Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαιδευσής και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Πειραιά δημιουργεί ένα ιστολόγιο για τους μαθητές του με σκοπό την διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας την περίοδο της πανδημίας με την προσφορά χρήσιμου και ενδιαφέροντος υλικού για επανάληψη της ύλης και δημιουργική απασχόληση.
1.Κατηγορία: έπιπλο 2.Χρώμα: μαύρο 3.Σχήμα/Υλικό: ορθογώνιο, μεταλλικό 4.Αφή: σκληρό 5.Γεύση: - 6.Βάρος/Μέγεθος: βαρύ και μεγάλο 7.Χρήση: για να κοιμόμαστε 8.Άλλες ιδιότητες: είναι μονό ή διπλό
Μπάλα
1.Κατηγορία: παιχνίδι 2.Χρώμα: Άσπρη και μαύρη 3.Σχήμα: στρογγυλή 4.Αφή: σκληρή 5.Γεύση: - 6.Βάρος/Μέγεθος: ελαφριά, μεσαίο μέγεθος 7.Χρήση: για να παίζουμε 8.Άλλες ιδιότητες:-
Γάτα
1.Κατηγορία: κατοικίδιο 2.Κατοικία: ζει κοντά στον άνθρωπο 3.Εμφάνιση: έχει μυτερά αυτιά, γαλάζια ματάκια και μακρυά μουστάκια 4.Μέγεθος: είναι μικρή 5.Αφή: έχει απαλό τρίχωμα 6.Χρώμα: άσπρο 7. Χρησιμότητα: μας κάνει παρέα 8. Συναισθήματα: είμαι χαρούμενος γιατί παίζω με τη γατούλα
Με τα παραπάνω χαρακτηριστικά μπορώ να κάνω ωραίες προτασούλες.
π.χ. Η γατούλα είναι ενα πολύ όμορφο κατοικίδιο που ζεί κοντά στον άνθρωπο, έχει τέσσερα ποδαράκια, μυτερά αυτια, όμορφα ματάκια και μια μακρυά φουντωτή ουρίτσα. Είναι μικρούλα και μου αρέσει να τη χαιδεύω γιατί έχει απαλό άσπρο τρίχωμα. Μου κάνει παρέα και πολλές φορές παίζουμε μαζί.
Στο σημερινό μάθημα θα ασχοληθούμε με την πυραμίδα των τροφών.
Αφου παρακολουθήσετε το βίντεο στην συνέχεια στο τετράδιο σας θέλω να δημιουργήσετε την δική σας πυραμίδα με την σωστή σειρά των ομάδων των τροφίμων. Δίπλα σε κάθε ομάδα αναφέρετε ενδεικτικά 2 τρόφιμα.
σήμερα θα συνεχίσουμε τη θεματική του χρονικού προσανατολισμού (2) και πιο συγκεκριμένα την ενότητα: Χθες - Σήμερα- Αύριο. Το φυλλάδιο περιλαμβάνει τη διδακτική ενότητα και δυο δραστηριότητες. Στη μια άσκηση σας δίνονται οι μέρες της εβδομάδας και χρειάζεται να βρείτε ποια μέρα ήταν το χθες και ποια θα είναι το αύριο και στη δεύτερη δραστηριότητα θα διαβάσετε το ημερολόγιο ενός κοριτσιού, της Χρύσας και θα απαντήσετε στις ερωτήσεις. Χρειάζεται να βρείτε πότε έκανε τις διαφορετικές δραστηριότητες η Χρύσα, διαβάζοντας το ημερολόγιό της.
Στο παρακάτω ολιγόλεπτο βίντεο παρουσιάζονται οι δύο βασικές τεχνικές με τις οποίες δουλεύουν οι μαθητές μας στο εργαστήριο Κεραμικής και ο συνδυασμός τους:
Η τσιμπιτή μέθοδος
Η μέθοδος με μακαρόνι και
Η μικτή μέθοδος
Μπορείτε γονείς και μαθητές να παρακολουθήσετε τη διαδικασία και να προσαρμόσετε τις τεχνικές αυτές αντικαθιστώντας τον πηλό με αλατοζύμη, μιας και στο σπίτι θα ακολουθήσετε τις προτάσεις των καθηγητριών σας για να φτιάξετε διάφορες κατασκευές από τον "σπιτικό" αυτό πηλό.
Σκοπός μας είναι να υπενθυμίσουμε στους μαθητές μας τα υλικά και τις βασικές τεχνικές που διδάσκονται.
Πρόταση: Παρακολουθήστε το βίντεο σε τρία μέρη, διαφορετικές ημέρες και όσο συχνά το κρίνετε σκόπιμο.
- παρακολουθήστε την τσιμπιτή μέθοδο (μέχρι το 3.15') και στη συνέχεια δημιουργήστε το αντικείμενο που δείχνει το βίντεο με την μέθοδο αυτή
- παρακολουθήστε την μέθοδο με μακαρόνι (μέχρι το 8.16') και στη συνέχεια δημιουργήστε το αντικείμενο που δείχνει το βίντεο με την μέθοδο αυτή
- παρακολουθήστε τη μικτή μέθοδο (μέχρι το 9.20') και στη συνέχεια δημιουργήστε ένα νέο αντικείμενο.
Η εξοικείωση με το υλικό είναι πολύ σημαντική, οπότε βρείτε χρόνο και διάθεση να ζυμώσετε και να δημιουργήσετε μαζί κάθε μέρα ολοκληρώνοντας ένα αντικείμενο. Εντάξτε το παιχνίδι με τον "σπιτικό" πηλό στην καθημερινότητά σας και στο πρόγραμμα της ημέρας σας.
Κρατήστε τα έργα σας να τα δούμε μαζί όταν ξεκινήσει πάλι το σχολείο!
Φροντίστε να εργάζεστε σε καθαρό πάγκο εργασίας με τα απαραίτητα υλικά τακτοποιημένα για να μείνετε συγκεντρωμένοι στη δημιουργία σας.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!
Δημιουργός βίντεο: Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, Διεύθυνση Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ξεκινάμε την εβδομάδα μας με μια από τις σημαντικότερες ενότητες. Θέλω να δώσετε προσοχή! Τι γιορτάζουμε σε λίγες μέρες; Μα φυσικά τα Χριστούγεννα.. Τι σημαίνει όμως η λέξη Χριστούγεννα; Τι κρύβει μέσα της; Πού και πότε έγιναν όλα αυτά; Όλα τα παιδιά πρέπει να τα ξέρουν. Για να καταλαβαίνουν γιατί κάτω από το δέντρο έχουμε μια φάτνη, γιατί είμαστε όλοι χαρούμενοι, γιατί πρέπει να κάνουμε καλές πράξεις και να δείχνουμε την αγάπη μας..
Στις 25 Δεκεμβρίου λοιπόν γεννήθηκε ο Χριστός σε μια φάτνη φτωχικά ανάμεσα στα ζωάκια, για να μας δείξει πως όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα όλα μπορούν να γίνουν. Για να μας θυμίζει ότι δεν έχουν νόημα τα λεφτά, αλλά η αγάπη μέσα στο σπίτι μας και η καλή μας καρδιά!
Καλά μου παιδιά, θα ήθελα πολύ να διαβάσετε αυτές τις σελίδες που ανεβάζω και να προσπαθήσετε να κάνετε τις ασκήσεις σας! Δείτε το σαν παιχνίδι! Και αρχίστε να μετράτε αντίστροφα! Σε 11 μέρες από τώρα έχουμε Χριστούγεννα!
Αγαπημένα μας παιδιά σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης, βρήκαμε για εσάς ένα όμορφο βιντεάκι που θα σας βοηθήσει να ξεκουράσετε την πλάτη σας και να βελτιώσετε την στάση του σώματός σας.
Οι ασκήσεις αυτές είναι απλές, δεν χρειάζονται εξοπλισμό και μπορείτε να τις κάνετε παρέα με την οικογένεια σας.
Από τα κομμάτια του παζλ, κάποια έχουν γεωμετρικά σχήματα και κάποια χριστουγεννιάτικο θέμα. Αντιστοίχισε τα κομμάτια στις δυο κατηγορίες και εμφάνισε την εικόνα ενός κεραμικού αγγείου.