Ενημερώθηκε στις 15 Ιουνίου, 2020
2020 Stem Discovery Campaign
Δημοσίευση των δράσεων μας στο 2020 Stem Discovery Campaign blog ( Καλύτερες πρακτικές διδασκαλίας STEm) : ME The A.I #2.0: Artificial Intelligence Activity
Ενημερώθηκε στις 15 Ιουνίου, 2020
Έξυπνα Αυτοκίνητα με τα ρομπότ Edison
Ενημερώθηκε στις 24 Απριλίου, 2020
Εκπαίδευση μιας Μηχανής Μάθησης για αναγνώριση ακατάλληλων/κατάλληλων εικόνων (Μέρος 3)
Οι μαθητές ολοκλήρωσαν τον προγραμματισμό σε Scratch της εφαρμογή τους αναγνώρισης και κατηγοριοποίησης εικόνων σε αβλαβείς ή επιβλαβείς . Τρέξανε και δοκίμασαν το μοντέλο τους, τροφοδοτώντας το με διάφορες εικόνες.
Αποτελέσματα: το μοντέλο είχε καλά αποτελέσματα συγκρίνοντας εικόνες με διαφορετικά σχήματα ή και χρώματα αλλά δυσκολεύονταν να κατηγοριοποιήσει εικόνες με το ίδιο σχήμα και χρώμα αλλά με διαφορετική έκφραση.
Ενημερώθηκε στις 24 Απριλίου, 2020
Εκπαίδευση μιας Μηχανής Μάθησης για αναγνώριση ακατάλληλων/κατάλληλων εικόνων (Μέρος 2)
Οι μαθητές χρησιμοποίησαν όλες τις εικόνες τις οποίες είχαν αναρτήσει τα συνεργαζόμενα σχολεία στο συνεργατικό Wakelet για να τροφοδοτήσουν με δεδομένα το μοντέλο Μηχανικής Μάθησης "SID 2020" στην πλατφόρμα https://machinelearningforkids.co.uk. Το μοντέλο αυτό έχει ως στόχο να αναγνωρίσει επιβλαβείς από αβλαβείς εικόνες
Στη συνέχεια οι μαθητές ξεκίνησαν να προγραμματίζουν στο Scratch ένα πρόγραμμα το οποίο θα χρησιμοποιεί το Μοντέλο Μηχανικής Μάθησης "SID 2020" που εκπαίδευσαν στο να αναγνωρίζει νέες εικόνες και να τις κατηγοριοποιεί σε επιβλαβείς και αβλαβείς. Η δράση αυτή θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν καλύτερα τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να ανιχνεύσουν κατάλληλο από ακατάλληλο περιεχόμενο, όπως είδαν τον προηγούμενο μήνα κατά την διάρκεια της δράσης "Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινή ζωή μας"
Το πρόγραμμα στο Scratch βασίζεται στο σενάριο ¨Αυτοκίνητο ή Φλιτζάνι" από το https://machinelearningforkids.co.uk/#!/worksheets.
Ενημερώθηκε στις 12 Φεβρουαρίου, 2020
Συνεργατική Δράση: η Τ.Ν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (Μέρος1)
Ο στόχος της δράσης είναι να συνεργαστούν οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο και να δημιουργήσουν/προγραμματίσουν ένα απλό μοντέλο Μηχανικής Μάθησης που να αναγνωρίζει εικόνες με κατάλληλο ή ακατάλληλο περιεχόμενο για παιδιά . Τα συνεργαζόμενα σχολεία σε πρώτη φάση θα προτείνουν 2-3 εικόνες σχετικές με θετικό και 2-3 αντίστοιχα με αρνητικό περιεχόμενο και να το αναρτήσουν στο κοινό παρακάτω wakelet ( ΕΔΩ db7c371)
Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την κλίμακα PEGI, τα ηλικιακά επίπεδα (3, 7, 12, 16 και 18) και τις διάφορες ενδείξεις για καταλληλότητα του περιεχομένου του παιχνιδιού όσον αφορά την προστασία των ανηλίκων. Αναζήτησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια (Fortnite, Minecraft..) τις αντίστοιχες ενδείξεις και διαπίστωσαν ότι δεν ήταν αυτές που περίμεναν. Στην συνέχεια πρόσθεσαν εικόνες emojies οι οποίες παραπέμπουν σε κατάλληλο ή ακατάλληλο περιεχόμενο στο συνεργατικό wakelet.
Δημοσιεύτηκε στις 29 Ιανουαρίου, 2020
Το διαδίκτυο των πάντων (Internet of Thing) , τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) και η Τεχνητή Νοημοσύνη στην ζωή μας.
Παρακολουθήσουμε βίντεο (από συλλογή που δημιουργήθηκε για αυτόν τον σκοπό ΕΔΩ) και προκλήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις επιπτώσεις της στην καθημερινή μας ζωή. Πραγματοποιήσαμε επίσης κάποια πειράματα με τον Βοηθό της Google (Google Assistant) ζητώντας του να μας πει ένα αστείο, για να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως τι αναμένουμε από τον καιρό σήμερα.
Ενημερώθηκε στις 19 Ιανουαρίου, 2020
Δράσεις Ασφάλεια στο Διαδίκτυο- Μέρος 1ο
Οι μαθητές και αυτή τη χρονιά παίρνουν ενεργά μέρος σε δράσεις με στόχο την ενημέρωσή τους σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια, ανταλλαγή απόψεων, σκέψεων και εμπειριών αποτελούν τις πρώτες μας δράσεις.
Ενημερώθηκε στις 19 Ιανουαρίου, 2020
Το Στ2, Στ’3 και τα συνεργαζόμενα σχολεία κατάφεραν να σπάσουν τον κώδικα!
Τα συνεργαζόμενα σχολεία όπως και τα τμήματα του Στ'2 και Στ3 αποδέχτηκαν την πρόκληση του ΣΤ'1 του σχολείου μας και κατάφεραν να σπάσουν τον δυαδικό κώδικα ο οποίος είχε κωδικοποιηθεί από τους ίδιους τους μαθητές χρησιμοποιώντας μια κατασκευή ηλεκτρικού κυκλώματος. Οι μαθητές των Στ1 και Στ2 είχαν επίσης και εκείνοι την ευκαιρία να πειραματιστούν στο δυαδικό σύστημα και να κατανοήσουν εμπειρικά τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει στην αρχή του έτους σχετικά με την λειτουργία του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Bit, Byte, KByte, MByte, GByte, TByte).
Ενημερώθηκε στις 19 Ιανουαρίου, 2020
Σπάσε τον κώδικα
Σε συνέχεια της δραστηριότητας κατασκευής Χριστουγεννιάτικων καρτών με ηλεκτρονικά κυκλώματα, οι μαθητές χρησιμοποίησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα για να κωδικοποιήσουν στο δυαδικό σύστημα 3 λέξεις. Στην συνέχεια προκάλεσαν τα συνεργαζόμενα σχολεία να αποκωδικοποιήσουν το μήνυμα.
Ήταν η πρώτη δράση του 2020 και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν εμπειρικά τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει στην αρχή του έτους σχετικά με την λειτουργία του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Bit, Byte, KByte, MByte, GByte, TByte).
Ενημερώθηκε στις 6 Ιανουαρίου, 2020
Χριστουγεννιάτικες κάρτες με Ηλεκτρικά Κυκλώματα
Δράση συνδιδασκαλίας STEM με την με την δασκάλα της τάξης, κα. Σωτηρία: οι μαθητές, υπό την καθοδήγησή των δύο εκπαιδευτικών δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα, φωτίζοντας τις Χριστουγεννιάτικες κάρτες τους. Ο ηλεκτρισμός και τα ηλεκτρικά κυκλώματα αποτελούν ύλη της ΣΤ' βάση του Αναλυτικού Προγράμματος σπουδών και βασικό μέρος των ηλεκτρονικών υπολογιστών,όπως είχαν ήδη γνωρίσει οι μαθητές κατά των δράσεων του Σεπτεμβρίου!
Καλά Χριστούγεννα και καλή Χρονιά!