English

Γλώσσα 20/11: Η χελώνα και ο Ρεβυθάκης

Σήμερα στο μάθημά μας διαβάσαμε ένα παραμύθι με τίτλο "Η χελώνα και  Ρεβυθάκης" (Βιβλίο σελ. 61-64).

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 61-64 και ανάλυση του κειμένου.

🏡Σπίτι: Δεν έχουμε εργασίες για το σπίτι λόγω της αστροβραδιάς.

Ιστορία 16/11: Β7. Οι δάσκαλοι του Γένους

Δάσκαλοι του Γένους ονομάζονται οι μορφωμένοι Έλληνες που κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας συνέβαλαν, με την προφορική διδασκαλία τους ή με τα κείμενα τους, στην καλλιέργεια της ελληνικής παιδείας.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 52-54 και μια μικρή εργασία στην τάξη σχετικά με τους Δάσκαλους του Γένους

🏡Σπίτι: Μελετώ το σχεδιάγραμμα και Βιβλίο σελ. 53

Γεωμετρία 16/11: Γεωμετρικά Σχήματα- Πολύγωνα (μέρος β’)

Σήμερα κάναμε εξάσκηση στην κατασκευή πολύγωνων. Συγκεκριμένα φτιάξαμε ένα εξάγωνο και ένα οκτάγωνο, ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες και τις οδηγίες του Βιβλίου σελ.138.

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 9 ασκ.1-2 (να γίνουν στο μιλιμετρέ χαρτί που σας μοίρασα)

Αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο

17 Νοέμβρη 1973: μια ημερομηνία που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ, μικροί και μεγάλοι!

Για επτά χρόνια το πολίτευμα μας ήταν η δικτατορία… Το πολίτευμα της Δημοκρατίας ασθενούσε άσχημα και οι πολίτες δεν είχαν το δικαίωμα να εκφράσουν ελεύθερα την γνώμη τους, δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίσουν και να εκλέξουν το πολίτευμα που ήθελαν, οι εφημερίδες και τα ραδιόφωνα ήταν υποχρεωμένα να λένε ότι άρεσε στους κυβερνήτες, τους οποίους κανένας δεν είχε εκλέξει.

Στις 17 Νοέμβρη γιορτάζουμε την κορυφαία αντιδικτατορική δράση που ξεκίνησε από τους φοιτητές με κατάληψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και εξελίχθηκε σε μια τεράστια αντιχουντική εξέγερση όλου του λαού. Κάθε χρόνο την ημέρα αυτή τιμούμε τον αγώνα των νέων και τον αγώνα όλου του λαού μας για ελευθερία, ειρήνη, δημοκρατία και προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μέσα από το αφιέρωμά μας αυτό εκφράζουμε τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη μας σε όλους αυτούς που πρόσφεραν στον βωμό της λευτεριάς και της δημοκρατίας ό,τι πιο πολύτιμο είχαν… Την ίδια τους τη ζωή!

Τι γιορτάζουμε στην επέτειο του Πολυτεχνείου

Η ιστορία της εξέγερσης με λίγα λόγια

Ραδιοφωνική εκπομπή: Εδώ Πολυτεχνείο

Γλώσσα 16/11: 17η Νοέμβρη

Σήμερα το μάθημα της Γλώσσας ήταν αφιερωμένο στην επέτειο του Πολυτεχνείου.

Έγιναν: Βιβλίο σελ.72-74

🏡Σπίτι:

  • Απαντώ στις ερωτήσεις 1α, 1β, 1γ, 1δ σελ. 74
  • Μελετώ πάλι τις εγκλίσεις των ρημάτων. Τη Δευτέρα θα γράψουμε ένα τεστάκι.

Φυσικά 15/11: Το πετρέλαιο ως πηγή ενέργειας και ως πρώτη ύλη- Ορυκτοί άνθρακες

Κλάσματα του Πετρελαίου

Τα κλάσματα του πετρελαίου χρησιμοποιούνται ως καύσιμα σε πολλά μηχανήματα. Η μετατροπή της ενέργειας του πετρελαίου γίνεται σε καυστήρες ή σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η αξιοποίηση της ενέργειας του πετρελαίου γίνεται καθώς αυτό καίγεται. Όταν το πετρέλαιο καίγεται, η χημική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε όλα αυτά τα μόρια μετατρέπεται σε κινητική και θερμική ενέργεια.

Το πετρέλαιο είναι μια πολύτιμη πηγή ενέργειας. Με τη χρήση του πετρελαίου καλύπτουμε περίπου το 50% των ενεργειακών μας αναγκών. Δυστυχώς, τα αποθέματα πετρελαίου δεν είναι ανεξάντλητα. Για να δημιουργηθούν τα κοιτάσματα, που σήμερα καταναλώνουμε με γοργούς ρυθμούς, χρειάστηκαν εκατομμύρια χρόνια. Αν η εξόρυξη και η κατανάλωση του πετρελαίου συνεχιστεί με το σημερινό ρυθμό, τα αποθέματα πετρελαίου θα εξαντληθούν σύντομα.
Γι' αυτό προσπαθούμε να περιορίσουμε όσο είναι δυνατόν την κατανάλωση πετρελαίου. Παράλληλα, αναζητούμε άλλες πηγές ενέργειας. Ποιες; Θυμάμαι τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας!
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 31-34
Ορυκτοί άνθρακες

Οι ορυκτοί άνθρακες, ή αλλιώς γαιάνθρακες, βρίσκονται στο υπέδαφος. Σχηματίστηκαν εκεί κατά τη διάρκεια πολλών εκατομμυρίων χρόνων από φυτά, που καταπλακώθηκαν από στρώματα εδάφους μετά από φυσικές καταστροφές. Οι ορυκτοί άνθρακες έχουν πολλές διαφορετικές μορφές.

Για την εξόρυξη των υπόγειων κοιτασμάτων είναι αναγκαία η κατασκευή ειδικών εγκαταστάσεων, των ορυχείων. Οι ανθρακωρύχοι εργάζονται χωρίς καθόλου φυσικό φως σε στοές με υψηλή υγρασία και χαμηλή θερμοκρασία. Πρόκειται για μια πολύ επικίνδυνη εργασία.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 35-38

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα κάναμε στο μάθημα και κάνω σελ. 38 τις ασκ. 1-2

 

 

Γλώσσα 15/11: Φτιάχνω τη δική μου διαφήμιση

Σήμερα ασχοληθήκαμε με δύο θέματα: συμφράσεις και εκφράσεις σχετικές με τη διατροφή και διαφημίσεις.

Πατάω πάνω στη διαφήμιση

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 57-60 ασκ. 2- 3-4-6 και Τ.Ε. σελ. 39 ασκ. 10

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 32 ασκ. 2, σελ. 35 ασκ. 5

Γεωγραφία 14/11: Ωκεανοί, θάλασσες και νησιά

Στο σημερινό μας μάθημα αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τον οριζόντιο διαμελισμό της γης: τους υδάτινους όγκους (ωκεανοί και θάλασσες) και τα νησιά.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την σελίδα και μελετήστε τις μωβ πινέζες (ωκεανοί- θάλασσες) και τις ροζ πινέζες (ήπειροι)!!!

​🌍Γιατί η Γη λέγεται Γαλάζιος Πλανήτης;

Αν πάρουμε τον Μέσον Όρο των δύο ημισφαιρίων, τότε συνολικά
η θάλασσα αντιπροσωπεύει περίπου το 71% της επιφάνειας της Γης,
ενώ η ξηρά μόνο το 29% (περίπου) της επιφάνειάς της
.
🌎Ωκεανοί και Θάλασσες
🌏Τα μεγαλύτερα νησιά
🌅Σπίτι:
  • Μαθαίνω πού βρίσκονται στον χάρτη οι ωκεανοί, οι θάλασσες και τα νησιά που σημειώσαμε στην τάξη.
  • Σημειώνω ποιες ηπείρους βρέχει ο κάθε ωκεανός.
  • Κάνω εξάσκηση με το κουίζ.

Ιστορία 14/11: Β6. Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών

Κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας δημιουργούνται δύο μεταναστευτικά κύματα των Ελλήνων προς την Ευρώπη. Εκεί δημιούργησαν νέες κοινότητες, τις παροικίες.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 48-51
Έντυπα της ελληνικής παροικίας της Βιέννης

👽Σπίτι: Μελετώ σελ. 48-51 και απαντώ σελ. 51 ερώτηση 1

Μαθηματικά 14/11: Λύνω σύνθετα προβλήματα των 4 πράξεων

Το μάθημά μας σήμερα ήταν αφιερωμένο στα προβλήματα και πάλι. Μόνο που αυτά τα προβλήματα ήταν λίγο πιο σύνθετα.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 23 πρόβλημα 1

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 23 πρόβλημα 2-3
  • Λύνω τις παρακάτω αριθμητικές παραστάσεις:
  • 100 - 10 - (8,5x10) + 1.500 x 0.01=
  • 1.000 - (25 x 4) - (500 - 350) + 25 + 125=
  • 500 - (1,7 x 100) + (28 : 0,1) - (2,5 x 4)=
  • 376 : 2,5 + 1.205 - 70 x 3=

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ!!!