια για την περιστροφη των πλανητων. Λεγεται πως, οταν η Γενικη Θεωρια της Σχετικοτητας παρουσιαστηκε στο κοινο, μονο δωδεκα ανθρωποι σ’ ολοκληρο τον κοσμο μπορουσαν να την καταλαβουν. Ακομα και σημερα ολοι προσπαθουν να εξερευνησουν τον τροπο με τον οποιο σκεφτοταν ο μεγαλος αυτος επιστημονας.

Ο Αινσταιν αφιερωσε ολοκληρη τη ζωη του στην αναζητηση της επιστημονικης αληθειας. Ωστοσο, η ζωη του ηταν ταραγμενη και σκληρη. Επεζησε απο δυο πολεμους και καταδιωχθηκε απο τους ναζι για την εβραικη καταγωγη του.

Ο Αινσταιν ηταν μια ιδιοφυΐα και με τις θεωριες του ανοιξε νεους δρομους στη συγχρονη επιστημονικη σκεψη.

Κύκλωσε όποια λέξη δεν ταιριάζει στη στήλη:

ΣΤΗΛΗ 1                        ΣΤΗΛΗ 2                    ΣΤΗΛΗ 3

μυστήριο                   φαντασία                άνθρωπος

μυστικός                       φανταστικός                ανθρωπιά

μυστρί                            φαντάζομαι                 ανθρώπινος

μυστικότητα                      φαγητό                  ανθρωποειδής

μυστηριώδης                  φάντασμα               ανθρωπότητα

μύτη                                φανταχτερός               άνθρακας

μυστηριακός                     φαντάρος                    άνθος

ΤΕΛΟΣ

 

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 19.5.2020

Γεωγραφία 19.5.2020

Η ζωή στα ποτάμια και τις λίμνες της Ελλάδας

Σήμερα η εργασία μας έχει να κάνει με τη ζωή στα ποτάμια και τις λίμνες της Ελλάδας. Αφού διαβάσεις από το Β.Μ. της Γεωγραφίας το κεφάλαιο 21  και δεις τις παρακάτω πληροφορίες κάνε τις παρακάτω ασκήσεις. (Αν δεν έχεις το Β.Μ. ΠΑΤΑ ΕΔΩ ) 

Με λίγα λόγια το μάθημα σε εικόνες:

 

ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΛΙΜΝΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Πάτησε στις υπογραμμισμένες λέξεις  αν θες να δεις πληροφορίες)

  • Τεχνητές λίμνες για άρδευση: η λίμνη Κερκίνη και η λίμνη του Πηνειού στην Πελοπόννησο. 
  • Τεχνητές λίμνες για ύδρευση: η λίμνη του Μόρνου και του Μαραθώνα για την ύδρευση του λεκανοπεδίου Αττικής.
  • Τεχνητές λίμνες για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας: η λίμνη του Λάδωνα, του Λούρου, του Ταυρωπού, των Κρεμαστών, του Καστρακίου, του Πολύφυτου και του Άραχθου.

ΑΣΚΗΣΗ 1: Με τη βοήθεια της παραπάνω εικόνας βρες σε ποια Γεωγραφικά διαμερίσματα βρίσκονται οι παρακάτω τεχνητές λίμνες και συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα:

 

ΤΕΧΝΗΤΕΣ ΛΙΜΝΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ
1. Κερκίνη
2.Λάδωνα
3. Πηνειού
4.Κρεμαστών
5.Μαραθώνα
6. Ταυρωπού
7. Λούρου
8.Καστρακίου
9. Μόρνου
10. Άραχθου

 

Δυστυχώς όμως…..

Πολλές φορές στην προσπάθειά μας να χρησιμοποιήσουμε το νερό των ποταμών και των λιμνών δημιουργούμε σε αυτό σοβαρά προβλήματα ρύπανσης. Η ρύπανση το κάνει ακατάλληλο για τη ζωή φυτικών και ζωικών οργανισμών και ταυτόχρονα απαγορευτικό για δική μας χρήση.

Ας προβληματιστούμε για τα μέτρα που πρέπει να πάρουμε σήμερα όλοι μας, ώστε να προστατεύσουμε το πολύτιμο αγαθό, το νερό. Ας φτιάξουμε κι εμείς δικούς μας κανόνες, για να είναι προστατέψουμε στο μέλλον τον πλανήτη μας.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΛΑΝΗΤΗ

1.

 

2.

 

3.

 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (bonus 5 πόντοι class dojo): 

Τα χημικά λιπάσματα και τα ζιζανιοκτόνα, που χρησιμοποιούνται στις καλλιέργειες, μεταφέρονται από τη βροχή προς τους ποταμούς και τις λίμνες, με αποτέλεσμα να μολύνονται τα νερά τους. Μια μέθοδος για την αποφυγή της μόλυνσης των νερών των ποταμών και των λιμνών είναι η ανάπτυξη των βιολογικών καλλιεργειών. 

Από το διαδίκτυο ή από το κείμενο παρακάτω, συγκέντρωσε πληροφορίες γι’ αυτές τις βιολογικές καλλιέργειες σχετικά με:

α) το όφελος που έχει η υγεία μας από τα λεγόμενα «βιολογικά» προϊόντα, δηλαδή αν μας κάνουν καλό σε σχέση με τα προϊόντα στα οποία χρησιμοποιούνται χημικά και λιπάσματα

β) την τιμή που αγοράζονται τα προϊόντα αυτά από τους καταναλωτές, μήπως είναι πιο ακριβά;; Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; 

ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΑ ΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;;;

Γράψε στο τετράδιο την απάντησή σου

ΤΕΛΟΣ!!!!

Κινηματογραφική Λέσχη! Σήμερα μιλήσαμε για τον Σαρλό!

Σήμερα στο μάθημα webex κάναμε Κινηματογραφική Λέσχη.

Πρώτα ακούσαμε μόνο τη μουσική επένδυση του αποσπάσματος και καναμε υποθέσεις για το τι μπορεί να δούμε, μετά είδαμε το απόσπασμα από την ταινία The kid και συζητήσαμε μετά την προβολή για τα νοήματα του αποσπάσματος, σχολιάσαμε την απουσία ομιλίας (βωβός κινηματογράφος) και γράψαμε λέξεις που μας ήρθαν στο μυαλό βλέποντας το απόσπασμα.

παράξενο μουστάκι

καπέλο

αστυνομικός

φτώχεια

πονηριά

πέτρες

τζάμι

γυαλί

κόλλα

λεφτά

πορτοφόλι

παράξενα ρούχα

σπίτι παλιό

παλιά εποχή

απελπισία

Είδαμε μια παρουσίαση για τη ζωή του ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ-convertedΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ και συζητήσαμε για τη συνέχεια του αποσπάσματος.

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΔΩ:  

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ: 

ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 14.5.2020

ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΜΠΤΗΣ 14.5.2020

ΙΣΤΟΡΙΑ- ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΜΑΘΗΜΑ 24

Όνομα μαθητή/τριας: 

ΔΙΑΒΑΖΩ ΞΑΝΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ 24 από το Β.Μ (σελ. 73)  αν δεν εχω το βιβλίο ψάχνω ΕΔΩ

ΒΛΕΠΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ:  EIKONOMAXIA_WEBEX_13.5.2020-converted

ΚΑΙ ΚΑΝΩ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (Αντιγράφω στο τετράδιό μου και στέλνω τη φωτογραφία στη δασκάλα μου)

Α. Γράψε τις αποφάσεις που πήραν οι δύο αυτοκράτορες Λέων Γ΄ Ίσαυρος και Κωνσταντίνος ο Ε΄ ο Ίσαυρος. 

1.

 

2.

 

Β. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ  ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ 

(διχασμός,  ζωή, κληρικούς, εικονολατρών, αναταραχή, ψηφιδωτά, Λέοντα Γ΄, ανυποχώρητες,  εικονομάχους, Κωνσταντίνου Ε΄, χώρισαν, εικονολάτρες, φυλακίστηκαν, μοναστήρια)

Οι αποφάσεις του                        και του γιου του                              , καθώς και τα διοικητικά μέτρα για την εκκλησία, πάρθηκαν χωρίς προηγούμενη ενημέρωση και διαφώτιση του πληθυσμού. Γι’ αυτό δημιούργησαν                          στους κληρικούς και στον λαό και τον                         σε δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις:

  • τους                                      , που στήριζαν τις αποφάσεις του αυτοκράτορα και
  • τους                                     , που υπερασπίζονταν τη λατρεία των εικόνων.

Και οι δυο πλευρές ήταν                               και υποστήριζαν με φανατισμό τις απόψεις τους. Ο                  αυτός κράτησε έναν περίπου αιώνα και είχε δυσάρεστες συνέπειες για όλους. Στη διάρκειά του πολλοί άνθρωποι έχασαν τη                τους και άλλοι                       ή εξορίστηκαν. Ναοί και                 έκλεισαν και πολλές εικόνες,     

                         και έργα τέχνης καταστράφηκαν. Διαταράχτηκαν ακόμη οι σχέσεις ανάμεσα στο Βυζάντιο και τη Δυτική εκκλησία, η οποία τάχτηκε με το μέρος των                            .

 Γ. Γράψε δίπλα από κάθε πρόταση Σ ή Λ. (Σ αν αυτό που λέει η πρόταση είναι σωστό και Λ αν αυτό που λέει είναι Λάθος. 

α. Ο Λέων ο Ίσαυρος υποστήριζε την αναστήλωση των εικόνων.  Σ/Λ

β. Η Εικονομαχία ήταν μια εσωτερική κρίση του Βυζαντινού κράτους.  Σ/Λ

γ. Η αυτοκράτειρα Θεοδώρα έδωσε λύση στη διαμάχη.  Σ/Λ

δ. Η Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος αποφάσισε την κατάργηση των εικόνων.  Σ/Λ

ε. Την αναστήλωση των εικόνων την γιορτάζει η Χριστιανοσύνη την Κυριακή της Ορθοδοξίας.    Σ/Λ

στ. Σύμφωνα με την απόφαση της Οικουμενικής συνόδου η λατρεία των εικόνων ήταν προς το υλικό από το οποίο ήταν φτιαγμένες και όχι προς το πρόσωπο που απεικόνιζαν.    Σ/Λ

ΤΕΛΟΣ!!! 

 

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ WEBEX 13.5.2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Δείτε παρακάτω μια σύντομη ιστορική αναδρομή σε όσα έχουμε κάνει στην Ιστορία από την αρχή της χρονιάς!

Προετοιμασία για το μάθημα webex της Τετάρτης (13.5.2020)-converted

 

Ασκήσεις στο μάθημα WEBEX 11.5.2020 (Μαθηματικά-για όσους μπαίνουν από τάμπλετ)

(Θα αντιγράψετε τις ασκήσεις στο τετράδιο και θα μου τις στείλετε με φωτογραφία)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 12.5.2020 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΧΘΕΣΙΝΟ ΜΑΘΗΜΑ WEBEX 

Ξανά η θεωρία με μια εικόνα (εσείς θα το κάνετε μόνο σε δεκαδικούς αριθμούς)

(Εικόνα από Ψηφιακή Τάξη)

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1) Βάλτε το σύμβολο ανισότητας (< , > , =) στους παρακάτω δεκαδικούς:

4,321  <    5,321   

0,346       0,134   

0,456       0,478

0,209       0,208     

0,210       0,21   

0,569        0,579

2)  Στρογγυλοποιώ τους παρακάτω δεκαδικούς στα δέκατα:

3,456 : 3,500 (γιατί μετά το 4 ο αριθμός είναι το 5 και  ανήκει στη 2η ομάδα)

 0,427 :       

 0,125 : 

0,509 :   

0,098 :   

0,812  : 

3)  Στρογγυλοποιώ τους παρακάτω δεκαδικούς στα εκατοστά:

2,389 :    2,390 γιατί μετά το 8 ο αριθμός είναι 9 (2η ομάδα)    

5,091 :        

0,987 : 

0,306 :   

1,857 :   

1,204 :

ΑΣΚΗΣΗ WEBEX ΓΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ (για όσους μπαίνουν από τάμπλετ) (8.5.2020)

ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΛΥΝΩ

Ονοματεπώνυμο:

Ημερομηνία:

ΔΕΚΑΔΙΚΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΕΚΑΔΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ (με κόκκινα τα παραδείγματα)

  1. Συμπληρώστε τον πίνακα, όπως στο παράδειγμα.
χρήματα συμμιγής ακέραιος κλάσμα διαίρεση δεκαδικός
5 € 16 λ. 5 €   16 λ. 516 λ.   516/100 516:100 5,16 €
7 € 2 λ. 702 λ    
18 € 9 λ.         18,09 
48 € 70 λ.     4870/100    
13 € 13 λ.       1313:100  

 Βάλτε σε σειρά τους δεκαδικούς αριθμούς από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.

 0,76      45,18          0,706           12,67           45,09           12,7             0,8

Απάντηση από τον μικρότερο στον μεγαλύτερο:

 

  1. Μετατρέψτε τους δεκαδικούς αριθμούς σε δεκαδικά κλάσματα.

8,75 = 875/100          0,098 = ………        30,234 = …………              70,4 = ………