Σήμερα αρχίσαμε να μελετάμε συγκεκριμένα τα ομογενή μίγματα= διαλύματα και από ποιους παράγοντες εξαρτάται αν διαλυθούν. Βιβλίο σελ. 34-35.
Διάλυμα = διαλύτης + διαλυμένες ουσίες
Σήμερα αρχίσαμε να μελετάμε συγκεκριμένα τα ομογενή μίγματα= διαλύματα και από ποιους παράγοντες εξαρτάται αν διαλυθούν. Βιβλίο σελ. 34-35.
Διάλυμα = διαλύτης + διαλυμένες ουσίες
Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε πότε και πώς χρησιμοποιείται η πράξη του πολλαπλασιασμού: Ξέρω το ένα και ψάχνω τα πολλά!
Στο τετράδιο των προβλημάτων λύσαμε το παρακάτω πρόβλημα: Ένα φορτηγό μεταφέρει 75 κιβώτια με νερά. Σε κάθε κιβώτιο υπάρχουν 12 εξ΄άδες νερών. Πόσα μπουκάλια νερού μεταφέρει συνολικά;
Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι: κάθε ομάδα έφτιαξε τα δικά της προβλήματα και στη συνέχεια οι υπόλοιπες προσπάθησαν να τα λύσουν. Δημιουργ΄ήθηκαν τα εξής προβλήματα:
🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 27-28 προβλήματα 1-2-3
Σήμερα στα Εικαστικά κάναμε ένα αφιέρωμα στην Επέτειο του ΟΧΙ με έναν διαφορετικό τρόπο..... με την Τέχνη του Ναι και του Όχι!
Ολόκληρη η ζωή μας κινείται ανάμεσα σ’ αυτές τις δύο λέξεις, Ναι ή Όχι, λέξεις που καθορίζουν την καθημερινότητά μας πολύ περισσότερο από όσο συνήθως συνειδητοποιούμε. Κι όμως, συχνά δεν τολμάμε να τις ξεστομίσουμε.
Σήμερα, όμως, μουτζουρώσαμε, μουτζουρωθήκαμε, μπερδευτήκαμε, βάλαμε μπόλικη φαντασία, φανταστήκαμε, συλλογιστήκαμε και αποφασίσαμε αν τελικά η απάντησή μας είναι Ναι ή Όχι.
Ο Κωνσταντίνος και ο Λικίνιος υπογράφουν το διάταγμα της ανεξιθρησκίας. Λίγο καιρό αργότερα συγκρούονται μεταξύ τους και ο Κωνσταντίνος ως μονοκράτορας πλέον παίρνει μέτρα για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα διοίκησης της αυτοκρατορίας.
https://www.youtube.com/watch?v=yT23eWqOQpA&ab_channel=GorillaGrodd1979
🏡Σπίτι:
Σήμερα είδαμε πώς μπορούμε να κάνουμε πολλαπλασιασμούς με το νου, χρησιμοποιώντας την τακτική του "διαίρει και βασίλευε" ή αλλιώς επιμεριστική ιδιότητα.
π.χ. 42 x 21= (42x20) + (42x1) = 840 + 42 = 882
Σπίτι: στο τετράδιο μαθηματικών λύνω τα παρακάτω:
35 x 1.000= 46 x 20 = 905 x 300 =
728 x 100= 153 x 200= 580 x 40=
386 x 10.000= 372 x 30= 402 x 500=
2. Βρίσκω τα γινόμενα με επιμεριστική ιδιότητα.
35 x 72=
86 x 21=
47 x 13=
55 x 25=
Σήμερα ξεκινήσαμε με την επανάληψη της 2ης ενότητας της Γλώσσας.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε το κείμενο στο Τ.Ε. σελ. 27 σχετικά με το τραμ και συμπ΄ληρώσαμε το πινακάκι στη σελ. 28.
Η πατρίδα μας είναι μία χερσόνησος περιτριγυρισμένη από μικρά και μεγάλα νησιά. Ο μακρόστενος κορμός της χερσονήσου αποτελεί την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ το σύνολο των νησιών τη νησιωτική Ελλάδα.
Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε τη μορφή και το σχήμα της χώρας μας και θυμηθήκαμε τα γεωγραφικά διαμερίσματά της (Βιβλίο σελ. 29-28).
Αφού θυμηθήκαμε τα γεωγραφικά διαμερίσματα, αποφασίσαμε να δώσουμε τη δική μας μορφή σε αυτά, όπως στο παράδειγμα!
Σπίτι: Μαθαίνω τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας.
Σήμερα θυμηθήκαμε πώς γίνεται η πράξη του πολλαπλασιασμού κάθετα και πώς πολλαπλασιάζουμε με το 10, 100, 1.000.
Επίσης, θυμηθήκαμε τους όρους του πολ/μου.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 27 ασκ.1, Τ.Ε. σελ. 27 ασκ. 1 και πολλαπλασιασμοί κάθετοι στο τετράδιο μαθηματικών.
Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 27 ασκ. 4,6 (να γίνουν κάθετα στο τετράδιο και οι επαληθεύσεις τους.
Σήμερα στη γλώσσα κάναμε επανάληψη στο γραμματικά φαινόμενα και στο λεξιλόγιο που συναντήσαμε στην ενότητα 2, ώστε να είμαστε προετοιμασμένοι για το Διαγώνισμα της Δευτέρας.
επαναληπτικές ασκήσεις ενότητα 2
Υπενθυμίζω ότι για να είμαστε σωστά προετοιμασμένοι, οφείλουμε να μελετήσουμε όλες τις ασκήσεις και όσα γράψαμε στο τετράδιο και το βιβλίο της γλώσσας σχετικά με:
Πολλά και διάφορα ενδιαφέροντα πειράματα κάναμε σήμερα στο μάθημα της φυσικής με σκοπό να καταλάβουμε ποια μίγματα λέγονται ομογενή και ποια ετερογενή, όπως επίσης και τις διαφορές τους (Βιβλίο σελ.32-33)
Παίξαμε και ένα παιχνίδι για τα μίγματα
🏡Σπίτι: Μελετώ τα ομογενή και τα ετερογενή μίγματα, σύμφωνα με όσα γράψαμε στο βιβλίο και στο τετράδιο φυσικής και στη συνέχεια λύνω την παρακάτω άσκηση στο τετράδιο φυσικής: