English

ΚΠΑ 24/11: Οργανωμένες ομάδες – Σύλλογοι

  • Τι είναι η ομάδα;

Ομάδα είναι πολλοί άνθρωποι μαζί που προσπαθούν να πετύχουν έναν κοινό σκοπό.

  • Πώς σχηματίζονται οι σύλλογοι και οι οργανώσεις;

Οι σύλλογοι και οι οργανώσεις σχηματίζονται από πολλές οργανωμένες ομάδες.

  • Πώς λειτουργούν οι οργανώσεις και ποια τα είδη τους;

Οι οργανώσεις λειτουργούν με δικό τους εσωτερικό κανονισμό(κανόνες).

Ασχολούνται με θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, ο πολιτισμός και η υγεία και διακρίνονται σε

  • Τοπικές Οργανώσεις π.χ.Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Λαγκαδά)
  • Εθνικές Οργανώσεις π.χ.Πανελλήνια Ένωση Εθελοντών Αιμοδοτών
  • Διεθνείς Οργανώσεις π.χ. Ερυθρός Σταυρός,Unicef

 

  • Τι κάνουν οι διεθνείς οργανώσεις;

Οι διεθνείς οργανώσεις δρουν σε όλο τον κόσμο και ασχολούνται με θέματα που αφορούν όλη την ανθρωπότητα όπως την υγεία , την προστασία των μνημείων και του πολιτισμού, την προστασία του περιβάλλοντος, τα ανθρώπινα δικαιώματα.

  • Ποιος ο ρόλος του ατόμου μέσα σε ένα σύλλογο;

Κάθε άτομο που συμμετέχει ως μέλος σε ένα σύλλογο, προσφέρει σε αυτόν ανάλογα με τις δυνατότητες και το χρόνο του. Όταν τα μέλη ενός συλλόγου συνεργάζονται, ο σύλλογος λειτουργεί σαν ένα ενιαίο σύνολο και μπορεί πιο εύκολα να πραγματοποιήσει τους στόχους του.

Χωριζόμαστε σε ομάδες και συζητάμε ένα πρόβλημα που έχουμε παρατηρήσει στη γειτονιά μας και μια πρόταση λύσης. Στη συνέχεια αναφέρουμε το πρόβλημα στον Δήμο Αθηναίων .

Ιστορία 24/11: Β8. Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής

Ανάμεσα στους δασκάλους του Γένους ξεχωρίζουν για τη δράση τους ο λόγιος επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής, ένας Έλληνας φιλόλογος φημισμένος ακόμη και στην Ευρώπη.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 58 - 61

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ Βιβλίο σελ. 58-61
  • Παρατηρώ τον παρακάτω πίνακα και απαντώ: α) Αναλύω τι βλέπω στον πίνακα, β) Εμπλουτίζω τον πίνακα με τα λόγια που φαντάζομαι ότι θα έλεγαν ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής.

Γεωμετρία 24/11: Είδη γωνιών- Μέτρηση Γωνιών

Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε:

  • Τι είναι η γωνία και πώς την εκφράζουμε;

Γωνία είναι το άνοιγμα μεταξύ δύο πλευρών, που ενώνονται σε μία κορυφή.
Την γωνία την μετράμε σε μοίρες.

  • Ποια είναι τα είδη των γωνιών;

  •  Πώς μπορούμε να μετρήσουμε μια γωνία; 

Έγιναν: τετράδιο γεωμετρίας και ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 11 ασκ.2 και υπόλοιπες ασκήσεις φωτοτυπίας

 

Φυσικά 23/11: Οικονομία στη χρήση της ενέργειας

Τι μπορώ να κάνω για να εξοικονομήσω ενέργεια;

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 47

🏡Σπίτι: Ολοκληρώνω σελ. 48 και μελετώ όσα κάναμε στην τάξη. Την Τετάρτη 29/11 έχουμε Διαγώνισμα στην ενότητα "Ενέργεια".

Γλώσσα 23/11: Η θλιμμένη αγελάδα

Σήμερα διαβάσαμε από το Ανθολόγιο μια ιστορία του Ευγένιου Τριβιζά με τίτλο "Η θλιμμένη αγελάδα" (Ανθολόγιο σελ. 273)

Έγιναν: η θλιμμένη αγελάδα ασκήσεις

🏡Σπίτι: Ολοκληρώνω τις ασκήσεις της φωτοτυπίας και να απαντηθεί η παρακάτω άσκηση στο τετράδιο γλώσσας ταυρομαχίες-γράφω την άποψη μου

Ιστορία 21/11: Η εκπαίδευση στην Τουρκοκρατία

Στο σημερινό μας μάθημα βγήκαμε εκτός σχολικού βιβλίου και μελετήσαμε την εκπαίδευση των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.

Έγιναν:

🏡Σπίτι: Μελετώ την φωτοτυπία και Βιβλίο σελ. 54-55 το "Μια ματιά στο παρελθόν".

 

Γεωγραφία 21/11: Νησιωτικά Συμπλέγματα, Πορθμοί και Διώρυγες

Στο σημερινό μας μάθημα της γεωγραφίας ολοκληρώσαμε τον οριζόντιο διαμελισμό του πλανήτη μας: νησιωτικά συμπλέγματα, πορθμοί και διώρυγες.

🌍Νησιωτικά Συμπλέγματα

 

 

🌏Διώρυγες

α. Διώρυγα του Παναμά

β. Διώρυγα του Σουέζ

γ. Πορθμός του Γιβραλτάρ

δ. Βερίγγειος Πορθμός

🚢Σπίτι: Μαθαίνω όσα κάναμε σήμερα και στη συνέχεια κάνω Τ.Ε. σελ. ασκ. 1-2-4

Γλώσσα 21/11: Γράφω Περίληψη

Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε πώς κάνουμε Περίληψη: Οδηγίες για περίληψη

Έγιναν: Στο τετράδιο γραπτού λόγου έγινε η προετοιμασία της περίληψης στο κείμενο: Η χελώνα και ο Ρεβιθάκης.

🏡Σπίτι:

  • Ολοκληρώνω την περίληψη στο τετράδιο γραπτού λόγου.
  • Ασκήσεις στο τετράδιο γλώσσας
  1. Γράφω 4 λέξεις που να βρίσκονται στην ίδια οικογένεια με τη λέξη "Καταναλώνω" και φτιάχνω προτάσεις με αυτές.
  2. Γράφω τα συνθετικά των πιο κάτω λέξεων και τα ερμηνεύω με τη βοήθεια του λεξικού:
    Κατεργασμένα: ………………………+………………………. =…………………………..
    Μακροβιότητα: ………………………+………………………. =……………………………
    Διατροφή: ………………………+………………………. =…………………………………..
    Καταναλωνω: ………………………+………………………. =………………………………….
    Κατάχρηση: ………………………+………………………. =…………………………..

*Την Πέμπτη φέρνω Ανθολόγιο!

Μαθηματικά 20/11: Επαναληπτικές ασκήσεις (μέρος α’)

Σήμερα ξεκινήσαμε το πρώτο μέρος της επανάληψής μας.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. ασκ. και επαναληπτικές ασκήσεις στο τετράδιο των μαθηματικών σύντομες ασκήσεις

  • προηγούμενος-επόμενος αριθμός
  • κάθετες πράξεις και όροι πράξεων
  • ιδιότητες των πράξεων
  • αριθμητικές παραστάσεις

🏡Σπίτι: Δεν έχουμε ασκήσεις για το σπίτι λόγω της αστροβραδιάς.

 

Φυσικά 20/11: Φυσικό αέριο

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Τα αποθέματα φυσικού αερίου σχηματίστηκαν πριν από 10 - 15 εκατομμύρια χρόνια από βακτήρια, μύκητες και άλλους μικροοργανισμούς που ζούσαν στη θάλασσα. Αυτοί οι μικροοργανισμοί, αφού πέθαναν, εγκλωβίστηκαν στον πυθμένα της θάλασσας μέσα σε λάσπη, όπου δεν υπήρχε οξυγόνο. Σε διάρκεια πολλών εκατομμυρίων χρόνων καταπλακώθηκαν από στρώματα χώματος και άμμου και μετασχηματίστηκαν τελικά σε μίγματα υδρογονανθράκων, σε φυσικό αέριο και σε πετρέλαιο.​Το φυσικό αέριο συγκεντρώθηκε σε κοιλότητες σχηματίζοντας τα κοιτάσματα που σήμερα γνωρίζουμε.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 35-42
🏡Σπίτι: Μελετώ μόνο όσα έχουμε γράψει στην τάξη και κάνω σελ. 42 ασκ.1 και σελ. 43-44