Ελληνικά

Μαθηματικά 5/4: Προβλήματα με δεκαδικούς

Σήμερα κάναμε εξάσκηση στα προβλήματα με δεκαδικούς αριθμούς: προβλήματα

Σπίτι: (Για το Πάσχα)

  • Λύνω τα υπόλοιπα προβλήματα.
  • Κάνω κάθετα τις παρακάτω πράξεις:

α) 5,123 - 2,5=     β)0,2: 0,5=    γ)65,789+12,3=

δ)303,500-300,5=    ε)49,72:2=    στ)39,4 x 82=

Γλώσσα 5/4: Επιρρήματα (μέρος α’)

Στο σημερινό μάθημα μιλήσαμε για μια καινούρια κατηγορία άκλιτων λέξεων, τα επιρρήματα!

Συγκεκριμένα, μάθαμε τα χρονικά (Πότε;) και τα τοπικά (Πού;) επιρρήματα και τροπικά (Πώς;) και ότι λειτουργούν ως προσδιορισμοί του χρόνου,του τόπου και του τρόπου.

Στη συνέχεια γράψαμε έκθεση με θέμα: "Περιγραφή κτίσματος".

🏡Σπίτι:

  • Μαθαίνουμε πάρα πολύ καλά τα χρονικά και τα τοπικά επιρρήματα από το πινακάκι και στη συνέχεια κάνουμε εξάσκηση με την παρακάτω φωτοτυπία επιρρήματα-ασκήσεις-1
  • Βρίσκω πληροφορίες για ένα έθιμο του Πάσχα (πού γίνεται στο χωριό μου ή σε κάποιο άλλο μέρος εντός και εκτός Ελλάδας)

Μαθηματικά 4/4: Διαιρέσεις με το 10-100-1.000 και 0,1-0,01-0,001

Διαίρεση με το 10 ή το 100 ή το 1.000

Για να διαιρέσουμε έναν δεκαδικό αριθμό με το 10 ή το 100 ή το 1000 κτλ., μεταφέρουμε αντίστοιχα την υποδιαστολή του δεκαδικού μία ή δύο ή τρεις θέσεις προς τα αριστερά. Αν λείπουν ψηφία συμπληρώνουμε τις θέσεις των ψηφίων με μηδενικά.

Διαίρεση με το 0,1 ή το 0,01 ή το 0,001

Για να διαιρέσω ένα δεκαδικό αριθμό με το 0,1, το 0,01, το 0,001…, μεταφέρω την υποδιαστολή του αριθμού δεξιά μία, δύο ή τρεις… θέσεις αντίστοιχα. Αν τελειώσουν τα ψηφία του αριθμού, βάζω μηδενικά.

Φυσικά 4/4: 2. Διαφανή, ημιδιαφανή και αδιαφανή σώματα- 3. Φως και Σκιές

Κάποια αντικείμενα μπορεί να τα διαπεράσει το φως. Τα αντικείμενα αυτά τα ονομάζουμε διαφανή.

Κάποια άλλα αφήνουν μέρος μόνο του φωτός να τα διαπεράσει και μάλιστα το διασκορπίζουν με αποτέλεσμα τα φωτεινά αντικείμενα που βρίσκονται πίσω τους να μας φαίνονται θολά. Τα αντικείμενα αυτά ονομάζονται ημιδιαφανή.

Υπάρχουν, τέλος, και κάποια αντικείμενα που το φως δεν μπορεί να τα διαπεράσει. Τα σώματα αυτά ονομάζονται αδιαφανή. Πίσω από τα αδιαφανή σώματα σχηματίζεται σκιά.

Τα υλικά, ανάλογα με τη διαφάνεια τους, βρίσκουν πολλές εφαρμογές στην καθημερινή μας ζωή. Η τζαμαρία μιας βιτρίνας είναι απόλυτα διαφανής, για να φαίνονται τα εμπορεύματα. Τα δοκιμαστήρια όμως στο εσωτερικό ενός καταστήματος είναι κατασκευασμένα από αδιαφανή υλικά για προφανείς λόγους! Η ντουζιέρα αλλά και το τζάμι στο παράθυρο του μπάνιου είναι ημιδιαφανή, γιατί θέλουμε το φως να περνά μέσα από αυτά χωρίς όμως να διακρίνεται το εσωτερικό τους. Όταν βρέχει, το τζάμι του αυτοκινήτου γίνεται ημιδιαφανές. Με τη χρήση των υαλοκαθαριστήρων απομακρύνεται το νερό και το τζάμι γίνεται πάλι διαφανές.

Όταν ανάμεσα σε μια πηγή φωτός και σε ένα τοίχο παρεμβάλλουμε ένα αδιαφανές σώμα, τότε κάποιες από τις ακτίνες φωτός που ξεκινούν από την πηγή διακόπτονται από το σώμα και δε φτάνουν στον τοίχο. Αυτό δημιουργεί πάνω στον τοίχο μια σκοτεινή περιοχή που ονομάζεται σκιά του σώματος.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 131-135

🏡Σπίτι: Διάβασμα σελ. 131-135 και λύνω σελ.132 ασκ.1-2 και σελ. 135 ασκ.1

Μαθηματικά 3/4: Εξάσκηση στις διαιρέσεις

Εφόσον ολοκληρώσαμε όλες τις περιπτώσεις διαιρέσεων με δεκαδικούς αριθμούς, ήρθε η ώρα για εξάσκηση!

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 17 ασκ. 2,3,4 και πρόβλημα 1, πρόβλημα 2

🏡Σπίτι: Στο τετράδιο μαθηματικών

  1. Κάνω τις διαιρέσεις κάθετα: α. 84:16      β.1,824:5  γ.45,5:1,25      δ. 3,598:1,4
  2. Κάνω τις διαιρέσεις κάθετα. Τι παρατηρώ; Φτιάχνω 2 κανόνες για τη διαίρεση με το 10 και το 0,1.

α. 50:10        β.24:10        γ.24,5:10

δ. 0,42:0,1     ε.3,48:0,1      στ.14:0,1

Ιστορία 3/4: 27. Η καθημερινή ζωή στην ύπαιθρο στα χρόνια των Ισαύρων και των Μακεδόνων

Μεγάλο μέρος του βυζαντινού πληθυσμού ζει στην ύπαιθρο σε όμορφα χωριά και κωμοπόλεις. Τα σπίτια τους είναι ανάλογα με την οικονομική τους κατάσταση. Οι πιο πολλοί είναι γεωργοί και βοσκοί. Αγαπούν τη ζωή και τον τόπο τους και χαίρονται με το κυνήγι και το ψάρεμα.  

Σπίτι: Μελετώ το μάθημα έως τη σελ.80 και απαντώ στην ερώτηση 2 από τη φωτοτυπία

Γλώσσα 31/3: Κατασκευές των ανθρώπων

Στο σημερινό μας μάθημα διαβάσαμε το κείμενο "Κατασκευές των ανθρώπων" (Βιβλίο σελ. 13).

Στη συνέχεια κάναμε τις ασκήσεις 1,2,3,4 σελ. 16

Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 32-34 ασκ. 7,8,9
  • Στο τετράδιο γλώσσας κλίνω: ο απών μαθητής, η μέλλουσα νύφη, το επείγον πρόβλημα
  • Την Δευτέρα θα κάνουμε τεστάκι στα επίθετα σε -ων, -ούσα, -ον. Τα μελετάω πάλι από τη Γραμματική σελ. 103

Γεωμετρία 31/3: Είδη τριγώνων ως προς τις γωνίες

Το σημερινό μας μάθημα ήταν αφιερωμένο στα ΤΡΙΓΩΝΑ!

Όχι στο τρίγωνο των Βερμούδων....

...ούτε στα τρίγωνα του Πάμπλο Πικάσο....

.... ούτε στα τρίγωνα πανοράματος....

....αλλά στα τρίγωνα της Γεωμετρίας και στις κατηγορίες στις οποίες τα χωρίζουμε σε σχέση με τα είδη γωνιών που έχουν:

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 47 και ασκήσεις στο τετράδιο

🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε στο τετράδιο μαθηματικών και στο βιβλίο και λύνω Τ.Ε. σελ. 45-46 ασκ. 1,2, πρόβλημα 3,4