4o βιβλίο: ο Έλμερ και οι ιπποπόταμοι

Ο Έλμερ στο συγκεκριμένο βιβλίο περνάει το μήνυμα της βοήθειας προς τους άλλους όταν έχουν ανάγκη. Έτσι στην 1η αποστολή πειραματιζόμαστε με τα υλικά που βυθίζονται και επιπλέουν.

Ο Έλμερ έχει να διασχίσει ένα ποτάμι και βρίσκουμε τρόπους για να τα καταφέρει. Συγκεκριμένα κατασκευάζουμε μια γέφυρα.

  Στη συνέχεια πρέπει να διασχίσει μια λίμνη. Του φτιάχνουμε σχεδία με ξύλινα αντικείμενα, καθώς διαπιστώσαμε ότι το ξύλο επιπλέει στο νερό

2η Αποστολή:

Γνωριστήκαμε διαδικτυακά με τους φίλους μας από το Νηπιαγωγείο Grădinița cu Program Prelungit Parfum de Tei, Cluj-Napoca της Ρουμανίας και συνεργαστήκαμε για να αποκαλύψουμε σε ένα ταμπλό τη λέξη της αλληλοβοήθειας

Τα Χριστούγεννα του Έλμερ

Οι ευχές των συμμετεχόντων σχολείων βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο. Πατήστε πάνω στα διαδραστικά σημεία του δέντρου για να δείτε και να ακούσετε τις ευχές

https://view.genial.ly/6390acffeaa9b400188d3d53/interactive-image-tree-of-wishes

 

 

3ο βιβλίο: Ο Έλμερ και ο αγώνας δρόμου

Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://youtu.be/ClPV1J4n5HI

1η αποστολή

Η Μελίνα η καμηλοπάρδαλη μας αναθέτει αποστολή

https://www.voki.com/site/pickup?scid=19251027&chsm=e67e7ec1c118bce18b60287f083527c0

Τα παιδιά σε ομάδες έφτιαξαν ένα εργαστήριο που χωράει την καμηλοπάρδαλη αλλά και τον ελέφαντα με διάφορα υλικά που είχαν στη διάθεσή τους (τουβλάκια, άδειες συσκευασίες, χαρτόκουτες κ.λπ)

Οι κατασκευές των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο αναρτήθηκαν σε μια έκθεση. Πατήστε στον σύνδεσμο και αφού μεταβείτε στο περιβάλλον πατήστε μαζί τα πλήκτρα ctr & F5.

https://docs.google.com/presentation/d/1zsgnyimvSWose2djDneOhjwUUKWKb3v68q9U8zBRDUM/edit#slide=id.g1018982a3b5_0_15

2η αποστολή

Διαδικτυακή συνάντηση με το Νηπιαγωγείο της Κύπρου "το κυκλάμινο".  Δημιουργήσαμε διαδρομές ώστε ο Έλμερ να φτάσει στο τέρμα και προγραμματίσαμε τα bee bot μας να τις εκτελέσουν. Κάθε σχολείο εκτέλεσε τη διαδρομή του άλλου.

3η αποστολή

Οργανώσαμε αγώνες στην αυλή του σχολείου

Όλα τα παιδιά πήραν μετάλιο γιατί σημασία έχει να αγωνίζεσαι και όχι να νικάς!

Στον σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε ένα ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι αγώνα δρόμου https://view.genial.ly/6377ddd45bb0260019394308/interactive-content-animal-race

2ο βιβλίο: ο Έλμερ και το ουράνιο τόξο

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=sGu20No2b_g&feature=emb_logo

1η αποστολή: Κάναμε τηλεδιάσκεψη με το Νηπιαγωγείο "Κυκλάμινο" της Κύπρου, γνωριστήκαμε με τα παιδιάκαι παίξαμε ένα παιχνίδι. Γυρίσαμε έναν τροχό, μας έτυχε το χρώμα μπλε και τα παιδιά έπρεπε να φέρουν 5 μπλε αντικείμενα από την τάξη μας. Στην Κύπρο έτυχε το ροζ, τα παιδιά έπρεπε να φέρουν 2 ροζ αντικείμενα από την τάξη τους.

   

Τα παιδιά με τα μπλε αντικείμενα που συνέλλεξαν έφτιαξαν μια θάλασσα, ένα πλοίο και έναν φάρο.

1ο βιβλίο: Έλμερ

Αφού διαβάσαμε το πρώτο βιβλίο του προγράμματος, "ο Έλμερ" είχαμε να υλοποιήσουμε κάποιες αποστολές.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=xjRiS2GHeO0

1η αποστολή: Δημιουργήσαμε έναν τρισδιάστατο Έλμερ με διάφορα άχρηστα κουτιά που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι.

2η αποστολή: Αναπαράγαμε τον Έλμερ μετακινώντας και τοποθετώντας διάφορα χρωματιστά σχήματα σύμφωνα με την πρότυπη εικόνα.

3η αποστολή: Δημιουργήσαμε διάφορα χρώματα από τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) με διάφορες μείξεις. Και με αφορμή τον πίνακα του Ρενουάρ, φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα με τίτλο "λουλουδοχώρα"

 

Παίξαμε και διάφορα ψηφιακά παιχνίδια με θέμα τον Έλμερ (ψάχναμε να βρούμε τον Έλμερ πίσω από τα βατούμαρα και ένα μέμορυ). To memory είναι διαθέσιμο στον σύνδεσμο https://wordwall.net/resource/36891875/find-the-right-elmer

Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα 2022-23

Συμμετείχαμε  φέτος στην ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα με τη δραστηριότητα "colorful Elmer" με στόχο την εισαγωγή των παιδιών στον προγραμματισμό και την καλλιέργεια του ψηφιακού γραμματισμού με έναν ευχάριστο και ενδιαφέροντα τρόπο.  Τα συμμετέχοντα σχολεία συνεργαστήκαμε  σε ζευγάρια ανταλλάσσοντας κώδικες για το χρωματισμό/ διακόσμηση του Έλμερ του παρδαλού ελέφαντα. Kάθε σχολείο δημιούργησε ένα κώδικα χρησιμοποιώντας αριθμούς ή γράμματα που αντιστοιχούσαν σε  χρώματα ή και σχήματα. Το δεύτερο σχολείο - ζευγάρι είχε να αποκωδικοποιήσει και να χρωματίσει την εικόνα.  To τμήμα μας  αποκωδικοποίησε τον κώδικα που μας έστειλε το Νηπιαγωγείο της Χρυσαυγής

           

και φτιάξαμε κώδικα για το 4ο Νηπιαγωγείο Λαυρίου, με τα αρχικά γράμματα του ονόματός μας.

 

Στη συνέχεια ο Ελμερ που αποκωδικοποιήσαμε ανέβηκε στην πλατφόρμα metaverse, πρόκειται για μια πλατφόρμα επαυξημένης πραγματικότητας, μαζί με το μήνυμα των παιδιών.

Για να δείτε και να ακούσετε τον Έλμερ σκανάρετε το παρακάτω qrcode (στη συνέχεια απαιτείται η εφαρμογή του metaverse στο κινητό τηλέφωνο).

Λίγα λόγια για το έργο “The colorful world of Elmer”

Το σχολικό έτος 2022-23 το τμήμα μας συμμετέχει στο eTwinning έργο "The colorful world of Elmer".  Πρόκειται για  μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας το σχολείο μας μαζί με σχολεία από την Ελλάδα και από άλλες Eυρωπαϊκές χώρες, όπως η Κύπρος, η Γερμανία και η Ρουμανία,  κάνοντας χρήση ψηφιακών εργαλείων  συνεργαζόμαστε σε συγκεκριμένη πλατφόρμα, δίνοντας την ευκαιρία να μάθουμε μαζί, να μοιραστούμε τις απόψεις μας και να δημιουργήσουμε καινούργιες φιλίες. Θα αξιοποιήσουμε τα βιβλία του Ντέιβιντ Μακ Κι με ήρωα τον παρδαλό ελέφαντα, Έλμερ που αντιπροσωπεύει τον υπεύθυνο πολίτη, τον φίλο που  πάντα βοηθά και επιδεικνύει  αίσθημα χρέους. Μέσα από αυτόν τον τρυφερό ήρωα μπορούμε να μιλήσουμε στα παιδιά για αξίες όπως η διαφορετικότητα, η φιλία, η προσφορά, η συνεργασία  κ.ά. Τα παιδιά μαθαίνουν την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη και τη μη παθητικότητα. Παράλληλα καλλιεργείται η αγάπη για το βιβλίο, η ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, των δεξιοτήτων του νου, της υπολογιστικής σκέψης κ.λπ.

Ετικέτα ποιότητας για το έργο μας

Το έργο μας βραβεύτηκε με την εθνική ετικέτα ποιότητας. Συγχαρητήρια στους μαθητές μας και στους γονείς τους για τη στήριξη. Συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικοιύς από Ελλάδα, Κύπρο, Πολωνία και Σλοβακία που συμμετείχαν, για τη συνεργασία!

Τα παράγωγα μας

Ρομποτικές διαδρομές

Παίξαμε παιχνίδι για να γνωρίσουμε τα μνημεία των συνεργατών μας. Σε τετραγωνισμένο δάπεδο τοποθετήσαμε τις εικόνες των μνημείων μαζί με τα QRcodes, ένα παιδί σε ρόλο "ρομπότ" περπατά σύμφωνα με τις οδηγίες που του δίνει το παιδί "προγραμματιστής". Φτάνοντας σε ένα μνημείο σκανάρει το QR code του και έτσι μαθαίνουμε για αυτό. Επίσης φτιάξαμε διαδρομές και τις στείλαμε στους φίλους μας στην Πύλο για να αποκωδικοποιήσουν το όνομα του αξιοθέατού μας με τη βοήθεια του Bee bot. Kαι αποκωδικοποιήσαμε τις διαδρομές των φίλων μας από την Πολωνία και βρήκαμε το όνομα του αγάλματος της χώρας τους, που είναι ο Σοπέν.