Ελληνικά

Φυσικά 8/4: Αναπνευστικό Σύστημα- Η αναπνοή

Σήμερα αρχίσαμε να μελετάμε τον άνθρωπο και πώς γίνονται διάφορες λειτουργίες στο σώμα μας. Ξεκινήσαμε με το αναπνευστικό σύστημα!

Η αναπνοή είναι μία από τις βασικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού. Όπως όλοι οι οργανισμοί, έτσι και ο άνθρωπος χρειάζεται οξυγόνο, για να ζήσει. Με κάθε αναπνοή εισπνέουμε αέρα, εφοδιάζοντας τον οργανισμό μας με το απαραίτητο οξυγόνο, ενώ ταυτόχρονα με κάθε εκπνοή μας αποβάλλουμε διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον.

Εισπνοή- Εκπνοή

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 106-109

κουίζ1    κουίζ2    κουίζ3    κουίζ4

🏡Σπίτι: Μελετώ πάρα πολύ καλά σελ. 108-109 και κάνω ασκ. 2-3 σελ. 109

 

Γλώσσα 8/5: Σύνδεση των προτάσεων

Με πόσους τρόπους συνδέονται οι προτάσεις;

Οι προτάσεις στα νέα ελληνικά, συνδέονται με τρεις τρόπους μεταξύ τους:

1. με ασύνδετο σχήμα

2. με παρατακτική σύνδεση

3. με υποτακτική σύνδεση

ΠΡΟΣΟΧΗ Για να μάθουμε να διακρίνουμε εύκολα αν η σύνδεση των προτάσεων είναι παρατακτική ή υποτακτική, θα πρέπει να ξέρουμε καλά τους συνδέσμους!

Έγινε: Βιβλίο σελ. 91- 92, τετράδιο γλώσσας

κουίζ1        κουίζ2       κουίζ3

🏡Σπίτι:

Γεωμετρία 5/4: Επανάληψη στο Εμβαδόν όλων των σχημάτων

Σήμερα κάναμε μια συνολική Επανάληψη στο Εμβαδόν

 

🏡Σπίτι:ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ-ΣΤΑ-ΕΜΒΑΔΑ-1

 

Γεωγραφία 5/4: Χώρες Βορειο-Κεντρικής Ευρώπης- Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών

Σήμερα μελετήσαμε τις χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης.

Αξιοθέατα

Σημαντικά πρόσωπα που κατάγονται από τις χώρες της Βορειο-κεντρικής Ευρώπης

Έγιναν: Συμπληρώσαμε χώρες βορειοκεντρική και κάναμε ανάγνωση το Βιβλίο σελ. 103-105

σημαίες     χώρες

Σπίτι: 

  • Μελετώ τις χώρες και μαθαίνω πού βρίσκονται στο χάρτη και τις πρωτεύουσές τους.
  • Κάνω μια ανάγνωση το Βιβλίο σελ. 103-105
  • Βρίσκω πληροφορίες και γράφω μια σύντομη παρουσίαση για ένα διάσημο πρόσωπο που γνωρίζω (μουσικός, συγγραφέας, ζωγράφος, επιστήμονας, πολιτικός, αθλητής κ.ά.) και που κατάγεται από κάποια από τις χώρες της Βορειο-κεντρικής Ευρώπης.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τα παρακάτω βίντεο για μια πιο καλή ματιά στις χώρες αυτές:

Άλπεις

Σκωτία

Παρίσι (από την ταινία Midnight in Paris)

Η πτώση του τοίχους του Βερολίνου

Οι τουλίπες της Ολλανδίας

Ιστορία 2/4: Επανάληψη στο τέλος της Ελληνικής Επανάστασης

Κάπου εδώ έληξε η Ελληνική Επανάσταση, όχι όμως και η προσπάθεια των Ελλήνων για διεύρυνση των συνόρων τους ούτε και η Ιστορία του τόπου μας.

Σήμερα κάναμε επανάληψη στα κεφάλαια 14-18.

Για περισσότερη βοήθεια:

κουίζ1     κουίζ2     κουίζ3

  • Παρακολουθώ το ντοκιμαντέρ του National Geographic για τον ξεσηκωμό του 21'

 

Μαθηματικά 2/4: Λόγος δύο μεγεθών (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε την εξάσκησή μας στους λόγους δύο μεγεθών.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 30 δραστηριότητες με προεκτάσεις

κουίζ1      κουίζ2

🏡Σπίτι:

Γλώσσα 2/4: Πρέπει να φανώ γενναίος- Σύνδεσμοι

Σήμερα διαβάσαμε από το Βιβλίο μια μικρή ιστορία του Μικρού Νικόλα.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 89-90

Στη συνέχεια θυμηθήκαμε ποιοι είναι οι Σύνδεσμοι και τις κατηγορίες που χωρίζονται:

Έγιναν: Σύνδεσμοι και Βιβλίο σελ.91 ασκ.1

🏡Σπίτι:

 

 

Δαρβίνος- Η θεωρία της εξέλιξης

ΚΑΡΟΛΟΣ ΔΑΡΒΙΝΟΣ

Άγγλος φυσιοδίφης, που επέφερε επαναστατικές αλλαγές στην ανθρώπινη γνώση με τη θεωρία του για τη βιολογική εξέλιξη μέσω της φυσικής επιλογής.

Ο Κάρολος Δαρβίνος, όπως είναι γνωστός στην Ελλάδα ο Τσαρλς Ρόμπερτ Ντάργουιν (Charles Robert Darwin), γεννήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου 1809 στο Σρούσμπερι της Δυτικής Αγγλίας. Ήταν γιος του γιατρού Ρόμπερτ Ντάργουιν και της Σουζάνας Γουέτζγουντ, κόρης του περίφημου αγγειοπλάστη Τζοσάια Γουέτζγουντ.

Η διανοητική ανάπτυξη του μικρού Κάρολου υπήρξε αργή. Στο σχολείο ήταν μέτριος μαθητής, ενώ στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, όπου τον έστειλαν το 1825 για να σπουδάσει γιατρός, απέτυχε. Η περιγραφή των ασθενειών τού προκαλούσε ρίγος, όπως έλεγε, ενώ οι εγχειρίσεις χωρίς αναισθησία έθιγαν την ευαισθησία του.

Δύο χρόνια αργότερα άρχισε να σπουδάζει θεολογία στο Κέιμπριτζ για να γίνει παπάς. Λίγο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του, του έγινε μία πρόσκληση να συνοδεύσει μία εξερευνητική αποστολή, με στόχο να καταγράψει τα ζωικά είδη στα νησιά του Πράσινου Ακρωτηρίου και στη Γη του Πυρός. Για κάθε μέρα από το 1832 έως το 1836 κρατούσε ειδικό ημερολόγιο και μετά το τέλος του ταξιδιού, άρχισε τις συγκριτικές μελέτες. Από το 1839 έως το 1846 πραγματοποίησε γεωλογικές παρατηρήσεις στις Άνδεις της Χιλής και βιολογικές παρατηρήσεις στα νησιά Γκαλάπαγκος.

Το 1859 δημοσίευσε τα πορίσματά του στο βιβλίο «Η προέλευση των ειδών», υποστηρίζοντας ότι τα είδη του ζωικού βασιλείου δεν παραμένουν αμετάβλητα, όπως υποστήριζε ο Αριστοτέλης, αλλά έχουν κοινή καταγωγή και μέσω της φυσικής επιλογής εξελίσσονται με την πάροδο των χιλιετιών.

Η θέση αυτή δημιούργησε έντονες αντιδράσεις από την πρώτη στιγμή, όχι μόνο από την επιστημονική κοινότητα, αλλά και από την Εκκλησία, που πιστεύει ότι η δημιουργία του κόσμου είναι αποτέλεσμα της Θείας Χάριτος. Ο Δαρβίνος χαρακτηρίστηκε άθεος και χλευάστηκε ως απόγονος πιθήκων, ενώ κάποιοι από τους υποστηρικτές του σύρθηκαν στα δικαστήρια (Δίκη των Πιθήκων). Σήμερα, πάνω από ένα αιώνα μετά το θάνατό του, η επιστημονική κοινότητα έχει αποδεχτεί τη θεωρία του, η οποία επαληθεύτηκε στο μεταξύ μέσα από πλήθος παρατηρήσεων και νεότερων ανακαλύψεων.

Στην προσωπική του ζωή, ο Δαρβίνος ήταν παντρεμένος με την πρώτη του εξαδέλφη Έμα Γουέτζγουντ (1808-1896), με την οποία απέκτησε 10 παιδιά.

Ο Κάρολος Δαρβίνος πέθανε στις 19 Απριλίου 1882 στο Λονδίνο, σε ηλικία 73 ετών.

Φυσικά 1/4: Προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον

Ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο φυσικό περιβάλλον είναι και τα χαρακτηριστικά των ζώων που τα βοηθούν να προσαρμόζονται σε αυτό και να επιβιώνουν.

κουίζ1    κουίζ2      κουίζ3       κουίζ4

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 93-95

Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και στη συνέχεια κάνω:

  • Σελ. 96 ασκ. 1-2
  • Γράφω 4 ερωτήσεις που θα έκανα στον Δαρβίνο άμα μπορούσα να του πάρω συνέντευξη.

Χαμαιλέοντας

Χταπόδι Μίμος

Μαθηματικά 1/4: Λόγος δύο μεγεθών (μέρος α’)

Πολλές φορές στα μαθηματικά αλλά και στην καθημερινή μας ζωή είναι απαραίτητο να συγκρίνουμε δύο μεγέθη και να μελετήσουμε τη σχέση τους. Το αποτέλεσμα της σύγκρισης δύο μεγεθών που εκφράζεται ως κλάσμα ονομάζεται λόγος.

Το κλάσμα αυτό έχει αριθμητή το ένα μέγεθος και παρονομαστή το άλλο.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 75-76, τετράδιο μαθηματικών και Τ.Ε. σελ. 29-30 ασκ. 1-2-προβλήματα 1-2

κουίζ1     κουίζ2

🏡Σπίτι: στο τετράδιο μαθηματικών λόγοι ασκήσεις