English

ΚΠΑ 17/1: Το δημοκρατικό πολίτευμα

Η Δημοκρατία ως πολίτευμα γεννήθηκε στην αρχαία Αθήνα. Πολλά κράτη σήμερα έχουν δημοκρατικό πολίτευμα. Αυτό σημαίνει ότι ο λαός επιλέγει με εκλογές τους αντιπροσώπους του (βουλευτές) για τη διακυβέρνηση της χώρας. Παρόλα αυτά υπάρχουν διάφοροι τύποι δημοκρατικού πολιτεύματος.

Το πολίτευμα της Ελλάδας είναι: Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία

Φυσικά 17/1: Επαναληπτικές ασκήσεις στον Ηλεκτρομαγνητισμό

Σήμερα ολοκληρώσαμε τον ηλεκτρομαγνητισμό και κάναμε ορισμένες επαναληπτικές ασκήσεις

κουίζ 1                  κουίζ 2                      κουίζ 3                 κουίζ 4

Την Δευτέρα 22/1: Διαγώνισμα στον Ηλεκτρομαγνητισμό

Γλώσσα 17/1: Είδη προτάσεων ως προς τη δομή (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα ρίξαμε μια πρώτη ματιά στα είδη των προτάσεων ως προς τη δομή τους..... δηλαδή Σύνταξη!

Μελετήσαμε το πινακάκι και κάναμε εξάσκηση στο τετράδιο γλώσσας.

🏡Σπίτι: Δε θα έχουμε κάτι για το σπίτι.

Ιστορία 16/1: Γ4. Η επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα (μέρος α’)

Η επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1821. Από τις συγκρούσεις με τον οθωμανικό στρατό ξεχωρίζουν η μάχη στην Αλαμάνα, όπου βρήκε φρικτό θάνατο ο Αθανάσιος Διάκος και η μάχη στο χάνι της Γραβιάς, στην οποία διακρίθηκε ο Οδυσσέας Ανδρούτσος.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 86-87 (ως με φρικτό τρόπο)

🏡Σπίτι: Μελετώ το μάθημα σελ. 86-87 και βρίσκω τις πιο σημαντικές πληροφορίες  για έναν από τους δυο αγωνιστές στις ερωτήσεις κατανόησης

Γλώσσα 16/1: Ένας χώρος από τις αναμνήσεις μου

Με αφορμή το όμορφο κείμενο για το καφενείο που διαβάσαμε χθες, γράψαμε μια έκθεση με θέμα "Ένας χώρος από το παρελθόν και τις αναμνήσεις μου" .

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με λίγη Γραμματική και συγκεκριμένα με τον σχηματισμό των μετοχών παθητικού παρακειμένου:

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 11 ασκ. 7 και Τ.Ε. σελ. 54 ασκ. 4

🏡Σπίτι: 

  • Τ.Ε. σελ. 53 ασκ. 3 και σελ. 60 ασκ. 10
  • Τετράδιο γλώσσας: Φτιάχνω τις μετοχές παθητικού παρακειμένου από τα παρακάτω ρήματα και αιτιολογώ την ορθογραφία τους: ευτυχώ, κόβω, λαδώνω, καλύπτω, ανακατεύω, σπάω, μπερδεύω, μελετώ, οδηγώ.

 

Μαθηματικά 15/1: Δυνάμεις του 10

Σήμερα ασχοληθήκαμε συγκεκριμένα με τις δυνάμεις του 10.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 41 ασκ. 1-2-3- 5

🏡Σπίτι:

  1. Ο Πέτρος έχει σχεδιάσει στο τετράδιό του δύο τετράγωνα. Το πρώτο έχει πλευρά 6 εκ. και το δεύτερο 7 εκ. . Να εκφράσετε με μορφή δύναμης και να υπολογίσετε το εμβαδόν κάθε τετραγώνου σε εκατοστά.
  2. Ο μηνιαίος μισθός του Στέργιου είναι 54 ευρώ και ο μηνιαίος μισθός της Ελένης είναι 45 ευρώ. Ποιος παίρνει περισσότερα χρήματα κάθε μήνα και πόσα;
  3. αριθμητική παράσταση

Φυσικά 15/1: Από τον μαγνητισμό στον ηλεκτρισμό – Η ηλεκτρογεννήτρια

Λίγα χρόνια μετά το Oersted (1831) οι Michael Faraday και Joseph Henry, ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλο, απέδειξαν ότι  συμβαίνει και το αντίστροφο:

Εφαρμογές της ηλεκτρογεννήτριας (της περιστροφής του μαγνήτη στη γεννήτρια):
α) στο δυναμό του ποδηλάτου
β) στα υδροηλεκτρικά εργοστάσια
γ) στα ατμοηλεκτρικά (θερμοηλεκτρικά) εργοστάσια
δ) στις ανεμογεννήτριες

Ανεμογεννήτριες

Υδροηλεκτρικό Εργοστάσιο

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 133-135

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε και κάνω σελ. 135 ασκ. 1-2

Την Δευτέρα 22/1 Διαγώνισμα: Ηλεκτρομαγνητισμός

Γλώσσα 15/1: Τριάντα εννιά καφενεία και ένα κουρείο

  1. Καλή εβδομάδα σε όλες και όλους!

Διαβάσαμε ένα όμορφο κείμενο που μας περιγράφει ένα παραδοσιακό καφενείο (Βιβλίο σελ. 14-15)

Στη συνέχεια μελετήσαμε τα Σχήματα Λόγου: Παρομοίωση-Κυριολεξία-Μεταφορά

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 14-16, σελ. 19 ασκ. 9 και σχήματα λόγου

🏡Σπίτι: 

  • Ορθογραφία σελ. 19 ασκ. 9
  • Βιβλίο σελ. 19 άσκ. 8
  • Την υπόλοιπη φωτοτυπία.

Υπέρμαχοι της ειρήνης: Νέλσον Μαντέλα

Ο Νέλσον Μαντέλα ήταν αγωνιστής του κινήματος κατά του Απαρτχάιντ, που αναπτύχθηκε στη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με την πολιτική και υπήρξε ο πρώτος έγχρωμος πρόεδρος της πατρίδας του.

Σε όλη τη διάρκεια της ζωής του δεν υπαναχώρησε από την πίστη του στις αξίες της δημοκρατίας, της ισότητας, της ειρήνης και της διαρκούς μάθησης. Παρά τις τρομερές προκλήσεις που δέχτηκε, ποτέ δεν «απάντησε» στον ρατσισμό με ρατσισμό.

Εσύ τι είδος "παρατηρητής" θέλεις να είσαι;