English

Οι Πόλεις μας σε Pixel Art- Our Cities in Pixel Art

Στο πλαίσιο του CodeWeek4All και του eTwinning προγράμματος "My City – Your City", οι μικροί μας μαθητές γίνονται καλλιτέχνες και δημιουργούν Pixel Art για να παρουσιάσουν την πόλη τους! 🏙️✨

🔹 Τι κάνουμε:
Με τη βοήθεια του Excel, του Google Sheets ή μιας online εφαρμογής Pixel Art (Pixilart, Piskel), οι μαθητές φτιάχνουν ένα μικρό ψηφιδωτό σχέδιο που αντιπροσωπεύει κάτι χαρακτηριστικό από την πόλη ή τη χώρα τους.

🔹 Πώς δουλεύουμε:
1️⃣ Ανοίγουμε το Excel ή το Google Sheets και δημιουργούμε ένα πλέγμα με τετράγωνα κελιά (π.χ. 20x20).
2️⃣ Οι μαθητές επιλέγουν το θέμα τους: τη σημαία της χώρας 🏳️, το όνομα της πόλης τους, ένα τοπικό αξιοθέατο 🏛️, ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό τους εμπνέει.
3️⃣ Χρωματίζουν τα κελιά σαν “pixels” για να δημιουργήσουν το έργο τους.
4️⃣ Σώζουμε την εικόνα (screenshot ή αποθήκευση αρχείου) και την ανεβάζουμε στο padlet, που δημιουργήσαμε για την δραστηριότητα, στην στήλη της πόλης μας.

🔹 Μαθαίνουμε παίζοντας:

  • Τι είναι το pixel art και πώς φτιάχνεται με ψηφίδες.

  • Πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε τον πολιτισμό και την πόλη μας μέσα από την τεχνολογία.

  • Πώς συνεργαζόμαστε και μοιραζόμαστε τις δημιουργίες μας με μαθητές από άλλες χώρες. 🌍

🔹 Το τελικό βήμα:
Όλες οι ζωγραφιές θα συγκεντρωθούν σε ένα κοινό Padlet, δημιουργώντας μια μικρή ψηφιακή παρουσίαση της κάθε πόλης.

Πατήστε εδώ για να δείτε το padlet μας "Our Cities in Pixel Art"

My city, your city

Το σχολείο μας συμμετέχει και στο δεύτερο etwinning πρόγραμμα "My city, your city".

Το "My city, your city" είναι ένα διεθνές eTwinning έργο που συνδέει μαθητές από διαφορετικές χώρες και πολιτισμούς, παρουσιάζοντας ο ένας στον άλλον την ιδιαίτερη πατρίδα του. Οι μαθητές θα εξερευνήσουν τη δική τους πόλη και θα δημιουργήσουν ψηφιακό υλικό—όπως βίντεο, φωτογραφίες και αφίσες—για να το μοιραστούν με συνομηλίκους τους στο εξωτερικό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα ενισχύσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας στα Αγγλικά, ενώ θα αναπτύξουν διαπολιτισμική συνείδηση και ψηφιακό γραμματισμό.

Στόχοι & Επιμέρους Σκοποί

  • Βελτίωση των δεξιοτήτων προφορικού και γραπτού λόγου στα Αγγλικά μέσα από αυθεντική επικοινωνία.

  • Καλλιέργεια διαπολιτισμικής κατανόησης και σεβασμού σε διαφορετικές παραδόσεις, τρόπους ζωής και αξίες.

  • Ενίσχυση της δημιουργικότητας και των ψηφιακών δεξιοτήτων μέσω ποικιλίας διαδικτυακών εργαλείων.

  • Ενθάρρυνση της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας ανάμεσα σε διεθνείς συνομηλίκους.

  • Προώθηση του τοπικού πολιτισμού, της κληρονομιάς και του τουρισμού με ελκυστικό και διαδραστικό τρόπο.

Δραστηριότητες

  • Δημιουργία σύντομων βίντεο παρουσίασης της πόλης (αξιοθέατα, παραδόσεις, γαστρονομία, καθημερινή ζωή).

  • Σχεδίαση αφισών ή φυλλαδίων με χρήση Canva ή παρόμοιων εργαλείων.

  • Διοργάνωση εικονικών «ξεναγήσεων» στην πόλη μέσω διαδικτυακών συναντήσεων.

  • Ανταλλαγή και συζήτηση πολιτισμικών ομοιοτήτων και διαφορών.

  • Κατασκευή διαδραστικού παγκόσμιου χάρτη με συνδέσμους προς όλες τις παρουσιάσεις πόλεων.

Αναμενόμενα Αποτελέσματα

  • Ένας διαδραστικός ψηφιακός παγκόσμιος χάρτης που θα περιλαμβάνει όλες τις συμμετέχουσες πόλεις.

  • Ψηφιακή έκθεση (βίντεο, αφίσες, φωτογραφίες) που θα αναδεικνύει την πολιτιστική κληρονομιά.

  • Βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας στα Αγγλικά και της εξοικείωσης με ψηφιακά εργαλεία.

  • Αυξημένη διαπολιτισμική ευαισθησία και δημιουργία ισχυρών διεθνών φιλιών.

  • Τελικό συνεργατικό e-book που θα συνοψίζει την πορεία και τα αποτελέσματα του έργου.

Διάρκεια Υλοποίησης

Οκτώβριος 2025 – Μάρτιος 2026 (5 μήνες)

Μικροί εξερευνητές της Φύσης

Η δραστηριότητα αυτή είναι μία βιωματική, ομαδική δράση για μαθητές Α’-Β’ Δημοτικού, που συνδυάζει περιβαλλοντική εκπαίδευση, Τ.Π.Ε. και δημιουργικότητα. Έχει ως στόχο να φέρει τους μαθητές σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον μέσα από μια διαδραστική και δημιουργική εμπειρία.

Στη δράση αυτή θα συμμετάσχει και το 13ο Νηπιαγωγείο, ώστε τα παιδιά να ζήσουν μαζί αυτή τη διαδραστική εμπειρία.

Τα παιδιά θα επισκεφτούν το δάσος, όπου αφού γνωριστούν μέσα από ένα παιχνίδι γνωριμίας,  θα παρατηρήσουν τα φυτά, θα επιλέξουν εκείνα που τους εντυπωσίασαν περισσότερο και με τη χρήση τάμπλετ, θα αναζητήσουν πληροφορίες μέσω των εικόνων στο διαδίκτυο για να μάθουν την ονομασία τους. Η δραστηριότητα αυτή θα ολοκληρωθεί με τη δημιουργία ενός χαρτονένιου “μεγεθυντικού φακού”, στον οποίο τα παιδιά θα παρουσιάσουν το επιλεγμένο φυτό με το όνομά του.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τις οδηγίες της δραστηριότητας.

Για να κατεβάσετε το πρότυπο του μεγεθυντικού φακού πατήστε εδώ.

Δραστηριότητα 3 – Getting to Know Each Other

Στην δραστηριότητα αυτή θέλουμε να γνωριστούμε καλύτερα με τους εταίρους μας παρουσιάζοντας τον εαυτό μας, τα χόμπι μας, τις γλώσσες που μιλάμε και ένα αγαπημένο χριστουγεννιάτικο ή χειμερινό αντικείμενο.

Οδηγίες για μαθητές

  1. Κατεβάστε το PowerPoint

    • Χρησιμοποιήστε το αρχείο “Getting to Know Each Other” που έχει ετοιμαστεί για τη δραστηριότητα και βρίσκεται παρακάτω.

  2. Δημιουργία νέας διαφάνειας

    • Στην καρτέλα Αρχική → Νέα Διαφάνεια, επιλέξτε Διάταξη: Τίτλος και δύο αντικείμενα.

    • Στο αριστερό κουτί θα γράψετε το κείμενο που παρουσιάζει τον εαυτό σας.

    • Στο δεξί κουτί θα βάλετε μια εικόνα από το αγαπημένο σας χριστουγεννιάτικο αντικείμενο.

    • Η διαφάνεια θα έχει σαν τίτλο το μικρό μας όνομα.
  3. Επιλογή φόντου

    • Στην καρτέλα Σχεδίαση → Μορφοποίηση Φόντου → Εισαγωγή Εικόνας από Αρχείο, επιλέξτε μία από τις 5 χριστουγεννιάτικες εικόνες φόντου (templates) που θα σας δώσω παρακάτω.

    • Επιλέξτε το φόντο που σας αρέσει για την προσωπική σας παρουσίαση.

  4. Προσθήκη κειμένου και εικόνας

    • Για την εικόνα:

      Βρίσκω την εικόνα του αγαπημένου μου χριστουγεννιάτικου αντικειμένου, την αποθηκεύω και την προσθέτω στην διαφάνεια.

    • Για το κείμενο:

Γράφω ένα κείμενο στα αγγλικά για τον εαυτό μου, όπου φροντίζω να απαντάω στις παρακάτω ερωτήσεις:

      • My name is … → Ονομάζομαι …

      • I‘m … years old. → Είμαι … χρονών.

      • I come from … / I live in … → Προέρχομαι από … / Ζω στο …

      • My hobbies are … → Τα χόμπι μου είναι …

      • I can speak … / I learn … in school. → Μπορώ να μιλήσω … / Μαθαίνω … στο σχολείο.

      • If I were a Christmas / winter item, I would be … → Αν ήμουν ένα αντικείμενο Χριστουγέννων ή χειμώνα, θα ήμουν …

      • My favourite Christmas / winter thing is … because … → Το αγαπημένο μου πράγμα για τα Χριστούγεννα ή τον χειμώνα είναι … επειδή …

      • I celebrate / I do not celebrate Christmas because … → Γιορτάζω / Δεν γιορτάζω τα Χριστούγεννα επειδή …

        5. Προσθήκη κινήσεων (Animations)

    • Για την εικόνα:

      • Entrance: Float In ή Zoom – κάνουν την εικόνα να εμφανίζεται εντυπωσιακά.

      • Emphasis (προαιρετικά): Spin ή Grow/Shrink για να τραβήξει την προσοχή.

    • Για το κείμενο:

      • Appear ή Fade – εμφανίζεται καθαρά χωρίς να αποσπάται η προσοχή από την εικόνα.

    • Προσοχή: μην προσθέσετε πάρα πολλές κινήσεις ώστε η παρουσίαση να παραμένει ευχάριστη.

      6. Μεταβάσεις (Transitions) μεταξύ διαφανειών

      • Προτείνεται Fade ή Push – ομαλή και καθαρή μετάβαση που δεν κουράζει.

      • Μπορείτε να προσθέσετε Sound: None για καθαρό αποτέλεσμα, ή ένα μικρό Chime αν θέλετε.

7. Μουσική υπόκρουση

      • Επιλέξτε ένα ήπιο χριστουγεννιάτικο τραγούδι, όπως:

        • Jingle Bells, We Wish You a Merry Christmas ή Silent Night.

      • Στο PowerPoint: Εισαγωγή → Ήχος → Ήχος από αρχείο.

      • Ρυθμίστε το να παίζει Από πίσω (Play in Background), ώστε να ακούγεται σε όλες τις διαφάνειες και να μην επηρεάζει τις κινήσεις.

8. Αποθήκευση & Κοινοποίηση

      • Αποθηκεύστε την παρουσίασή σας, εξαγωγή βίντεο και ανεβάστε τη στη σελίδα που έχει οριστεί για τη χώρα σας.

Για να κατεβάσετε το powerpoint "Getting to know each other", πατήστε εδώ.

Για να κατεβάσετε τα templates, πατήστε πάνω στο όνομά τους.

Template1, template 2, template3, template 4, template 5.

Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο μας.

Δραστηριότητα 2 – Ερωτήσεις & Απαντήσεις με τα Συνεργαζόμενα Σχολεία

Στην δραστηριότητα αυτή προσπαθούμε να γνωρίσουμε καλύτερα τα σχολεία, τη ζωή και τις χώρες των φίλων μας από τις άλλες ομάδες του προγράμματος “Santa’s Suitcase – A European Christmas Journey”.

Οδηγίες για μαθητές

  1. Σκέψου μια ερώτηση

    • Τι θα ήθελες να μάθεις για τους μαθητές ή το σχολείο μιας άλλης χώρας;

    • Σκέψου κάτι που σχετίζεται με την καθημερινότητά τους, τα έθιμα, τα μαθήματα ή τις δραστηριότητές τους.

  2. Κάνε σαφές σε ποιον απευθύνεται η ερώτηση

    • Παράδειγμα:

      I have a question for the Italian team: Do you wear school uniforms?

  3. Συγκέντρωση και Υποβολή ερωτήσεων

    • Γράψε την ερώτησή σου σε ένα χαρτάκι και μην ξεχάσεις να το φέρεις μαζί σου στο επόμενο μάθημα για να το προσθέσουμε σαν σχόλιο στο νήμα της πλατφόρμας.

  4. Σημαντικό

    • Να χρησιμοποιείς ευγενικό ύφος και σεβασμό προς όλους.

    • Γράψε στα Αγγλικά, ώστε όλοι οι συνεργάτες να μπορούν να καταλάβουν.

Τι θα συμβεί μετά

Όλες οι ομάδες θα δουν τις ερωτήσεις και απαντήσεις, και θα μάθουμε πολλά για τις ζωές και τα σχολεία των παιδιών σε άλλες χώρες.

Σημείωμα για γονείς/κηδεμόνες

  • Η δραστηριότητα γίνεται αποκλειστικά στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος.

  • Δεν συλλέγονται προσωπικά δεδομένα των μαθητών.

  • Οι μαθητές γράφουν μόνο ερωτήσεις ή απαντήσεις που αφορούν τα σχολεία και τη ζωή των παιδιών στις άλλες χώρες, χωρίς προσωπικά στοιχεία.

Δραστηριότητα 1 – Warm-up

 Σ' αυτή τη δραστηριότητα θέλουμε να ανακαλύψουμε τι σημαίνουν τα Χριστούγεννα και ο χειμώνας για εμάς και να μοιραστούμε ιδέες με τα σχολεία-συνεργάτες μας από όλη την Ευρώπη.

Οδηγίες για Μαθητές

  1. Σκέψου εικόνες και αισθήσεις

    • Φαντάσου πώς μοιάζει η πόλη ή το χωριό σου τον Δεκέμβριο.

    • Σκέψου τι βλέπεις, τι μυρίζεις, τι ακούς (π.χ. φώτα, μυρωδιά κανέλας, ήχοι καμπάνας).

  2. Θυμήσου παραδόσεις και συνήθειες

    • Ποια έθιμα κάνετε στο σπίτι; Στο σχολείο;

    • Υπάρχει κάποιο αγαπημένο φαγητό, τραγούδι ή παιχνίδι;

  3. Συναισθήματα & λέξεις-κλειδιά

    • Πώς νιώθεις όταν σκέφτεσαι τα Χριστούγεννα ή τον χειμώνα; (π.χ. χαρά, θαλπωρή, χιόνι, δώρα).

  4. Διάλεξε 2–3 λέξεις ή φράσεις

    • Μπορεί να είναι απλές (π.χ. snow, family, cookies) ή σύντομες φράσεις (π.χ. singing carols, warm fireplace).

    • Αν δεν ξέρεις μια λέξη στα Αγγλικά, ρώτησε ή χρησιμοποίησε το google translate.

  5. Καταχώριση

 

Τι θα δούμε μετά

Όλες οι απαντήσεις από τις χώρες που συμμετέχουν θα ενωθούν και θα σχηματίσουν μια μεγάλη λέξη-σύννεφο (word cloud). Θα τη δούμε στην τάξη και θα σχολιάσουμε ομοιότητες και διαφορές.

Σημείωμα για Γονείς/Κηδεμόνες

Η δραστηριότητα είναι μέρος του ευρωπαϊκού eTwinning προγράμματος “Santa’s Suitcase – A European Christmas Journey”.

    • Δεν συλλέγονται προσωπικά δεδομένα.

    • Οι μαθητές γράφουν μόνο λέξεις ή μικρές φράσεις στα Αγγλικά.

    • Η συμμετοχή γίνεται στην τάξη, υπό την επίβλεψη της δασκάλας Πληροφορικής.

 

Πατήστε εδώ για να δείτε το αποτέλεσμα της δραστηριότητας.

CodeWeek4All- Μυστικοί Πράκτορες Φιλίας

Μια συνεργατική αποστολή γεμάτη γρίφους, δημιουργία και… πολλή φιλία!

"Ξέρετε ότι οι άνθρωποι εδώ και χιλιάδες χρόνια στέλνουν μυστικά μηνύματα; Οι πειρατές είχαν μυστικούς χάρτες, οι στρατιώτες έστελναν κρυφούς κώδικες, ακόμα και σήμερα οι υπολογιστές μιλούν μεταξύ τους με έναν δικό τους μυστικό κώδικα, τον κώδικα του υπολογιστή!

Έτσι και εμείς σήμερα θα γίνουμε μικροί κωδικοποιητές. Θα γράψουμε μηνύματα φιλίας, ,αλλά... σε μυστική γλώσσα! Και οι φίλοι μας θα πρέπει να τα αποκρυπτογραφήσουν!"

Σ’ αυτήν τη συνεργατική δράση του 1ου και 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, οι μαθητές των Γ και Δ τάξεων γίνονται Μυστικοί Πράκτορες Φιλίας και αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν, να κωδικοποιήσουν και να ανακαλύψουν μυστικά μηνύματα φιλίας. Μέσα από παιχνίδι, συνεργασία και λίγη «μυστική» τεχνογνωσία, η φιλία γίνεται μια συναρπαστική περιπέτεια.

 

🔑 Πώς εξελίσσεται το παιχνίδι βήμα- βήμα

1️⃣ Καλωσόρισμα & Εισαγωγή

Όλα τα παιδιά συγκεντρώνονται στην αυλή. Οι εκπαιδευτικοί εξηγούν ότι πρόκειται να ζήσουν μια εμπειρία σαν να είναι πράκτορες μυστικής αποστολής.

  • Συζητούν μαζί τι σημαίνει φιλία.

  • Μαθαίνουν πώς γράφουμε λέξεις με έναν μυστικό κώδικα, όπου κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε σύμβολο.

  • Εξηγούν τους κανόνες του παιχνιδιού

2️⃣ Δημιουργία Μυστικού Μηνύματος

Τα παιδιά χωρίζονται σε μικτές ομάδες των 4 ατόμων (δύο παιδιά από κάθε σχολείο).

  • Σκέφτονται και γράφουν μια μικρή φράση φιλίας (3–6 λέξεις). Όπως για παράδειγμα: "Μαζί είμαστε πιο δυνατοί", "Η φιλία κάνει τη μέρα μας πιο όμορφη".

  • Χρησιμοποιούν τον δικό τους πίνακα-κλειδί με σύμβολα (αστεράκια, κύκλους, σημάδια) για να την κωδικοποιήσουν (στο Πρόχειρο χαρτί).

  • Βάζουν το κωδικοποιημένο μήνυμα καθώς και το Μήνυμα φιλίας στον φάκελο "Μήνυμα φιλίας- Ομάδα π.χ 1".

💡 Μυστικό πράκτορα tip: όσο πιο πρωτότυπο το μήνυμα, τόσο πιο ωραία θα είναι η αποκάλυψη!

3️⃣ Επιλογή και Κωδικοποίηση Σημείου Κρυψίματος

  • Η ομάδα επιλέγει ένα σημείο στον χώρο (π.χ. στον μπλε κώνο, στο κόκκινο στεφάνι).

  • Στο δεύτερο χαρτί "Κρυψώνα" γράφει το σημείο κρυψίματος, επίσης με μυστικό κώδικα.

  • Τοποθετεί το χαρτί  και τον πίνακα- κλειδί στον δεύτερο φάκελο "Κρυψώνα- Ομάδα π.χ 1".

4️⃣ Η Στιγμή της Αποστολής

  • Οι μισές ομάδες (ομάδες 1-6) απομακρύνονται, ενώ οι άλλες (ομάδες 7-12) κρύβουν τους φακέλους τους χωρίς να τις δει κανείς.

  • Έπειτα αλλάζουν ρόλους, ώστε όλες οι ομάδες να κρύψουν τους φακέλους τους, προσέχοντας το νούμερο της ομάδας να κρύβεται.

5️⃣ Ανταλλαγή & Αποκωδικοποίηση

  • Κάθε ομάδα παραλαμβάνει έναν φάκελο από την ομάδα με την οποία θα ανταλλάξει τα μηνύματα φιλίας.

  • Με τον πίνακα-κλειδί που θα βρει μέσα στον φάκελο, αποκωδικοποιεί το σημείο κρυψίματος.

  • Βρίσκει το μυστικό μήνυμα και το αποκωδικοποιεί.

6️⃣ Μεγάλη Αποκάλυψη & Γιορτή Φιλίας

Όλες οι ομάδες διαβάζουν δυνατά τα αποκωδικοποιημένα μηνύματα.
Μαζί δημιουργούν μια μεγάλη αφίσα φιλίας με όλα τα όμορφα λόγια που γράφτηκαν.
Ακολουθεί μια σύντομη συζήτηση:

  • Πώς νιώσαμε όταν λύσαμε τον γρίφο;

  • Τι μάθαμε για τη συνεργασία;

  • Πώς βοηθάει ο κώδικας στο παιχνίδι;

📝 Χρήσιμες υπενθυμίσεις

✨ Συνεργασία και μυστικότητα είναι το κλειδί.
✨ Κανείς δεν αποκαλύπτει το κρησφύγετο της ομάδας του.
✨ Η καλή διάθεση κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο μαγικό.

Η φιλία είναι σαν τον ήλιο – φωτίζει τη ζωή μας! 🌞
Μια δράση που συνδυάζει δημιουργική γραφή, μαθηματικά μοτίβα και ομαδικό πνεύμα, δείχνοντας ότι όταν συνεργαζόμαστε, τα πιο όμορφα μυστικά αποκαλύπτονται!

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τον "Πίνακα κλειδί".

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το χαρτί "Μήνυμα φιλίας".

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το χαρτί "Κρυψώνα".

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το "Πρόχειρο".

CodeWeek4All- Ο Άγιος Βασίλης βρίσκει το δρόμο!

Στο πλαίσιο του CodeWeek4All και του eTwinning προγράμματος "Santa's Suitcase-A European Christmas Journey" , οι μικροί μας προγραμματιστές μπαίνουν σε… χριστουγεννιάτικη αποστολή!

🔹 Τι κάνουμε:
Με ένα μεγάλο χαρτονένιο πλέγμα (4x4 ή 5x5), εκτυπωμένες εικόνες του Άγιου Βασίλη, του δώρου του και μερικά χιονισμένα εμπόδια, οι μαθητές πρέπει να βρουν τη σωστή διαδρομή για να φτάσει ο Άγιος Βασίλης στο πακέτο του.

🔹 Πώς παίζουμε:
1️⃣ Τοποθετούμε τον Άγιο Βασίλη και το δώρο σε τυχαία τετράγωνα του πλέγματος.
2️⃣ Οι ομάδες μαθητών χρησιμοποιούν κάρτες εντολών CodyRoby – Μπροστά, Αριστερά, Δεξιά – για να φτιάξουν έναν αλγόριθμο που θα τον οδηγήσει βήμα-βήμα.
3️⃣ Εκτελούμε τις εντολές: αν κάτι πάει… «στραβά», γίνεται debugging και νέα προσπάθεια!

🔹 Μαθαίνουμε παίζοντας:

  • Τι σημαίνει αλγόριθμος και πόσο σημαντική είναι η σειρά των βημάτων.

  • Πώς συνεργαζόμαστε και διορθώνουμε λάθη σαν πραγματικοί προγραμματιστές.

Η τάξη μας γέμισε χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, γέλια και μικρούς «κωδικογράφους» που οδήγησαν τον Άγιο Βασίλη στο δώρο του με απόλυτη επιτυχία! 🎁💡

Πατήστε πάνω για να κατεβάσετε την εικόνα του Άη Βασίλη, το δώρο, ένα χιονισμένο δέντρο και μία χιονοθύελλα.

Για να κατεβάσετε τις κάρτες τύπου CobyRoby, πατήστε πάνω στο όνομά τους:

Κάρτες Μπροστά

Κάρτες Δεξιά

Κάρτες Αριστερά

CodeWeek4All- Η γατούλα ταξιδεύει στην Ευρώπη

Σε αυτή τη διαδραστική δραστηριότητα με το Scratch, οι μαθητές αφού χωριστούν σε ομάδες, δημιουργούν ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι όπου η γατούλα ταξιδεύει σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Σε κάθε σκηνή, εμφανίζεται μια εικόνα από ένα διάσημο ευρωπαϊκό αξιοθέατο (π.χ. Πύργος του Άιφελ, Ακρόπολη, Μπιγκ Μπεν), και η γατούλα ζητάει τη βοήθεια του χρήστη για να βρει σε ποια χώρα βρίσκεται.

Ο χρήστης καλείται να γράψει την απάντηση. Αν η απάντηση είναι σωστή, η γατούλα προχωρά στο επόμενο αξιοθέατο. Αν όχι, συνεχίζει να ζητά τη βοήθεια του χρήστη.

Το παιχνίδι ενσωματώνει στοιχεία κώδικα, επανάληψης και ελέγχου συνθηκών, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί τη γεωγραφική γνώση και την παρατηρητικότητα.

Η δραστηριότητα αυτή βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού με Scratch, να γνωρίσουν σημαντικά ευρωπαϊκά αξιοθέατα και χώρες, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την αλληλεπίδραση με τον χρήστη και να καλλιεργήσουν δεξιότητες ελέγχου ορθότητας και διαλόγου στον κώδικα.

Πατήστε εδώ, για να κατεβάσετε τις οδηγίες της Δραστηριότητας.

Πατήστε εδώ, για να κατεβάσετε μία ενδεικτική λύση για τη δραστηριότητα αυτή.

CodeWeek4All- Pixel Quiz: Μάντεψε τη Σημαία!

Το Pixel Art είναι μια δημιουργική τεχνική ψηφιακής τέχνης, όπου εικόνες δημιουργούνται από μικρά τετράγωνα χρώματος – τα γνωστά εικονοστοιχεία (pixels). Αποτελεί έναν διασκεδαστικό τρόπο για να γνωρίσουν οι μαθητές τη δομή των ψηφιακών εικόνων, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες προγραμματιστικής σκέψης και δημιουργικότητας.

Στη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές αφού χωριστούν σε ομάδες, παίρνουν πίνακες pixel art με σημαίες ευρωπαϊκών χωρών, αποκρυπτογραφούν τον κώδικα και βρίσκουν την σημαία, χρησιμοποιώντας φύλλα Excel. Αφού ολοκληρώσουν τη σημαία και αναγνωρίσουν ή βρουν σε ποια χώρα ανήκει, παίρνουν ένα στιγμιότυπο οθόνης και το τοποθετούν στο φύλλο δραστηριότητας τους στο Word. Εκεί προσθέτουν πληροφορίες για τη χώρα αυτή, όπως η πρωτεύουσα και τα πιο γνωστά αξιοθέατα της.

Οι μαθητές με τη δραστηριότητα αυτή εξοικειώνονται με την έννοια των pixels και της ψηφιακής απεικόνισης, αναπτύσσουν δεξιότητες κωδικοποίησης και δημιουργικής έκφρασης, εμβαθύνουν στις γεωγραφικές και πολιτισμικές γνώσεις για την Ευρώπη και καλλιεργούν πνεύμα συνεργασίας με τους συμμαθητές τους.

Για να κατεβάσετε το φύλλο εργασίας της ομάδας σας, πατήστε πάνω στο όνομά της:

Ομάδα 1

Ομάδα 2

Ομάδα 3

Ομάδα 4

Ομάδα 5

Ομάδα 6