Να έχετε ένα πανέμορφο Σαββατοκύριακο!!!
Γεωγραφία 7/10: 4. Η ταυτότητα του χάρτη: Κλίμακα
Στο σημερινό μας μάθημα συνεχίσαμε να επεξεργαζόμαστε τα βασικά στοιχεία ενός χάρτη και συγκεκριμένα μιλήσαμε για την Κλίμακα.
Κλίμακα είναι ένας αριθμός που δηλώνει πόσες φορές μικρότερη είναι μια απόσταση πάνω στο χάρτη από την πραγματική απόσταση πάνω στο έδαφος.
Πώς μπορώ να υπολογίσω την πραγματική απόσταση;
- Βρίσκω την κλίμακα του χάρτη. π.χ. 1: 1.000.000
- Με τον χάρακα μετράω την απόσταση πάνω στο χάρτη. π.χ. 2 εκ.
- Πολλαπλασιάζω την απόσταση του χάρτη με την κλίμακα. π.χ. 2 x 1.000.000 = 2.000.000 εκ. = 20 χλμ
Επίσης, έγιναν στο Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1,2 .
Σπίτι:
- Μελετώ στο Βιβλίο σελ. 19-21 και όσα γράψαμε στο τετράδιο.
- Βρίσκω την πραγματική απόσταση στις παρακάτω ασκήσεις στο τετράδιο γεωγραφίας:
- Η απόσταση στο χάρτη Αλεξανδρούπολης- Βέροιας είναι 50εκ. και η κλίμακα του χάρτη είναι 1:50.000. Ποια είναι η πραγματική απόσταση των δύο πόλεων;
- Η απόσταση στο χάρτη Αθήνας- Μόσχας είναι 20εκ. και η κλίμακα του χάρτη είναι 1: 10.000.000. Ποια είναι η πραγματική απόσταση των δύο πολέων;
Μαθηματικά 7/10: Σύγκριση μεγάλων αριθμών
Σήμερα στο τετράδιο μαθηματικών κάναμε εξάσκηση στη σύγκριση μεγάλων αριθμών (αιτιολογώ γιατί ένας αριθμός είναι μεγαλύτερος από κάποιον άλλον).
π.χ. 25.506.073 < 25.606.073 (διότι είναι μεγαλύτερη η ΕΧ)
321.520.144 > 311.520.144 (διότι είναι μεγαλύτερη η ΔΕ)
26.300.000 < 26.300.000.000 (διότι ο αριθμός έχει Δισεκατομμύρια)
Επίσης, έγινε στο Τ.Ε. σελ. 16 ασκ.6
Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17-18 ασκ. 1,5,6,7
Γλώσσα 7/10: Ορθογραφία Προστακτικής
Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε πώς γράφονται οι καταλήξεις των ρημάτων στην Προστακτική.
Στο Τ.Ε. κάναμε στη σελ. 24 την άσκηση 6 και στη σελ. 19 διαβάσαμε τα κείμενο και υπογραμμίσαμε όλα τα ρήματα.
Σπίτι: Την εξής φωτοτυπία ασκήσεις στις εγκλίσεις 3
Ιστορία 5/10: Α4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη
Οι Ρωμαίοι ζούσαν σε μικρές και μεγάλες πόλεις καθώς και σε χωριά της υπαίθρου. Η Ρώμη με τα κτίριά της, το λιμάνι της και τα θεάματά της αποτελούσε το κέντρο ζωής του ρωμαϊκού κόσμου.
- Βιβλίο: σελ. 17-19
- Σχεδιάγραμμα: Α4 σχεδιάγραμμα
- Ερωτήσεις Κατανόησης: Α4 ερωτήσεις
- Διαφάνεια: μάθημα 4
- Βιντεομάθημα:
Σπίτι: Μαθαίνω το μάθημα σελ. 17-19 και στο τετράδιο της Ιστορίας απαντώ στην ερώτηση απο Τ.Ε. σελ. 7 ασκ. 1
Περιήγηση στους δρόμους της Ρώμης
https://www.youtube.com/watch?v=pHinQD3GAIo
Μαθηματικά 5/10: Διαχειρίζομαι μεγάλους αριθμούς
Σήμερα συνεχίσαμε να ασχολούμαστε με μεγάλους αριθμούς. Αυτή τη φορά στο τετράδιο μαθηματικών κάναμε λίγη γυμναστική: ανεβαίναμε και κατεβαίναμε!
π.χ. 76.509.340 + 10= 76.509.350
3.202.840 - 100= 3.202.740
14.502.300 + 1.000.000 = 15.502.300
9.999.999 + 10.000 = 10.009.999
18.300.150 - 100 = 18.300.050 κτλ
Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 15 ασκ. 5, σελ.17 ασκ. 2,3
Γλώσσα 5/10: Υποτακτική Έγκλιση
Στο σημερινό μας μάθημα θυμηθήκαμε ποια είναι η Υποτακτική Έγκλιση, σε ποιους χρόνους τη συναντάμε και πώς σχηματίζεται. (Θεωρία και ασκήσεις στο τετράδιο γλώσσας).
Επίσης, κάναμε από το Βιβλίο σελ. 25- 27 ασκ. 2, 4
Σπίτι:
- Βιβλίο σελ. 27 ασκ. 4 (συμπληρώνω τα κενά κάτω από το πινακάκι)
- Τετράδιο Γλώσσας: Γράφω τα ρήματα σε όλους τους χρόνους της Υποτακτικής, όπως στο παράδειγμα: ενώνω, μαγειρεύω, αερίζομαι, ζωγραφίζω, τραγουδάω.
π.χ. ρήμα γράφω
Υποτακτική Ενεστώτα: να γράφω
Υποτακτική Αορίστου: να γράψω
Υποτακτική Παρακειμένου: να έχω γράψει
Νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Γλώσσα 30/9: Η παλιά γειτονιά της Αθήνας
Πώς ΄ήταν οι γειτονιές της Αθήνας το 1920-1930; Παρατηρείς διαφορές με το σήμερα;
Ιστορία 29/9: Α3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Οι Ρωμαίοι συνεχίζουν τις κατακτήσεις τους και γίνονται κοσμοκράτορες. Κυβερνούν τις κατακτημένες χώρες με αυστηρούς νόμους και αντιμετωπίζουν τα προβλήματα οργάνωσης της απέραντης αυτοκρατορίας τους.
- Σχεδιάγραμμα: Α3 σχεδιάγραμμα
- Ερωτήσεις Κατανόησης: Α3 ερωτήσεις
- Διαφάνεια: http://users.sch.gr/mxenidou/istoriae/03/index.html
- Βιντεομάθημα: