English

CodeWeek4All- Ταξιδεύοντας στη Ευρώπη με ASCII

Ο κώδικας ASCII είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιούν οι υπολογιστές για να μετατρέπουν γράμματα, αριθμούς και σύμβολα σε αριθμούς, σε 0 και 1 δηλαδή, (περνάει ή δεν περνάει ρεύμα), την μόνη “γλώσσα” που γνωρίζει ο υπολογιστής. Κάθε χαρακτήρας έχει έναν μοναδικό αριθμό – για παράδειγμα, το γράμμα Α είναι ο αριθμός 65, δηλ ο αριθμός 10000001.

Στην δραστηριότητα αυτή λοιπόν, οι μαθητές μαθαίνουν πώς οι υπολογιστές αναγνωρίζουν τα γράμματα μέσω του κώδικα ASCII και τον χρησιμοποιούν για να αποκαλύψουν ονόματα ευρωπαϊκών χωρών. Σε ομάδες, κρυπτογραφούν ονόματα ευρωπαϊκών χωρών στα αγγλικά (π.χ. 70 82 65 78 67 69 → FRANCE) και στη συνέχεια καλούν μία άλλη ομάδα να αποκρυπτογραφήσει τη λέξη και να μας δείξει στον χάρτη τη χώρα αυτή. Κάθε σωστή απάντηση προσθέτει ένα πόντο στην ομάδα.

Η δραστηριότητα αυτή καλλιεργεί δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, κωδικοποίησης και γεωγραφίας με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τον κώδικα ASCII.

CodeWeek4All- Κυνήγι θησαυρού με κώδικα ASCII

Ο κώδικας ASCII είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιούν οι υπολογιστές για να μετατρέπουν γράμματα, αριθμούς και σύμβολα σε αριθμούς, σε 0 και 1 δηλαδή, (περνάει ή δεν περνάει ρεύμα), την μόνη “γλώσσα” που γνωρίζει ο υπολογιστής. Κάθε χαρακτήρας έχει έναν μοναδικό αριθμό – για παράδειγμα, το γράμμα Α είναι ο αριθμός 65, δηλ ο αριθμός 10000001.

Μέσα από ένα συναρπαστικό παιχνίδι κυνηγιού θησαυρού, οι μαθητές ανακαλύπτουν τη δύναμη του κώδικα ASCII. Κάθε στοιχείο του παιχνιδιού είναι γραμμένο με ASCII αριθμούς και οι μαθητές καλούνται να το αποκωδικοποιήσουν για να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα.

Οι μαθητές θα χωριστούν σε δύο ομάδες. Θα πάρουν η κάθε μία από ένα θησαυρό και έναν εκτυπωμένο πίνακα ASCII, ο οποίος θα τους βοηθήσει να κωδικοποιήσουν και έπειτα να αποκωδικοποιήσουν τα μηνύματα τους . Θα δημιουργήσουν 5 μηνύματα με τις λέξεις στα αγγλικά σε κώδικα ASCII που θα κρύψουν στον χώρο (σε χαρτί διαφορετικού χρώματος για την κάθε ομάδα) και έπειτα θα κρύψουν τα μηνύματα, ενώ η άλλη ομάδα δεν θα κοιτάει. Μόλις κρύψουν και οι δύο ομάδες τα μηνύματά τους το παιχνίδι είναι έτοιμο να ξεκινήσει.

Η δραστηριότητα αναπτύσσει δεξιότητες ψηφιακού και αγγλικού γραμματισμού, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και βασικές αρχές της πληροφορικής, χωρίς τη χρήση υπολογιστή!

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε και να εκτυπώσετε τον πίνακα ASCII.

Πατήστε εδώ για να εκτυπώσετε τον θησαυρό για τις δύο ομάδες.

 

CodeWeek4All- Κυνήγι Κώδικα: Αποκωδικοποίησε – Λύσε – Προγραμμάτισε!

Σε αυτή τη συνεργατική δραστηριότητα, οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες και ξεκινούν ένα ταξίδι μυστηρίου με θέμα την υπολογιστική σκέψη. Κάθε ομάδα καλείται να αποκωδικοποιήσει μια κρυπτογραφημένη πρόταση, χρησιμοποιώντας έναν απλό πίνακα αντιστοίχισης γραμμάτων με σύμβολα.

Αφού οι ομάδες "σπάσουν" τους δικούς τους γρίφους, ενώνουν τις αποκωδικοποιημένες προτάσεις τους, οι οποίες μαζί σχηματίζουν δύο αινίγματα. Καλούνται, λοιπόν, να συνεργαστούν όλοι μαζί για να λύσουν τα δύο αινίγματα με θέμα τον προγραμματισμό και την τεχνολογία.

Στο τέλος, οι μαθητές κωδικοποιούν την απάντησή τους χρησιμοποιώντας τον ίδιο πίνακα και την παρουσιάζουν στην τάξη.

Η δραστηριότητα αυτή συνδυάζει τη γλώσσα και τη λογική σκέψη με τρόπο διασκεδαστικό και συμμετοχικό, ενισχύοντας τη συνεργασία και τις βασικές δεξιότητες προγραμματισμού.

Πατήστε πάνω στο όνομα κάθε ομάδας, για να κατεβάσετε το φύλλο δραστηριότητας της.

Ομάδα 1

Ομάδα 2

Ομάδα 3

Ομάδα 4

Ομάδα 5

Ομάδα 6

Ομάδα 7

Ομάδα 8

CodeWeek4All- Κωδικό-Ντετέκτιβ: Λύσε, Κρύψε, Βρες!

Σε αυτή τη διασκεδαστική δράση για το CodeWeek4All, οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και μεταμορφώνονται σε μικρούς κωδικο-ντετέκτιβ! Κάθε ομάδα λαμβάνει ένα αίνιγμα σχετικό με τον προγραμματισμό ή την τεχνολογία. Αφού λύσει το αίνιγμα, κωδικοποιεί την απάντηση με έναν απλό κώδικα που της έχει δοθεί.

Στη συνέχεια, καλεί μια άλλη ομάδα να αποκωδικοποιήσει την απάντηση, με τον ίδιο κώδικα και να την γράψει από κάτω. Βρήκαν οι δύο ομάδες την ίδια απάντηση ή κάπου χαθήκαν στην μετάφραση;

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την υπολογιστική σκέψη, την κριτική ανάλυση, την επικοινωνία και τη συνεργασία, και εισάγει τα παιδιά με παιχνιδιάρικο τρόπο στις βασικές έννοιες της κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης.

Για να κατεβάσετε τα φύλλα δραστηριότητας της κάθε ομάδας, πατήστε πάνω στην ομάδα:

Ομάδα 1η

Ομάδα 2η

Ομάδα 3η

Ομάδα 4η

Ομάδα 5η

CodeWeek4All- Οι περιπέτειες του Ρόμπι στη Ευρώπη

Στη δραστηριότητα αυτή, τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και καλούνται να καθοδηγήσουν ένα ρομπότ-πιόνι πάνω σε ένα χάρτη της Ευρώπης που είναι χωρισμένος σε τετράγωνα. Με τη βοήθεια καρτών εντολών τύπου CobyRoby (π.χ. κινήσεις μπροστά, δεξιά, αριστερά), τα παιδιά συνθέτουν σειρές εντολών — δηλαδή τον κώδικα — για να μετακινήσουν το ρομπότ από το σημείο εκκίνησης σε μια συγκεκριμένη χώρα-στόχο.

Όταν φτάσουν οι δύο ομάδες στη χώρα στόχο, δέχονται ερωτήσεις-κουίζ από τις υπόλοιπες ομάδες, που δεν παίζουν εκείνη τη στιγμή, όπως π.χ Ποια είναι η πρωτεύουσα της χώρας αυτής, κ.ά. Όποια ομάδα μαζέψει τους περισσότερους πόντους κερδίζει.

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την ομαδικότητα, την κατανόηση βασικών εννοιών προγραμματισμού και προσανατολισμού στον χώρο, μέσα από μια διασκεδαστική, χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο, εμπειρία μάθησης, η οποία παράλληλα βοηθάει τα παιδιά να μάθουν και γεωγραφία με διασκεδαστικό τρόπο.

Για να κατεβάσετε τις κάρτες τύπου CobyRoby, πατήστε πάνω στο όνομά τους:

Κάρτες Μπροστά

Κάρτες Δεξιά

Κάρτες Αριστερά

CodeWeek4All- Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη…με το Ποντικάκι

Σε αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα που θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της Εβδομάδας Κώδικα για όλους, οι μαθητές εξερευνούν τις χώρες της Ευρώπης με τη βοήθεια του ρομποτικού ποντικιού. Ένας μεγάλος χάρτης της Ευρώπης, χωρισμένος σε τετραγωνάκια, απλώνεται στο τραπέζι.

Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα τραβά μία κάρτα-αποστολή που είναι ένα αξιοθέατο κάποιας ευρωπαϊκής χώρας. Αν δεν γνωρίζουν που βρίσκεται το αξιοθέατο αυτό, το εντοπίζουν πρώτα με τη βοήθεια της Google εικόνες με ένα τάμπλετ. Οι μαθητές προγραμματίζουν το Ποντικάκι για να φτάσει στη χώρα που βρίσκεται το αξιοθέατο αυτό και μοιράζονται με την τάξη μια ενδιαφέρουσα πληροφορία για τη χώρα αυτή.

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει την αλγοριθμική σκέψη, τον χωρικό προσανατολισμό, τη συνεργασία, τον ψηφιακό γραμματισμό και τη γνωριμία με τον πολιτισμό των ευρωπαϊκών χωρών με βιωματικό τρόπο.

Για να κατεβάσετε τις εικόνες των καρτών-αποστολών, πατήστε πάνω στα αξιοθέατα:

Πύργος του Άιφελ

Πύργος της Πίζας

Big ben

Παρθενώνας

Σαγράδα Φαμίλια

Κάστρο Πέλες

Φιόρδ

Κόκκινη Πλατεία

 

 

CodeWeek4All- Αποκωδικοποιώ και Ανακαλύπτω τις Σημαίες της Ευρώπης

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα (EU Code Week), οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες και συμμετέχουν σε μια δημιουργική δραστηριότητα που συνδυάζει βασικές έννοιες κωδικοποίησης, χρωματισμού και αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Κάθε ομάδα παίρνει μια εικόνα σημαίας ευρωπαϊκής χώρας, στην οποία τα χρώματα είναι κωδικοποιημένα με αριθμούς. Οι μαθητές χρησιμοποιούν το πρόγραμμα Ζωγραφικής και συγκεκριμένα το εργαλείο “κουβάς” για να χρωματίσουν σωστά τη σημαία, σύμφωνα με έναν πίνακα αντιστοίχισης αριθμών-χρωμάτων (π.χ. 1 = μπλε, 2 = κόκκινο, 3 = λευκό).

Αφού ολοκληρώσουν τον χρωματισμό της σημαίας, αναζητούν στο διαδίκτυο με την Αναζήτηση Εικόνας ποιας ευρωπαϊκής χώρας η σημαία είναι. Τέλος, παρουσιάζουν την απάντησή τους και μοιράζονται με την τάξη μια πληροφορία για τη χώρα, π.χ ένα αξιοθέατο που τους εντυπωσίασε.

Η δραστηριότητα αυτή ενισχύει τις δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης, ψηφιακού γραμματισμού, συνεργασίας και γεωγραφικής γνώσης.

Για να κατεβάσετε την εικόνα της ομάδας σας, πατήστε πάνω της:

Εικόνα 1

Εικόνα 2

Εικόνα 3

Εικόνα 4

Εικόνα 5

Εικόνα 6

Εικόνα 7

CodeWeek4All- Το ποντικάκι ταξιδεύει στη Ευρώπη

Σε αυτή τη διασκεδαστική δραστηριότητα, που θα γίνει στα πλαίσια της Εβδομάδας κώδικα, οι μαθητές χρησιμοποιούν το ρομποτικό ποντικάκι για να εξερευνήσουν χώρες της Ευρώπης. Πάνω σ' ένα χαρτόνι με πλέγμα, τοποθετούμε σημαίες διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών και το ταξίδι ξεκινάει.

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των 3–4 ατόμων. Κάθε ομάδα τραβάει μία κάρτα με μια σημαία και προγραμματίζει το Ποντικάκι δίνοντας εντολές κατεύθυνσης, ώστε να φτάσει στη σωστή θέση στο πλέγμα. Όταν το ρομποτάκι φτάσει σωστά στη σημαία, οι μαθητές πραγματοποιούν αναζήτηση στον υπολογιστή για να εντοπίσουν σε ποια χώρα ανήκει η σημαία αυτή, βρίσκουν την χώρα στον χάρτη της Ευρώπης και μοιράζονται με την τάξη ένα ενδιαφέρον στοιχείο για αυτή (π.χ. ένα γνωστό αξιοθέατο).

Η δραστηριότητα ενισχύει την αλγοριθμική σκέψη, τον προσανατολισμό στον χώρο, την ομαδική συνεργασία, και γνωρίζει στα παιδιά με βιωματικό τρόπο τις χώρες της Ευρώπης.

Για να κατεβάσετε τις σημαίες των Ευρωπαϊκών χωρών πατήστε πάνω στο όνομά τους:

σημαία Γαλλίας

σημαία Πορτογαλίας

σημαία Γερμανίας

σημαία Δανίας

σημαία Αγγλίας

σημαία Ρουμανίας

σημαία Ελλάδας

Πρώτη μέρα στην Πληροφορική: Γνωριμία & Συμβόλαιο Μαθήματος

Στην πρώτη μας συνάντηση θέλουμε να γνωριστούμε με έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο και να θέσουμε τις βάσεις για μια όμορφη, δημιουργική χρονιά.

🎲 Δραστηριότητα Γνωριμίας: Το Ζάρι Γνωριμίας

Θα ξεκινήσουμε παίζοντας με το Ζάρι Γνωριμίας.

  • Εκτυπώνουμε και κατασκευάζουμε το ζάρι.

  • Κάθε πλευρά έχει μια διαφορετική ερώτηση.

  • Κάθε μαθητής με τη σειρά ρίχνει το ζάρι και απαντά στην ερώτηση που του τύχει.

❓ Οι ερωτήσεις του ζαριού

  1. Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;

  2. Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι ή δραστηριότητα;

  3. Αν ήσουν ζώο, ποιο θα ήσουν και γιατί;

  4. Ποιο είναι το αγαπημένο σου μάθημα;

  5. Πες μας κάτι που σε κάνει να χαμογελάς.

  6. Αν μπορούσες να έχεις μια υπερδύναμη, ποια θα διάλεγες;

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το πρότυπο ζαριού.

Δείτε εδώ το ζάρι γνωριμίας.

Συμβόλαιο Μαθήματος

Αφού γνωριστούμε, θα συνεργαστούμε όλοι μαζί για να φτιάξουμε το Συμβόλαιο του Μαθήματος.

Το συμβόλαιο περιλαμβάνει:

  • Κανόνες σωστής χρήσης του εργαστηρίου υπολογιστών.

  • Τρόπους συνεργασίας και σεβασμού.

  • Τι περιμένουμε από τη φετινή χρονιά.

Το συμβόλαιο θα το υπογράψουμε όλοι, θα το αναρτήσουμε στην τάξη και θα το ανεβάσουμε και εδώ στο blog για να το θυμόμαστε.

Δείτε εδώ το συμβόλαιο του Μαθήματος.

Santa’s Suitcase – A European Christmas Journey

Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος σε ένα νέο ευρωπαϊκό eTwinning πρόγραμμα με τίτλο Santa’s Suitcase – A European Christmas Journey. Μαζί με σχολεία από εννέα διαφορετικές χώρες θα ταξιδέψουμε μέσα από τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων και του χειμώνα στην Ευρώπη.

🎄 Τι θα κάνουμε;

  • Θα γνωριστούμε με τους εταίρους μας και θα ανταλλάξουμε πρώτες σκέψεις γύρω από τα Χριστούγεννα.

  • Θα εξερευνήσουμε πώς γιορτάζουν οι άνθρωποι σε άλλες χώρες: φαγητά, μουσική, στολισμούς, παραδόσεις.

  • Θα δημιουργήσουμε χειροποίητα χριστουγεννιάτικα στολίδια αλλά και ψηφιακές δημιουργίες (βιβλία, αφίσες, ημερολόγια).

  • Θα ανταλλάξουμε ευχές, δώρα και ιδέες με μαθητές από όλη την Ευρώπη.

  • Θα γιορτάσουμε μαζί, μοιράζοντας το γιορτινό πνεύμα και τη χαρά των Χριστουγέννων.

🌍 Μέσα από τη συμμετοχή μας, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας, δημιουργικότητας, επικοινωνίας στα αγγλικά και φυσικά θα καλλιεργήσουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα.

Το πρόγραμμα μόλις ξεκίνησε, αλλά ήδη η μαγεία των Χριστουγέννων έχει αρχίσει να μας αγγίζει από τον Σεπτέμβριο! ✨🎅