Ελληνικά

Φυσική 31/1: 7. Θερμαίνοντας και ψύχοντας τα υγρά

Όταν ένα υγρό θερμαίνεται χωρίς να αλλάζει η φυσική του κατάσταση τότε διαστέλλεται, δηλαδή μεγαλώνει ο όγκος του.

Επίσης όταν ένα υγρό ψύχεται χωρίς να αλλάζει η φυσική του κατάσταση τότε συστέλλεται, δηλαδή ο όγκος του μικραίνει.

Έγιναν: σελ. 89-90

Μαθηματικά 31/1: Αναγωγή στην κλασματική μονάδα (μέρος β’)

Β' περίπτωση: Ξέρω μέρος του ποσού και ψάχνω όλη την ποσότητα.

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο προβλημάτων

🏡Σπίτι: αναγωγη στην κλασματική β' περίπτωση

 

Γεωγραφία 27/1: Πελοπόννησος

Σήμερα ξεκινήσαμε να μελετάμε την ηπειρωτική Ελλάδα και η αρχή ΄έγινε με την Πελοπόννησο.

Βρήκαμε, συμπληρώσαμε, μελετήσαμε και συζητήσαμε για το γεωγραφικό αυτό διαμέρισμα: ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ-ΝΟΜΟΙ

Σπίτι:

  • Μαθαίνω τους νομούς και τις πρωτεύουσες.
  • Διαλέγω έναν νομό της Πελοποννήσου και βρίσκω 5 αξιοθέατα ή δραστηριότητες που μπορεί κανείς να κάνει εκεί. Στη συνέχεια φτιάχνω μια διαφημιστική αφίσα προσπαθώντας να πείσω το κοινό να επισκεφτεί τον νομό.

 

 

Γλώσσα 27/1: Σύνδεση προτάσεων

Σήμερα συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στην παρατακτική και την υποτακτική σύνδεση των προτάσεων.

Έγινε: συνδεση-προτασεων

Σπίτι: κάνουμε τις υπόλοιπες ασκήσεις της φωτοτυπίας και Τ.Ε. σελ. 64 την ασκ.1

Μαθηματικά 27/1: Αναγωγή στην κλασματική μονάδα (μέρος α’)

Την προηγούμενη φορά θυμηθήκαμε την μέθοδο της αναγωγής στη μονάδα. Σήμερα εφαρμόσαμε τη μέθοδο αυτή στα κλάσματα!

Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

Α' περίπτωση: Όταν γνωρίζουµε ολόκληρη την ποσότητα και θέλουµε να υπολογίσουµε κάποιο κλασµατικό µέρος της.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 55 (το πρώτο μέρος της άσκησης) και ασκήσεις στο τετράδιο προβλημάτων

🏠Σπίτι: αναγωγή στην κλασματική α' περίπτωση

Γλώσσα 26/1: Ένα παιδί μετράει τ’ άστρα

Σήμερα διαβάσαμε ένα απόσπασμα από το εμβληματικό βιβλίο του Μενέλαου Λουντέμη "Ένα παιδί μετράει τ' άστρα". (Τ.Ε. σελ. 63 και 65 το βιογραφικό σημείωμα)

Το βιβλίο σε θεατρική παράσταση

Στη συνέχεια, ολοκληρώσαμε τους τρόπους σύνδεσης των προτάσεων:

Παρατακτική και Υποτακτική σύνδεση

🏡Σπίτι:

Ιστορία: 41. Η παιδεία στο Βυζάντιο

Ποια ήταν η ανώτερη και η ανώτατη εκπαίδευση των Βυζαντινών;

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα σελ. 125-126

Μαθηματικά 25/1: Αναγωγή στη μονάδα

Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε μια μέθοδο επίλυσης προβλημάτων, την αναγωγή στη μονάδα.

Έγιναν προβλήματα εξάσκησης στο τετράδιο προβλημάτων.

🏡Σπίτι: αναγωγή στη μονάδα

Γλώσσα 25/1: Βιογραφικό σημείωμα- ονοματικές και ρηματικές φράσεις

Σήμερα διαβάσαμε το βιογραφικό σημείωμα της εξαιρετικής συγγραφέως Άλκης Ζέη (Βιβλίο σελ. 36-37) και μελετήσαμε ποιες πληροφορίες περιλαμβάνει ένα βιογραφικό σημείωμα. Επίσης, γράψαμε το δικό μας βιογραφικό σημείωμα στο τετράδιο γραπτού λόγου.

Στη συνέχεια μελετήσαμε τις ονοματικές και τις ρηματικές φράσεις και πώς μπορούμε να μετατρέψουμε μια φράση από τη μια μορφή στην άλλη. (Βιβλίο σελ. 38)

🏠Σπίτι: 

  • Διαβάζω το βιογραφικό σημείωμα του Ευγένιου Τριβιζά και συμπληρώνω το πινακάκι Ευγένιος Τριβιζάς
  • Στο τετράδιο γλώσσας μετατρέπω τις ονοματικές φράσεις σε ρηματικές και το αντίστροφο:

η αύξηση της τιμής

η αντιμετώπιση των προβλημάτων

η καταστροφή των δασών

η απομάκρυνση των κατοίκων

η ανταλλαγή των δώρων

οι πολιτικοί συζητούν

οι γεωργοί έσπειραν το χωράφι

αποζημιώνονται οι πυρόπληκτοι

εφαρμόστηκε ο Κ.Ο.Κ.