Γεωγραφία 1/2: Οι μεγαλύτερες λίμνες του κόσμου

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τα γλυκά νερά των λιμνών.....Οι λίμνες της Γης καλύπτουν λιγότερο από το 2% της επιφάνειάς της.

Βήμα 3ο: Οι μεγαλύτερες λίμνες του κόσμου

Επισκεφτήκαμε την ιστοσελίδα  και μελετήσαμε τις μπλε πινέζες (λίμνες). Προσέξτε τις ιδιαίτερες τις πληροφορίες κάθε πινέζας. Ταυτόχρονα συμπληρώσαμε τη φωτοτυπία .

Στη συνέχεια παίξαμε το παρακάτω παιχνίδι: κουίζ

Σπίτι:

  • Μαθαίνω τις μεγαλύτερες λίμνες του κόσμου (Ποιες είναι, πού βρίσκονται στο χάρτη) Δες φωτοτυπία, Βιβλίο σελ. 53-54 και ιστοσελίδα. 
  • Τ.Ε. σελ. 21 ασκ. 1-2-3
  • Την επόμενη εβδομάδα τεστάκι στις μεγαλύτερες λίμνες και ποτάμια του κόσμου.

Νερό για όλους

Καθώς σήμερα θυμηθήκαμε τα ποτάμια, σας στέλνω ένα ωραίο βιντεάκι....

Το νερό κάνει τον κύκλο του, προσφέροντας ζωή. Εμείς κάνουμε οικονομία στη χρήση του και το απολαμβάνουμε. Μια ταινία μικρού μήκους της Virginia Curiá:

Μαθηματικά 1/2: Αναγωγή στην κλασματική μονάδα (μέρος γ’)

Σήμερα ολοκληρώσαμε τις περιπτώσεις που μπορεί κανείς να συναντήσει πρόβλημα που να λύνεται με αναγωγή στην κλασματική μονάδα.

Γ' περίπτωση: Ξέρω κάποιο μέρος και ψάχνω κάποιο άλλο μέρος

Έγιναν: ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: αναγωγή στην κλασματική 3

Γλώσσα 1/2: Πώς δίνω οδηγίες χρήσης

Καλό μήνα! Σήμερα θυμηθήκαμε πώς μπορούμε να δίνουμε οδηγίες: Οδηγίες δίνονται σε πολλές περιπτώσεις στην καθημερινή ζωή. Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένες ανάγκες των ανθρώπων.

Στις οδηγίες χρησιμοποιούμε:
Οριστική (α΄ πληθυντικό πρόσωπο).
Π.χ. Περνάμε τον δρόμο από τις διαβάσεις.
Προστακτική
Π.χ. Πέρνα τον δρόμο από τις διαβάσεις.
Π.χ. Πέρασε τον δρόμο από τις διαβάσεις.
Υποτακτική
Π.χ. Να περνάς τον δρόμο από τις διαβάσεις.
Π.χ. Να περάσεις τον δρόμο από τις διαβάσεις.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 61-63 ασκ. 1-2 και  σελ.71

🏡Σπίτι:

  • Στο τετράδιο γλώσσας ξαναγράφω τις οδηγίες μάσκας στην Συνοπτική Προστακτική και στην οριστική Ενεστώτα (α' πληθυντικό)
  • Φτιάχνω επαυξημένες προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις: εφευρετικός, ανταλλαγή, ακρίβεια, αλλαγή, εγγύηση, αντιπροσωπεία.

Ιστορία 30/1: Γ6. Η επανάσταση στην Ήπειρο, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία

Ταυτόχρονα με την επανάσταση στη Νότια Ελλάδα εξεγέρθηκαν και οι Σουλιώτες στην Ήπειρο καθώς και οι Θεσσαλοί και οι Μακεδόνες. Ωστόσο, η έλλειψη οργάνωσης και η παρουσία ισχυρών οθωμανικών δυνάμεων στις περιοχές αυτές οδήγησε τις επαναστατικές κινήσεις σε αποτυχία.

Έγιναν: Βιβλίο σελ.

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα και βρίσκω πληροφορίες για τον Εμμανουήλ Παπά.

Την Τρίτη 6/2 έχουμε επαναληπτικό στα μαθήματα: Γ3, Γ4, Γ5, Γ7, Γ8.

Η μάχη του Πέτα

 

Μαθηματικά 30/1: Αναγωγή στην κλασματική μονάδα (μέρος β’)

Β' περίπτωση: Ξέρω μέρος του ποσού και ψάχνω όλη την ποσότητα.

Έγιναν: στο τετράδιο μαθηματικών ασκήσεις

🏡Σπίτι: αναγωγή στην κλασματική 2

Γλώσσα 30/1: Οδηγίες χρήσης καφετιέρας- Εγκλίσεις

Με αφορμή το κείμενο του Βιβλίου (σελ. 42-43) σχετικά με τις οδηγίες χρήσης μια καφετιέρας, θυμηθήκαμε τις εγκλίσεις των ρημάτων:

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 42 - 45 και ασκήσεις σχετικά με τις εγκλίσεις στο τετράδιο γλώσσας

🏡Σπίτι: ασκήσεις στις εγκλίσεις

 

Φυσικά 29/1: Φως και χρώματα (μέρος α’)

Έχεις παρατηρήσει ότι το φως του ηλίου έχει άλλο χρώμα το πρωί, άλλο το μεσημέρι κι άλλο το βραδάκι;

Τι χρώμα έχει το φως του Ήλιου;

Το "λευκό" φως του ηλίου, στην πραγματικότητα είναι όλα τα χρώματα μαζί. Με το πρίσμα (ή τα υποκατάστατά του) παρατηρούμε πως το λευκό φως αναλύεται σε όλα τα υπόλοιπα χρώματα. Τα συστατικά του είναι: ιώδης, μπλε, πράσινη, κίτρινη, πορτοκαλί και κόκκινη ακτινοβολία (χρώματα της ίριδας).

Μπορώ να φτιάξω το λευκό φως;

​Όπως αναλύεται το λευκό φως με την βοήθεια ενός πρίσματος στα χρώματα της Ίριδος (ή στα χρώματα του ουράνιου τόξου αν προτιμάτε), το ίδιο εύκολα μπορούμε να κάνουμε και το αντίστροφο: να το συνθέσουμε από τα τρία βασικά χρώματα.

Picture

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 143-144

🏡Σπίτι: Μελετώ όλα όσα γράψαμε και κάνω σελ. 146 ασκ. 1

 

 

 

Μαθηματικά 29/1: Αναγωγή στην κλασματική μονάδα (μέρος α’)

Σήμερα θυμηθήκαμε πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τη μέθοδο της αναγωγής της μονάδας στα κλάσματα.

Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

Α' περίπτωση: Όταν γνωρίζουµε ολόκληρη την ποσότητα και θέλουµε να υπολογίσουµε κάποιο κλασµατικό µέρος της.

Έγιναν:  Τ.Ε. σελ. 8 προβλήματα 2, σελ. 10 πρόβλημα 2-3 και ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: αναγωγή στην κλασματική 1

Γλώσσα 29/1: Εδώ Λιλιπούπολη

Η εβδομάδα μας ξεκίνησε με ένα όμορφο αφιέρωμα στην εκπομπή Εδώ Λιλιπούπολη.

Ο "Σιδερομάσας" είναι ένα μηχάνημα ή εργοστάσιο που όλοι το καμαρώνουν και το θαυμάζουν. Καταβροχθίζει πετρέλαιο, βενζίνη , κοκ κλπ και παράγει τα πάντα, ότι θέλουν οι καταναλωτές.

O Σιδερομάσας συμβολίζει τη σύγχρονη βιομηχανία που σπαταλά τους φυσικούς πόρους για να παράγει προϊόντα, που πολλά από αυτά είναι και άχρηστα. Το Σιδερομάσα τον θεοποιούν και ζητωκραυγάζουν οι τεχνοκράτες και οι υπερκαταναλωτές προϊόντων. Από την άλλη , όμως, υπάρχουν κι αυτοί που ενδιαφέρονται για την προστασία του περιβάλλοντος και αντιδρούν στις ορέξεις των τεχνοκρατών...

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 41 και εργασία στην τάξη με θέμα " Εσύ τι μηχάνημα θα έφτιαχνες για να αντιμετωπίσεις την μόλυνση του περιβάλλοντος;"

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο γλώσσας

  1. Βάλε τις πιο πάνω λέξεις στη σωστή αλφαβητική σειρά: βιομηχανικός, μηχάνημα, ξακουστός, πετρέλαιο, ορυκτά, επιστήμη, τεχνοκράτης, απανωτός, φουσκωτός, καταναλωτής
  2. Γράψε τις δικές σου προτάσεις με τις παρακάτω λέξεις. Πρόσεξε οι προτάσεις σου να είναι επαυξημένες (με προσδιορισμούς): μηχάνημα, ξακουστός, πετρέλαιο, επιστήμη, φουσκωτός, καταναλωτής
  3. Κάνε χρονική αντικατάσταση στα παρακάτω ρήματα: λειτουργείτε, καταναλώθηκαν, γεμίστε, να τοποθετείς