Φυσικά 27/3: Θηλαστικά

Η πιο εξελιγμένη κατηγορία σπονδυλωτών ζώων είναι τα θηλαστικά. Θηλαστικά συναντιούνται σε κάθε φυσικό περιβάλλον στις ζούγκλες, στις ερήμους, στα ποτάμια, στους ωκεανούς.

Τα θηλαστικά, όπως δηλώνει και το όνομά τους, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, θηλάζουν τα νεογέννητα μικρά τους.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 89-92

κουίζ 1     κουίζ 2

Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και κάνω σελ. 92 ασκ. 1-2

Γλώσσα 27/3: Ετερόπτωτοι προσδιορισμοί σε γενική

Σήμερα αρχίσαμε να εξετάζουμε ένα καινούριο κεφάλαιο στη Σύνταξη, τους ετερόπτωτους προσδιορισμούς σε γενική ή αλλιώς Γενική Προσδιοριστική.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 87, τετράδιο πινακάκι

🏡Σπίτι:

  • Κάνω σύνταξη στις προτάσεις στην Ασκ. 1 ασκήσεις στις γενικές
  • Βρισκω ένα συνώνυμο και ένα αντωνυμο στις παρακάτω λέξεις: Ξεχωριστος, παντρεύομαι, έρωτας, αποκτάω, πραγματοποιώ, αψε σβησε.

Γλώσσα 26/3: Ώρες με τη μητέρα μου- Περιγραφή προσώπου

Καινούρια ενότητα σήμερα και διαβάσαμε ένα απόσπασμα της Λίτσας Ψαραύτης με τίτλο "Ώρες με τη μητέρα μου".

Η συγγραφέας θυμάται με νοσταλγία τις χαρούμενες στιγμές που έζησε στα παιδικά της χρόνια, με κεντρικό πρόσωπο στις αναμνήσεις τη μητέρα της. Περιγράφει την εμφάνισή της, αλλά και τα προτερήματα του χαρακτήρα της. Αναφέρεται σε συγκεκριμένα περιστατικά που την  εντυπωσίασαν. Μιλάει για την αγάπη της μητέρας της για τα λουλούδια, για τις ζωγραφιές που έκανε πάνω στα βότσαλα, για το πόσο αγαπούσε τα λογοτεχνικά βιβλία.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 84-85 και στο τετράδιο γλώσσας οικογένεια της λέξης "οίκος"

Στη συνέχεια, γράψαμε μια έκθεση περιγραφής προσώπου με θέμα "Ένα συγγενικό μου πρόσωπο".

🏡Σπίτι:

  • Φτιάχνω 6 προτάσεις με τις λέξεις από την οικογένεια λέξεων.
  • Βιβλίο σελ. 80 ασκ. 10
  • Τ.Ε. σελ. 18 ασκ. 2

Ιστορία 26/3: Γ17. Ο Ιωάννης Καποδίστριας και το έργο του

Το 1827, η Γ' Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας εξέλεξε τον Ιωάννη Καποδίστρια ως Κυβερνήτη της Ελλάδας. Ο Καποδίστριας έφτασε στο Ναύπλιο για να αναλάβει την διακυβέρνηση ενός κράτους, που έπρεπε ταυτόχρονα να δημιουργήσει από το μηδέν.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 138-141

🏡Σπίτι: Μελετώ Βιβλίο σελ. 138-141 και απαντώ στην ερώτηση: " Γιατί πιστεύεις ότι ο Καποδίστριας διέλυσε την Εθνοσυνέλευση και κατάργησε το Σύνταγμα και δεν προτίμησε να κυβερνήσει δημοκρατικά;"

Μαθηματικά 26/3: Σύνθετες εξισώσεις

Στο σημερινό μας μάθημα επικεντρωθήκαμε στην επίλυση πιο σύνθετων εξισώσεων.

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

Σπίτι: 

  • Στο τετράδιο μαθηματικών:

α) 28 - 3x = 7               b) 4x - 5 = 35            c) 8x + 2 = 50

d) (3 + 5) x - 4 = 60     e) 75 - x (9 - 4) =15    f) 5x + (6 - 1) = 35

Γεωγραφία 21/3: Σκανδιναβικές χώρες – Το κλίμα της Ευρώπης

Σήμερα ξεκινήσαμε να μελετάμε τις χώρες της Ευρώπης, ξεκινώντας από τις Σκανδιναβικές χώρες.

Τι είναι τα Φιόρδ;

Τι είναι το Βόρειο Σέλας;

Το σέλας δημιουργείται από ηλεκτρόνια υψηλής ενέργειας, τα οποία, παγιδευμένα από το γεωμαγνητικό πεδίο, κινούνται ελικοειδώς κατά μήκος των δυναμικών του γραμμών και πλησιάζουν την ανώτερη ατμόσφαιρα της Γης, όπου συγκρούονται με άτομα και μόρια αζώτου και οξυγόνου και τα διεγείρουν ενεργειακά. Τα διεγερμένα άτομα και μόρια, για να επανέλθουν στην αρχική, σταθερότερη κατάσταση ενεργειακής ισορροπίας, εκπέμπουν την περίσσεια ενέργειας υπό τη μορφή ορατής ακτινοβολίας.

Το κλίμα της Ευρώπης

Η Ευρώπη βρίσκεται στην βόρεια εύκρατη ζώνη, επομένως σε γενικές γραμμές έχει κλίμα εύκρατο, με εξαίρεση βέβαια τις πολικές περιοχές στις οποίες είναι πολικό.

Το κλίμα, βέβαια, εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το γεωγραφικό πλάτος, την απόσταση από την θάλασσα, το υψόμετρο και τις ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες.

Έγιναν: Συμπληρώσαμε στο τετράδιό μας ΧΩΡΕΣ Σκανδιναβίας και κάναμε μια ανάγνωση Βιβλίο σελ. 93-95.
Σπίτι: 
  • Μελετώ τις σκανδιναβικές χώρες και μαθαίνω τις χώρες και τις πρωτεύουσές τους.
  • Οι Βίκινγκς ήταν εθνοτική ομάδα της Σκανδιναβίας. Ψάξε και γράψε μερικές πληροφορίες για τον ατρόμητο αυτό λαό.
  • Κάνω μια ανάγνωση το Βιβλίο σελ. 93-95

Μαθηματικά 21/3: Προβλήματα με εξισώσεις (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε την εξάσκηση μας στο να λύνουμε προβλήματα με εξισώσεις.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 21 προβλ.1, σελ. 23 προβλ.1-2, σελ. 25 προβλ.1

😊Σπίτι:

α) 3 * x =320+280.   b)125:x=20+10-5.      c) 60-x=52.     d)x+46=54

e)x+12=32-2.       f) x:4=36-18.    g) x* (7,25+2,75)=50.   h) x*14=360-80

I) 76*x=152.       j) x-(4,75+2,75)=5,5.    k) x:2,5=10

*Την Πέμπτη 28/3 Διαγώνισμα στις εξισώσεις.

Γλώσσα 21/3: Ο λόγος του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα

Στο σημερινό μας μάθημα διαβάσαμε ένα απόσπασμα από τον λόγο του Κολοκοτρώνη στην Πνύκα το 1838.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 105-106

🏡Σπίτι: Απαντώ στην ερώτηση 1δ σελ. 106 (να απαντηθεί στο τετράδιο γλώσσας)

 

Μαθηματικά 20/3: Προβλήματα με εξισώσεις

Σήμερα μελετήσαμε πώς μπορούμε να λύνουμε προβλήματα με τη βοήθεια εξισώσεων.

Έγιναν: εξάσκηση στις εξισώσεις 2, τετράδιο μαθηματικών και ΠΩΣ ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

Σπίτι: τις υπόλοιπες ασκήσεις από την φωτοτυπία

Φυσικά 20/3: Ζώα ασπόνδυλα και σπονδυλωτά

Η πρώτη διάκριση των ζώων είναι αυτή με βάση τη σπονδυλική στήλη.

Τα ζώα που δε διαθέτουν σπονδυλική στήλη λέγονται ασπόνδυλα.
Τα ζώα που έχουν σπονδυλική στήλη λέγονται σπονδυλωτά.

Πρώτα εμφανίστηκαν στη γη τα ασπόνδυλα, γιατί είναι πιο απλοί οργανισμοί από τα σπονδυλωτά, πριν από 600.000.000 χρόνια. Τα πρώτα σπονδυλωτά εμφανίστηκαν πριν από 500.000.000 χρόνια. Αν εξαφανιστούν τα ασπόνδυλα, θα χαθεί το 96% των ζώων που υπάρχουν πάνω στη γη.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 84-88

κουίζ 1    κουίζ 2

Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και κάνω σελ. 88 ασκ. 1-2