Στο σημερινό μας μάθημα εξηγήσαμε πώς γίνεται η γονιμοποίηση και η ανάπτυξη του εμβρύου.
Ανάπτυξη εμβρύου στον άνθρωπο
Ανάπτυξη εμβρύου σε ζώα
Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 180, 182-183 και διαφάνεια.
🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε
Στο σημερινό μας μάθημα εξηγήσαμε πώς γίνεται η γονιμοποίηση και η ανάπτυξη του εμβρύου.
Ανάπτυξη εμβρύου στον άνθρωπο
Ανάπτυξη εμβρύου σε ζώα
Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 180, 182-183 και διαφάνεια.
🏡Σπίτι: Μελετώ όσα γράψαμε
Όταν μιλούμε για την επιστήμη, την έρευνα και τις ανακαλύψεις, σπάνια αναφερόμαστε σε γυναίκες επιστήμονες. Αυτό οφείλεται στη θέση που είχε η γυναίκα στην κοινωνία τους περασμένους αιώνες και στην προκατάληψη.
Παρ' όλα αυτά υπήρξαν γυναίκες και σήμερα ακόμα περισσότερες που ασχολήθηκαν με τις επιστήμες και μάλιστα διακρίθηκαν παρ' όλες τις δυσκολίες που συνάντησαν.
Αφού παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο (πάτα την εικόνα), συμπληρώσαμε το παρακάτω κουίζ: γυναίκες επιστήμονες
🏡Σπίτι:
Για όποιον ενδιαφέρεται extra βιντεάκι:
Η Οθωμανική αυτοκρατορία ήταν ένα τεράστιο πολυεθνικό κράτος. Μέσα στην επικράτειά της ζούσαν πάρα πολλοί λαοί: Έλληνες, Αλβανοί, Βούλγαροι, Σέρβοι, Αιγύπτιοι, κλπ.
Παρ' όλο που ο κάθε λαός ζούσε κυρίως σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, επειδή όλοι ήταν πολίτες του ίδιου κράτους είχαν δικαίωμα να μετοικούν σε οποιαδήποτε περιοχή ήθελαν. Έτσι, όταν η Οθωμανική αυτοκρατορία άρχισε να διαλύεται, τα νέα εθνικά κράτη που σχηματίζονταν δεν ήταν εύκολο να διαμορφώσουν τα σύνορά τους. Γι’ αυτό άρχισαν να ξεσπούν προστριβές και πόλεμοι μεταξύ τους, για το ποιες περιοχές θα περιλαμβάνει το κάθε ένα.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 170-173
🏡Σπίτι:
Τελευταίος τρόπος επίλυσης προβλημάτων με αντιστρόφως ανάλογα ποσά: μέθοδος των τριών!
Έγιναν: από φωτοτυπία ασκ. 7-8-9
🏡Σπίτι: Τα υπόλοιπα προβλήματα από ασκήσεις στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά
Σήμερα διαβάσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για μια γυναίκα επιστήμονα, την Ζόχρα Μπεν Λάκνταρ.
Έγιναν: Βιβλίο σελ.15-17 και τετράδιο γλώσσας επανάληψη στα επίθετα σε -ων-ούσα-όν και υς-εια-υ.
🏡Σπίτι:
Το σημερινό μας μάθημα ήταν εισαγωγικό στο Αναπαραγωγικό σύστημα. Συγκεκριμένα μελετήσαμε από ποια μέρη αποτελείται το αναπαραγωγικό σύστημα των δύο φύλων.
Χάρη στην αναπαραγωγή συνεχίζεται η ζωή πάνω στη Γη και η διατήρηση των διαφόρων ειδών. (Πάτα πάνω στις εικόνες για τις διαφάνειες)
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 178-180 και παρακολουθήσαμε τη διαφάνεια.
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι:
🏡Σπίτι: Μελετώ σελ. 178-179 και κάνω σελ. 181 ασκ. 2-3
Σήμερα συνεχίσαμε να εξασκούμαστε στην επίλυση προβλημάτων με αντιστρόφως ανάλογα ποσά.
Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 11-12 όλα τα προβλήματα
🏡Σπίτι: Τα προβλήματα 1-6 από ασκήσεις στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά
Καλή εβδομάδα!
Σήμερα ξεκινήσαμε κάνοντας εξάσκηση στις δευτερεύουσες προτάσεις με ασκήσεις στο Τ.Ε. Ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τρεις ακόμη κατηγορίες: ενδοιαστικές, χρονικές και αναφορικές εξαρτημένες προτάσεις.
Στη συνέχεια διαβάσαμε την επόμενη συνέντευξη από έναν νεότερο στην Αντίπαρο.
Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 32-33 ασκ. 3-4 και Βιβλίο σελ. 10-11
🏡Σπίτι:
Σήμερα μελετήσαμε πώς μπορούμε να λύσουμε προβλήματα με αντιστρόφως ανάλογα ποσά.
Έγιναν: τετράδιο μαθηματικών και Τ.Ε. σελ. 7 πρόβλημα 1
🏡Σπίτι: Τα υπόλοιπα προβλήματα από το τε και ασκ 1-2 από ασκήσεις στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά
Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα η Ελλάδα κατέβαλλε προσπάθειες για να πλησιάσει το επίπεδο οργάνωσης των ανεπτυγμένων κρατών. Ωστόσο, πολλά εσωτερικά προβλήματα, όπως η ληστεία αλλά και η οικονομική κρίση, δημιουργούσαν εμπόδια. Ο 19ος αιώνας τελείωσε με τον ατυχή Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 162-165
🏡Σπίτι: Μελετώ πολύ καλά το μάθημα και απαντώ στην παρακάτω ερώτηση: Ο Νικόλας Γύζης (1842- 1901) ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες ζωγράφους του 19ου αιώνα. Παρατήρησε τον παρακάτω πίνακα με τίτλο "Τα αρραβωνιάσματα" και περιέγραψε με λίγα λόγια τι απεικονίζει και σύγκρινέ το με το σήμερα.
Είναι τόσα πολλά αυτά που μπορούμε να συζητήσουμε για την Ελλάδα τον 19ο αιώνα. Επέλεξα ορισμένες ακόμη ενδιαφέρουσες πληροφορίες- γεγονότα.
Φωτογραφίες της Ελλάδας τον 19ο αιώνα:
https://www.lifo.gr/articles/retronaut_articles/88676
Η σφαγή στο Δήλεσι