2ο βιβλίο: ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=sGu20No2b_g&feature=emb_logo

1η αποστολή: Κάναμε τηλεδιάσκεψη με το Νηπιαγωγείο "Κυκλάμινο" της Κύπρου, γνωριστήκαμε με τα παιδιάκαι παίξαμε ένα παιχνίδι. Γυρίσαμε έναν τροχό, μας έτυχε το χρώμα μπλε και τα παιδιά έπρεπε να φέρουν 5 μπλε αντικείμενα από την τάξη μας. Στην Κύπρο έτυχε το ροζ, τα παιδιά έπρεπε να φέρουν 2 ροζ αντικείμενα από την τάξη τους.

   

Τα παιδιά με τα μπλε αντικείμενα που συνέλλεξαν έφτιαξαν μια θάλασσα, ένα πλοίο και έναν φάρο.

1ο βιβλίο: Έλμερ

Αφού διαβάσαμε το πρώτο βιβλίο του προγράμματος, "ο Έλμερ" είχαμε να υλοποιήσουμε κάποιες αποστολές.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0

1η αποστολή: Δημιουργήσαμε έναν τρισδιάστατο Έλμερ με διάφορα άχρηστα κουτιά που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.

2η αποστολή: Αναπαράγαμε τον Έλμερ μετακινώντας και τοποθετώντας διάφορα χρωματιστά σχήματα σύμφωνα με την πρότυπη εικόνα.

3η αποστολή: Δημιουργήσαμε διάφορα χρώματα από τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) με διάφορες μείξεις. Και με αφορμή τον πίνακα του Ρενουάρ, φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα με τίτλο "λουλουδοχώρα"

 

Παίξαμε και διάφορα ψηφιακά παιχνίδια με θέμα τον Έλμερ (ψάχναμε να βρούμε τον Έλμερ πίσω από τα βατούμαρα και ένα μέμορυ). To memory είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://wordwall.net/resource/36891875/find-the-right-elmer

Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα 2022-23

Συμμετείχαμε  φέτος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τη δραστηριότητα "colorful Elmer" με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στον προγραμματισμό και την καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού με έναν ευχάριστο και ενδιαφέροντα τρόπο.  Τα συμμετέχοντα σχολεία συνεργαστήκαμε  σε ζευγάρια ανταλλάσσοντας κώδικες για το χρωματισμό/ διακόσμηση του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα. Kάθε σχολείο δημιούργησε ένα κώδικα χρησιμοποιώντας αριθμούς ή γράμματα που αντιστοιχούσαν σε  χρώματα ή και σχήματα. Το δεύτερο σχολείο - ζευγάρι είχε να αποκωδικοποιήσει και να χρωματίσει την εικόνα.  To τμήμα μας  αποκωδικοποίησε τον κώδικα που μας έστειλε το Νηπιαγωγείο της Χρυσαυγής

           

και φτιάξαμε κώδικα για το 4ο Νηπιαγωγείο Λαυρίου, με τα αρχικά γράμματα του ονόματός μας.

 

Στη συνέχεια ο Ελμερ που αποκωδικοποιήσαμε ανέβηκε στην πλατφόρμα metaverse, πρόκειται για μια πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας, μαζί με το μήνυμα των παιδιών.

Για να δείτε και να ακούσετε τον Έλμερ σκανάρετε το παρακάτω qrcode (στη συνέχεια απαιτείται η εφαρμογή του metaverse στο κινητό τηλέφωνο).

Λίγα λόγια για το έργο “The colorful world of Elmer”

Το σχολικό έτος 2022-23 το τμήμα μας συμμετέχει στο eTwinning έργο "The colorful world of Elmer".  Πρόκειται για  μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας το σχολείο μας μαζί με σχολεία από την Ελλάδα και από άλλες Eυρωπαϊκές χώρες, όπως η Κύπρος, η Γερμανία και η Ρουμανία,  κάνοντας χρήση ψηφιακών εργαλείων  συνεργαζόμαστε σε συγκεκριμένη πλατφόρμα, δίνοντας την ευκαιρία να μάθουμε μαζί, να μοιραστούμε τις απόψεις μας και να δημιουργήσουμε καινούργιες φιλίες. Θα αξιοποιήσουμε τα βιβλία του Ντέιβιντ Μακ Κι με ήρωα τον παρδαλό ελέφαντα, Έλμερ που αντιπροσωπεύει τον υπεύθυνο πολίτη, τον φίλο που  πάντα βοηθά και επιδεικνύει  αίσθημα χρέους. Μέσα από αυτόν τον τρυφερό ήρωα μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά για αξίες όπως η διαφορετικότητα, η φιλία, η προσφορά, η συνεργασία  κ.ά. Τα παιδιά μαθαίνουν την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη και τη μη παθητικότητα. Παράλληλα καλλιεργείται η αγάπη για το βιβλίο, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, των δεξιοτήτων του νου, της υπολογιστικής σκέψης κ.λπ.

Ετικέτα ποιότητας για το έργο μας

Το έργο μας βραβεύτηκε με την εθνική αλλά και την ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στους γονείς τους για τη στήριξη. Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικοιύς από Ελλάδα, Κύπρο, Πολωνία και Σλοβακία που συμμετείχαν, για τη συνεργασία!

 

Τα παράγωγα μας

Ρομποτικές διαδρομές

Παίξαμε παιχνίδι για να γνωρίσουμε τα μνημεία των συνεργατών μας. Σε τετραγωνισμένο δάπεδο τοποθετήσαμε τις εικόνες των μνημείων μαζί με τα QRcodes, ένα παιδί σε ρόλο "ρομπότ" περπατά σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνει το παιδί "προγραμματιστής". Φτάνοντας σε ένα μνημείο σκανάρει το QR code του και έτσι μαθαίνουμε για αυτό. Επίσης φτιάξαμε διαδρομές και τις στείλαμε στους φίλους μας στην Πύλο για να αποκωδικοποιήσουν το όνομα του αξιοθέατού μας με τη βοήθεια του Bee bot. Kαι αποκωδικοποιήσαμε τις διαδρομές των φίλων μας από την Πολωνία και βρήκαμε το όνομα του αγάλματος της χώρας τους, που είναι ο Σοπέν.

5η αποστολή

Ο Λαγουδής Ερευνητής μας ανέθεσε την 5η αποστολή κατά την οποία θα αναδείξουμε ένα αξιοθέατο ή μνημείο της περιοχής μας. Κάθε σχολείο μαζί με το μνημείο ή αξιοθέατο που επίλεξε έφτιαξε και ένα QRcode με πληροφορίες.

https://tinyurl.com/yb6psxrd

Εμείς επιλέξαμε τη Μαρίνα της Καλαμαριάς

 

Ο τρόπος που δουλέψαμε: επισκεφτήκαμε τη Μαρίνα και κατασκευάσαμε τη μακέτα

 

 

 

Δημιουργία συνεργατικού λογότυπου του έργου

Δημιουργήσαμε το λογότυπο του έργου μας συνεργατικά. Τα νηπιαγωγεία έφτιαξαν τα σπιτάκια και τα δημοτικά τον τίτλο του έργου. Το λογότυπο βρίσκεται στον σύνδεσμο https://docs.google.com/presentation/d/185HU6YGykZprxsl9oLk2nZod8fLsRQkMjpuDuvp0qWU/edit#slide=id.p

4η αποστολή

Ο Λαγουδής Ερευνητής μας ανέθεσε στην 4η αποστολή να βρούμε πληροφορίες για την παράδοση και τα ήθη και έθιμα της περιοχής μας https://tinyurl.com/yd6mquwl

Τα συνεργαζόμενα σχολεία ανεβάσαμε τις πληροφορίες στον σύνδεσμο

https://view.genial.ly/621b72e6718af20012ac565c/presentation-tradition

Πώς δουλέψαμε για τη δράση θα δείτε στο αρχείο 12th kindergarten of kalamaria, 1st class