Γλώσσα 17/10: Επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 2

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο σε όσα κάναμε στην ενότητα 2 της Γλώσσας: επίθετα, επιθετικοί προσδιορισμοί, τοπικοί προσδιορισμοί, θηλυκά ουσιαστικά σε -ος και -η, συντομογραφίες και αρκτικόλεξα, λεξιλόγιο σχετικό με Κατοικίες, μικρές αγγελίες, ανάπτυξη παραγράφου.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 334-35-36 και Τ.Ε. σελ. 23-24

🏡Σπίτι: Επαναληπτικές Ασκήσεις 2

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!

  • Την Τετάρτη 22/10 έχουμε το Επαναληπτικό της Γλώσσας ενότητα 2  . Μελετώ: επίθετα, κλίση θηλυκών ουσιαστικών σε -ος και -η, επιθετικοί, χρονικοί και τοπικοί προσδιορισμοί, αγγελίες, μέρη παραγράφου αρκτικόλεξα, λεξιλόγιο κεφαλαίου)

Μαθηματικά 17/10: Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών (μέρος α’)

Τελευταία Πράξη: ΔΙΑΙΡΕΣΗ! 

Θυμηθήκαμε από πέρυσι πώς κάνουμε διαφορετικές διαιρέσεις:

ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ Α': Συνεχίζω μια ατελή διαίρεση

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Β': Ο Διαιρετέος είναι μικρότερος από τον διαιρέτη

Έγιναν: Εξάσκηση στο τετράδιο Μαθηματικών

🏡Σπίτι: Τετράδιο μαθηματικών

  1. Κάνω κάθετα τις διαιρέσεις και τις δοκιμές τους.

α. 18:5= ......   β. 3:8=.......  γ. 235:8= .......

δ. 1:12= ........    ε. 84: 16= ........ στ. 957:12=.......

ζ. 1.024:5=.... η. 182:35=.....    θ. 455:125=........

2. Λύνω με επιμεριστική ιδιότητα, όπως στο παράδειγμα:

α. (15 + 20) : 5= (15 : 5) + (20: 5 )= 3 + 4 =7

β. (24+28) : 4=

γ. (60 - 36) : 12=

δ. (642 -336) : 6=

ε. (471 + 843) : 3=

3. Προβλήματα

Φυσικά 16/10: Επανάληψη στην Πίεση

Σήμερα τελειώσαμε το τεύχος της Ε' δημοτικού, κάνοντας ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις.

4. Πίεση – Φυσική και Χημεία για το Γυμνάσιο

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 195-196 και πίεση ασκήσεις

Εξάσκηση:

💡κουίζ 1

💡κουίζ 2

💡κουίζ 3

🏡Σπίτι: σελ. 197 ασκ. 1-2

Γλώσσα 16/10: Κύριε, μας ενοχλείτε….

Όταν κανείς τριγυρίζει στους δρόμους της Αθήνας, παντού γύρω του αντικρύζει πολυκατοικίες. Όμως, η συνύπαρξη των ενοίκων στην πολυκατοικία μπορεί να γίνει δύσκολη και η ανθρώπινη παρουσία να ενοχλεί περισσότερο και από τους θορύβους της πόλης...

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε πώς κλίνονται τα θηλυκά ουσιαστικά σε -ος και -η.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 32-33 και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι:

    • Απαντώ στο τετράδιο γραπτού λόγου με τη μορφή Burger παραγράφου: (θεματική πρόταση) Πιστεύεις ότι πρέπει να τηρούνται οι κανονισμοί της πολυκατοικίας; (Λεπτομέρειες) Γιατί; (Κατακλείδα) Εσύ τους τηρείς;
    • Κλίνω στο τετράδιο γλώσσας: η ξύλινη κιβωτός, η υδροστατική πίεση, η αυστηρή μέθοδος, η παρούσα κυβέρνηση
    • ασκήσεις προσδιορισμοί
    • Ορθογραφία: Τα αρκτικόλεξα της ημέρας

*Διαγώνισμα Γλώσσας την Τετάρτη 22/10 στην ενότητα 2. Μελετώ: επίθετα, κλίση θηλυκών ουσιαστικών σε -ος και -η, επιθετικοί, χρονικοί και τοπικοί προσδιορισμοί, αγγελίες, μέρη παραγράφου, αρκτικόλεξα, λεξιλόγιο κεφαλαίου)

NEURO - Bruno Bozzetto

Εργαστήριο Δεξιοτήτων 15/10: Ξεκλειδώνοντας τη διαφήμιση

Στις μέρες μας η διαφήμιση παρουσιάζεται παντού: στις εφημερίδες, στα περιοδικά, στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, στο διαδίκτυο, στους τοίχους(αφίσες)
Η διαφήμιση πληροφορεί και ενημερώνει για τα προϊόντα που υπάρχουν στην αγορά. Βέβαια το κάνει τις περισσότερες φορές ελκυστικά για να πείσει τον καταναλωτή να τα αγοράσει.

Τηλεοπτική Διαφήμιση

 

Έντυπη διαφήμιση

Γεωγραφία 15/10: Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης

Όπως είδαμε στο κεφ. 2, έχουμε χωρίσει την γη σε "οριζόντιες" γραμμές (τους παράλληλους κύκλους) και κάθετες" γραμμές (τους μεσημβρινούς). Οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί αποτελούν τις συντεταγμένες της Γης.

Αυτές βέβαια δεν έχουν σχεδιαστεί για να παίζουμε με την υδρόγειο σφαίρα. Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι για την δημιουργία τους:
1) Ένας βασικός λόγος είναι για να τακτοποιούμε καλύτερα τις ώρες της ημέρας σε κάθε περιοχή. Έτσι, ανάλογα με το πόσο απέχει (δυτικά ή ανατολικά) από το Γκρήνουιτς κάθε χώρα, έχει και την δική της ώρα.
2) Με την βοήθεια των συντεταγμένων μπορούμε να εντοπίσουμε οποιοδήποτε σημείο πάνω στην Γη, με μεγάλη ακρίβεια.

Για παράδειγμα: Έστω ότι μας ειδοποιούν πως υπάρχει ένας ναυαγός κάπου στον Ειρηνικό ωκεανό.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 18-20 και δραστηριότητα τάξης

Εξάσκηση: κουίζ1

🏡Σπίτι:

Μαθηματικά 15/10: Εξάσκηση στις ιδιότητες των πράξεων

Καθώς ολοκληρώσαμε τις ιδιότητες, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να κάνουμε εξάσκηση σε όλες μαζί: ιδιότητες των πράξεων εξάσκηση

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17-18 άσκηση 1-2-4, πρόβλημα 2

Γλώσσα 15/10: Περιγραφή κτίσματος- Τοπικοί Προσδιορισμοί

Σήμερα μελετήσαμε πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα.

Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε τους τοπικούς προσδιορισμούς. 

Έγιναν:  Τ.Ε. σελ. 22-23 ασκ.4, τετράδιο γραπτού λόγου και τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: 

 

Φυσικά 14/10: Ατμοσφαιρική Πίεση

Η γη περιβάλλεται από ένα τεράστιο αέρινο κάλυμμα: την ατμόσφαιρα. Πρόκειται για ένα μείγμα αερίων, τον γνωστό μας ατμοσφαιρικό αέρα. Ο αέρας είναι διαφανής και ίσως αυτό μας δίνει την εντύπωση πως δεν έχει και ιδιαίτερη επίδραση στη ζωή μας. Κι όμως! Ο αέρας που μας περιβάλλει έχει μάζα και από τη γη ασκείται σε αυτόν η δύναμη του βάρους. Επομένως, όπως συμβαίνει με όλα τα ρευστά σώματα, ασκεί πίεση σε κάθε επιφάνεια που βρίσκεται μέσα σ’ αυτόν. Η πίεση αυτή ονομάζεται ατμοσφαιρική πίεση.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 194-197

🏡Σπίτι: Μελετώ όλα όσα γράψαμε και σελ. 197 ασκ.3

Ιστορία 14/10 : Β1. Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου

Μέσα σε δυο αιώνες (15ος - 17ος αιώνας) οι Οθωμανοί Τούρκοι κατέκτησαν ολόκληρη σχεδόν την ελληνική Χερσόνησο. Έτσι δημιούργησαν ένα τεράστιο κράτος που εκτεινόταν από από την Κεντρική Ευρώπη ως την Βόρεια Αφρική και από την Περσία ως την Ουγγαρία.
Σ' αυτό το κράτος ζούσαν πολλοί λαοί (Έλληνες, Σλάβοι, Αλβανοί, Αιγύπτιοι, Άραβες, κλπ.) οι οποίοι ανήκαν σε αρκετές θρησκείες (Χριστιανοί, Αρμένιοι,  Εβραίοι, Μουσουλμάνοι).

Τους ορθόδοξους χριστιανούς στην επικράτεια της οθωμανικής αυτοκρατορίας οι Τούρκοι τους ονόμαζαν Ρουμ (που βγαίνει από την λέξη "Ρωμαίος").

Ορισμένες όμως περιοχές παρέμειναν, ήδη από το 1204, για μεγαλύτερο ή μικρότερο χρονικό διάστημα στην κυριαρχία των Λατίνων και κυρίως των Βενετών, των Γενουατών και των Φράγκων.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 26-31

Εξάσκηση: κουίζ

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ Βιβλίο σελ. 26-31
  • Απαντώ στη δραστηριότητα των ερωτήσεων κατανόησης

Το παιδομάζωμα